Toon posts:

berekening maken en uitkomst in print tevoorschijn krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Onderwerpen

Vraag

• boucheron37
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-08-2022
Goedendag allemaal, ik ben nieuw hier. Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen, ik ben opzoek naar een manier om de uitkomst van een methode in de print te krijgen op de plek van 0.0

Het betaalde bedrag is 19.2 exclusief 21 procent btw bedraagt dit 0.0
album1.aanschafprijsexclusiefbtw(19.20, 21)
returned double 1497.6

Ik wil dus de uitkomst van een berekening op de 0.0 krijgen, als voorbeeld de 1497.6 moet daar terecht komen.
Tevens hoe kan ik de berekening op de juiste wijze maken?, (aanschafprijs flexibel en btw moet kiesbaar zijn tussen 9 en 21%, met als uitkomst de exclusief prijs.

Alvast bedankt en jullie gaan me hier nog vast vaker zien aangezien ik net gestart ben met omscholing tot java programmeur.
Groet boucheron37

Dit is alle code die ik zelf gemaakt heb±

/**
* class Album - deze klasse geeft een album weer van mijn muziekverzameling
*
* @author (Jan van Doorn)
* @version (1.0)
*/
public class Album
{
//variabelen
private int kiesjaartal;
private String artiest;
private String titel;
private int jaartal;
private double aanschafprijs;
private int aantalnummers;
private boolean cdinkast;
private int btwpercentage;
private double aanschafprijsexclusiefbtw;
/**
* Constructor voor objecten van de klasse Album
*/
public Album (int kiesjaartal, String artiest, String titel, int jaartal, double aanschafprijs, int aantalnummers, int btwpercentage)
{
//
this. kiesjaartal = kiesjaartal;
this. artiest = artiest;
this. titel = titel;
this. jaartal = jaartal;
this. aanschafprijs = aanschafprijs;
this. aantalnummers = aantalnummers;
cdinkast = false;
this. btwpercentage = btwpercentage;
aanschafprijsexclusiefbtw = aanschafprijsexclusiefbtw;
}

/**

*/
//(mutatoren)

public void setartiest (String artiest)
{
this.artiest = artiest;
}
public void setjaartal (int jaartal)
{
this.jaartal = jaartal;
}
public void setaanschafprijs (double aanschafprijs)
{
this.aanschafprijs = aanschafprijs;
}
public void setcdinkast (boolean cdinkast)
{
this.cdinkast = cdinkast;
}
public void setbtwpercentage (int btwpercentage)
{
this.btwpercentage = btwpercentage;
}
public void setaanschafprijsexclusiefbtw (double aanschafprijsexclusiefbtw)
{
this.aanschafprijsexclusiefbtw = aanschafprijsexclusiefbtw;
}

/**

*/
// accesoren
public String getartiest ()
{
return artiest;
}
public String gettitel ()
{
return titel;
}
public int getjaartal ()
{
return jaartal;
}
public double getaanschafprijs ()
{
return aanschafprijs;
}
public int getaantalnummers ()
{
return aantalnummers;
}
public boolean getcdinkast ()
{
return cdinkast;
}
public int getbtwpercentage()
{
return btwpercentage;
}
public double getaanschafprijsexclusiefbtw()
{
return aanschafprijsexclusiefbtw;
}
public double aanschafprijsexclusiefbtw (double aanschafprijs, int btwpercentage )
{
return aanschafprijsexclusiefbtw = (aanschafprijs) * ( btwpercentage );
}
public void print ()
{
String prijsexclusiefbtw = " ";

prijsexclusiefbtw = " Het betaalde bedrag is " + aanschafprijs + " exclusief " + btwpercentage + " procent btw bedraagt dit " + aanschafprijsexclusiefbtw;

System.out.println(prijsexclusiefbtw);

}
}

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wanneer je code plaatst, plaats dan enkel relevante(!) code en gebruik a.u.b. code tags. Verder verzoek ik je vriendelijk even onze Quickstart door te nemen en een nieuw topic te openen met die kennis in je achterhoofd; er ontbreken namelijk nog wat zaken in je topic ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee