Toon posts:

zoveelste home-cinema vraag...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het...het wordt 1-tonig.
Maar goed,ik wil dus 3000 piekies uitgeven voor:
* A/V Receiver met DTS
* DVD-speler
* 2 Frontspeakers
* Sub
en dacht voor de speakers ongeveer de helft (1500) uit te trekken.
Iemand nog zin om suggesties te geven?
Als ik wat leuks kan bereiken voor 3000,- met center en rearspeakers erbij,hoor ik het graag!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 19:53

TAA

Liever IRC

Ik weet dat er veel commentaar op Sony spullen is maar toch... ben zelf erg tevreden met de volgende opstelling :)

Receiver: Sony STR-DE475 (ongeveer 400 piek)
DVD: Sony NS400D/S (ongeveer 1100 piek)

Boxen heppik nog geen nieuwe, maar denk aan
2x JBL LX-2004 (539 p/stuk)
1x JBL LX-2000C (349) (info op www.foka.nl)

Ben je voor 3k klaar...

[gewijzigd]
heb je dus alleen een centerspeaker, geen sub :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja,de bedoeling was om eerst de "basis" te leggen,dus 2x front en subwoofer en later center en rearspeakers aan te schaffen.

btw:zijn er nog meer sites van (andere) hifi-zaken,zodat ik alvast een beetje kan rondsnuffelen?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Center speaker lijkt mij toch wel een basis onderdeel van je cinema :?

Lijkt me iets belangrijker dan een sub, of praat ik nu onzin :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok,maar dat zijn de rearspeakers ook.
Je zult toch 6 speakers moeten hebben,wil je tot een volwaardige 5.1 opstelling komen.
Met 2x front + sub ben je in ieder geval compleet voor "normaal" audio-gebruik.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

lijkt een center me "normaler" maar ik heb geen idee hoeveel laag er uit je front-speakers komt :?

Dat lijkt me wel belangrijk..

[beetje off-topic]
Mijn Bose 401 speakers gaan redelijk laag, daarom heb ik nog geen sub gekocht :)
[/beetje off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 20:53 schreef RoeLz het volgende:
lijkt een center me "normaler" maar ik heb geen idee hoeveel laag er uit je front-speakers komt :?

Dat lijkt me wel belangrijk..
Front-speakers moet ik dus nog aanschaffen he....
dus icm Sub,hoeft er in de fronts niet veel laag te zitten.
Ik heb liever wat goedkopere frontspeakers die toppie zijn in hoog/midden met aparte sub erbij,dan gewoon 2 speakers die ook de bass lekker weergeven.Zal in prijs niet veel uitmaken...

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

1500 voor front en sub ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 21:24 schreef JT het volgende:
1500 voor front en sub ?
ehh,ja ?!?

niet goed? te veel? te weinig ? :?
Of ik moet voor minder dan 1500,- klaar kunnen komen :o met een receiver & dvd-speler...dan houd ik wat centjes over.

• JT

JT

VETAK y0

Oei....das moeilijk.....ik zou iets meer uitgeven, rond de 2000, dan heb je gelijk een REL subwoofer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 23 augustus 2001 21:25 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Of ik moet voor minder dan 1500,- klaar kunnen komen
Op de wallen, 5 tientjes.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 21:27 schreef JT het volgende:
Oei....das moeilijk.....ik zou iets meer uitgeven, rond de 2000, dan heb je gelijk een REL subwoofer.
REL sub...welke?
En wat zijn goede frontspeakers in jouw ogen?

• JT

JT

VETAK y0

De Q100.

Front : Mission, Tannoy, B&W, JBL, Yamaha, Celestion.

Hou er rekening mee dat je voor kleine speakertjes standaards nodig hebt. Of je moet ze ophangen.

Ecodan warmtepomp

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:19

Paladin

Play Ball!

koop iig een center speaker met dvd komt daar je voice namenlijk uit en zonder mis je echt iets rear hoeft niet extreem te zijn front center en sub zijn belangrijkst. en goeie front boxen kunnen het vaak van de sub overnemen tenminste dat doen ze bij mij wel

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• JT

JT

VETAK y0

Dit is ook een mooie set :

Kef KHT 2005

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/home_theatre/kht_2005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/home_theatre/single_satelite.jpg

Je kan dan wel zeggen 'maar satellieten zijn toch minder ?'
Dat begrijp ik wel, maar ik vraag me af of je dit niet meer moet rekenen tot een kleine speaker. Hij is 20 cm hoog, redelijk groot voor een satelliet, en er zit een 10 cm middentoner in. Volgens mij zal deze set niet zoveel missen in het midden.

BTW, hij kost 3000, de tweater zit midden in de conus, een 2 weg systeem en niet coaxiaal :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ja,leuk...die had ik ook al ergens gezien.
Valt alleen niet binnen m'n budget. :(

kost trouwens 2600,-

• JT

JT

VETAK y0

Maar je hebt toch 3000 totaal voor alle speakers ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ehh,nee
1500,- voor front & sub.
1500,- voor receiver & dvd.

center & rear wacht ik even mee...

• JT

JT

VETAK y0

Dus je neemt geen rear en center....

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens ervaring met die 5.1 speaker-setjes van bv JBL / Quadral ?
Die zie je regelmatig voor 1000 - 1500 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 22:05 schreef JT het volgende:
Dus je neemt geen rear en center....
Jawel,maar budget is op het moment maar 3000,-,anders volgt er hier een echtscheiding!
Center/Rear komen er wel,maar nu ff niet.
Maar ik kan wel voor 1500,- "de" 6 speakers gaan kopen,maar ja ik wil wel een beetje kwaliteit.

• JT

JT

VETAK y0

En je hebt geen 2000 piek voor speakers ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Kan,maar dan moet ik voor 1000,- een dvd-speler en DTS receiver zien te versieren.

• JT

JT

VETAK y0

En kan je ook niet een beetje doorsparen ? Anders kan je een sub beter laten zitten.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,dacht dat je voor 1500,- wel aardig uit de voeten kon.(bv.900,- voor sub en 600,- voor fronts).

Is dit misschien wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m72_cinema_pack.jpg

Mission M72 Cinema Pack

[learning mode]
;)
[/learning mode]

Verwijderd

misschien deze tag [img][/img]

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/m72_cinema_pack.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Grrrr,ja !!! :)

Die kost rond de 1500,- zag ik,mis ik alleen de sub.
Is dat een aanbeveling,of toch maar wat anders?

• JT

JT

VETAK y0

Das een goede keus.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Ik wil even zeggen dat je het heel goed aanpakt. Dat je niet te gretig bent en meteen een hele set wilt, maar eerst een gedeelte koopt en dan later de rest. Erg goed.

Dan nog een cliché: je moet echt zelf gaan luisteren. Adviezen van anderen aanhoren is nog wel nuttig, maar setjes op het net gaan zoeken niet! Het aanbod is groter dan je kan bevatten, en met een foto kan je echt niks (tenzij het uiterlijk een grote rol speelt).

Waar ik het meest op zou bezuinigen is de DVD speler. Ik heb hier naast me een review liggen van DVD spelers in Stereoplay. En ze waren met name enthousiast over de Philips DVD 612 en de Yamaha DVD S510, maar er was eigenlijk weinig vreschil tussen de verschillende modellen. Niet iets om veel geld aan uit te geven dus. En bovendien zit er in duurdere DVD spelers vaak een decoder, en dat is niet echt interessant als je een receiver koopt met decoder erin (wat meestal wel zo is).
Receivers gaan vanaf zo'n 1000,- geloof ik. Maar daar weten anderen meer vanaf.

Je kan iig wel 1500,- voor speakers overhouden. Voor 600,- per set kan je bijvoorbeeld een setje B&W DM303's kopen, of Canton LE103, Tannoy Mx2, Magnat vintage 110, Mission M71. Of als je iets meer eraan wilt besteden een setje Phonars (erg mooie luidspreker vind ik) voor 800,- of een setje Dynaudio Audience 25's voor hetzelfde bedrag. En dit zijn allemaal kleine speakers dus vrouwvriendelijk.
En er blijft dan nog een redelijk bedrag over voor een sub.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me er ook zeer van bewust dan het beluisteren van speakers een absolute must is.
Maar het leek mij handig om eerst een beetje te orienteren,dus kijken wat er precies voor dat bedrag te koop is.
DD/DTS Receiver & DVD-speler kom ik wel uit,ik zag dat je voor 800-900 gulden al een leuke Yamaha/Pioneer/Technics/JVC Receiver hebt.En voor 600-700 gulden kom ik ook wel aan een leuke dvd-speler toch?
Speakers blijft natuurlijk een kwestie van smaak.
Mijn vrouw zou het liefst weer van die kleine sattelietjes terugzien ivm ruimte,maar ik wil kwalitatiefs wel wat goeds.
Ik heb 2 jaar een JBL Prologic setje gehad (ESC550),waar ik best wel tevreden mee was.Maar ik miste DVD,en was benieuwd naar DD/DTS,dus kocht ik een Pioneer DV55 set. |:(
En over de geluidskwaliteit hiervan ben ik echt niet te spreken!
Daarom wil ik nu eens wat goeds kopen,eventueel dus in etappes.
Dus mochten jullie nog meer tips/aanbevelingen hebben,dan hoor ik het graag ! :)

• JT

JT

VETAK y0

BTW, ik heb gehoord dat die nieuwe serie van B&W minder is, en in what HiFi staat zowel die kleine als die grote, met beide 3 van de 5 sterren. Dat is dus niks bijzonders voor het geld. Het is je geld pas waard bij 4 of 5 sterren, dan is het echt een goede speaker, dat is hun waarderingssysteem.

Ecodan warmtepomp

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik heb dit in een ander topic al gepost maar nogmaals Yamha maakt (bij mijn weten) behoorlijk goeie amp's en voor f 600 heb je bij mediamarkt al een yamha die DD decodeerd (niet DTS) ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

De oude Yamaha DSP-A5 komt altijd erg goed uit de testen evenals Denon(1601, 1801 enz)

Die yamaha is bij stassen erg goedkoop: 899,-

Sterkte!

...

Verwijderd

K had hetzelfde budget voor de reciever + dvd +front (alleen geen sub). K kan alleen maar adviseren om eerst te luisteren naar de front speakers.. K zie persoonlijk de sub als het afwerk stukje. en momenteel heb k de speakers die eerst mijn fronts waren naar achteren gebracht en fungeren nu als rear..

Mijn opstelling:
Marantz SR-5000 OSE 1100
Marantz DV-4100 1300
Kef Cresta3 (front) 1250 p.p.
Kef CrestaC (center)500
Kef Cresta2 (rear) 600 p.p. (waren eerst mijn fronts)

En kan je vertellen dat deze speakers al behoorlijk laag gaan. En voor de prijs mooie speakers

Verwijderd

Topicstarter
Ok,stel je koopt klasse front speakers,die heel goed lage tonen aankunnen....
Hoe zit het dan met de .1 (het sub-kanaal dus)in een DD/DTS opstelling.
Ik meende dat de decoder altijd aparte signalen stuurde naar de sub-uitgang ofzo,dus als je geen sub hebt,zul je ze missen toch?

btw heeft iemand nog goede adressen van hifi-zaken om diverse merken speakers te beluisteren ? (liefst oost-nl).

• Jag

Jag

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:41 schreef Reaper® het volgende:
Ok,stel je koopt klasse front speakers,die heel goed lage tonen aankunnen....
Hoe zit het dan met de .1 (het sub-kanaal dus)in een DD/DTS opstelling.
Ik meende dat de decoder altijd aparte signalen stuurde naar de sub-uitgang ofzo,dus als je geen sub hebt,zul je ze missen toch?

btw heeft iemand nog goede adressen van hifi-zaken om diverse merken speakers te beluisteren ? (liefst oost-nl).
Je kunt het signaal van de LFE (de .1) naar de front speakers sturen, dus dat is geen probleem. Maar vergeet niet dat je met films kijken het sublaag aan wilt zetten. En nu zul je misschien denken dat jij niet zo bent, maar dat gebeurt eigenlijk met bijna alle 5.1 opstellingen, ook de professionele sets in bioscopen. En een sub leent zich daar uitstekend voor. Dat is eigenlijk waar een voor een groot gedeelte voor wordt gebruikt. Natuurlijk ook om gewoon heel diep te gaan, maar het laag accentueren effect is groter. Mijn sub (Yamaha YST-SW300) heeft zelfs een speciale "movie" instelleing waarbij de 50Hz een flinke boost krijgt.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Kun je nergens 2e hands iets kopen ??? Er zijn goede setjes te koop voor weinig. Zo heb ik mijn HK avr 2000 gekocht voor 800,- ( demo model; 2 maanden in etalage gestaan ). Scheelt toch een hoop. :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:50 schreef Jag het volgende:

[..]

Je kunt het signaal van de LFE (de .1) naar de front speakers sturen, dus dat is geen probleem
het lijkt me zo - ie - zo beter mocht je een aktieve sub aanschaffen dat je hem niet op het signaal van de sub uit op de versterker aansluit maar gewoon op het signaal van de front speakers.
Ik heb dit zelf ook een uit getest met een Rel Strata 3 en een marantz sr7000, gloof me er zit een behoorlijk verschil in

Verwijderd

Topicstarter
Raar,die sub-uitgang zit er toch niet voor niks?

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:49 schreef Reaper® het volgende:
Raar,die sub-uitgang zit er toch niet voor niks?
Tja, volgens mij is wat cre8tor zegt ook niet zo...

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:14 schreef JT het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is wat cre8tor zegt ook niet zo...
Nou, het is op zich wel waar wat hij zegt, maar aan de andere kant ook weer niet.
Als je je sub puur en alleen voor het LFE kanaal gebruikt, zul je idd weinig aan je sub hebben. Maar dat moet je dan ook niet doen. Je moet je sub op de LFE aansluiten, en dan ook het sublaag van de fronts naar die uitgang sturen. Die optie zullen denk ik zo'n beetje alle receivers wel ondersteunen.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:19

Paladin

Play Ball!

ik zelf heb geen sub ook nog geen ontzettend dure boxen set was met dvd player reciever en boxen 1800 piek kwijt ofzo.
maar bij de dvd player kan je instellen of je sub aan moet of niet als je hem uitzet worden de lage tonen via de front speakers geregeld en dat werkt supers.

maarja ben al blij genoeg dat ik moeders zover heb gekregen om dit te kopen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik wel weet welke DVD-speler in aanschaf nml. de DV535 van Pioneer.Komtin veel reviews heel goed uit de bus,vooral audio-kwaliteit is bij deze speler zeer goed,schijnt het.Ook wel belangrijk is dat ie ook CDR's afspeelt.
DD/DTS receiver ben ik nog niet uit,maar misschien kom ik een leuk showmodelletje tegen ofzo.(Yamaha spreekt mij wel aan).
En speakers,tja...die Mission set lijkt me wel wat(M72).Die SUB komt dan eventueel later wel een keer.
Weet iemand waar ik deze set kan beluisteren en eventueel vergelijken met andere speakers?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:41 schreef Reaper® het volgende:
Ik weet niet precies waar in het oosten je woont, maar de volgende zaken ben ik erg tevreden over.
Hifi Studio City in Enschede - www.hifistudiocity.nl
Hebben genoeg spul, erg goeie service, mag er gerust een paar uur gaan zitten luisteren, ik mocht toen zelf nieuwe speakers aansluiten als ik wat anders wou horen, omdat de verkoper even druk was. Heel relaxt allemaal en genoeg verstand van zaken. Aanbiedingen hebben ze hier weinig, maar ik heb ook nog nooit direct naar een prijs gevraagd. Heb hier nog niets gekocht, wat ik best lullig vind, ben er errug goed geholpen, maar ben gewoon op andere plaatsen tegen mooie aanbiedingen aangelopen. Denk dat ik hier maar kabels enzo ga halen, gewoon door de goeie service die ze me gegeven hebben.
Acoustique in Enschede - www.acoustique.nl
Hier moet je wel zorgen dat je de goeie verkoper te pakken krijgt, werd toen een keer geholpen door iemand die moeite had een versterker aan te sluiten en allemaal typen boxen door elkaar haalde enzo, maar zeker leuk spul. Dacht trouwens dat ze geen mission hadden hier. Hier heb ik een leuk demo model versterker van vincent gekocht.
Versloot in Arnhem - versloot.hear.nl
Toen ik binnenkwam werd ik eerst niet al te enthousiast geholpen, maar toen de verkoper door had dat ik een serieuse koper was, werd die echt enthousiast, begon van alles uit te leggen over verschillende speakers en technieken enzo. Hier heb ik m'n speakers gekocht (Elac 102i).

Ook nog een afrader: Hobo Hifi. In Enschede werd ik niet eens geholpen (het helpt waarschijnlijk wel als je niet, zoals ik, nog maar 20 bent). In Arnhem probeerden ze marantz 6000 ose aan te smeren, was in de aanbieding, leuk allemaal, ja de 4000/5000/6000 gaan er allemaal uit en de 6000 ose blijft in het assortiment, is dus gewoon een goeie aanbieding. Jammer dat dat niet waar is en ook de 6000 ose eruit gaat (voor de 6000 ose le). Verder was de verkoper ook nogal arrogant, maar dat zal de leeftijd wel weer zijn |:(

Verwijderd

damn je bent gek de Sony STRE-DE475 heb ik gekocht voor een prijsje van 700 ballen (incl. korting)dus STFU over die 400 piek

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Kijk 's naar de Pioneer VSX-709RDS. Die is net opgevolgd door de 710 en misschien kun je 'm wel krijgen voor een zacht prijsje. Ik heb 'm samen met de DV-535 gekocht voor 1600 piek. Daarnaast nog 2 Infinity Reference 50 Mark II luidsprekers en een Infinity middenluidspreker. Bij elkaar zo'n 2800 piek. Een sub is dan niet direct nodig. Schaf wel een paar achterluidsprekers aan, want die horen gewoon bij DD 5.1! Dat hoeft niet veel te kosten: Ik gebruik zelf twee oude kleine (midi) Kenwood luidsprekers.

Misschien zijn de alles-in-één setjes wat voor je. Zoals de Sony DAV-S300 of de Pioneer DV-55 (v.a. 1600 piek, helemaal compleet). Prima voor film (ze missen wel wat power voor grotere huiskamers) en muziek klinkt ook goed. Grote luidsprekers klinken imho wel beter, maar dat kun je zelf beoordelen in een goede audiozaak.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 18:30 schreef Joker het volgende:

Misschien zijn de alles-in-één setjes wat voor je. Zoals de Sony DAV-S300 of de Pioneer DV-55 (v.a. 1600 piek, helemaal compleet). Prima voor film (ze missen wel wat power voor grotere huiskamers) en muziek klinkt ook goed. Grote luidsprekers klinken imho wel beter, maar dat kun je zelf beoordelen in een goede audiozaak.
Als je goed had gelezen,kon je weten dat ik nu in het bezit ben van de Pioneer NS DV55.
En ik ben er dus niet happy mee...komt,denk ik, met name dat ik daarvoor een JBL setje had,die 10x beter klonk.
Dus als iemand nog interesse heeft... :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Correct heeft nog Infinity Delta's in eikenhout staan voor Fl.500 per stuk, Fl.700 voor overige kleuren. Dat zijn meesterlijke frontspeakers. Gratis thuisbezorgd. Is dus Fl.1000, dan houdt je nog +/- Fl.500 voor een sub. Moet lukken. De bassen in de Delta 60's zijn trouwens al goed, alleen voor films heb je nog zwaardere bassen nodig.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 22:33 schreef Reaper® het volgende:
hmmm,dacht dat je voor 1500,- wel aardig uit de voeten kon.(bv.900,- voor sub en 600,- voor fronts).

Is dit misschien wat:

[afbeelding]

Mission M72 Cinema Pack

[learning mode]
;)
[/learning mode]
Jbl lijkt me wel een goede keuze.
Zo rond de 1500 heb je een complete set met ingebouwde dolbydigital decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 15:26 schreef Ritch het volgende:

Ik weet niet precies waar in het oosten je woont, maar de volgende zaken ben ik erg tevreden over.
Hifi Studio City in Enschede - www.hifistudiocity.nl
Net even gekeken op hun site,maar ze zijn niet echt goedkoop.Die Pioneer DV535 is daar 200,- duurder dan elders.
Versloot in Arnhem - versloot.hear.nl
Daar hebt ik mijn vorige JBL Prologic set vandaan (ESC550) :)

Ik woon zelf in Zutphen,en daar heb je wel Glas-HiFi zitten,maar daar verkopen ze (volgens mij) alleen maar zeer exclusief spul (bv. Linn,Thiel,T+A) :?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op zondag 26 augustus 2001 21:35 schreef Reaper® het volgende:
Net even gekeken op hun site,maar ze zijn niet echt goedkoop.Die Pioneer DV535 is daar 200,- duurder dan elders.
Klopt, duurder maar zeer goeie service.
Ik woon zelf in Zutphen,en daar heb je wel Glas-HiFi zitten,maar daar verkopen ze (volgens mij) alleen maar zeer exclusief spul (bv. Linn,Thiel,T+A) :?
Ik heb wel eens minder lovende dingen over glas gehoord, zijn niet altijd even netjes qua service enzo, ben er zelf nog nooit geweest dus kan het niet bevestigen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 18:10 schreef JAP het volgende:
damn je bent gek de Sony STRE-DE475 heb ik gekocht voor een prijsje van 700 ballen (incl. korting)dus STFU over die 400 piek
:?

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 23 augustus 2001 22:33 schreef Reaper® het volgende:

Is dit misschien wat:

[afbeelding]

Mission M72 Cinema Pack

[learning mode]
;)
[/learning mode]
Ok, die fronts van mission zijn wel ok, maar meer geschikt als achter speakers.. en van de rest van die set KOTS :r ik echt, vooral die center speaker IS BAR SLECHT !
Lelijk afgewerkt, van PLASTIC en hij klinkt ook absoluut niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TAA
  • Laatst online: 14-08 19:53

TAA

Liever IRC

Was een reactie op mijn posting... heb het ff nagekeken en zat er idd flink naast met die receiver... heb er fl 704,- voor betaald, incl. verwijderingsbijdrage...

Daarnaast klopt ook de prijs van die NS400 niet, geen 1100 piek maar 989 (incl. verwbijdr. en na aftrek van fl 15 aan extra videoland bonnnen, NAAST de 10bonnen van Sony...)

Dus... mea culpa... maar het blijft een lekker setje :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 11:49 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ok, die fronts van mission zijn wel ok, maar meer geschikt als achter speakers.. en van de rest van die set KOTS :r ik echt, vooral die center speaker IS BAR SLECHT !
Heb je die set zelf (gehad) dan ? Heb geen idee (nog) hoe het klinkt,maar qua uiterlijk vind ik ze wel mooi.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:17 schreef TAA het volgende:
Ik weet dat er veel commentaar op Sony spullen is maar toch... ben zelf erg tevreden met de volgende opstelling :)

Receiver: Sony STR-DE475 (ongeveer 400 piek)
400 piek!!!
De goedkoopste die ik heb zien staan was f730,-
Dat vind ik ook wel een normale prijd voor een digitale versterker.
Of heb je 'm echt ergens voor deze prijs gekocht??

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 27 augustus 2001 11:49 schreef tbusquet het volgende:

[..]

sorry, maar die gast moet je gewoon negeren en gewoon zelf gaan luisteren.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Yup,zelf gaan luisteren ga ik ook zeker doen...alleen nog een HiFi-zaak zien te vinden die ze heeft staan.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Sjek dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20010716/sony8.jpg

Allernieuwst Sony Dream DVD systeem DAV S800 (vanaf september leverbaar). Ziet er niet alleen bijzonder gelikt uit, maar kan ook alles.

Uitgangsvermogen: 5x50 watt/1x100watt (20cm subwoofer).
16 speakerunits. DVD-speler die ook in staat is om CD/CD-R/CD-RW en jawel...SACD!!! af te spelen (wat je dan dus in multichannel 5.1 kunt beluisteren :)
Bijzonder fraai vormgegeven set (al zeg ik het zelf) en de prijs?? Voor een dergelijke set imho very nice....
fl. 2862,50 piekies. Voor fl. 1981,- ben je de gelukkig eigenaar van de nieuwe DAV S500 DVD Dream system (5x40watt/1x80watt (18cm subwoofer)

Ik weet in ieder geval wat er hier voor het einde van het jaar in de kamer staat :))

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er idd erg geil uit,maar hoe klinkt het?
1 ding weet ik wel:ga nooit alleen op uiterlijk af!
(mijn fout met de Pioneer NS DV55 :( )

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Dat is nog niet bekend...aangezien ie nog niet beschikbaar is. En idd, je moet nooit alleen op het uiterlijk afgaan, maar volgens de bladen is dit Sony's ultieme DVD home cinema systeem voorzien van de allerlaatste high-tech snuffies.

Ben benieuwd.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 27 augustus 2001 22:05 schreef Reaper® het volgende:
Ziet er idd erg geil uit,maar hoe klinkt het?
1 ding weet ik wel:ga nooit alleen op uiterlijk af!
(mijn fout met de Pioneer NS DV55 :( )
nou, de pioneer klinkt beter dan de DAV S500 van Sony.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 27 augustus 2001 22:07 schreef Dexter het volgende:
maar volgens de bladen is dit Sony's ultieme DVD home cinema systeem voorzien van de allerlaatste high-tech snuffies.
Werk jij by sony ofzo ?? :D No offence, maar het lijkt bijna reclame !

Hoe kunnen die bladen nou oordelen dat het ultiem is als ze het geen eens hebben gehoord ? Die kleine speakertjes staan me helemaal niet aan...worden weer kleine conusoppervlaktes, terwijl ze het maar 5 a 6 cm breder hadden moeten maken en het had een stuk beter geklonken. En die sub...ook klein hoor voor een 20 cm woofer...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Dat andere DVD setje van Sony (300 ofzo)schijnt ook niet al te best te zijn.
Ik heb ook reviews gelezen over die Sony Pascal speakers,maar die kwamen ook al slecht uit de bus.
Ach,misschien klinkt die DAV800 wel beter...maar ik weet niet wat je voor 2800,- moet verwachten...

Die Pioneer van mij wordt ook in de winkels verkocht voor bijna 2400 piek,dus of die Sony nou zoveel beter zou zijn ?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Nope...ik werk niet bij Sony...ben alleen liefhebber van de mooie design producten die ze maken (heb een ultra kleine walkman, mooi silver... Sony CMD-Z5 mobiel...tis mijn smaak). En dat van de bladen, die nemen gewoon het verhaal van Sony over. Natuurlijk nog niet echt objectief, ben ik helemaal met je eens, maar het is alvast een opwarmertje.

En over de size van de speakers. Niet iedereen heeft een woonkamer van 100+ m2 of een dikke muur tussen zijn woonruimte en die van de buurman. En als je dan toch wilt genieten van Home Cinema dan zijn dit toch prima sets?? Om het naar het extreme te trekken, je zet toch ook geen (weet ik hoeveel Watt) stage-speakers in je woonkamer van 50 m2 neer?? Ik zit hier nu op 35m2 (zithoek is +/- 15 m2)...en dan ga ik dus geen high end superspeakers neerzetten. En mocht ik over enige tijd groter gaan wonen...dan is zo'n set altijd nog aangenaam voor de slaapkamer :) (of de W.C. misschien wel :))

Dus...no offence, maar voor mijn doen en mijn portemonnee, en ook nog eens mijn smaak lijkt dit op de perfecte set.

Dex

Edit: overigens zijn er weinig dingen zo subjectief als de beleving en beoordeling van geluid, dat is voor iedereen anders. De een hoort bepaalde tonen wel, de ander niet. Terwijl dat misschien wel de tonen zijn die de geluidskleur bepalen. Dus in the end, iedereen gaat toch altijd zelf luisteren.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

FFF

Op donderdag 23 augustus 2001 21:45 schreef JT het volgende:
Dit is ook een mooie set :

Kef KHT 2005

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kan dan wel zeggen 'maar satellieten zijn toch minder ?'
Dat begrijp ik wel, maar ik vraag me af of je dit niet meer moet rekenen tot een kleine speaker. Hij is 20 cm hoog, redelijk groot voor een satelliet, en er zit een 10 cm middentoner in. Volgens mij zal deze set niet zoveel missen in het midden.

BTW, hij kost 3000, de tweater zit midden in de conus, een 2 weg systeem en niet coaxiaal :)
Voor dat geld heb je idd niet veel meer. Ik zou persoonlijk een onkyo 575x receiver nemen dan, eventueel een onkyo dvd, of anders een goedkopere. vrees dat je dan al aan je budget zit, maar anders zou ik zeggen, koop alleen 2 mooie fronts, je kunt dan al goed stereo luisteren, en die sub kan alleen bij films wat meer bieden, maar als je goede fronts hebt, blaas je hard zat. Dan gebruik je in films, eerst goedkope achter speakers, en koop je dus na de front speakers een goede center (echt voor films) dan koop je goede achter, en dan hang je er eventueel nog een rel sub bij ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bijna iedereen heeft het altijd over REL-subs.
Maar die krengen zijn zo f*cking expensive !!!
REL is toch niet de enigste fabrikant die een leuke sub in elkaar kan zetten,of ben ik nu fout?

btw heb ze nog nooit gehoord/gevoeld hoor,misschien is dat het...

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Versloot in Arnhem is inderdaad een goeie zaak, veel kennis, maar wel duur.

Waarom hoor ik niemand hier over bose speakers praten, pas 1 post er over gelezen.

Ik ben zelf ook bezig met een setje, ik wilde voor de reciever van Denon gaan: AVR-3802

En mogelijk voor Bose speakers.
Is misschien wel iets duurder dan genoemd budget, maar heeft er iemand ervaring met Bose speakers?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 27 augustus 2001 22:34 schreef Dexter het volgende:

En over de size van de speakers. Niet iedereen heeft een woonkamer van 100+ m2 of een dikke muur tussen zijn woonruimte en die van de buurman. .......je zet toch ook geen (weet ik hoeveel Watt) stage-speakers in je woonkamer van 50 m2 neer??
Ja, maar als 6 cm al teveel is, want daar had ik het over, dan heb je hier ook te weinig ruimte voor....en wie had het nou over wattages ???? Daar begin JIJ over. Als het conus oppervlak groter is komt het midden er VEEL beter uit, daar ging het mij om, want dat is het struikelblok met zulke speakers.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 27 augustus 2001 22:48 schreef Reaper® het volgende:
Bijna iedereen heeft het altijd over REL-subs.
Maar die krengen zijn zo f*cking expensive !!!
REL is toch niet de enigste fabrikant die een leuke sub in elkaar kan zetten,of ben ik nu fout?

btw heb ze nog nooit gehoord/gevoeld hoor,misschien is dat het...
Ga ze is beluisteren....misschien dat je het er dan wel voor over hebt. M&K is ook zeer goed, maar dezelfde prijzen.

Wat ik zelf een hele goede vind voor het geld is de Yamaha YST SW 320. Die kost ongeveer 1000 piek. Ze hebben ook goedkopere. Yamaha is wat subs betreft een heel leuk merk, vooral voor het geld.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je zelf eigenlijk allemaal thuis staan,JT ?

• JT

JT

VETAK y0

Yamaha RX-V795 DD/DTS receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/gif/v795.gif

Tannoy Profile D633 front speakers.
Afbeeldingslocatie: http://www.xfaudio.com/tannoy/profile%20plus%20series-1.GIF
De een na grootste met 2 woofers.
Heerlijke speakers, 40 - 20.000 hz
Gesloten kast, met goud beklede tweeter *D
Speciaal gevormd om staande golven af te weren.

Tannoy mC center speaker
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurymC.gif

Rear speakers ? Moeten nog, ik hoop en wacht op bipolaire speakers van Tannoy.

Pioneer Dv 525 dvd speler
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/dv525.jpg

Sony MDS JE 520 md deck
Lekker ding, wel al wat ouder. Ach ja, zo vaak gebruik ik hem niet.

JVC HR S6611 S-VHS videorecorder
Mooi beeldje, helemaal in S-VHS. Nieuwe model is 6711. Programeren is ook lekker makkelijk.

Sennheiser HD 570
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiserusa.com/images/products/headphones/hd570.gif

Dat was het wel zo'n beetje :P :7 B-)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een receiver? Ik weet wel dat er iig S-video in/uitgangen op moeten zitten.
Tja en voor de rest....die dingen van rond de 900 piek hebben ongeveer allemaal dezelfde specificaties.
Zoveel (kwaliteits)verschil zal er toch niet tussen zitten?

• JT

JT

VETAK y0

S-video hoeft niet perse hoor. De Yamaha DSP A5 is een mooie, of de RX-V 420.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
S-video geeft toch beter signaal af dan composite?

DSP-A5 heeft geen tuner :(

Die 420 is idd wel een hele mooie.

• JvS
  • Laatst online: 13:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 28 augustus 2001 13:27 schreef Reaper® het volgende:
S-video geeft toch beter signaal af dan composite?
Jamaar, je receiver hoeft toch geen beeld te schakelen/te produceren? Je DVD speler sluit je toch gewoon direct op de TV aan (qua beeld dan), toch? Dat gekke videoschakelen, dat al die AV-dingen kunnen gebruikt toch niemand? :? (tenzij je 3 VCR's een Laserdisk en een DVD speler hebt en maar twee video inputs op je TV oid ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

420 kost rond de 900 a 1000 gulden ongeveer

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
mmm,ja,da's waar ook.
't is de DVD die je aansluit op je tv,niet je receiver.

vaudje...

Verwijderd

Je kunt je DVD-speler ook aansluiten op je receiver en die dan weer op je TV.
Maar zoals JvS al schreef, dat doe je alleen als je wel erg veel wil aansluiten.
K'heb zelf een Yamaha V520 die heeft zelfs aan de voorzijde S-video, composiet en optisch-in. Wel handig als je een spelcomputer moet aansluiten... nu nog even wachten op spelletjes met DTS geluid :9~ .

Al die aansluitingen is natuurlijk niet bevordelijk voor de beeldkwaliteit, dus beter direkt aan de TV steken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,dus die Yamaha V420 is volgens jullie een aanrader.
Samen met de Pioneer DV535 kom ik dan rond de 1500-1600 gulden uit. :)
Binnenkort maar eens diverse merken speakers gaan luisteren. *D

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

He man ik lees dat je een DVD speler gaat kopen in ong dezelfde price range als ik.
Ik zit hier dus al een maandje DVD-speler reviews te lezen.
Daarna ben ik met een audiofiel ff wezen rondkijken en ben uiteindelijk bij de Panasonic RV41 gekomen.
Deze speler heeft een surround decoder en speelt echt alles af wat je maar kan bedenken, ook zelfgebrande cd's.
Nu komt het leuke onderdeel, dit apparaat kost "maar" 899 nieuwprijs en ik heb em al zien staan voor 829! :)
Dan heb je dus een speler van de grote 2(sony&panasonic) met surround decoder en het ook nog eens hun nieuwste model.
Dan is je probleem met de receiver ook opgelost want dan koop je dus gewoon een goeie amp voor en achter, klinkt nog beter ook.

Ooh ja ik lees hier allemaal BS over een centerspeaker.
Maat van mij zit dus al zon 10 jaar in de audio en hij zegt dat een centerspeaker echt klinkklare onzin is. Als jij je boxen goed opsteld heb je een goed stereo effect waardoor het geluid voor jou gehoor zoiezo al uit het midden komt. Iedereen die een beetje wat van geluid en audio apparatuur af weet zal dit bevestigen.
Die center speaker is alleen maar iets van de fabriekant om jou nog armer te maken. Dat je zonder center geen spraak hoort is echt de grootst mogelijke onzin want ik kijk al 2 jaar DVD bij die gast.Hij heeft "maar" 4 boxen maar toch hoor ik alles....

Als jij berijd bent om 1500 pieken voor boxen neer te leggen waarom koop je dan geen zelfbouw boxen, heb je voor rond de 700 ps al hele goede boxen en dan heb je die sub ook niet echt meer nodig.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij wil hoor (verhaal over je centerspeaker. |:(

Ten eerste kunnen lang niet alle opstellingen zo neergezet worden dat het midden van het stereobeeld precies in het midden van het geluidsbeeld komt, ten tweede is dat niet _overal_ in de kamer zo (alleen op een bepaalde 'sweet spot') en ten derde kan een centerspeaker wat natuurlijker (vind ik) stemmen weergeven.

Zonder center is goed te doen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat jij nou opschrijft is dus gewoon niet echt helemaal waar.

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op woensdag 29 augustus 2001 10:41 schreef JvS het volgende:...
Ten eerste kunnen lang niet alle opstellingen zo neergezet worden dat het midden van het stereobeeld precies in het midden van het geluidsbeeld komt, ten tweede is dat niet _overal_ in de kamer zo (alleen op een bepaalde 'sweet spot') ...
Als je al verkeerd voor de boxen zit(niet op die sweet spot dus), dan klinkt het geluid van de linker en rechter speaker ook niet goed meer. Wat zou je dan nog moeilijk gaan zitten doen om het stemgeluid nog wel goed te horen.
Natuurlijk is niet iedere kamer geschikt voor een goede opstelling maar dan vraag ik mij wel sterk af waarom je nog veel geld uitgeeft voor dat dure surround set.
Ook is het zo dat het stemgeluid ook gewoon een stereobeeld heeft. Bijvoorbeeld als iemand rechts in beeld staat zal het stem geluid meer uit de R speaker komen.
Die centerspeaker van jou maakt het dan alleen maar moeilijker om een goed stereobeeld te krijgen.
... en ten derde kan een centerspeaker wat natuurlijker (vind ik) stemmen weergeven.

Zonder center is goed te doen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat jij nou opschrijft is dus gewoon niet echt helemaal waar.
Ik hoop voor jou dat je frontspeakers "beter" zijn dan je centerspeaker. :)
Je fronspeakers hebben (hopelijk) meer bereik dan je center speaker dus das ook een beetje onzin natuurlijk

Het hele centerspeaker verhaal kun je eigenlijk snel van de tafel vegen met een klein geschiedenis lesje.
Voordat de DVD kwam waren er op deze wereld al HEEL veel audiofielen die naar de beste manier zochten om naar hun geliefde muziek te luisteren. Dit deden zij zonder center speaker.
Opeens kwamen daar de DVD's aan en opeens had je een centerspeaker nodig om een goed stereobeeld te krijgen?????
Dat slaat dus nergens op.

Ik hoop btw dat ik niet te agressief overkom maar ik kan soms bot reageren als het weer over die centerspeaker gaat.
We leven in een vrij land dus ook al hang jij tien speakers tussen je fronts in, als jij dat beter VIND klinken dan mag dat! :)

Verwijderd

Ik heb nog een leuk alles in 1 setje voor je ;)

Sony DAV-S300

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind op zich een centerspeaker wel belangrijk.
Vooral als beide fronts niet dicht bij de tv staan,klinkt het toch natuurlijker als de stemmen "uit" de tv komen.
En het is natuurlijk ook onzin dat die centerspeaker pas verscheen,toen de DVD op de markt kwam: Wat dacht je nml. van Dolby ProLogic ?
Maar goed,net wat je zegt,iedereen kan hier verschillend over denken en een (andere)mening over hebben.

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Mijn punt is alleen dat als jij je frontboxen wel goed neerzet hoor je geen verschil tussen wel en geen centerspeaker en DUS is die dan overbodig.
Als jij je boxen niet goed neerzet geef je dus zelf aan dat het je niet uitmaakt waar het geluid vandaan komt, immers je boxen staan verkeerd opgesteld.
Waarom zou je in dat geval zo paranoid doen over dat het stemgeluid wel uit de goede richting komt.

1+1=2 :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het gaat hier niet om een stereobeeld, zoals je bij muziek hebt. Dolby digital heeft daar zelfs weinig mee te maken. Een stoer surround/ruimetlijk effect kan je ook met vier matige speakers creëren. Bij films gaat het er meer om dat het geluid indrukwekkender is, en dat het vooral niet stoort. 80% van je aandacht gaat bij film kijken toch naar het beeld en naar het verhaal. Een mooi stereobeeld met muziek daarentegen gaat je met 'matige speakers' niet lukken. Dat gaat gewoon plat klinken. Daar helpt een centerspeaker dus inderdaad ook niet aan mee, sterker nog: die gaat irriteren!

Ik zeg ook niet dat een centerspeaker zorgt voor een betere weergave van de muziek, doordat er een beter stereobeeld is. Wat ik wel zeg, is dat een centerspeaker stemmen natuurlijker "uit" de tv laat komen, en zo meer laat lijken dat de stemmen echt uit de mond van de acteurs komt. Zaken als "het journaal" vind ik met een centerspeaker ook veel fijner luisteren, gewoon omdat stemmen heel erg rustig onder m'n TV vandaan komen, en dus precies uit de goede richting. Ik heb geen matige speakers, maar ik vind "phantom" center beduidend minder fijn klinken (het komt dan gewoon keihard uit twee speakers) dan wanneer ik m'n center aan heb staan. Persoonlijk vind ik een centerspeaker eigenlijk bijna de belangrijkste speaker van een dolby set! :o (liever geen surround kanalen, dan geen center!). Ik heb ook niet voor niets drie centers gesleten, en al vijf/zes thuis geprobeerd inmiddels. :)

dan kom ik bij jouw punt:
Op woensdag 29 augustus 2001 14:46 schreef darthdrinker het volgende:
Als jij je boxen niet goed neerzet geef je dus zelf aan dat het je niet uitmaakt waar het geluid vandaan komt, immers je boxen staan verkeerd opgesteld.
Waarom zie je het zo zwart/wit. Zoals ik net al zei, is het gewoon heel fijn als het geluid je niet "stoort" bij een film. ongeveer 70 a 80% van het 'info'geluid hoort bij een film uit de plaats te komen, waar het beeld is. Effecten links en rechts komen ook bij een iets mindere opstelling wel van links en rechts. Dat gaat wel prima bij een film. Een center kan zoveel problemen opheffen. Geluid dat uit de center hoort te komen, komt dan dus ook uit de goede plek! Dat kijkt (luistert) gewoon veel en veel fijner.
Waarom zou je in dat geval zo paranoid doen over dat het stemgeluid wel uit de goede richting komt.

Omdat een film gewoon voor (zeg) 80% om stemgeluid draait.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 29 augustus 2001 10:59 schreef darthdrinker het volgende:

[..]

Als je al verkeerd voor de boxen zit(niet op die sweet spot dus), dan klinkt het geluid van de linker en rechter speaker ook niet goed meer. Wat zou je dan nog moeilijk gaan zitten doen om het stemgeluid nog wel goed te horen.
Natuurlijk is niet iedere kamer geschikt voor een goede opstelling maar dan vraag ik mij wel sterk af waarom je nog veel geld uitgeeft voor dat dure surround set.
Ook is het zo dat het stemgeluid ook gewoon een stereobeeld heeft. Bijvoorbeeld als iemand rechts in beeld staat zal het stem geluid meer uit de R speaker komen.
Die centerspeaker van jou maakt het dan alleen maar moeilijker om een goed stereobeeld te krijgen.
[..]
Ja, maar als je het over 2 frontspeakers speelt, dan heb je ook nog is dat het geluidsveld veeeeeeel breder is, veel onnatuurlijker !!! Of dat het nou van een bron komt die 30 cm breed is of van een bron die 3 meter wijd is....das wel een verschil he...
Ik hoop voor jou dat je frontspeakers "beter" zijn dan je centerspeaker. :)
Je fronspeakers hebben (hopelijk) meer bereik dan je center speaker dus das ook een beetje onzin natuurlijk
Ik hoop het NIET.
Anders is het lullig voor jou, maar dan heb je niet een goed aaneensluitend geluidsveld. Het beste is nog steeds om in de center dezelfde middentoners en tweeters te hebben als die in je front speakers.
Het hele centerspeaker verhaal kun je eigenlijk snel van de tafel vegen met een klein geschiedenis lesje.
Voordat de DVD kwam waren er op deze wereld al HEEL veel audiofielen die naar de beste manier zochten om naar hun geliefde muziek te luisteren. Dit deden zij zonder center speaker.
Opeens kwamen daar de DVD's aan en opeens had je een centerspeaker nodig om een goed stereobeeld te krijgen?????
Dat slaat dus nergens op.
Dit slaat volledig nergens op. Dus dat een auto 140 kan heb je ook niks aan omdat ze vroeger al tevreden waren met het feit dat ze 60 gingen ?? |:( Keep on dreaming boy....En als ik moet kiezen voor een center kanaal, stereo front en mono rear of geen center maar stereo rear en stereo front, ja, dan kies ik ook voor zonder center. Maar ja, als het niet mogelijk is om 5 geluidssporen in een analoog spoor te verwerken.. :Z :z |:(
Ik hoop btw dat ik niet te agressief overkom maar ik kan soms bot reageren als het weer over die centerspeaker gaat.
We leven in een vrij land dus ook al hang jij tien speakers tussen je fronts in, als jij dat beter VIND klinken dan mag dat! :)
Zal lekker zijn als het niet mag...

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow, en daarnaast vind ik persoonlijk mijn center bij films veel mooier stemmen weergeven dan m'n frontspeakers. Veel rustiger, veel beheerster maar toch erg precies en voor GOED verstaanbaar. :)

Het stereobeeld van mijn speakers durf ik zelf vrij goed te noemen, maar toch is er een wereld van verschil tussen wel en geen center aan. "aan" levert gewoon veel meer een 'cinema' gevoel van het geluid op.

PS. 5.1 geluid heeft redelijk weinig raakvlakken met mooi geluid en audiofilie, vind ik. Met 5.1 ben ikzelf veel sneller tevreden met het geluid dan met stereo (waar ik denk ik nooit tevreden ga zijn ;( ). ;)

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Op woensdag 29 augustus 2001 14:46 schreef darthdrinker het volgende:
Mijn punt is alleen dat als jij je frontboxen wel goed neerzet hoor je geen verschil tussen wel en geen centerspeaker en DUS is die dan overbodig.

Ik weet niet of je gelijk hebt, dat moet ieder voor zich bepalen door gewoon ergen ste luizteren. Maar het klinkt erg aannemelijk.

Natuurlijk kan je ook zeggen dat als iemand f3000,- voor goede speakers kan neerleggen, hij ook wel f400,- kan neerleggen voor centerspeaker zodat het geluid ook echt van voren komt.

Je merkt het ook aan surround sound, tuurlijk kunnen ze met 4 speakers een heel goed surround creereren, maar toch hebben ze nu 6.1 geintroduceerd. Hoe meer speakers hoe beter het effect...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik denk dat we het hier in deze thread niet gaan oplossen.
Zullen we het er verder maar bij laten, het schuiven onder het kopje "ik VIND dat gras paars is" en ons weer bezighouden met het advieseren van Reaper?

Ik vond het fijn om hier even over te praten, als jullie behoefte hebben kunnen we het er misschien later nog eens rustig over hebben. Vooral dat rustig is denk ik belangerijk want het begon hier behoorlijk warm te worden. :D Ik hoop dat iedereen vanavond nog rustig kan slapen. (waar zet ik nu de box van mijn wekkerradio neer!)

Reaper, ik hoop dat je nog steeds dvd fan bent en ik zou graag horen wat je gekocht hebt. :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

FFF

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:43 schreef CRe8oR het volgende:
K had hetzelfde budget voor de reciever + dvd +front (alleen geen sub). K kan alleen maar adviseren om eerst te luisteren naar de front speakers.. K zie persoonlijk de sub als het afwerk stukje. en momenteel heb k de speakers die eerst mijn fronts waren naar achteren gebracht en fungeren nu als rear..

Mijn opstelling:
Marantz SR-5000 OSE 1100
Marantz DV-4100 1300
Kef Cresta3 (front) 1250 p.p.
Kef CrestaC (center)500
Kef Cresta2 (rear) 600 p.p. (waren eerst mijn fronts)

En kan je vertellen dat deze speakers al behoorlijk laag gaan. En voor de prijs mooie speakers
zoiets is wel leuk idd, eventueel kun je ook bij de goedkopere B&W's kijken. Of onkyo receiver ofzo, dat is toch wel aan te raden, geen kant en klare set kopen, een sub kun je altijd nog kopen, die kost gewoon rond de 1000,- voor een beetje goede, bijvoorbeeld REL ofzo.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 29 augustus 2001 17:31 schreef darthdrinker het volgende:
Zullen we het er verder maar bij laten, het schuiven onder het kopje "ik VIND dat gras paars is" en ons weer bezighouden met het advieseren van Reaper?
Mjah, maar volgens mij is gras toch echt groen...maar goed, daar zullen ook wel zulke sterke argumenten voor gelden :P

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op woensdag 29 augustus 2001 17:31 schreef darthdrinker het volgende:
Ik denk dat we het hier in deze thread niet gaan oplossen.

Ik vond het fijn om hier even over te praten, als jullie behoefte hebben kunnen we het er misschien later nog eens rustig over hebben. Vooral dat rustig is denk ik belangerijk want het begon hier behoorlijk warm te worden. :D Ik hoop dat iedereen vanavond nog rustig kan slapen. (waar zet ik nu de box van mijn wekkerradio neer!)

Reaper, ik hoop dat je nog steeds dvd fan bent en ik zou graag horen wat je gekocht hebt. :)
Ik wil er nog wel wat over zeggen. De centre speaker is een uitvinding uit de bioscoop (en het theater). In de bios had je namelijk het probleem dat er mensen over bijna de hele breedte zitten, en erg ver van de ideale "stereo" lijn. Dat los je op door wat echt per se uit het midden moet komen uit door de centre weer te geven. In het theater wordt in de grotere theaters een center cluster gebruikt, om exact dezelfde reden als in de bios. En geloof me, er is geen gezelschap dat zonder reist.
Toen de surround systemen ook voor de consumer markt beschikbaar werden, kwam ook de centre speaker mee. Ik ben het er mee eens dat een centre speaker in de ideale situatie die jij beschrijft idd geen zin heeft. Maar er zijn toch wel een paar redenen te verzinnen waarom een centre toch wel prettig is:
- je zit vaak niet perfect in het midden.
- je linker- en rechteroor zijn nooit helemaal gelijk.
- als er mensen met je meekijken kan zoiezo niet iedereen in het midden zitten.
- je kan een speaker uitzoeken die met name goed is in het weergeven van stemmen.

Maar goed, in Reaper's geval zou ik zeker geen centre speaker kopen in eerste instantie. Maar uiteindelijk zou ik er toch wel één kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil absoluut wel een 5.1 opstelling weer hebben.
Ik heb 2 jaar Dolby Pro Logic gehad en nu dan een 5.1/DD setje,en ik vind op zich alle 6 speakers wel belangrijk.
Maar ben wel van mening dat de fronts en de sub de meeste aandacht moet krijgen ;
fijne frontspeakers omdat ik niet alleen van DVD,maar ook van audio wil genieten en een lekkere subwoofer omdat ik nou eenmaal kick op een strak bass-geluid. :9
Hetgeen wat mij eigenlijk het minst kan schelen,zijn de rear-speakers,omdat die normaal gesproken het minst geluid produceren.(Ik wil ze er absoluut bij,maar hoeft niet top-of-the-bill).
Aangezien ik nu maar een beperkt budget heb,denk ik er op dit moment verstandig aan te doen om eerst de fronts/rears/center aan te schaffen,en bv over 2-3 maanden een goede subwoofer.
Op die manier kan ik toch van alle voorzieningen genieten,zowel "normaal" audio als dvd.
Ik vind nog steeds die Mission M72 speakerset heel fraai eruitzien,en past ook nog eens goed in mijn budget !
Natuurlijk ga ik ze vantevoren eerst eens grondig luisteren cq vergelijken. ;)
Na latere aanschaf van een subwoofer (verwachte kosten +/- 1000,- ),kom ik op een totaabedrag van ongeveer 4000,-,wat ik echt genoeg vind voor een installatie.
(Mijn vrouw vind de helft al teveel :) :( )

Ik heb alleen nog een ander vraagje:
Wat is nou beter,aangezien ik ook nog een DVD-speler en receiver aan moet schaffen;

DVD-speler + Receiver met ingebouwde decoder, of
Receiver + DVD-speler met ingebouwde decoder ?

En bij die laatste optie heb je natuurlijk ook weer andere aansluitmogelijkheden toch? Waar moet ik dan op letten?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 29 augustus 2001 21:18 schreef Reaper® het volgende:
Ik heb alleen nog een ander vraagje:
Wat is nou beter,aangezien ik ook nog een DVD-speler en receiver aan moet schaffen;

DVD-speler + Receiver met ingebouwde decoder, of
Receiver + DVD-speler met ingebouwde decoder ?

En bij die laatste optie heb je natuurlijk ook weer andere aansluitmogelijkheden toch? Waar moet ik dan op letten?
Als je een DVD speler koopt zonder ingebouwde decoder, en een versterker met decoder (wat in principe de 'normale' manier is), dan kan je daar later ook andere apparaten op aansluiten, die dolby digital ondersteunen. Denk daarbij aan Digitale TV of eventueel digitaal geluid bij spelcomputers etc. Als je een pro-logic versterker koopt, dan moet je bij elk volgend apparaat dat je erop aansluit (en dat Dolby digital enzo ondersteunt) een ingebouwde decoder hebben.

Daarnaast is een versterker met een dolby digital decoder amper duurder dan een met dolby prologic, volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dan altijd een Prologic receiver nodig,of volstaat een 2 kanaalsversterker/receiver ook?

Verwijderd

Topicstarter
hmppf...lama

Ik denk dat ik toch voor de Yamaha RX V420 & Pioneer DV535 ga :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 29 augustus 2001 23:26 schreef Reaper® het volgende:
Heb je dan altijd een Prologic receiver nodig,of volstaat een 2 kanaalsversterker/receiver ook?
Jah, als je een DVD speler aansluit op een Dolby digital versterker gebruik je alleen één digitaal kabeltje, waar alle audio doorheen gaat. De decoder in de versterker verdeelt dit over zes kanalen. Er zitten dan nog vijf eindversterkers in, die het geluid dus versterken. en een signaal gaat naar de subwoofer (indien aangesloten enzo)

Als je een DVD speler met ingebouwde decoder hebt, maakt hij in de DVD speler al zes losse kanalen, die met drie stereokabeltjes naar de versterker gaan. Op de versterker moet dan ook een speciale input zitten. Deze heet "5.1 input". Ook moet de versterker 5 eindversterkers hebben (voor de 5 normale speakers) en een subwooferaansluiting. Dit alles heb je op normale stereoversterkers niet zitten. Je hebt daarom dus altijd een Dolby pro-logic versterker met 5.1 input nodig.

Dat hele "ingebouwde decoder" gebeuren is meer bedacht, om mensen met een "oude" pro-logic versterker de mogelijkheid te geven om te upgraden naar dolby digital met een DVD speler met ingebouwde decoder.
Op woensdag 29 augustus 2001 23:48 schreef Reaper® het volgende:
hmppf...lama

lama? Loop ik dan voor nix een lap text te tikken? :P En dat dan ook heel sneaky een minuut voor mij posten :o

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 29 augustus 2001 23:48 schreef Reaper® het volgende:
hmppf...lama

Perfecte keuze, zou ik ook kiezen als ik nu iets zou kiezen :) B-)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste