Wij hebben sinds enkele weken een Intergas Xteme 36 met thermostaat Honeywell T6.
Nu wil het geval dat de ketel elk uur 0,08 M3 gas verbuikt als er geen warmtevraag is. Het tapwatercomfort is utigeschakeld. De ketel is voorzien van TSK en RGK.
Vloerverwarming met 7 groepen, ROBOT verdeler, met bypass. Volgens de installateur is het niet mogelijk dat de vloerverwarming iets te maken heeft met het sluipverbruik.
Ik heb de ketel ook uit gehad voor langere tijd, hierbij geen gaslekkage.
Vloerverwarming met het zonnige weer uitgezet (geen gasverbruik, toeval door het mooie weer?)
Iemand hier die een helder idee heeft wat het kan zijn?
Ik zit zelf als oplossing te denken aan:
- pompschakelaar, zodat de vloerverwarming in ieder geval niet zorgt voor stroming op de cv ketel
- zoneklep, gekoppeld aan de aan/uit thermostaat, waarbij geen vraag de retour is afgesloten, waardoor er geen stroming kan komen.
Pompschakelaar natuurlijk het makkelijkst, omdat er niet iets extra gedaan dient te worden bij de ketel. Alleen of het dan goed is voor de A label pomp Grundfos2?
:strip_exif()/f/image/hEZrcJoVcTlcPei797ND86ew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AbVN88p0ekeoWKknqJKA6WRy.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil het geval dat de ketel elk uur 0,08 M3 gas verbuikt als er geen warmtevraag is. Het tapwatercomfort is utigeschakeld. De ketel is voorzien van TSK en RGK.
Vloerverwarming met 7 groepen, ROBOT verdeler, met bypass. Volgens de installateur is het niet mogelijk dat de vloerverwarming iets te maken heeft met het sluipverbruik.
Ik heb de ketel ook uit gehad voor langere tijd, hierbij geen gaslekkage.
Vloerverwarming met het zonnige weer uitgezet (geen gasverbruik, toeval door het mooie weer?)
Iemand hier die een helder idee heeft wat het kan zijn?
Ik zit zelf als oplossing te denken aan:
- pompschakelaar, zodat de vloerverwarming in ieder geval niet zorgt voor stroming op de cv ketel
- zoneklep, gekoppeld aan de aan/uit thermostaat, waarbij geen vraag de retour is afgesloten, waardoor er geen stroming kan komen.
Pompschakelaar natuurlijk het makkelijkst, omdat er niet iets extra gedaan dient te worden bij de ketel. Alleen of het dan goed is voor de A label pomp Grundfos2?
:strip_exif()/f/image/hEZrcJoVcTlcPei797ND86ew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AbVN88p0ekeoWKknqJKA6WRy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gjGT0d7jqtYmc40L1RK7unRz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Vliegendekeeper op 28-02-2022 15:12 ]