Intergas Xtreme elk uur verbruik (tapwater is uit)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
Wij hebben sinds enkele weken een Intergas Xteme 36 met thermostaat Honeywell T6.

Nu wil het geval dat de ketel elk uur 0,08 M3 gas verbuikt als er geen warmtevraag is. Het tapwatercomfort is utigeschakeld. De ketel is voorzien van TSK en RGK.

Vloerverwarming met 7 groepen, ROBOT verdeler, met bypass. Volgens de installateur is het niet mogelijk dat de vloerverwarming iets te maken heeft met het sluipverbruik.

Ik heb de ketel ook uit gehad voor langere tijd, hierbij geen gaslekkage.
Vloerverwarming met het zonnige weer uitgezet (geen gasverbruik, toeval door het mooie weer?)

Iemand hier die een helder idee heeft wat het kan zijn?

Ik zit zelf als oplossing te denken aan:

- pompschakelaar, zodat de vloerverwarming in ieder geval niet zorgt voor stroming op de cv ketel
- zoneklep, gekoppeld aan de aan/uit thermostaat, waarbij geen vraag de retour is afgesloten, waardoor er geen stroming kan komen.

Pompschakelaar natuurlijk het makkelijkst, omdat er niet iets extra gedaan dient te worden bij de ketel. Alleen of het dan goed is voor de A label pomp Grundfos2?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9m_mKVPgAOCrOGVq-gBNmnRt2f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEZrcJoVcTlcPei797ND86ew.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPJE5u4W4gfAqVozOXmjg14zfrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbVN88p0ekeoWKknqJKA6WRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Gz7dR2TfFfnh8r8ZaFjP1DLMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjGT0d7jqtYmc40L1RK7unRz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Vliegendekeeper op 28-02-2022 15:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 22:36
en welke kamer thermostaat heb je ?
edit ik mis een ontluchter op je aanvoer en je retour.

[ Voor 44% gewijzigd door miciel op 28-02-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:03
Interessant. wij hebben dezelfde ketel en vvw combi, tapwater ook uit (comfort stand dan, we douchen wel warm ;) ). Ik ga eens kijken wat hij hier doet. ja, nee, de website van de energieleverancier toont echt NUL gas verbruik in de nacht.
Je kunt eens kijken of je een nachtjes de gaskraan onder de ketel kunt afsluiten, als je een lekkende leiding hebt (lijkt me onwaarwaarschijnlijk) moet je dat terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Ketel = Installatiespul = Duurzame Energie & Installaties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
miciel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:38:
en welke kamer thermostaat heb je ?
edit ik mis een ontluchter op je aanvoer en je retour.
Kamerthermostaat is een Honeywell T6 Lyric bedraad aangesloten.

De ontluchter zit bij de ketel zelf (automatische ontluchter). En de verdeler heeft een ontluchter, deze heb ik ook ontlucht (zat geen lucht in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
tcw82 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:11:
Interessant. wij hebben dezelfde ketel en vvw combi, tapwater ook uit (comfort stand dan, we douchen wel warm ;) ). Ik ga eens kijken wat hij hier doet. ja, nee, de website van de energieleverancier toont echt NUL gas verbruik in de nacht.
Je kunt eens kijken of je een nachtjes de gaskraan onder de ketel kunt afsluiten, als je een lekkende leiding hebt (lijkt me onwaarwaarschijnlijk) moet je dat terug zien.
Met hoeveel temperatuur verlaging werk je? Ik werk met halve graden, wellicht dat dit er nog iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 10:04
Kan je vloerverwarming stroming door de warmtewisselaar veroorzaken? Bij Intergas moet er een terugslagklep gemonteerd worden in geval van vloerverwarming om dit te voorkomen.

Voorbeeld: https://www.janseninstals...as-tweewegklep-set-092637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
schumacher schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:36:
Kan je vloerverwarming stroming door de warmtewisselaar veroorzaken? Bij Intergas moet er een terugslagklep gemonteerd worden in geval van vloerverwarming om dit te voorkomen.

Voorbeeld: https://www.janseninstals...as-tweewegklep-set-092637
Dit is alleen van toepassing als de vloerverwarming niet Hydraulisch Neutraal is. Deze is neutraal, waardoor een tweeweg niet nodig is (dit zou volgens intergas alleen problemen veroorzaken bij warmwatervraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Vliegendekeeper schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Met hoeveel temperatuur verlaging werk je? Ik werk met halve graden, wellicht dat dit er nog iets mee te maken heeft.
Wat bedoel je hier precies mee?
Onze (Intergas) thermostaat toon tiende maar regelt op halve.

Weet je zeker dat je gas gebruikt? Monitor anders je gasverbruik eens op de meter, gaat er echt gas door de meter snachts of is de 0.8 een soort wazige glitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
tcw82 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Onze (Intergas) thermostaat toon tiende maar regelt op halve.

Weet je zeker dat je gas gebruikt? Monitor anders je gasverbruik eens op de meter, gaat er echt gas door de meter snachts of is de 0.8 een soort wazige glitch?
Ik doe de ketel in 's nachts en overdag 0,5 graag lager, zodat bij thuiskomst, of wakker worden de verwarming in de badkamer ook lekker warm is.

De metingen die ik heb zijn van de energieleverancier op basis van de slimme meter. Ketel is zelflerend en de alpha grundfos ook, wellicht zijn ze net op de verkeerde moment bij elkaar gebracht (vorige ketel hield er mee op), dat het zelflerende karakter ook aangeeft geen gas nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Wij werken met 1 graadje lager tussen 2200 en 0700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Van de energie leverancier. Is leuk, schrijf de standen eens handmatig op en kijk dan of er echt iets doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
even volgen,, nou heb ik geen Intergas ketel maar een Remeha.. maar de slimme meter geeft bij mij ook regelmatig in de nacht een gasverbruik terwijl er toch echt nergens een warmte vraag vandaan komt..

Geen Tapwater, en de thermostaat op 5 graden..

hier gaat t als t gebeurt (helaas niet elke nacht..) ook een 0,08~0,09m³ per uur :/

ook overdag als ik zeker niet thuis was is er ook verbruik :/ alleen dan is de thermostaat ook dus danig laag dat die niet zou mogen branden..

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 28-02-2022 20:46 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Ik heb ook een Intergas, in combinatie met vloerverwarming.
Ik dacht dat het te maken had met de modulerende installatie. "Licht vlammetje aanhouden."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l36so2ETNLeWjKGceHznirGPJkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6mMP9l5rMXBlX6ELTEWsOSMX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Acradavos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:52:
Ik dacht dat het te maken had met de modulerende installatie. "Licht vlammetje aanhouden."

[Afbeelding]
Dat is onwaarschijnlijk. Geen geen warmte vraag is geen brander aan. (Voor de cv dan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Wellicht staat hier dan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 22:36
Vliegendekeeper schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:11:
[...]

Kamerthermostaat is een Honeywell T6 Lyric bedraad aangesloten.

De ontluchter zit bij de ketel zelf (automatische ontluchter). En de verdeler heeft een ontluchter, deze heb ik ook ontlucht (zat geen lucht in).
hee grapjas. zo werkt het niet. lucht zakt niet. de lucht kan er links niet uit en rechts ook niet uit.
tenzij de boel echt laat doorstromen. dus alles dicht vloer unit open en ketel laten stoken.
hier moeten eigenlijk gewoon 2 ontluchters bij. scheel een hoop ellende is makkelijker etc.
(maar als dit je probleem zou zijn dan zou je vloer niet goed warm worden)

je probleem zit in je kamer thermostaat het is het tweede topic. zie de link. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2118106

hoewel ik durf ook nog wel intezetten op het ontbreken van een klep.
intergas is wel redelijk gevoelig voor externe stroming/maar je verdeler is hydraulisch neutraal
of is deze getundt. doormv het ventiel aan de zijkant van de verdeler of ontbreekt deze ?
om het nog lastiger te maken er zit links van de verdeler nog een 2de ventiel of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-05 23:00
Vliegendekeeper schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:01:
Ik heb de ketel ook uit gehad voor langere tijd, hierbij geen gaslekkage.
Zou je dit verder willen toelichten? Bedoel je hiermee dat er geen verbruik is wanneer de ketel is uitgeschakeld, of dat je geen lekkage hebt kunnen constateren (maar wel verbruik ziet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-05 23:09
Bij mijn Remeha Quinta zag ik ook door de dag heen okk regelmatig verbruik van 50-100L per keer en zo'n 0.75m3/dag, dat tikt op jaarbasis toch wel door.

Wat blijkt, er zit een voorraadvat in de ketel, welke elke X tijd opgewarmd wordt en helpt de ketel met zuinig starten en soms zelf voorkomen van opstarten voor een litertje of wat (zo vertelde een CV monteur)

Nu heb ik geen CV ww in de keuken, dus dat vaatje werd op temperatuur gehouden, om af en toe de CV te helpen met opstarten voor het douchen

De opwarmtijd is aan te passen en staat nu dus op elke 10u, dat scheelt toch 200 euro per jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door maarten_NL op 28-02-2022 22:01 ]

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Dat heet de comfort stand en ts zegt dat die uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Nog even over de pompschakelaar. Intergas adviseert zelf de schakelaar pomp door de ketel te laten aansturen. Met die logica kan je de klep bedienen ofeen pomp aansturen (tot 200 watt ofzo). Op dit moment zit dat zo bij mij aangesloten. Over een poosje gaat het veranderen, dan gaan we naar de zone regeling met tweede thermostaat en klep. (Er zit een badkamer klus tussen)
Update van 8 mei, de zone regeling zit er inmiddels in. Gebruik nu weer de pompschakelaar met thermovoeler

[ Voor 43% gewijzigd door tcw82 op 08-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
FreddyFish schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:47:
[...]

Zou je dit verder willen toelichten? Bedoel je hiermee dat er geen verbruik is wanneer de ketel is uitgeschakeld, of dat je geen lekkage hebt kunnen constateren (maar wel verbruik ziet)?
Ik heb de ketel uitgedaan, hierdoor geen gasverbruik gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
maarten_NL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:00:
Bij mijn Remeha Quinta zag ik ook door de dag heen okk regelmatig verbruik van 50-100L per keer en zo'n 0.75m3/dag, dat tikt op jaarbasis toch wel door.

Wat blijkt, er zit een voorraadvat in de ketel, welke elke X tijd opgewarmd wordt en helpt de ketel met zuinig starten en soms zelf voorkomen van opstarten voor een litertje of wat (zo vertelde een CV monteur)

Nu heb ik geen CV ww in de keuken, dus dat vaatje werd op temperatuur gehouden, om af en toe de CV te helpen met opstarten voor het douchen

De opwarmtijd is aan te passen en staat nu dus op elke 10u, dat scheelt toch 200 euro per jaar.
Deze had ik al meegekregen van de installateur. Hierdoor tapwater helemaal uitgezet. Merk amper verschil tussen aan en uit met het warm water gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
Acradavos schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:52:

[Afbeelding]
heb jij nog geluk met 0,01 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
miciel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:38:
[...]

hee grapjas. zo werkt het niet. lucht zakt niet. de lucht kan er links niet uit en rechts ook niet uit.
tenzij de boel echt laat doorstromen. dus alles dicht vloer unit open en ketel laten stoken.
hier moeten eigenlijk gewoon 2 ontluchters bij. scheel een hoop ellende is makkelijker etc.
(maar als dit je probleem zou zijn dan zou je vloer niet goed warm worden)

je probleem zit in je kamer thermostaat het is het tweede topic. zie de link. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2118106

hoewel ik durf ook nog wel intezetten op het ontbreken van een klep.
intergas is wel redelijk gevoelig voor externe stroming/maar je verdeler is hydraulisch neutraal
of is deze getundt. doormv het ventiel aan de zijkant van de verdeler of ontbreekt deze ?
om het nog lastiger te maken er zit links van de verdeler nog een 2de ventiel of niet ?
Ik zal de thermostaat er eens afhalen als het weer het toe laat ;). Kijken of er dan ook gasgebruik wordt gemeten.

Betreft een Robot standaard verdeler, welke Hydraulish neutraal is. Er zit links alleen een voeler (waar het draadje heen gaat), daarboven is allemaal behuizing. Rechts zit nog een blindstop, deze zit dicht.

De vloerverwarming hebben wij al 10 jaar zo staan. Dacht altijd dat de eventuele luchtbellen wel meegingen in de flow. Van de zomer, als de installateurs het wellicht wat rustiger hebben, maar van de kniekoppelingen met ontluchting laten plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Ik weet niet precies hoe het met de Xtreme zit, maar bij mijn HRE had ik een zelfde issue.
Daar kwam het doordat tapcomfort op eco stond ipv uit.

Eco lijkt in dit geval zelflerend te zijn en zou water voor verwarmen op momenten dat het vaak gebruikt zou worden echter gaf dit bij mij een vergelijkbaar gedrag als jij hier meld.

Bij de extreme lijkt het gedrag hetzelfde te zijn:
Ten behoeve van een snelle levering van warm tapwater is
er een tapcomfortfunctie ingebouwd. Deze kent de volgende
standen: ► On:
De tapcomfortfunctie is continu ingeschakeld. Het toestel
levert altijd direct warm tapwater.
► Eco:
De tapcomfortfunctie van het toestel is zelflerend. Het
toestel zal zich aanpassen aan het gebruikspatroon van
het warm tapwater. Hierdoor zal de warmtewisselaar
gedurende de nacht, of bij lange afwezigheid, niet op
temperatuur gehouden worden.
► Off:
De warmtewisselaar wordt niet warm gehouden waardoor
de levering van warm tapwater enigszins vertraagd is . Als
er geen behoefte is aan snelle levering van warm tapwater,
kan de tapcomfortfunctie uitgeschakeld worden.
Zie net pas dat heel tapwater uit was.. dus dan zal dat wel neit

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
Puc van S. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Ik weet niet precies hoe het met de Xtreme zit, maar bij mijn HRE had ik een zelfde issue.
Daar kwam het doordat tapcomfort op eco stond ipv uit.

Eco lijkt in dit geval zelflerend te zijn en zou water voor verwarmen op momenten dat het vaak gebruikt zou worden echter gaf dit bij mij een vergelijkbaar gedrag als jij hier meld.

Bij de extreme lijkt het gedrag hetzelfde te zijn:

[...]

Zie net pas dat heel tapwater uit was.. dus dan zal dat wel neit
Tapwater staat inderdaad op off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-05 23:09
Vliegendekeeper schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:00:
[...]

Deze had ik al meegekregen van de installateur. Hierdoor tapwater helemaal uitgezet. Merk amper verschil tussen aan en uit met het warm water gebruik.
Weet je zeker dat er dan geen anti legionella functie of eco functie zoals hier boven beschreven is, bezig is?

[ Voor 5% gewijzigd door maarten_NL op 01-03-2022 14:18 ]

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
maarten_NL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Weet je zeker dat er dan geen anti legionella functie of eco functie zoals hier boven beschreven is, bezig is?
zit geen boiler in, dat zou het niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
Heb de thermostaat er eens een middag afgehaald, nu geen gasverbruik gemeten. Of het moet toevallig zijn met het mooie weer dat er nu net geen gasverbruik is.

Nu eerst een andere thermostaat gekocht. Deze moet nog komen bij de post. Als ik zie wat die doet, zal k dat hier ook weer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 22:09
hier ook een intergas extreme, met een Plugwise Anna en hetzelfde gedrag. Heb je ene update?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lien50
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IO-7AOISvu55IiVniLO9O0kga74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Po6UXoPPHVCdhIHLpIE0hQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lien50
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb sinds gisteren een nieuw cv ketel Intergas nu gebruikt hij de hele nacht gas, hoe kan ik dit voorkomen , heb geen vloerverwarming en we gebruiken verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 22:09
dat is volgens mij de eco stand of hij is je gedrag aan het inleren

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1822
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-10-2022
In vervolg op deze iets oudere post. Ik heb een Intergas Xtreme 36. Op dit moment staan alle verwarmingen uit. Het systeem is geregeld met Tado radiatorknoppen en een Tado thermostaat. Voldoet prima en is zuinig.
Maar nu dit; ik heb sinds deze week een F1 meter gekoppeld aan mn slimme meters ( Homewizard) en de app daarvoor geïnstalleerd. Deze leest live het gebruik uit. Bijgaand een screenshot. Los van warm water tappen zie ik dat de meter om het half uur ongeveer 3 liter gasverbruik registreert. We koken elektrisch overigens.
Dit komt overeen met andere posts in dit topic. Iemand daar al bekend mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvDKekOUBNuIZwHkPPX5iON45iY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IDpWHyK5qj5Bv4HoaJxUv4hN.png?f=fotoalbum_large

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Hier een Xtreme 24 waarvan ik comfortstand uit heb staan, hier geen enkel verbruik van ketel. De ene piek is kortdurig gasstel of heet water.

Thermostaat is Honeywell Chronotherm Vision via Opentherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhzPZx3KlxqPNkeQoiy1Ndbtpa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xffg1I30sthILpLh8XWeIXVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 10:54
@Vliegendekeeper en wat was de oorzaak?

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 06-11-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Het lijkt er op dat @Vliegendekeeper gevlogen is.
Omdat ik ook een Intergas heb en met mij vele andere was ik wel benieuwd naar de bevindingen en eventueel de oplossing. Dan hebben toekomstige lezers er ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
tcw82 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:36:
[...]

Het lijkt er op dat @Vliegendekeeper gevlogen is.
Omdat ik ook een Intergas heb en met mij vele andere was ik wel benieuwd naar de bevindingen en eventueel de oplossing. Dan hebben toekomstige lezers er ook wat aan.
+1
Jammer dat dergelijke onderwerpen zo (vaak) nooit worden afgesloten met de oplossing, of een duidelijke oorzaak.
Ik ben aan het zoeken naar een goede vervanger voor de huidige ketel vandaar mijn interesse. Intergas staat bekend om de degelijke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
martinus83 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:13:
[...]

+1
Jammer dat dergelijke onderwerpen zo (vaak) nooit worden afgesloten met de oplossing, of een duidelijke oorzaak.
Ik ben aan het zoeken naar een goede vervanger voor de huidige ketel vandaar mijn interesse. Intergas staat bekend om de degelijke hardware.
Hier hangt een Xtreme 36 en tapcomfort staat uit en dat is al sinds dag 1. Ik heb geen gekke verbruiks situaties.
Misschien wel handig om te melden dat ik de Intergas thermostaat (twee) en de gateway gebruik. Geen "vreemde" thermostaat van nest, tado, Honeywell etc. mogelijk dat die een eigenwijze interpretatie hebben.
Van de nest komen wel vaker berichtjes langs op het forum, waarbij de nest zelf dingen "bedenkt" die de gebruiker niet verwacht.
Wat voor systeem heb je thuis? Vloerverwarming? Hoge temperatuur radiatoren? Combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
tcw82 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:20:
[...]

Hier hangt een Xtreme 36 en tapcomfort staat uit en dat is al sinds dag 1. Ik heb geen gekke verbruiks situaties.
Misschien wel handig om te melden dat ik de Intergas thermostaat (twee) en de gateway gebruik. Geen "vreemde" thermostaat van nest, tado, Honeywell etc. mogelijk dat die een eigenwijze interpretatie hebben.
Van de nest komen wel vaker berichtjes langs op het forum, waarbij de nest zelf dingen "bedenkt" die de gebruiker niet verwacht.
Wat voor systeem heb je thuis? Vloerverwarming? Hoge temperatuur radiatoren? Combinatie?
Momenteel enkel cv, bad.
In 2024 wordt er vloerverwarming gelegd 43 m2, bad gaat er uit.
Hoge temp radiatoren op de 1e en 2e verdieping (4x slaapkamer/kantoor. Geen continue verwaming maar laag/kortstondig). Kantoor heeft ook elec verwarming zodra de zonnepanelen in januari gelegd zijn.

Heb niet veel cap nodig dus..
ik wil graag een thermostaat systeem waarbij ik per ruimte meet (op de knop) en dus per ruimte kan verwarmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• I_30
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-01-2023
Hallo,

Ik had een soortgelijk probleem met een Intergas Xtreme. ( ieder uur sluipverbruik )

Mocht je hetzelfde hebben probeer dit:
  1. Controlleer of je tapwatercomfort op Off staat, zoals al eerder in dit topic aangegeven.
  2. Nog steeds sluipverbruik, zet je ketel op enkel tapwaterstand. Hoe je dit doet vind je in de handleiding, maar het komt er op neer:
    1. Druk op menu ( puntje in het midden / vlammetje)
    2. Druk op sleutel
    3. Druk op sleutel en enter ( rechts naast sleutel) tot dat je links C0001 ziet staan. Ga dan naar C0015 en druk op sleutel.
    4. Dan zie je P0001, druk op sleutel. Je ziet nu: ( kies hier 2)
      • 0 = Combi
      • 1 = Solo + Boiler
      • 2 = Tapwater
      • 3 = Solo
    5. Je ketel staat nu op alleen tapwater. Noteer je gasverbruik vanaf het moment dat hij hier op staat, en zorg voor geen gebruik tapwater. Nog steeds verbruik? Je verbruik zit in tapwater gedeelte, geen verbruik meer? Verder zoeken in je warmte gedeelte. Zet je Intergas weer op stand 0
  3. Koppel je thermostaat af aan de kant van de ketel, en aan de kant van de thermostaat zelf. Zorg dat de aders elkaar niet raken, en meet de weerstand tussen de aders van je kabel. In mij geval meet ik 30+ Kohm, wat dus fout is, er zou totaal geen verbinding moeten zijn. Hier zat bij mij de fout. Nieuwe kabel geplaatst en verbruik was weg.
Ik ben geen installateur, enkel een consument die zijn bevindingen deelt. Ik hoor het wel of iemand er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaupieMau
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-03 14:56
Hoi Vliegendekeeper, is jouw probleem met sluip gasverbruik al opgelost?

Sinds deze week heb ik de zelfde ketel, met sluipgebruik van 0.1m3 per uur.

Mijn tado thermostaat stond echter niet op open therm protocol. Nadat ik hem goed heb ingesteld lijkt het probleem opgelost.

Tapwater comfort heb ik aan laten staan, en lijkt niet de oorzaak van het sluipgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 07-03 20:06
Zelf toevallig 2 Xtreme 36 ketels hangen en het viel mij dat het verbruik tijdens vakantie rond de 3 m3 gas was voor de beide ketels. Zonder warmte en zonder warm water vraag en dat terwijl bij 1 ketel tapwater op off stond en bij de andere op de ECO.
Nu heb ik de minimale vermogen en maximale vermogen (P010, P031 en P032) van de beide ketels veel lager gezet en het lijkt er op dat het verbruik nu flink gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Welke thermostaat heb je daarbij ingebruik, @K3ke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 07-03 20:06
tcw82 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:30:
Welke thermostaat heb je daarbij ingebruik, @K3ke ?
1 wordt bestuurd door een Nest thormostaat en de ander door een Tado thermostaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Er zijn wel verhalen hier te vinden die suggereren dat slimme thermostaten de beschreven problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxodoodle
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb een 10 jaar oude evohome en had sinds dit voorjaar ook het sluipverbruik probleem. Verwarming "uit" op evohome startte toch geregeld. Er zat wel een patroon in. Uitzetten van de optimalisatie heeft geholpen. Die had ik in de winter aan staan. Kennelijk houdt de slimme startfunctie geen rekening met de actuele instellingen en blijft een start sturen ook als verwarming via evohome op "uit" staat. Ik weet niet of dit in de nieuwe varianten verholpen is maar gewoon een software issue dus.
Pagina: 1