Toon posts:

Nieuwe thermostaat ketel doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roans
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01 16:35
Goedemorgen mede tweakers/klussers

Ik heb gister mijn thermostaat vervangen, van een toon V2 naar een Honeywell lyric t6, beide op opentherm

Nu slaat opeens mijn ketel ( calenta 40c) elke 5 minuten aan. Die zie je ook in deze screens
Hierdoor is het gas verbruik ook vee hoger

Nieuwe Honeywell t6

Oude toon thermostaat

Is dit het wel bekende pendelen ? Hoe komt het dat dit per thermostaat verschilt ?

Ik heb de aanvoer temperatuur van de cv al verlaagd naar 60

Wat te doen ?

Alle reacties

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:10
Is je thermostaat wel geschikt voor jou type CV ketel ?
Als ik jou was, zou ik bij de CV installateur informeren of de combinatie wel kan ?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:15
ketel ook al 5 minuten van het stroom afgehaalt ?
wat is de gemaakte aanvoer temperatuur ?
reactie snelheid zou je mogenlijk nog aan kunnen passen.
(en nee honnywell is niet zo fantaschtisch helaas ik zit er ook mee)
liever een remeha theromastaat als je het aan mij vraagt.
zitten net wat meer mogenlijkheden op. kwa reactie snelheid.

maar ik had gisteren avond hetzelfde verbruk/aanslaan om de 5 min..ketel temp 47 graden. en later 40.
ik ben ook nog altijd zoekende naar een oplossing. dus volg het topic met grote belangstelleing
en nee dit is geen pendelen maar een manier om gas te besparen. en toch op temperatuur te blijven.
althans in mijn huis. toch is het geen lekker patroon. en daarom ben ik zoekende naar wat anders.
extra reden: helemaal efficient is het namelijk niet. maar het is beter dan helemaal geen besparing.

bij pendelen bereikt je ketel te snel de maximale temp en schakel hij daarom uit.
een aanvoer zet ik altijd 65 graden max. en laat de open thermostaat de echte temp bepalen.

[Voor 30% gewijzigd door miciel op 26-02-2022 15:45]

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Modulerend vs aan/uit-regeling? Als ik mijn thermostaat instel op aan/uit krijg ik ook die rare pieken.

OhSunnyDay

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:11
Is je ketel goed ingeregeld?
De T6 is ook zelflerend, wellicht heeft deze ook even tijd nodig om te ''wennen''

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
@roans Enige terugkoppeling naar aanleiding van de tips en vragen hier?

OhSunnyDay

• Vliegendekeeper
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-01 17:35
Hier hetzelfde probleem. Nu 2 week verder, verbruikt elk uur wat gas. Tapwater comfort helemaal uitgeschakeld. Nu een nieuwe thermostaat gekocht, eens kijken of dat wat helpt. Elke dag een kuub gas weg voor niks is ook zonde.

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:19
Je gas verbruik is hoger? echt? Ik denk niet dat je ook maar iets zinnigs kunt zeggen over 1 dag gas verbruiken.

Wat waren het aantal gewogen graaddagen per dag, heb je historische verbruikscijfers van voor de wissel, want van na de wissel heb je werkelijk niets zinnigs!

Vul die historische getallen eens in in een ap als "mindergas.nl" en ga dan monitoren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee