Nieuwe thermostaat ketel doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roans
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-10-2024
Goedemorgen mede tweakers/klussers

Ik heb gister mijn thermostaat vervangen, van een toon V2 naar een Honeywell lyric t6, beide op opentherm

Nu slaat opeens mijn ketel ( calenta 40c) elke 5 minuten aan. Die zie je ook in deze screens
Hierdoor is het gas verbruik ook vee hoger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzDHuWknKUplOAQ7n03EtyoHfIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVmfNVNNWLqs1fF2CBBIALTt.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe Honeywell t6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuK6o57SkKvR0q8WKVWWDB9c8C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBhBLXwzZklnOPQlEmNgtzCl.jpg?f=fotoalbum_large
Oude toon thermostaat

Is dit het wel bekende pendelen ? Hoe komt het dat dit per thermostaat verschilt ?

Ik heb de aanvoer temperatuur van de cv al verlaagd naar 60

Wat te doen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Is je thermostaat wel geschikt voor jou type CV ketel ?
Als ik jou was, zou ik bij de CV installateur informeren of de combinatie wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-05 18:34
ketel ook al 5 minuten van het stroom afgehaalt ?
wat is de gemaakte aanvoer temperatuur ?
reactie snelheid zou je mogenlijk nog aan kunnen passen.
(en nee honnywell is niet zo fantaschtisch helaas ik zit er ook mee)
liever een remeha theromastaat als je het aan mij vraagt.
zitten net wat meer mogenlijkheden op. kwa reactie snelheid.

maar ik had gisteren avond hetzelfde verbruk/aanslaan om de 5 min..ketel temp 47 graden. en later 40.
ik ben ook nog altijd zoekende naar een oplossing. dus volg het topic met grote belangstelleing
en nee dit is geen pendelen maar een manier om gas te besparen. en toch op temperatuur te blijven.
althans in mijn huis. toch is het geen lekker patroon. en daarom ben ik zoekende naar wat anders.
extra reden: helemaal efficient is het namelijk niet. maar het is beter dan helemaal geen besparing.

bij pendelen bereikt je ketel te snel de maximale temp en schakel hij daarom uit.
een aanvoer zet ik altijd 65 graden max. en laat de open thermostaat de echte temp bepalen.

[ Voor 30% gewijzigd door miciel op 26-02-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-05 14:07
Modulerend vs aan/uit-regeling? Als ik mijn thermostaat instel op aan/uit krijg ik ook die rare pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Is je ketel goed ingeregeld?
De T6 is ook zelflerend, wellicht heeft deze ook even tijd nodig om te ''wennen''

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-05 14:07
@roans Enige terugkoppeling naar aanleiding van de tips en vragen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegendekeeper
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
Hier hetzelfde probleem. Nu 2 week verder, verbruikt elk uur wat gas. Tapwater comfort helemaal uitgeschakeld. Nu een nieuwe thermostaat gekocht, eens kijken of dat wat helpt. Elke dag een kuub gas weg voor niks is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:15
Je gas verbruik is hoger? echt? Ik denk niet dat je ook maar iets zinnigs kunt zeggen over 1 dag gas verbruiken.

Wat waren het aantal gewogen graaddagen per dag, heb je historische verbruikscijfers van voor de wissel, want van na de wissel heb je werkelijk niets zinnigs!

Vul die historische getallen eens in in een ap als "mindergas.nl" en ga dan monitoren.
Pagina: 1