Problemen bij garantie-afhandeling Lenovo laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpy_007
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-08-2023
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 aankocht op 20/05/2021.

Op 16/09/2021 Moederbord vervangen. (omdat toetsenbord/touchpad hangen bleef).

Op 18/10/2021 Geheugen defect, terug moederbord vervangen.

Op 21/12/2021 Laptop geeft verschillende random BSOD meldingen. Laptop volledig gewist en een clean install geïnstalleerd met Windows 11.

Op 19/01/2021 BSOD problemen blijven aanhouden, meerdere keren achter elkaar en verschillende bsod's. Terug aangemeld ter reparatie. Hierbij is de SSD vervangen.

Op 15/02/2022 de laptop terug ontvangen en gebruiksklaar gemaakt. De morgen die er op volgt doe ik de laptop open en deze crasht BSOD.... Als ik de laptop open doe start deze vanzelf op, zonder dat ik de powerbutton moet indrukken.

Morgen 28/02 ontvang ik de laptop terug van Lenovo support, ondertussen nog geen idee wat ze nu weer gedaan hebben. Dit heeft me ondertussen veel tijd, geld en moeite gekost.

8)7 |:(

Ligt dit dan aan de klant, de kwaliteit van deze laptop of hun ondersteuning?

Dit heb ik in al mijn jaren in IT nog nooit meegemaakt. Horror!

Nog leden met deze problemen? Ik vind het gek dat de Lenovo laptops opduiken in de best buy guides.
Je kan niemand deze miserie met hun aankoop toewensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De laptop is nu 6 keer weggeweest, met verschillende raparaties tot gevolg. Wanneer je nu van mening bent dat je geen vetrouwen meer hebt in het apparaat kun je de koop ontbinden, mits particulier gekocht.

Mocht je de laptop via een wederverkoper hebben gekocht dan hoop ik dat je die ook betrokken hebt in de raparaties. Wanneer je 'm direct bij de fabrikant hebt gekocht hoef je daar in ieder geval geen rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat wil je bereiken met dit topic? Vragen naar ervaringen is niet de bedoeling, zoals ook in Shopping Forum Beleid staat. Tevens horen productreveiws thuis in https://tweakers.net/productreview/manager/zoeken/.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Jumpy_007 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
Op 15/02/2022 de laptop terug ontvangen en gebruiksklaar gemaakt. De morgen die er op volgt doe ik de laptop open en deze crasht BSOD.... Als ik de laptop open doe start deze vanzelf op, zonder dat ik de powerbutton moet indrukken.
Heb je de laptop voor dat probleem opgestuurd? Dat is namelijk "gewoon" een instelling in de bios, namelijk "Flip to boot". ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpy_007
sypie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:37:
De laptop is nu 6 keer weggeweest, met verschillende raparaties tot gevolg. Wanneer je nu van mening bent dat je geen vetrouwen meer hebt in het apparaat kun je de koop ontbinden, mits particulier gekocht.

Mocht je de laptop via een wederverkoper hebben gekocht dan hoop ik dat je die ook betrokken hebt in de raparaties. Wanneer je 'm direct bij de fabrikant hebt gekocht hoef je daar in ieder geval geen rekening mee te houden.
Enig idee hoe ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brief of mail tikken is de kortste weg.

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten -> 1 na onderste kopje moet je hebben. Daar staat ook een voorbeeldbrief die je mogelijk kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Jumpy_007 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:21:
Morgen 28/02 ontvang ik de laptop terug van Lenovo support, ondertussen nog geen idee wat ze nu weer gedaan hebben. Dit heeft me ondertussen veel tijd, geld en moeite gekost.
Wat voor kosten heb je gemaakt? De verkoper moet de verzendkosten vergoeden. Daar zou ik op inzetten. Pas als de laptop weer problemen geeft, kun je denken aan de stap die sypie voorstelt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpy_007
Ik heb de laptop op 28/02/2022 terug ontvangen. Support heeft WLAN, SSD en USB board vervangen.
Na 5 minuten initiele setup terug bsod. Dit is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:14
Je doet dus een schone installatie ipv de preinstall van de fabrikant gebruiken. Heb je het probleem ook met de preinstall?

Tijdje terug heb ik hetzelfde gehad bij een schone installatie van Windows 10 op een Lenovo laptop, zodra je die in de slaapstand deed was het BSOD bij ontwaken. Kwam ik gelukkig achter net voordat ie naar de klant ging (had laptop klaar, halfuurtje wat anders gedaan en laptop in slaapstand, daarna BSOD).

Bleek aan de NVME SSD te liggen (of iig de aansturing ervan), de preinstall van Lenovo had bepaalde (verouderde) drivers die geen last van die bug hadden, de standaard drivers van Windows 10 crashten. Heb het toen opgelost door de storage boel in RAID ipv AHCI modus te zetten, daarna waren de crashes verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpy_007
Ik gebruikte de preinstall van Lenovo, tijdens Windows setup bsod... Bedankt voor je reply. Dat geeft me niet meer vertrouwen in die Lenovo laptops. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
Heb je toevallig ook de code welke bij de bsod hoort? Misschien dat wij er dan meer over kunnen zeggen wat de oorzaak van de bsod is.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpy_007
MaD_co schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:14:
Heb je toevallig ook de code welke bij de bsod hoort? Misschien dat wij er dan meer over kunnen zeggen wat de oorzaak van de bsod is.
bedankt voor je reply, het waren allemaal verschillende bsod's. Toestel is terug vertrokken richting leverancier die het op zijn beurt verstuurd heeft richting lenovo/medion.
Ik heb het duidelijk gemaakt dat ik het toestel niet terug wil en een permanente oplossing wil, geld terug of ander gelijkaardig toestel. Ik heb deze ellende nog nooit meegemaakt met een laptop.
Pagina: 1