Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• antonrebel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-02 19:14
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk simracen met tripple screen? rFactor 2, Acc , Iracing

Wat mag het systeem gaan kosten?
3500,- tientje meer of minder maakt niet uit. Ik ga de pc zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb 3x 27"1080p 60Hz schermen welke ik in de toekomst ga vervangen voor 1440p 144Hz

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb qua performance lever iets over dan te weinig

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel, moederbord en videokaart MSI, maar dat is niet heilig, het moet goed zijn.
Qua systeem kast vond ik de be quiet! Dark Base 700 Zwart een mooie kast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet stil zijn mijn huidige systeem heb ik 8 jaar. Wel een een upgrade gedaan naar een1080ti. cpu is een 4770k. ik hoop met mijn nieuwe system ook weer een poos te kunnen doen.

Ga je overklokken?
nog nooit gedaan, maar ik sluit het niet uit.

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is of jullie willen kijken / helpen om eens naar onderstaande samenstelling te kijken. IS het over kill, of kom ik nog iest e kort ? De ssd van 1gb wat aan de kleine kant.
850w voeding , misschine toch voor een 1000w gaan. en RTX 3090 is een dure jongen, maar misschien heb ik daar wel langer plezier van.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 406,64€ 406,64
1MoederbordenMSI MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4€ 289,-€ 289,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G€ 1.799,-€ 1.799,-
1Behuizingenbe quiet! Dark Base 700 Zwart€ 165,27€ 165,27
1WaterkoelingNZXT Kraken X53€ 119,90€ 119,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK€ 155,86€ 155,86
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 129,-€ 129,-
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 148,90€ 148,90
Totaal€ 3.213,57

[Voor 6% gewijzigd door antonrebel op 27-02-2022 10:46]

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De 1080ti is een prima kaart nog ook op 1440p,je kan zeker uisttellen nog om die te vangen, want die komt nog prima mee.Is ook nog een overweging die je kan maken :)

3090 is echt overbodig,3080ti is ook nog te prijzig en niet veel beter.

Een 3080 is niet veel langzamer maar wel veel goedkoper en is meer dan prima op 1440p.

Ik zou voor deze bv kiezen:

pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR

Als je perse een 3080ti wilt,deze is ook een stuk goedkoper:

https://www.megekko.nl/pr...0-Ti-GAMING-OC-Videokaart

[Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 27-02-2022 12:05]

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Als je niet gaat overklokken, dan kun je aardig besparen met een 12700 met B660 moederbord.
Gezien je huidige videokaart een 1080Ti is en je je huidige monitoren blijft gebruiken, dan zou ik de aanschaf van een videokaart uitstellen totdat je ook je monitoren gaat vervangen.
Als je niet gaat overklokken, dan zou ik een goede en goedkopere luchtkoeler kiezen. Een Be Quiet Dark Rock Pro4 of een Noctua.

Gezien de hardware zou ik bij luchtkoeling een tweede 14cm PWM Silent Wings3 frontfan monteren. Bij de Kraken zou ik de rearfan als tweede frontfan monteren, zodat je meer intake lucht krijgt.

• antonrebel
Dag Freaky en Woezik,

Bedankt voor jullie reactie.

@freaky35 Ik moet de graphics met 3 schermen in rFactor 2 en Acc flink terug schroeven, anders is het niet te spelen met een vol startveld.

Ik wil mijn huidige pc compleet houden, zodat mijn kinderen daar wat mee kunnen rommelen.
Die spelen Start stable online. De 1080ti is daar wel een beetje overkill voor, maar ja.

Die 3080Ti scheelt inderdaad best wel aardig. Ik heb ervaring met MSI vandaar dat ik ook voor een MSI had gekozen. Maar ik weet niet wat er tegenwoordig goed minder goed of slecht is. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een msi Z97 gd65 moederbord en dus dan ook maar een msi 1080ti.
Het moet gewoon goed en stil zijn. Merk ben ik niet aan gebonden. Ik had eerste een R9 290X maar dat beviel niet en kocht een GTX 970.jaar later de 1080ti.

@Woezik Water koeling heeft wel mijn voorkeur. Ik heb nu de Corsair Hydro Series H80i erg stil en bevalt goed.

In de kast be quiet! Dark Base 700 Zwart zit niet genoeg koeling ?

Geeft overklokken zoveel meer performance?
Mijn uitgangspunt is om een pc te kopen waar ik weer jaren mee vooruit kan.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
3 schermen wel.
Wat wil je straks dan precies voor setup?
Qua schermen, 1 of 3 en op welke resolutie?
3x 1440p is zelfs zwaar voor een 3090gtx of 3080ti,maar ik zie dat dat met iracing wel zou moeten lukken

1 scherm op 1440p moet prima kunnen met een1080ti,maar die gaat dus naar de kids :)

En qua moederbord,het ligt er aan aan hoeveel snelle m2 ssd's(z690 heeft daar heel wat meer lanes voor en er kunnen meer m2's op) je wilt gebruiken en of je wilt overclocken,
verder hebben b660 ook minder SATA poorten.

Bij de Be quiet word maar een beperkt aantal bijgeleverd( in dit geval zijn er 2 bijgeleverd) eigenlijk altijd is het wel beter voor de koeling om er meer toe te voegen.
Zeker met deze hardware.

Die silent wings 3 zijn erg stil ik heb ze alleen maar in mijn systeem zitten,zelfs op vol RMP zijn ze bijna niet hoorbaar :)

[Voor 102% gewijzigd door freaky35 op 27-02-2022 15:00]

• antonrebel
3x 1440p 75Hz ik denk dat 3x 1440p 144hz zelfs zwaar is voor een 3090 :) om die 144 fps te halen.

Eerst maar eens 1 snelle m2 ssd, later nog 1 of 2 erbij . Waarom ? Ik hou van opschieten. Als ik in de toekomst nog wat extra wil , zou het zuur zijn dat ik voor die 50 euro een ander MB had gekocht.

850w voeding is voldoende ?

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
antonrebel schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:33:
@Woezik Water koeling heeft wel mijn voorkeur. Ik heb nu de Corsair Hydro Series H80i erg stil en bevalt goed.

In de kast be quiet! Dark Base 700 Zwart zit niet genoeg koeling ?

Geeft overklokken zoveel meer performance?
Mijn uitgangspunt is om een pc te kopen waar ik weer jaren mee vooruit kan.
De kast heeft standaard 1x intake en 1x outtake 14cm pwm fans. Voor een dik systeem dat niet voor niets een 850W voeding nodig heeft is dat krap. Door de toevoeging van de X53 bovenin krijg je twee extra outtake fans, waardoor de drie outtake fans zelf lucht gaan aanzuigen en dus ook vanuit plaatsen die niet gefilterd zijn, waardoor je meer stof krijgt. Door de rear outtake fan als tweede front intake fan te plaatsen heb je 2x 14cm intake en 2x 12cm outtake (X53) fans. Dat geeft meer gefilterde koele lucht en dus ook minder stof.

Overklokken geeft nog maar weinig extra performance en het stroomverbruik stijgt hard. Het kan nog wel aantrekkelijk zijn om een all-core turbo in te stellen, zodat alle cores op turbo snelheid draaien. Ik verwacht alleen niet dat je dat snel voor gaming nodig zult hebben.

• antonrebel
@Woezik
Ik begrijp wat je bedoeld. Bedankt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee