Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplifiction
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 20:25
Hallo,

Ik wil een nieuwe gaming PC samenstellen en heb de volgende componenten op het oog.

Intel Core i7-12700K
Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4
Fractal Design Meshify 2 Compact
G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK

Voor de CPU koeler dacht ik aan de be quiet! Dark Rock 4, vanwege voldoende TDP en stil. Volgens de motherboard check van be quiet zal die echter een geheugenslot blokkeren, en dat wil ik niet. Dezelfde check beweert dat grotere broer Dark Rock Pro 4 dat niet zal doen. Vind ik vreemd.

Daarom leg ik het hier even voor. Ook vraag ik me af of het gekozen geheugen in de weg van de Pro 4 zal zitten.

Bedankt.

[ Voor 86% gewijzigd door Amplifiction op 26-02-2022 13:21 ]

Beste antwoord (via Amplifiction op 28-02-2022 16:36)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:56
Amplifiction schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:00:
... Ook vraag ik me af of het gekozen geheugen in de weg van de Pro 4 zal zitten. ...
Dat G-Skill RAM is vrij hoog, het lijkt me waarschijnlijk dat dat niet lekker samengaat met de gewone Dark Rock 4. Neem of lager geheugen (bv. Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z4000C16) of de Dark Rock Pro.

De Dark Pro is heeft een wat hogere voet - de koelvinnen zitten dus iets hoger boven het moederbord boven de RAM slots, dat verklaart de opmerkingen die je vindt bij de moederbord check op de site van Be Quiet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:39
Volgens mij mist er wat.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Denk dat het wel past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-05 10:10
Lijkt me een prima samenstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
de LGA 1700 mount mist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:39
Mounting hardware kan je bijbestellen. Ik zou zelf voor de PRO gaan want de cpu kan toch veel warmte genereren. Clearence zal denk ik wel voldoende zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door peize9 op 26-02-2022 13:28 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Amplifiction schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:00:
... Ook vraag ik me af of het gekozen geheugen in de weg van de Pro 4 zal zitten. ...
Dat G-Skill RAM is vrij hoog, het lijkt me waarschijnlijk dat dat niet lekker samengaat met de gewone Dark Rock 4. Neem of lager geheugen (bv. Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z4000C16) of de Dark Rock Pro.

De Dark Pro is heeft een wat hogere voet - de koelvinnen zitten dus iets hoger boven het moederbord boven de RAM slots, dat verklaart de opmerkingen die je vindt bij de moederbord check op de site van Be Quiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplifiction
@peize9, @martyw, bedankt. Ik ga voor de Pro en lager geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Mag ik vragen welk geheugen je uiteindelijk gekozen hebt? En eventuele andere hardware.
Ik ben een vrijwel gelijkaardig systeem aan het samenstellen, en zou graag jouw bevindingen weten.
Sterker nog: mocht je het al in elkaar hebben staan, zijn foto's ook zeer welkom.
Zeker ook met het oog op de GPU en NVMe SSD's.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amplifiction
@Sjeng_ Ik ga voor de Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2G4000C19. Ik kwam hierbij uit omdat ze laag en snel zijn, en 16GB per module tellen. Die combinatie maakt het prijskaartje wel wat zwaarder.

Ik heb het systeem nog niet in elkaar steken. De overige componenten waarvoor ik ga, zijn: (zie ook voorgaande posts)

MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G
Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart
WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)

EDIT voor de volledigheid: toch nog enkele last minute changes gedaan:
SSD is de 2TB variant geworden
Case: uiteindelijk de variant Black TG Light Tint besteld
GPU: voorlopig geen besteld 8)7 Ik wacht even af wat de markt doet, en teer nog eventjes op m'n huidige videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Amplifiction op 03-03-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

martyw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Dus voor de zekerheid: De dark rock pro 4 past zeker met die G.Skill Ripjaws?

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Pagina: 1