Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:40
In mijn huis heb ik een horizontale ventilatieding dat boven mijn schuifpui zit. Dit ding geeft heel veel tocht, ook als de klep dichtzit. Dus ik ben aan het kijken wat ik er aan kan doen, en of ik dit kan vervangen door iets anders.

Alleen.... Ik heb geen idee hoe dit heet. En ook na herhaaldelijk zoeken op internet kan ik het niet vinden. Ik heb wat hints nodig voor zoektermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKf40OUNbiXfteFyo2tBJyRCjT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usCngvvhSXwfb5VzjNJaZDDE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ventilatierooster :P

aan buitenkant kan je een geluidsdempende kast hangen - dat scheelt hoop geluid.

[ Voor 67% gewijzigd door 99ruud99 op 25-02-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Volgens mij staat dat gewoon bekend als ventilatierooster. Als er geluidsdemping in zit wordt het ook wel een suskast genoemd.

Die roosters zijn veelal specifiek voor de fabrikant van het kozijn; ik zou daar eens informeren naar de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ken het als dauerluft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 10:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
Dankjewel!. Het lijkt inderdaad heel erg veel op deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Heb je in huis ook een afzuiging, anders werkt dat ding niet als hij veel tocht geeft!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
Dank voor de tips! Kwam daardoor meteen op een andere tweakers pagina. Waar dus meer mensen de problemen hebben die ik ook heb.. Ventilatieroosters tochten als ze dicht zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
HereIsTom schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:59:
Heb je in huis ook een afzuiging, anders werkt dat ding niet als hij veel tocht geeft!
Ja die heb ik, maar staat vaak op het laagste standje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
RADW schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Ja die heb ik, maar staat vaak op het laagste standje
Ja als verder alles tochtdicht is dan gaat hij via dat rooster de lucht aanzuigen, je zou eens even kunnen kijken of er nog tocht door komt als je de afzuiging even af zet.
Zoja dan werkt het rooster niet goed. Veel van dat soort luchtroosters zijn ondingen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-05 11:35
Ik heb dezelfde hier: BUVA Topstream.

Er zitten een stuk of 3 a 4 witte plastic klemmen in (je kunt ze zien bij open stand en heen en weer schuiven) waardoor de klep in een paar standen tussen dicht en open kan blijven staan... en die tevens moeten zorgen dat de klep bij dichtstand tegen die zwarte rubberrand aanduwt. Die witten klemmen raken na een paar jaar wat kracht kwijt en dan sluit het rooster niet meer goed dicht. Bij mij was het zo erg dat bij storm het rooster spontaan opensprong.

Aftersales van BUVA stuurt je een paar nieuwe op als je erom vraagt is mijn ervaring. Zelf vervangen is zo gepiept.

Nb. Marketing van BUVA is helemaal losgegaan met termen als zelfregelend 8)7. Maar feit is, het is het simpelste en goedkoopste rooster wat ze hebben met als grootste voordeel dat de profielen op de bouwplaats op maat gezaagd kunnen worden. Lekker goedkoop.
Pagina: 1