Ik moet binnenkort mijn leasewagen inleveren en heb daarover contact gehad met de LM en zij gaven aan dat ik eventueel een schouwing kan laten uitvoeren door een herstelbedrijf (waar ik van weet dat zij ook herstelschades uitvoeren voor de LM).
De kosten van die schouwing gaan naar de werkgever (ik weet niet of de werkgever die aan mij doorbelast).
Volgens de LM wordt per geconstateerde schade het eigen risico (€150) aan de werkgever (lees:mij) in rekening gebracht.
Ik kan de auto ook inleveren zonder schouwing maar dan loop ik denk ik het risico dat, als er ergens krassen zitten, de werkelijke schade (dus niet een eigen risico) aan mij wordt door doorberekend.
Ik weet niet wat nu wijsheid is. Schouwen of niet?
Wat is jullie mening/advies/ervaring?
De kosten van die schouwing gaan naar de werkgever (ik weet niet of de werkgever die aan mij doorbelast).
Volgens de LM wordt per geconstateerde schade het eigen risico (€150) aan de werkgever (lees:mij) in rekening gebracht.
Ik kan de auto ook inleveren zonder schouwing maar dan loop ik denk ik het risico dat, als er ergens krassen zitten, de werkelijke schade (dus niet een eigen risico) aan mij wordt door doorberekend.
Ik weet niet wat nu wijsheid is. Schouwen of niet?
Wat is jullie mening/advies/ervaring?