Mijn vraag
Ik heb onlangs een oude Thorens TD 166 platenspeler gekregen van iemand uit de familie en die wil ik graag aansluiten op een Pioneer A-X450 versterker. Uit de platenspeler komt een DIN 3-pins male kabel en ik ben op zoek naar een DIN naar tulp kabel om de apparaten aan elkaar aan te kunnen sluiten.
Nu blijkt een DIN 3-pin female naar tulp verloopstuk online niet te vinden, ik kom vooral DIN 5-pin naar tulp tegen. Mijn vraag is dus: is het mogelijk om een DIN 5-pin female te gebruiken op een DIN 3-pin male aansluiten? Loop ik dan niet kans dat het signaal niet goed wordt doorgegeven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Thorens TD 166 aansluiting::strip_exif()/f/image/cZZP7Z0N5cbLaWKPmvE9Ng5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Pioneer A-X450 versterker::strip_exif()/f/image/amAHuOFVbqG5IQeJ33Jc8zWC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KK5l9H5rNlxkjqIIxAaZnuhU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst dat een XLR kabel zou werken maar die bleek niet te passen op de DIN.
Ik heb onlangs een oude Thorens TD 166 platenspeler gekregen van iemand uit de familie en die wil ik graag aansluiten op een Pioneer A-X450 versterker. Uit de platenspeler komt een DIN 3-pins male kabel en ik ben op zoek naar een DIN naar tulp kabel om de apparaten aan elkaar aan te kunnen sluiten.
Nu blijkt een DIN 3-pin female naar tulp verloopstuk online niet te vinden, ik kom vooral DIN 5-pin naar tulp tegen. Mijn vraag is dus: is het mogelijk om een DIN 5-pin female te gebruiken op een DIN 3-pin male aansluiten? Loop ik dan niet kans dat het signaal niet goed wordt doorgegeven?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Thorens TD 166 aansluiting:
:strip_exif()/f/image/cZZP7Z0N5cbLaWKPmvE9Ng5a.jpg?f=fotoalbum_large)
Pioneer A-X450 versterker:
:strip_exif()/f/image/amAHuOFVbqG5IQeJ33Jc8zWC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KK5l9H5rNlxkjqIIxAaZnuhU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst dat een XLR kabel zou werken maar die bleek niet te passen op de DIN.