Toon posts:

USB Hub voor KVM-Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Vraag

• Arzuros
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Hallo, ik heb even een vraagje over een idee wat ik heb alleen ik weet niet zeker of het gaat werken...

Ik vroeg me dus af, als je een USB-hub hebt met 3 ingangen, en je doet daar 1 toetsenbord, 1 muis en 1 USB-stick in en deze hub sluit je vervolgens aan op een KVM-Switch.
Kan je dan gewoon de volledige hub switchen tussen het aantal aangesloten apparaten op de KVM-Switch? Ik weet haast zeker dat dit goed gaat met de Toetsenbord en Muis, maar kan een Hub/KVM op deze manier ook een USB-Stick switchen waar data/geheugen op staat?
Ik kan me ook voorstellen dat een USB-Stick dit niet fijn gaat vinden en hij crasht.

Ik heb dit nodig voor mijn werk voor een nieuw systeem waar we aan werken. Alleen moet ik van te voren wel even weten of dit werkt of niet.
Op zichzelf zou ik niet weten waarom het niet zou werken, maar zoals eerder genoemd kan ik me prima voorstellen dat je niet op deze manier een USB-Stick kan switchen.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Geen directe ervaring hiermee, maar als je een document op die stick open hebt in bv Word op laptop/PC 1 om te bewerken en je switcht naar nummer 2 zou ik me kunnen voorstellen dat dat niet lekker gaat.

[Voor 6% gewijzigd door martyw op 23-02-2022 08:59]

• Arzuros
martyw schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:57:
Geen directe ervaring hiermee, maar als je een document op die stick open hebt in bv Word op laptop/PC 1 om te bewerken en je switcht naar nummer 2 zou ik me kunnen voorstellen dat dat niet lekker gaat.
Het gaat er in dit geval om dat er een windows update uitgevoerd word vanaf de stick, maar als deze update klaar is zou ik hem dan kunnen switchen, of gaat dat dan fout?
Er staat in principe geen direct programma open op het moment dat ik hem switch lijkt mij.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:36
Hij ziet het alsof je hem eruit trekt en er weer in stopt, dus wat je voorstelt zou prima moeten gaan.

• Arzuros
Dan zou het gewoon moeten werken, dat is top.
Dat scheelt toch weer in de kosten :)

Bedankt!

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:08
Welkom op tweakers.

Je laat jezelf wel erg makkelijk overtuigen… USB geheugen is niet per definitie hot-swapable. Als hij midden in een schrijfactie zit kan de data corrupted raken.

Hoe is dit anders dan je andere topic trouwens?
1 toetsenbord en muis op meerdere receivers

[Voor 23% gewijzigd door HenkEisjedies op 23-02-2022 11:42]

• Arzuros
HenkEisjedies schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:41:
Welkom op tweakers.

Je laat jezelf wel erg makkelijk overtuigen… USB geheugen is niet per definitie hot-swapable. Als hij midden in een schrijfactie zit kan de data corrupted raken.

Hoe is dit anders dan je andere topic trouwens?
1 toetsenbord en muis op meerdere receivers
Het idee is ook niet om hem midden in de schrijfactie zou laten swappen, maar dat ik hem pas zou laten swappen op het moment dat hij klaar is met de update uitvoeren, dus dan wordt er niks meer geschreven?
Het is logisch dat als hij midden in een schrijfactie zit en je swapt hem dat de kan op corruptie groter is, daar ben ik het mee eens.
Maar dat was ook niet mijn vraag.
De vraag was of dat hij na de schrijf/lees actie geswapt kan worden terwijl hij nog in een USB-hub zit, dus dat je de volledige hub swapt via een KVM-switch.

Dit is anders dan het andere topic aangezien die puur volledig om de vraag gaat of dat er meerdere receivers, RF 2,4GHz receivers, op 1 toetsenbord/muis combi gekoppeld konden worden.
Dus daar heb ik het nergens over een USB-stick die iets moet schrijven/lezen. Dus 2 verschillende vragen, 2 verschillende topics.

• rudra00
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
*knip* hijacken is niet de bedoeling, zeker niet in het Engels. Open dus even een eigen topic.

[Voor 96% gewijzigd door br00ky op 28-03-2022 13:35]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee