Toon posts:

1 toetsenbord en muis op meerdere receivers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arzuros
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-09-2022
Hallo,

Ik zoek een toetsenbord en muis (mag ook een combinatie zijn maar liever niet) die je connectie kan laten maken met meerdere receivers, via bluetooth is geen optie omdat de apparaten waarmee ik werk geen bluetooth verbinden hebben. Nu heb ik er wel al een aantal gevonden alleen die gaan maar tot een maximaal van 3 receivers. (Bijvoorbeeld deze Dell https://www.dell.com/nl-n...cessoires#ratings_section)
Ik heb nu 6 apparaten die ik allemaal met hetzelfde toetsenbord en muis wil bedienen. Dus als ik maar 3 apparaten kan koppelen is het te weinig.

Qua merk sta ik totaal niet vast, ik vind alles best zolang het maar werkt en het maar niet al te prijzig is.

Ik heb al gekeken naar een KVM-Switch om dit probleem aan te pakken. Alleen gaat een KVM-switch in dit geval niet werken, omdat ik ten eerste geen Video mee wil schakelen (omdat de apparaten op zichzelf al video hebben) en met een KVM-Switch vind ik ze bijna allemaal met een VGA uitgang, en dat gaat ook niet werken.

Een USB-Switch zou ook een optie kunnen zijn, alleen die vind ik niet met meer dan 4 outputs, en doorverbinden is niet toegestaan voor m'n werk.

Ik hoor graag tip of alternatieve om dit aan te pakken.

Beste antwoord (via Arzuros op 22-02-2022 15:20)

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 20:09
Arzuros schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:45:

Ik heb al gekeken naar een KVM-Switch om dit probleem aan te pakken. Alleen gaat een KVM-switch in dit geval niet werken, omdat ik ten eerste geen Video mee wil schakelen (omdat de apparaten op zichzelf al video hebben) en met een KVM-Switch vind ik ze bijna allemaal met een VGA uitgang, en dat gaat ook niet werken.
Moet je dan de VGA poort gebruiken op een KVM switch? ik meende dat dit optioneel is en gewoon de rest wel werkend is zonder vga erin

Alle reacties

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:11
4 poorten switch is toch genoeg? Als je er daar 3 van hebt met elk een receiver dan heb je toch 12 te bedienen apparaten?

• Arzuros
Jij wilt zeggen dat ik dan gewoon via de switch het scherm kan selecteren, en via het toetsenbord selecteer welke receiver ik wil hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 20:09
Arzuros schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:45:

Moet je dan de VGA poort gebruiken op een KVM switch? ik meende dat dit optioneel is en gewoon de rest wel werkend is zonder vga erin

• Arzuros
Silent7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Het nadeel van een KVM switch is dat deze nogal prijzig zijn. (had ik even kunnen vermelden in mijn originele post, excuses)
een beetje KVM switch is maar zo 400+ euro.

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:11
Arzuros schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:51:
Jij wilt zeggen dat ik dan gewoon via de switch het scherm kan selecteren, en via het toetsenbord selecteer welke receiver ik wil hebben?
Dat was het idee ja. Geen idee of er handiger manieren zijn maar dit zou een goedkope simpele oplossing kunnen zijn.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

6 devices is wel erg veel en ik ben geen muizen en toetsenborden tegenkomen die met 6 tegelijk kunnen pairen (dongle en of BT) Bij 3 houdt het wel op, dus je zult toch wat anders moeten gaan verzinnen.

Je kunt devices over het netwerk bedienen misschien? (Remote tool solutions.)
Je kunt toch meerderen muizen en toetsenborden gebruiken - ik snap dat dit niet ideaal is, maar wel aanzienlijk goedkoper.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
https://github.com/debauchee/barrier

Hiermee kan je gewoon je muis van het scherm afvegen naar een andere computer, en dan werkt het daar.

Je main computer is de server, en alle andere de clients.

• Arzuros
Hann1BaL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:07:
6 devices is wel erg veel en ik ben geen muizen en toetsenborden tegenkomen die met 6 tegelijk kunnen pairen (dongle en of BT) Bij 3 houdt het wel op, dus je zult toch wat anders moeten gaan verzinnen.

Je kunt devices over het netwerk bedienen misschien? (Remote tool solutions.)
Je kunt toch meerderen muizen en toetsenborden gebruiken - ik snap dat dit niet ideaal is, maar wel aanzienlijk goedkoper.
Het probleem is dat de apparaten waarmee ik moet werken niet aan het netwerk hangen, dus een Remote Tool Solution is al uitgesteld.
DRaakje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:08:
https://github.com/debauchee/barrier

Hiermee kan je gewoon je muis van het scherm afvegen naar een andere computer, en dan werkt het daar.

Je main computer is de server, en alle andere de clients.
Ook is het geen computer, het is een soort van scherm voor in een boot, daarom zei ik expres al "apparaten" ik had misschien iets duidelijker moeten zijn :/

• Arzuros
Silent7 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Deze werkt zelfs nog op HDMI eventueel.
https://www.conrad.nl/p/m...1920-x-1440-pixel-1888254

Maar de HDMI hoef je dus gewoon niet aan te sluiten en je USB poorten werken ook? Aangezien ik geen 8-port USB-switch heb kunnen vinden zou dit een goed alternatief zijn neem ik aan?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee