Beste Tweakers,
Wij zijn ons aan het oriënteren op zonnepanelen en hebben reeds wat offertes ontvangen. Ik zal zoveel mogelijk informatie delen om tot een goed advies van jullie te komen.
Op dit moment heb ik het één en het ander al uitgezocht.
Ik heb de beschikking over een klein stukje zuidkant, waar ik vrijwel zeker 3 zonnepanelen kan neerleggen. De zon staat daar al redelijk vroeg op, dus dit leek mij wel efficiënt. Op de uitbouw is eventueel ook mogelijk, maar heeft niet mijn directe voorkeur.
Aan de westkant zouden er ook gemiddeld 9 panelen op moeten passen.
/f/image/cw4769SblI7fMrIsdcQmsiZx.png?f=fotoalbum_large)
Hellingshoek westkant: 50-51 graden
:strip_exif()/f/image/Vl9Q7kZM7ZOiNhDDyaLO0EOC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FvvoJ8L0DK26vEf3Cv7XOp4G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VKXSyQXcqxhnj9KkSCTKLH6X.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/qHzGIwGE0aion5blF8CQbGza.png?f=user_large)
Bij een 3-fase krijg ik te maken met een Enphase Envoy-S Metered.
/f/image/LpMi4zjPu4UMJP04VT6Q4n7S.png?f=fotoalbum_large)
Vragen:
- Qua paneel, glas-glas of glas-folie?
- 1-fase met huidige salderingsregeling of toch een toekomstbestendige 3-fase nemen.
Wij zijn ons aan het oriënteren op zonnepanelen en hebben reeds wat offertes ontvangen. Ik zal zoveel mogelijk informatie delen om tot een goed advies van jullie te komen.
Ik heb de beschikking over een klein stukje zuidkant, waar ik vrijwel zeker 3 zonnepanelen kan neerleggen. De zon staat daar al redelijk vroeg op, dus dit leek mij wel efficiënt. Op de uitbouw is eventueel ook mogelijk, maar heeft niet mijn directe voorkeur.
Aan de westkant zouden er ook gemiddeld 9 panelen op moeten passen.
Foto's
Object:/f/image/cw4769SblI7fMrIsdcQmsiZx.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Hellingshoek zuidkant: 38-40 gradenHellingshoek westkant: 50-51 graden
:strip_exif()/f/image/Vl9Q7kZM7ZOiNhDDyaLO0EOC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FvvoJ8L0DK26vEf3Cv7XOp4G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VKXSyQXcqxhnj9KkSCTKLH6X.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Schaduw rond 14.00 uur, Tuin op het Zuid/Westen, dakkapel op het Westen.:fill(white):strip_exif()/f/image/qHzGIwGE0aion5blF8CQbGza.png?f=user_large)
Jaarverbruik
+/- 3250 - 3500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3-fase, alhoewel mijn offertes nu op 1 fase gebaseerd zijn. Ik had een offerte voor 3-fase configuratie met Enphase Envoy-S Metered (en accuvoorbereiding, dan kom ik uit op een veel hoger bedrag)Budget en doel
+/- 6500 incl. BTW. Doel is besparen en terugverdienen.Wie gaat het project uitvoeren
n.n.b.Bijhouden van data
Ik draai zelf Home Assistant, het zou mooi zijn als ik het daar ik kon integereren. Ik heb nu een tweetal offertes waar de Enphase Envoy-S Standaard op de offerte is meegenomen.Bij een 3-fase krijg ik te maken met een Enphase Envoy-S Metered.
Reeds verkregen offertes
Ik heb offertes ontvangen, echter zijn deze heel divers. Met en zonder micro-omvormers, met of zonder optimizers./f/image/LpMi4zjPu4UMJP04VT6Q4n7S.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Ede, GelderlandVragen:
- Qua paneel, glas-glas of glas-folie?
- 1-fase met huidige salderingsregeling of toch een toekomstbestendige 3-fase nemen.