Ja. Inderdaad vreemd. Waren het toch de twee overvaller ipv een gijzelaar?
Dat gerant hoeft hier dus ook niet.
[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:47 ]
Beelden gezien. Die is wel met een vaartje van 40 á 50 km/u aangereden. Die zal wel het een en ander gebroken hebben.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Die gijzelaar was z'n schild, als die de benen neemt sta je er opeens heel anders voor... Dus gauw er achteraanMikeyMan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:45:
Toch vreemd dat ze het samen op een rennen zetten...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Of de gegijzelde zette het op een lopen, gijzelaar gijzelnemer erachteraan en die is vervolgens bewust aangereden om hem uit te schakelen.MikeyMan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:45:
Toch vreemd dat ze het samen op een rennen zetten...
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:50 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die gijzelnemer! Wou wegrennen. Politie zei 'nee', en reed vol op hem in, waarna die als een lappen pop door de lucht werd geslingerd. Heftig.Deruxian schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:46:
Wie is er nu aangereden dan?
Lijkt de stem van Ome Henk wel in die Twitter-video.
Waarschijnlijk een goede afloop. Misschien had de gijzelaar door dat het wapen nep was, of dat-ie toch niet zo gevaarlijk is oid.
Waarschijnlijk een goede afloop. Misschien had de gijzelaar door dat het wapen nep was, of dat-ie toch niet zo gevaarlijk is oid.
[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 22-02-2022 22:47 ]
"grappige reactie"
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:48 ]
Dat rennen heeft de mogelijk gegijzelde echt niet als opdracht gekregen, daar geloof ik niet in. Die heeft alles of niets gedacht. Wat een lef en misschien wel geluk en domheid.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik vraag me af met wat voor reden die auto aan kwam rijden. Het is een split second beslissing om die gast aan te rijden, die auto had al vaart moeten hebben…
per aspera ad astra
graag niet op reageren
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:52 ]
De gijzelaar zette het toch op een lopen? Daar ging de gijzelnemer achteraan en die werd aangereden. Waarom zou de gijzelaar achter de gijzelnemer aanrennen?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:46:
[...]
Of de gegijzelde zette het op een lopen, gijzelaar erachteraan en die is vervolgens bewust aangereden om hem uit te schakelen.
Die heeft minimaal zijn benen gebroken, of een misschien wel een directe verlamming door een gebroken ruggegraat ofzo. Zo'n aanrijding overleef je bijna niet.Joosie200 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
Nu live op nos qua beeld. Die lijkt niet meer op te staan als je hem zo stil ziet liggen.
Nou, als ie dood is, zou dit wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen.
Nu lijkt het mij, gezien de gerapporteerde uitlatingen, niet echt iemand die zijn sporen vakkundig heeft gewist, dus waarschijnlijk is het motief nog wel te achterhalen, maar het is toch handiger als de dader blijft leven.
Nu lijkt het mij, gezien de gerapporteerde uitlatingen, niet echt iemand die zijn sporen vakkundig heeft gewist, dus waarschijnlijk is het motief nog wel te achterhalen, maar het is toch handiger als de dader blijft leven.
Grr, ik haal dat altijd door elkaar.Smobbo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
[...]
De gijzelaar zette het toch op een lopen? Daar ging de gijzelnemer achteraan en die werd aangereden. Waarom zou de gijzelaar achter de gijzelnemer aanrennen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je standby staat en je kan autorijden, dan zit je zo op 50.LAD93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
Ik vraag me af met wat voor reden die auto aan kwam rijden. Het is een split second beslissing om die gast aan te rijden, die auto had al vaart moeten hebben…
Hmm ik heb meer het idee dat dit gewoon een snel reagerende DSI'er achter het stuur zat.LAD93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Zijn ook geen zuinige autootjes die dsi rijdtHollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:49:
[...]
Als je standby staat en je kan autorijden, dan zit je zo op 50.
Volgens de NOS is de man ook beschoten.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Tja. Play stupid games, win stupid prizes.
Deze idioot had wel alle red flags om hem zsm uit te willen schakelen imo.
Deze idioot had wel alle red flags om hem zsm uit te willen schakelen imo.
Haha, pizza voor de politie.
Wat dan? Laten gaan rennen, en hem op zachte wijze tegen de grond werken al schietend door Amsterdam?Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:49:
Liever geen wild-west, en direct ingrijpen. Denk niet dat DSI hiervoor een onderzoek krijgt.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 22-02-2022 22:51 ]
Op zich goed gedoseerd nog, remlichten zijn al ruimschoots aan voor moment van impact.
Oefening baart kunst.
Oefening baart kunst.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Want?Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:49:
Gewoon dood als het moet is in dit scenario gewoon prima. Geen ellenlange rapporten maar gewoon werk.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Haha, dan snap ik hem weer
Neerschieten (iets minder kans dat hij dood is).AW_Bos schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:50:
[...]
Wat dan? Laten gaan rennen, en hem op zachte wijze tegen de grond werken al schietend door Amsterdam?
Gelukkig waren de explosieven blijkbaar nep, want anders was daar nu een brandend autowrak geweest en een krater en een hoop gewonden.
Omdat dit nog steeds een rechtsstaat is. Dus hopelijk doemen er geen twijfels op over de gekozen methode.
Waarom? Zo lang de boel niet ontstoken wordt gebeurt er niks. Het is geen computerspelletjeAmphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Neerschieten (iets minder kans dat hij dood is).
Gelukkig waren de explosieven blijkbaar nep, want anders was daar nu een brandend autowrak geweest en een krater en een hoop gewonden.
Vaak bu'j te bang!
DSI rijdt niet in Opel Astratjes met een 1.0 3 cilindertjes. Lijkt op een dikke Volvo XC90 ofzoLAD93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
Die auto zal waarschijnlijk minimaal B5 pantsering hebben. Kan wel tegen een stootjeAmphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Want een explosief gaat gelijk af bij impact? Je kijkt iets teveel films denk ik.Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Buiten het trauma voor die mensen, is het toch ongelofelijk knap allemaal hoe dit op het eerste gezicht lijkt te zijn afgelopen.
Laten we maar van geluk spreken.Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:52:
[...]
"grappige reacties"
[ Voor 112% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:57 ]
En ook dit is iemand zijn zoon, broer of weet ik wat die ook psychische problemen kan hebben.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
...omdat dat bekend was?-tom-562 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:53:
[...]
Waarom? Zo lang de boel niet ontstoken wordt gebeurt er niks. Het is geen computerspelletje

zonde van die auto, nou zitten er krassen op
Een rechtsstaat waarin ook aanhoudingsvuur geoorloofd is. Aan de inzet te zien was er gedegen reden om aan te nemen dat dit een probleem zou gaan worden. Weinig twijfel nodig.Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:53:
[...]
Omdat dit nog steeds een rechtsstaat is. Dus hopelijk doemen er geen twijfels op over de gekozen methode.
Never mind.. op volledig scherm zie je de impact heel goed.
[ Voor 87% gewijzigd door HollowGamer op 22-02-2022 22:58 ]
Als de gijzelaar heeft gedacht de dood of de gladiolen en is weggerend, dan zou hij de nieuwe volksheld moeten worden.
Het enige slachtoffer is de gegijzeldeSaffie_time schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:54:
En ook dit is iemand zijn zoon, broer of weet ik wat die ook psychische problemen kan hebben.
Een gijzelnemer rent met pistool en bomvest achter een ontsnapte gijzelaar aan. Dan moet in een rechtsstaat de politie alles er aan doen om die gijzelaar te redden en dus de Gijzelnemer uitschakelen. Je kan doorslaan in vinden dat recht zijn beloop moet krijgen, iemand die als terrorist verkleed zo handelt moet zsm neergehaald. Liefst levend, maar uitschakelen is belangrijker dan dat.Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:53:
[...]
Check de rode rem lichten links van het voertuig. Van de tweede man die rent.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:55:
Ontsnapping en aanrijding goed te zien op beeld - Ik zie echt helemaal niets op dat filmpje, meer dat er twee man naar buiten rennen?
Iets beter kijken, dan zie je iemand over de motorkap gaanJackson6 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:55:
Als de gijzelaar heeft gedacht de dood of de gladiolen en is weggerend, dan zou hij de nieuwe volksheld moeten worden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat is de gijzelnemer.Famous schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:57:
[...]
Iets beter kijken, dan zie je iemand over de motorkap gaan
Nu nog het WASTED van GTA erbij monteren (je las het hier eerst). Goede (re)actie van die bestuurder, kudo's.
[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 22-02-2022 22:58 ]
Het is toch echt zeer duidelijk in beeld? Wel wat klein, maar het is duidelijk dat de gijzelnemer wordt aangereden en behoorlijk door de lucht vliegt.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:55:
Never mind.. op volledig scherm zie je de impact heel goed.
Slim om hem aan te rijden. Mocht die bom echt geweest zijn heb je ten minste een gepantserde auto tussen de gijzelaar en gijzelnemer. En hopelijk de omstanders.
Ondoordachte "instinctieve" beslissing aangezien z'n "verzekeringspolis (met beperkte looptijd)" aan de wandel ging ? Klinkt niet als een doorgewinterde professional.Smobbo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:48:
[...]
De gijzelaar zette het toch op een lopen? Daar ging de gijzelnemer achteraan en die werd aangereden. Waarom zou de gijzelaar achter de gijzelnemer aanrennen?
Dat is wat dichterbij. Als ik zo hoor dan overleef je dat bijna niet.VidaR-9 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:57:
** gepast volgens modbreak?** ?
Auw. Heftige beelden.
Moest degene boven jou quoten
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
En dan in split second de juiste van z'n sokken rijden.. ga er maar aan staan..
Perfecte actie, kan eigenlijk niet anders zeggen. Veel beter als schieten, en meteen uitgeschakeld.
Die gijzelaar is wel cool, beetje hard wegrennen met een mafklapper achter je aan, en die gijzelnemer een idioot dat ie er achter aan gaat. Good riddance. Idiotie lost zichzelf altijd op.
Beetje te voorbarig we weten nog niet of de gijzelnemer zware psychische problemen heeft en misschien ouders, broers of zussen?
Ouders had hij sowiesoTincahunter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Beetje te voorbarig we weten nog niet of de gijzelaar zware psychische problemen heeft en misschien ouders broers en zussen?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zo, die kan sowieso wel een borrel gebruiken zo.DDX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:59:
Best knap dat ze die gegijzelde missen.
Ik denk wel dat hij ouders heeft.Tincahunter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Beetje te voorbarig we weten nog niet of de gijzelaar zware psychische problemen heeft en misschien ouders broers en zussen?
Als je de video op dumpert vertraagd afspeelt zie je dat zijn hoofd behoorlijk hard tegen de voorruit van de auto aan slaat. Als hij dit overleeft zal hij in ieder geval een flinke hersenschudding hebben.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zo’n klap overleven lukt ook alleen maar met een flinke portie geluk. Filmpje vanuit de andere hoek geeft de klap goed weer.
per aspera ad astra
Een gepantserd raampje? Ik denk wel meer dan een hersenschudding.miicker schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:01:
Als je de video op dumpert vertraagd afspeelt zie je dat zijn hoofd behoorlijk hard tegen de voorruit van de auto aan slaat. Als hij dit overleeft zal hij in ieder geval een flinke hersenschudding hebben.
Crazy! Is het normaal dat er een auto paraat staat om wegrennende daders aan te rijden, of is dit instinctief gehandeld?
Als je beeldje voor beeldje kijk zie je al groene stippen op hem verschijnen voordat hij wordt aangereden. Die gast was sowieso niet ver gekomen.
Zouden ze hebben geschoten? Ik bedoel je ziet echt die lazers op hem gericht zijn zodra hij naar buiten rent.WEBGAMING schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:59:
Perfecte actie, kan eigenlijk niet anders zeggen. Veel beter als schieten, en meteen uitgeschakeld.
Niks te horen. Dus dat zal niet.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Zouden ze hebben geschoten? Ik bedoel je ziet echt die lazers op hem gericht zijn zodra hij naar buiten rent.
Op het nieuws zeiden ze dat er ook geschoten zou zijn..HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Zouden ze hebben geschoten? Ik bedoel je ziet echt die lazers op hem gericht zijn zodra hij naar buiten rent.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Als je goed luistert hoor je nog dat die auto het paaltje met bord raakt 
Maargoed +bonus punten voor de chauffeur!
Karmageddon
Maargoed +bonus punten voor de chauffeur!
Karmageddon
:strip_exif()/f/image/CbXUhEQLM4CKcqCIcXTPYSDs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-02-2022 23:06 ]
Volgens mij niet, ik hoor in dat dumpert filmpje niets, schoten hoor je echt wel. Helemaal als je de auto zo duidelijk hoort.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Ze hadden hem inderdaad wel meteen onder schot. (en waarschijnlijk ook al toen hij binnen stond trouwens)
[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 22-02-2022 23:05 ]
Zou zomaar kunnen, dat was met die ex-militair ook destijds. Genoeg die trauma's oplopen.Tincahunter schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:00:
[...]
Beetje te voorbarig we weten nog niet of de gijzelnemer zware psychische problemen heeft en misschien ouders, broers of zussen?
Of het een militair is weet ik niet, maar anders loop je er toch niet zo bij?
Pittig kansloze reactie. De afgelopen jaren zijn de incidenten met "verwarde mensen" alleen maar toegenomen. Iets met 4x kabinet Rutte over je psygische gezondheidszorg gewalst krijgen.
Een normaal functionerend mens houd geen wapen tegen iemands hoofd.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Waarom wapperen die snipers zo met hun laserpuntjes? Er is er maar eentje die goed stil blijft houden op de gijzelnemer...
Omdat ze rennen?wolly_a schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:05:
Waarom wapperen die snipers zo met hun laserpuntjes? Er is er maar eentje die goed stil blijft houden op de gijzelnemer...
Anoniem: 374460
Lijkt me sterk dat zo iemand hersens heeft….AW_Bos schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:02:
[...]
Een gepantserd raampje? Ik denk wel meer dan een hersenschudding.
Niet iedereen heeft een houder mee voor zo’n ding hè? Ga maar eens een sniper stil houden…wolly_a schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:05:
Ik denk om direct op zijn kniëen, benen, armen te schieten zodra die een foute beweging wilt maken?wolly_a schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:05:
Ik ga er vanuit dat er een demper op de wapens zit.WEBGAMING schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:04:
Volgens mij niet, ik hoor in dat dumpert filmpje niets, schoten hoor je echt wel. Helemaal als je de auto zo duidelijk hoort.
Ze hadden hem inderdaad wel meteen onder schot. (en waarschijnlijk ook al toen hij binnen stond trouwens)
De kunst is op het juiste moment afdrukken, niet zozeer heel stil houden.wolly_a schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:05:
Maar deze zijn niet echt aan het mikken geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 22-02-2022 23:08 ]
Waarom? Volgens mij gebruikt de politie helemaal geen dempers.TheBrut3 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:06:
[...]
Ik ga er vanuit dat er een demper op de wapens zit.
Die bearcat wordt trouwens amper ingezet. Je zou maar gebeld worden:
Agent47, jij bestuurt de bearcat!
My day has come!
My day has come!
Volgens Wiki over de G28WEBGAMING schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:07:
Waarom? Volgens mij gebruikt de politie helemaal geen dempers.
Dit designated marksman rifle wordt ingezet om ook op middellange afstand doeltreffend te zijn. Het wapen is voorzien van een telescoopvizier, geluiddemper en lasermodule.
De bestuurders zullen er vast regelmatig mee trainen.Agent47 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:07:
Die bearcat wordt trouwens amper ingezet. Je zou maar gebeld worden:
My day has come!
Je moet zelfs letterlijk je adem ook nog is inhouden, dus snap die comment totaal niet dat lampjes heen en weer gaanAgent47 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:06:
[...]
Niet iedereen heeft een houder mee voor zo’n ding hè? Ga maar eens een sniper stil houden…

En in tegenstelling tot in de film maakt dat nog steeds een bak herrie.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:07:
DSI gebruikt wel dempers.
Het is ook geen computerspel, zelfs de beste snipers bewegen dacht ik altijd.Agent47 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:06:
[...]
Niet iedereen heeft een houder mee voor zo’n ding hè? Ga maar eens een sniper stil houden…
Sorry voor de vraag. Ik begrijp dat dit voor jou als beroepssniper dagelijkse kost is, maar voor mij als gewone burger was dit een serieuze vraag...beezjeh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:08:
[...]
Je moet zelfs letterlijk je adem ook nog is inhouden, dus snap die comment totaal niet dat lampjes heen en weer gaan
Maar wel eindelijk weer eens een duidelijk signaal dat er met de politie (DSI) niet te spotten valt.
Maar ik was even offline, ik zie 2 man rennen?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Oke, gijzeling is nu wel voorbij. Slot erop.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gruwelijke beelden hoeven hier niet.
Idem voor "stoere" verwensingen of "grappige reacties".
Gruwelijke beelden hoeven hier niet.
Idem voor "stoere" verwensingen of "grappige reacties".