Of de kogel gaat door de ruit en vliegt linksaf de eerste de beste iMac in, niet erg trefzeker in ieder geval.Mr_gadget schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:24:
[...]
Wel .50 geweren bij defensie. Maar daar staat al bij dat ze in principe niet tegen mensen worden ingezet. Lijkt me voor de politie ook te grof. Kogel gaat misschien wel dwars door iemand heen en verwond nog iemand.
https://www.defensie.nl/o...ecisiegeweren-m107-en-m82
Is dat dezelfde persoon die weer terug naar binnen is gegaan?
Tenminste zo begreep ik het verhaal.
GeenStijl: UPDATE 20.54 uur - AT5-dude zei zojuist voor de 750ste keer 'terughoudend'
De Apple Store heeft kogelwerend glas.jadjong schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Of de kogel gaat door de ruit en vliegt linksaf de eerste de beste iMac in, niet erg trefzeker in ieder geval.
Daar lijkt het wel op ja.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Is dat dezelfde persoon die weer terug naar binnen is gegaan?
Tenminste zo begreep ik het verhaal.
zou DSI geen .50 hebben? Zwaar kaliber gaat gewoon door ook kogelwerend glas. En anders van boven?
Dus je kunt ook geen dampbom (of hoe die dingen ook heten), naar binnen gooien, het gaat simpelweg niet door het dak heen?
Een Apple store ook echt. Wat wil je daar nu winnen met een gijzeling?
Kan toch echt alleen maar om betaling in crypto gaan ofzo.
Hij heeft nu wel gekregen wat hij wilde toch?De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:31:
Nee politiek motief Mark my wordsDe_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:31:
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Dat kan ook vanuit een andere winkel zou je zeggen.De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:31:
Nee.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Ik heb de foto niet gezien, maar is dat juist niet om verwarring te veroorzaken?
Zijn ook filmpjes van, klinken als giechelende dames die vooral niet nadenken wat deze info kan vooroorzaken.
En de oproep van de politie ook niet naleven. Hersenloos
Elk glas is kogelwerend, de vraag is tot welk type kogel. Voor .50 kogels heb je al gauw een centimeter of tien aan gelamineerd glas nodig.
yep, is een gekkie. 5g, covid, Mark Rutte whatever. Die is ergens boos op.
Ja, vond het ook vreemd dat het massaal werd gedeeld via FB bijvoorbeeld.Novadecasa schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:33:
[...]
Nee.
Zijn ook filmpjes van, klinken als giechelende dames die vooral niet nadenken wat deze info kan vooroorzaken.
En de oproep van de politie ook niet naleven. Hersenloos
Maar dat is tegenwoordig vrij normaal.
Over groepen bij camera ploeg:
Er kwam ook iemand 'leuk' even voor de camera staan.. tja.
Ik geloof best dat sommige van die mensen op de achtergrond zich geen houding weten te geven/ongemakkelijk zijn, dan ga je stom lachen, zou mij ook gebeuren denk ik.
En dan is dat het eerste waar je aan denkt?Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Denk dat er gewoon geen kabeltje in de doos van zijn nieuwe Iphone zat.Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ja, want de Amerikaanse tech bedrijven hebben Covid mee bedacht zodat ze hun winsten konden maximaliseren.souljah1h schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:36:
[...]
En dan is dat het eerste waar je aan denkt?
Kan het airsoft/Call of Duty battalion even ophouden met speculeren over wapens etc., dit gaat echt nergens over
[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 22-02-2022 21:38 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat is wel verwarrend, bedoelen ze niet 'stootbestending'? Kan mij voorstellen dat een kogel hier wel door de ramen vliegt, maar een versterkte glas niet.jadjong schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Elk glas is kogelwerend, de vraag is tot welk type kogel. Voor .50 kogels heb je al gauw een centimeter of tien aan gelamineerd glas nodig.
.338 is het zwaarste wat wordt gebruiktJelmer93 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:29:
[...]
zou DSI geen .50 hebben? Zwaar kaliber gaat gewoon door ook kogelwerend glas. En anders van boven?
Vergeet die kinderen in de kelder niet…TheBrut3 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Ja, want de Amerikaanse tech bedrijven hebben Covid mee bedacht zodat ze hun winsten konden maximaliseren.
Elke chat bezorgt je hoofdpijn. Of het is een berg aan emoji-spam, of het zijn een hoop kakelende kippen zonder kop waarvan meerendeel proberen te spammen voor die 3 seconden dat hun bericht er staat of complotten staan te jengelen. Nee, ik zet die chat lekker uit.Basekid schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:27:
Manmanman, van de live chat op youtube van AT5 krijg je ook spontaan hoofdpijn
Laten we hopen dat de gijzeling snel zonder bloedvergieten ten einde komt.
Brrr..... moet niet denken dat je daar binnen zal zijn.

We zullen later wel horen wat er loos was. Speculaasies mogen wel in de koekjestrommel.
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 22-02-2022 21:43 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Ik vind het hoe dan ook een aparte keuze om een Apple store te kiezen. Als je een politiek statement zou willen maken zijn er imo betere scenario’s te bedenken.
Zo te zien krijgt hij toch aardig wat aandacht met de apple store op leidseplein. Denk niet dat het iets tegen Apple is, maar gewoon een random high profile plek, maar wie weet is die gozer wel echt zo stom dat het een mislukte overval is…De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:44:
Ik vind het hoe dan ook een aparte keuze om een Apple store te kiezen. Als je een politiek statement zou willen maken zijn er imo betere scenario’s te bedenken.
Denk je?De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:44:
Hostage situation Apple Store is iets dat iedereen op de wereld direct kan interpreteren. De situatie is dan ook al flink verspreid over de Amerikaanse / internationale media.
Apple is Amerikaans, maar dat is puur allemaal speculeren.De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:44:
Die gegijzelde liep ook met een grote tas te sjouwen. Ben benieuwd wat daar in zit.
zijn egoTristan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:49:
Die gegijzelde liep ook met een grote tas te sjouwen. Ben benieuwd wat daar in zit.
Ik zou het doen!
Wat staan er hoop mensen bij die bus die er al hele tijd stond.
Ontruiming van een ander pand ofzo ?
Oh zaten dus ook nog allemaal mensen in die bus.
[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 22-02-2022 21:58 ]
Hoop geen familie ofzo.. die vrouw is flink geschrokken.DDX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:57:
Wat staan er hoop mensen bij die bus die er al hele tijd stond.
Het zouden natuurlijk ook de mensen/medewerkers kunnen zijn die eerder uit de Apple store zijn gekomen.
Dus?Basekid schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:00:
Zitten die agenten nou zelf lekker te paffen?!
Wellicht bezorgt de AH tegenwoordig ook mannetjes met pistoolmitrailleurs?Pompi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:27:
[...]
AH bezorgt natuurlijk ook bij bedrijven, kan dus gewoon dat toen het plein werd schoongeveegd de auto moest blijven staan en de bezorger lopend weg moest.
Of hij is gestolen en is gebruikt om geen argwaan te wekken...
Ik zit een insta livestream te kijken met zicht op de DSI en de Apple store, maar veel beweging is er nog niet te zien.
Denk dat ze aan het onderhandelen zijn en ondertussen checken of er nog iemand anders in het pand zit.Tristan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:07:
Ik zit een insta livestream te kijken met zicht op de DSI en de Apple store, maar veel beweging is er nog niet te zien.
Meen je niet wauw, echt heftigBasekid schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:00:
Zitten die agenten nou zelf lekker te paffen?!

Straks zijn het gewoon de twee overvallers daar binnen 😂
Dat komt door AT5. Die adviseert mensen terughoudend te zijn met informatie.DDX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:13:
Op rtl allemaal klagen dat er zo weinig informatie bekend gemaakt wordt
Ah, AT5 en Apple hebben dus handjeklap. En allebei beginnen met "A".
En dat allemaal in....Amphiebietje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:15:
Ah, AT5 en Apple hebben dus handjeklap. En allebei beginnen met "A".
Amsterdam!
Wil je delen?Tristan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:07:
Van een kale kip kan je niks plukken. Maar wat kost dit wel allemaal niet.
Maar goed. Dat deze niet helemaal lekker is lijkt me duidelijk. Alleen dat camouflagepak al.. Gaat hij zo nog naar het bos? Ik vrees alleen dat deze gekkie we gevaarlijk is.
https://www.instagram.com/marvinvk/live/17966787997549367Tito129 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Wil je delen?
Van een kale kip kan je niks plukken. Maar wat kost dit wel allemaal niet.
https://twitter.com/robin...&t=mhwX_IvM_OSotLmarnsLOw
Pfft die is flink gek... ik hoop maar dat dit zonder slachtoffers afloopt.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Urban camo (met van die grijze blokjes) of gewone camo (groen dus)?Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:21:
Maar goed. Dat deze niet helemaal lekker is lijkt me duidelijk. Alleen dat camouflagepak al.. Gaat hij zo nog naar het bos? Ik vrees alleen dat deze gekkie we gevaarlijk is.
.Tristan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:49:
[ Voor 26% gewijzigd door nemesis2212 op 22-02-2022 22:58 ]
Heeft hij nou C4 op zichzelf geplakt? Dan snap ik waarom ze zo voorzichtig zijn.Pavla schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:24:
https://twitter.com/robin...&t=mhwX_IvM_OSotLmarnsLOw
Kans dat een random gekkie dat kan kopen is niet bijster groot…TheBrut3 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Heeft hij nou C4 op zichzelf geplakt? Dan snap ik waarom ze zo voorzichtig zijn.
Ik begrijp niet zo goed wat 't doel is van die helicopter die al 4 uur boven me hangt te chillen tegen een persoon die te voet is en in een gebouw zit.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Op een eerdere foto zie je een glazendak, wellicht kunnen ze daar doorheen kijken/hem in de gaten houden?CyBeR schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
Ik begrijp niet zo goed wat 't doel is van die helicopter die al 4 uur boven me hangt te chillen tegen een persoon die te voet is en in een gebouw zit.
Met die protesten in Canada hadden sommige van de "protestanten" ook tientallen wapens ingeslagen, ondaks dat dat daar allemaal zwaar gereguleerd is in vergelijking met de VS.Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Kans dat een random gekkie dat kan kopen is niet bijster groot…
Je weet nooit wat er allemaal te vinden is via-via.
De Apple Store heeft idd een glazen doorkijk in het midden maar dat kun je neem ik aan een stuk makkelijker doen vanaf een hogere verdieping danwel het dak van het gebouw.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Op een eerdere foto zie je een glazendak, wellicht kunnen ze daar doorheen kijken/hem in de gaten houden?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Door 4 verdiepingen heenHollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Op een eerdere foto zie je een glazendak, wellicht kunnen ze daar doorheen kijken/hem in de gaten houden?
Eyes in de sky’s. Weet jij veel, misschien heeft die gast handlangers in een vlucht autoCyBeR schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
Zou het een soldaat kunnen zijn?Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Ze nemen het heel erg serieus (terecht), zijn ze daarom misschien ook zo bang voor explosieve bijvoobeeld?
Die doen niet aan verkleedpartijtjes.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:30:
[...]
Zou het een soldaat kunnen zijn?
Ze nemen het heel erg serieus (terecht), zijn ze daarom misschien ook zo bang voor explosieve bijvoobeeld?
Plus met warmtecamera's kan je inderdaad meer intel verzamelen. Uiteindelijk is dit ook een kwestie van wie de beste informatiepositie heeft.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Interventieteam op dak droppen zou ook nog kunnen.HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
[...]
Wellicht de omgeving in de gaten houden, mocht deze idioot ervandoor gaan (onwaarschijnlijk) of handlangers hebben.CyBeR schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:28:
Misschien ook verlichting voor bepaalde acties.
Zo moeilijk is het niet om iets vervelends in elkaar te knutselen.Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:27:
[...]
En ook nep spul schrikt af.
Nee, maar dat was die ex-soldaat in de bossen ook niet.Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:30:
[...]
Die doen niet aan verkleedpartijtjes.
Hij had het over C4. Dat koop je echt niet zomaar van Mootje of Ricardo.MikeyMan schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Zo moeilijk is het niet om iets vervelends in elkaar te knutselen.
En ook nep spul schrikt af.
Het lijkt erop dat ze 'm hebben neergehaald. Na wat beweging bij de deur.
De politie roept nu om dat de gijzelnemer z'n handen moet laten zien.
De DSI is nu ook duidelijk te zien op de 1e verdieping.
De politie roept nu om dat de gijzelnemer z'n handen moet laten zien.
De DSI is nu ook duidelijk te zien op de 1e verdieping.
[ Voor 47% gewijzigd door Pavla op 22-02-2022 22:37 ]
Bron?Pavla schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:35:
Het lijkt erop dat ze 'm hebben neergehaald. Na wat beweging bij de deur.
Zie Tristan's post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70693582
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fvz5vU4A59mXP5hMdvvcuUiY.jpg?f=user_large)
Dit kwam voorbij zeilen op Dumpert. Wat is het eigenlijk?
Echt een wagen die hier ingezet werd??
Ja duh. Maar moet het perse c4 zijn dan?Johan Bogle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:33:
[...]
Hij had het over C4. Dat koop je echt niet zomaar van Mootje of Ricardo.
Neem aan dat het breder bedoeld was.
RTL Nieuws meldt dit nu ook, bij Jinek. Gijzeling lijkt beëindigd.
[ Voor 41% gewijzigd door RobinNL op 22-02-2022 22:39 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik heb ze beiden naar buiten zien rennen. Een schot gelost en ze zijn nu opdrachten over de speaker aan het gillen
Heftige beelden: https://mobile.twitter.co...tatus/1496237559856439303
[ Voor 11% gewijzigd door Johan Bogle op 22-02-2022 22:40 ]
Ik denk dat er bijster weinig intel te vinden is daar in die apple storePavla schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:30:
[...]
Plus met warmtecamera's kan je inderdaad meer intel verzamelen. Uiteindelijk is dit ook een kwestie van wie de beste informatiepositie heeft.
BEELD: GIJZELNEMER LIGT OP DE GROND. Robot gaat er naartoe. #APPLESTORE #GIJZELING #LEIDSEPLEIN pic.twitter.com/tJ3NPan3Zj
— Jermaine Ellenkamp (@thejermaine) 22 februari 2022
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Niet voor het slachtoffer, die zal dit nog voorlopig wel onthouden...Jackson6 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:39:
Het is klaar.

Veel sterkte voor diegene....
Hij heeft een GTA einde cadeau gekregen zo te zien.
Mooie actie zo, meer verdient zo iemand ook niet.
Hangt ervan af, verkopen ze ook 2e hands Macs? Ik geloof ook dat er nog tenminste een Mac Mini is met een Intel CPU.JeroenTheStig schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:40:
[...]
Ik denk dat er bijster weinig intel te vinden is daar in die apple store
Maar of die kunnen worden misbruikt om de gijzelnemer te observeren? Apple kennende waarschijnlijk niet.
Echt hè. Hoorde t bij Jinek. Gelijk naar AT5 en daar duurde het nog 5 minuten🙈HollowGamer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:41:
AT5 heeft niet echt iets in de gaten?
©2004
https://www.parool.nl/ned...sen-vrijgelaten~b44ceae0/
BREAKING
De gijzelnemer en gijzelaar zijn uit de Apple Store gerend. Eén persoon ligt op straat, een meter of twintig voor de Apple Store. Hij is hard aangereden door een politie-auto en wordt onder schot gehouden door scherpschutters.
Politie vraagt of hij zijn hand wil opsteken, maar hij beweegt niet.
De man wordt onderzocht door de robot, die er constant omheen rijdt. Volgens de verslaggever ter plaatse lijkt het te gaan om de man in het camouflagepak.
Maar je hoort wel dat ze stilstaan bij de dood van de zanger van procol harumBasekid schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:41:
Je ziet geen drol op die videos
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 22:44 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zie toch echt twee personen naar buiten rennen... Eentje wordt geschept door de politieauto. En die andere???
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gruwelijke beelden hoeven hier niet.
Idem voor "stoere" verwensingen of "grappige reacties".
Gruwelijke beelden hoeven hier niet.
Idem voor "stoere" verwensingen of "grappige reacties".