Goedemiddag Tweakers,
Na een tijdje wikken en wegen besloten om me toch maar eens te gaan verdiepen in zonnepanelen. Grotendeels, omdat ik momenteel een duur elektriciteits/gas abbo heb moeten afsluiten.
Om mijn situatie duidelijker te maken heb ik alle beschikbare informatie zoveel mogelijk verzameld en de opzet gebruikt, zoals aangegeven in het "tips bij openen van een zonnepanelen"-topic.
Bovenaanzicht 2
Bovenaanzicht met afmetingen (excuses voor mijn waardeloze paint skills)
De lengte van het hoogste dak weet ik helaas niet.
Hellingshoek daken (Naar mijn idee zijn de onderste 2 dakdelen meer gelijk dan weergegeven op deze afbeelding)
Aanzicht tuin linkerdeel (Foto van het bovenste dak maken lukt helaas niet vanuit mijn tuin)
Er zit net voor het midden van het dak een ventilatie dakpan. Ik weet niet of dit problemen kan gaan geven tijdens de montage van de zonnepanelen?
Aanzicht tuin rechterdeel (Foto van het bovenste dak maken lukt helaas niet vanuit mijn tuin)
Er zitten in het midden van het dak twee ventilatie dakpannen. Ik weet niet of dit problemen kan gaan geven tijdens de montage van de zonnepanelen?
"lage" dak.
Alvast bedankt voor de hulp en als er meer informatie nodig is hoor ik het graag!
Groet,
Jordika
Na een tijdje wikken en wegen besloten om me toch maar eens te gaan verdiepen in zonnepanelen. Grotendeels, omdat ik momenteel een duur elektriciteits/gas abbo heb moeten afsluiten.
Om mijn situatie duidelijker te maken heb ik alle beschikbare informatie zoveel mogelijk verzameld en de opzet gebruikt, zoals aangegeven in het "tips bij openen van een zonnepanelen"-topic.
Foto's
Bovenaanzicht 1 (Het noorden ligt boven bij deze foto)Bovenaanzicht 2
Bovenaanzicht met afmetingen (excuses voor mijn waardeloze paint skills)
De lengte van het hoogste dak weet ik helaas niet.
Hellingshoek daken (Naar mijn idee zijn de onderste 2 dakdelen meer gelijk dan weergegeven op deze afbeelding)
Aanzicht tuin linkerdeel (Foto van het bovenste dak maken lukt helaas niet vanuit mijn tuin)
Er zit net voor het midden van het dak een ventilatie dakpan. Ik weet niet of dit problemen kan gaan geven tijdens de montage van de zonnepanelen?
Aanzicht tuin rechterdeel (Foto van het bovenste dak maken lukt helaas niet vanuit mijn tuin)
Er zitten in het midden van het dak twee ventilatie dakpannen. Ik weet niet of dit problemen kan gaan geven tijdens de montage van de zonnepanelen?
Beschikbare (dak)ruimte
Zie afbeelding "Bovenaanzicht met afmetingen (excuses voor mijn waardeloze paint skills)"Schaduw
Vrijwel geen last van schaduw, enkel aan het einde van de dag valt er schaduw van het "hoge" dak op het"lage" dak.
Jaarverbruik
Dit jaar verbruikten wij 2.300 Kwh. Er wordt hier nog op gas gekookt, wij willen overstappen op inductie. Daarnaast hebben wij momenteel nog vloerverwarming, welke in de toekomst niet/minder gebruikt gaat worden. Dan eventueel overstappen op infrarood kachels. Daarnaast wil ik graag futureproof zijn voor de toekomst, eventueel komt er in de verre toekomst nog een elektrische auto en gezinsuitbreiding.Huidige elektriciteitsaansluiting
Zie foto van groepenkast:Budget en doel
Budget is +- €7.000 (excl btw) en het doel is dus zoveel mogelijk futureproof worden. Doel is uiteraard ook kostenbesparing.Wie gaat het project uitvoeren
Een bedrijfBijhouden van data
Standaard apps van fabrikant lijkt mij prima.Reeds verkregen offertes
Zie onderstaande afbeelding met alle offertes die tot nu toe zijn opgevraagd. Ik vind het moeilijk een keuze maken, omdat ik er zelf niet veel verstand van heb.Regio
Alkmaar (Noord-Holland)Alvast bedankt voor de hulp en als er meer informatie nodig is hoor ik het graag!
Groet,
Jordika