Ik heb een vraag hierover. Ik heb op mijn oude Mac mini de controller staan versie 5.12.35 en kan inloggen in mijn netwerk via localhost. Nu heb ik ernaast mijn nieuwe Mac mini gezet om te installeren met de controller 6.5.55 maar deze krijg ik niet aan de praat. Als ik inlog met mijn account staat er dat alle apparatuur door een andere controller worden onderhouden. Ik zie in de 6.5.55 versie nergens de optie om een backup te importeren. Iemand een idee?
Vraag
Alle reacties
@koenfehrmann ik heb je vraag afgesplitst vanuit Unifi controller login. Het is beter om een nieuw topic te starten.
Wellicht helpt dit je verder: https://help.ui.com/hc/en...te-and-Restore-a-Backup#3
Bedankt, ik kon even niet vinden hoe ik een nieuw topic kon starten.rens-br schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:20:
[mbr]@koenfehrmann ik heb je vraag afgesplitst vanuit Unifi controller login. Het is beter om een nieuw topic te starten.[/]
Normaal gesproken kan je overigens een backup terugzetten meteen als de controller voor de eerste keer wordt opgestart.
Weet jij waar ik dit kan vinden in de controller versie 6.5.5?rens-br schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:33:
Normaal gesproken kan je overigens een backup terugzetten meteen als de controller voor de eerste keer wordt opgestart.
Je hebt die optie die ze in de link van @TwArbo beschrijven niet. Zowel method 1 als method 2?koenfehrmann schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:33:
Weet jij waar ik dit kan vinden in de controller versie 6.5.5?
Mijn bericht gaat over method 2. Het kan zijn dat je daarvoor je controller opnieuw moet instellen / opnieuw moet installeren.
Ik kan dit niet meer (2), ik probeer het wel allemaal opnieuw te installerenrens-br schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Je hebt die optie die ze in de link van @TwArbo beschrijven niet. Zowel method 1 als method 2?
Mijn bericht gaat over method 2. Het kan zijn dat je daarvoor je controller opnieuw moet instellen / opnieuw moet installeren.
Als je een backup van versie 5.12.35 wilt restoren in versie 6.5.55 kan dat wel problemen geven.
Ik zou adviseren bij de migratie de versies te matchen en dan de upgrade naar hogere versie OF eerder doen OF later doen.
Ik zou adviseren bij de migratie de versies te matchen en dan de upgrade naar hogere versie OF eerder doen OF later doen.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik krijg nu de oude controller niet aan de praat. Hij lijkt geen verbinding te maken, kan dit weer te maken hebben met de laatste OS?
Ik snap dit niet.koenfehrmann schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:30:
Alles is overgezet via een backup. Het gekke is dat alles op de oude Mac online staat en op de nieuwe Mac offline
Je zegt "alles is overgezet", maar je zegt ook dat het alleen op de oude Mac online staat.
Unifi apparaten kunnen maar met 1 actieve controller tegelijk communiceren.
Als ik lees dat je oude Mac online staat en de nieuwe niet, dan lijkt me erop dat het overzetten NIET is gelukt en al je Unifi apparaten nog steeds praten met je oude controller.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Het is gelukt, ik heb een backup kunnen overzetten en importeren. Draadje mag worden gesloten.
Pagina: 1