Unifi controller login

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo allen,

Bij mij thuis is laatst een UniFi pro geïnstalleerd, wifi werkt nu super. Echter is wil zelf ook kunnen inloggen op de controller.

Ik heb de UniFi Controller op mij mac geïnstalleerd, java erop gezet en kan klikken op 'Launch a browser to Manage the Netword'.

Alleen welke inloggegevens hier te gebruiken? Mijn ubiquiti account pakt hij niet en ook niet het admin account welke is gemaakt om de UniFi te installeren.

Installatie is gedaan met een andere laptop dan mijn Mac, betekent het dat ik de UniFi dan niet kan benaderen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Beste antwoord (via Pslomp op 23-01-2021 18:10)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:17
Als de installatie gedaan is met de controller software op de andere laptop zoals degene die het geïnstalleerd aangeeft is:
Pslomp schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Hij heeft t niet aangepast geeft ie aan, maar zegt dat je het niet van een andere pc/laptop kan benaderen dan degenen waarmee hij geïnstalleerd is. Vreemd verhaal vind ik
Dit mogelijk. Het programma (Unify Cloud Controller) is niet meer dan software die je op een computer / raspberry / besturingssysteem installeert, waar je vervolgens de unify appraten in toevoegt. Je moet dus die laptop waarmee het geïnstalleerd is opstarten, de software daar (mogelijk) nog starten en dan daar in de Unify Controller software gaan op 127.0.0.1 (of met de snelkoppeling op het apparaat).

Als je het van alle apparaten zou willen benaderen had deze controller software dus niet op een laptop gezet moeten worden maar of met een Unify Cloud Key gedaan moeten worden (die altijd ergens in is aangesloten en aanstaat) of op een apparaat dat altijd aanstaat (bijvoorbeeld Raspberry Pie) en daar dan portforwards voor gemaakt als je dit ook nog vanuit buiten je huis wil kunnen benaderen (of met behulp van VPN dan zijn portforwards niet nodig).

Als er in de firewall van de laptop wat instellingen aangepast zijn voor die unify controller is het misschien mogelijk om de laptop op te starten en de controller dan te benaderen op het IP van de laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 14:33
ubnt , ubnt is standaard geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
Mitch schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:16:
ubnt , ubnt is standaard geloof ik
Nee helaas werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:27
admin/ubnt
ubnt/ubnt

Tenzij het is veranderd door degene die het geinstalleerd heeft. Geef hem eens een belletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
ppeterr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:31:
admin/ubnt
ubnt/ubnt

Tenzij het is veranderd door degene die het geinstalleerd heeft. Geef hem eens een belletje :)
Hij heeft t niet aangepast geeft ie aan, maar zegt dat je het niet van een andere pc/laptop kan benaderen dan degenen waarmee hij geïnstalleerd is. Vreemd verhaal vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
[...]

Wat heb je nou precies hangen, een Unifi AP pro, en een USG met een switch ?

Kan je wel gewoon inloggen op je account ? https://account.ui.com/

Een controller in je lokale netwerk kan je op meerdere manieren oplossen, hardware matig. Of zoals je nu gewoon doet een nieuwe install op je mac - pc, of wat voor laptop dan ook.
Dit is niet apparaat afhankelijk, dus je moet gewoon kunnen inloggen.

Dit topic brengt je wellicht verder, die gasten daar weten onzettend veel hier over.

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 23-01-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
Ik heb alleen een Unify Pro hangen.

Inloggen op https://account.ui.com/ is geen probleem, alleen daar zie ik geen producten ed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Pslomp schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:59:
Ik heb alleen een Unify Pro hangen.

Inloggen op https://account.ui.com/ is geen probleem, alleen daar zie ik geen producten ed staan.
Dan is het volgens mij de bedoeling dat je acces point met UTP in je netwerk hangt. Vervolgens kan je een app op te telefoon installeeren. https://apps.apple.com/nl/app/unifi-network/id1057750338

En daarmee je accespoint benaderen ubnt/ubnt

Het lijkt mij dat de boel geinstalleerd is zonder controller. Maar nogmaals, zie dat topic wat ik eerder riep.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:17
Als de installatie gedaan is met de controller software op de andere laptop zoals degene die het geïnstalleerd aangeeft is:
[...]

Dit mogelijk. Het programma (Unify Cloud Controller) is niet meer dan software die je op een computer / raspberry / besturingssysteem installeert, waar je vervolgens de unify appraten in toevoegt. Je moet dus die laptop waarmee het geïnstalleerd is opstarten, de software daar (mogelijk) nog starten en dan daar in de Unify Controller software gaan op 127.0.0.1 (of met de snelkoppeling op het apparaat).

Als je het van alle apparaten zou willen benaderen had deze controller software dus niet op een laptop gezet moeten worden maar of met een Unify Cloud Key gedaan moeten worden (die altijd ergens in is aangesloten en aanstaat) of op een apparaat dat altijd aanstaat (bijvoorbeeld Raspberry Pie) en daar dan portforwards voor gemaakt als je dit ook nog vanuit buiten je huis wil kunnen benaderen (of met behulp van VPN dan zijn portforwards niet nodig).

Als er in de firewall van de laptop wat instellingen aangepast zijn voor die unify controller is het misschien mogelijk om de laptop op te starten en de controller dan te benaderen op het IP van de laptop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je benaderd het unifi device niet zelf, deze is verbonden met een controller en met die controller kan jij aanpassingen doen. De controller is niet nodig voor de werking van een access point, maar voor enige aanpassingen later is de originele controller wel nodig.

Het AP dat jij hebt hangen is dus gekoppeld op de originele controller waar deze mee is ingesteld. Je kan het AP een hardware reset geven om zo aan jouw controller te koppelen, maar dan moet je dus ook alle instellingen zoals het ssid en password ook op die controller opnieuw instellen.

Als ik zo snel even zoek op google, zou bij de installatie wizard een username en password aangemaakt moeten worden, en deze zijn dan ook de gegevens waarmee je kan inloggen (ik heb zelf de controller op een raspberri pi draaien en heb al lang geen installatie meer uitgevoerd)

Als jij de originele controller niet hebt aanstaan, dan kan deze ook niet verbinden met jouw online account op https://account.ui.com/, het is namelijk de controller die deze verbinding maakt, en niet het device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Pslomp

Ik vind het ingewikkelde materie en bovenstaande posts + het andere topic verwoorden het dus heel goed.

Het komt er dus op neer als je het zelf in beheer wilt hebben, een reset + een eigen controller.
En dan de settings overnemen van die degene die het heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
@ppeterr inderdaad ingewikkeld, maar bovenstaande en het andere topic verhelderen eea.
Zal dus een reboot moeten worden als ik erbij wil

Thanks allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Pslomp schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:01:
@ppeterr inderdaad ingewikkeld, maar bovenstaande en het andere topic verhelderen eea.
Zal dus een reboot moeten worden als ik erbij wil

Thanks allemaal.
Ik denk, dat als je toch met de settings momenteel tevreden bent. Het wellicht een mogelijkheid is om een export van de huidige config te doen bij degene die het ingesteld heeft. En die dan weer te importeren in je eigen controller config. Dan behoud je in ieder geval de instellingen die nu voldoen,
Pagina: 1