• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
Ik zoek wat hulp van de kenners hier. Afgelopen weken heb ik een aantal installateurs van zonnepanelen en airco's over de vloer gehad. Wat betreft de zonnepanelen zit er heel weinig verschil in de offertes. De hoofdpijn zit hem meer bij de airco's.

We willen graag airco in de woonkamer met open keuken, dit is ongeveer (42*2,4) 100m3. De ruimte grenst aan de tuin met overkapping met een schuifpui welke niet helemaal dicht gaat als we buiten zijn.
Doel is een beetje verwarmen in de winter en wat koelen in de zomer. Het is niet nodig om in de woonkamer bier koud te kunnen zetten, daar hebben we gewoon een koelkast voer. Ergo: een paar graden minder dan buiten is oke.

Op de bovenverdieping hebben we slk1 (4,5*4,5*2,4) 48m3
en slk3 (3x4x2,4) 28,8m3

Offerte 1: EUR 5243 (incl 6%BTW)
Woonkamer: LG wandmodel 3,5 KW met aparte buitenunit.
Slk1: LG vloermodel 2,5 KW met aparte buitenunit
Slk3: LG vloermodel 2,5 KW met aparte buitenunit

Offerte 2: EUR 5830 (incl 6%BTW)
Woonkamer: Fujitsu wandmodel 4,4kw op buitenunit 1 beneden
Slk1: Fujitsu vloervloermodel 3,5kw op buitenunit 2 boven
Slk3: Fujitsu vloervloermodel 3,5kw op buitenunit 2 boven
(buitenunit van de slaapkamers gedeeld)
Meerprijs EUR 150
Wifi per unit

Offerte 3:EUR 3756 (incl 6%BTW)
Woonkamer: LG wandmodel 5 KW met aparte buitenunit.
Slk1: LG wandmodel 2,5 KW met aparte buitenunit

Meerprijs EUR 2720 (incl 6%BTW)
Slk3: LG vloermodel 2,5 KW met aparte buitenunit

Gezien de verschillende adviezen heb ik de volgende vragen.
Hoeveel vermogen adviseren jullie voor de woonkamer/keuken?
Is er een belangrijk verschil tussen de beide merken?

Hoe graag wil ik wifi? O-) Het lijkt me voor de slaapkamers wel handig, maar in de woonkamer mis ik het wellicht niet?
Heeft een vloermodel nog nadelen t.o.v. een wandmodel?

Dingen om over na te denken:
- Offerte 3 is echt veel duurder dan 1, maar had bij deze firma wel het beste gevoel en zit hier om de hoek.
- Offerte 1 is niet echt heel erg in de buurt (40km)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27
Heb je ook overleg gehad met die bedrijven over hoe ze de boel opleveren? Hoe de stroom aangelegd wordt? (We kregen er een aparte groep bij, nieuwe kabel door de kruipruimte naar buiten) Hoe het een en ander aangelegd wordt van buiten naar binnen en of dat fatsoenlijk gemaakt wordt is ook nogal wat waard en zal ook van invloed zijn op de prijs.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 16:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De ervaringen met LG voor verwarmen zijn niet altijd even goed als ik de eigenaren in het Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen topic mag geloven. De ervaringen met Fuji zijn beperkt.

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
rvrbtcpt schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:25:
Heb je ook overleg gehad met die bedrijven over hoe ze de boel opleveren? Hoe de stroom aangelegd wordt? (We kregen er een aparte groep bij, nieuwe kabel door de kruipruimte naar buiten) Hoe het een en ander aangelegd wordt van buiten naar binnen en of dat fatsoenlijk gemaakt wordt is ook nogal wat waard en zal ook van invloed zijn op de prijs.
De aansluiting is vrij makkelijk want alles hangt tegen buitenmuren en er is ook overal stroom aanwezig. Kwestie van twee gaten naar buiten en alles ophangen.
Zonnepanelen is ook vrij rechttoe rechtaan. Meterkast hangt in de garage en van daar een gat naar buiten en het dak op.
Recensies op google zijn van alle bedrijven goed. Offerte 3 is van een familiebedrijfje hier in de buurt en die hebben bij de buren panelen gelegd. Offerte 2 is van de ex-werkgever van mijn andere buurman.
Alleen offerte 1 is dus van een iets minder bekende partij iets verder weg, dus het minst betrouwbaar wat dat aangaat.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geen optie voor Mitsubishi of Daikin? Fujitsu en LG zijn wel iets minder, maar dat zie je in de prijs ook terug.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik hier ook Daikin hangen, werd wel aangeraden als een van de betere. Werkt uitstekend via de App. Firmware updates gewoon via de App en Wifi.Het hangt er nog niet lang dus ik ben benieuwd na een zomer hoe de ervaring dan zal zijn. De zonnepanelen moeten de boel gemakkelijk van stroom kunnen voorzien in ieder geval.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee