Hoop reacties... ik ga mijn best doen overal antwoord op te geven.
DHCP screenshot. Ik kan alleen de volgende twee instellingen vinden:
1. aan/uit -> aan
2. DHCP server lease-tijd: 1 dag
/f/image/wctDHmIpey6Nvfbwx3bZL6Ht.png?f=fotoalbum_large)
Kan echt niet meer dan 32 clients kiezen.
@
dion_b alles is zo goed als tegelijkertijd eens verbonden geweest. Voor het extra AP bleef ik steeds steken rond de 20 clients. Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan Xiaomi kant lag, maar hierover geinformeerd bijhun en antwoord was negatief. Ook wanneer ik bijvoorbeeld hier de andere aparaten van de wifi haalde, verschenen de missende xiaomi devices ineens. Mijn cinclusie was dus dat het aan de router lag. Hierna dat AP gekocht. Alles leek na installatie verbonden maar internet op computer was tergens traag...zo goed als dood...voor even later echt dood te gaan (evenals de helft van andere devices. Hierna heb ik een hoop niet meer online gekregen. Op welke manier dan ook,
* In de router kwamen allerlei moeilijke namen van devices te staan. Wanneer ik een nieuw apparaat koop welke op mijn wifi komt, pas ik de naam aan in de router. Ipv een lang nummer staat er dan bv "GSM Micky83". Dit heb ik nu ook geprobeerd met al die lampjes. Maar dat lukte voor geen meter. Hij vergat namen, noemde ineens twee verschillende apparaten hetzelfde, mijn laptop kreeg iedere keer de naam van een lampje etc.
Dit versterkt mijn gevoel dat de router het gewoon niet aan kan. Alsof je op een computer werkt die te langzaam is geworden. Vandaar dat ik me afvraag of een betere router niet de oplossing zal zijn (TP-link archer AX73 denk ik aan dan)
@
dion_b Active leases. Ik kan geen lijst vinden. Wel onderstaande. Het feit dat er een ip adres gekoppeld is, betekent een active lease? Dan is het antwoord: NEE. Niet alle apparaten die ik in de AP als vebonden zie, staan in het overzicht van de router.
@
dragon2 Ik heb VDSL van Online.nl. Maar het zou volgens mij ook hiermee moeten lukken. Al vraag ik me af of dit MIJ zal lukken
@
Ben(V) Klopt daar heb ik inderdaad die max 32 gevonden.
@
laurens0619 Ik begon zonder AP met:
SSID: MCC
Band: 2,4 en 5
kanaal: automaat
SSID: MCC2
Band: 2,4 en 5
kanaal: automaat
Dit ging goed tot een apparaat of 20. Steeds "snelle" verbinding maar de apparaten maakten ruzie om wie er online mocht komen.
Na aanschaf AP:
Oude instellingen PLUS -> SSID: MCC3, band 2,4 , kanaal:1
Toen heeft het heel even gewerkt maar na enkele minuten merkte ik trage verbining laptop (al hoewel die verbinding maakt met 5gz, al die Xiaomi zooi zit op 2,4) en vervolgens werd mijn laptop gebanned ofzo. Kwam pas weer online toen ik de adapters verwijderd en opnieuw heb laten installeren door windows.
@
laurens0619 Ik heb alles langzaam toegevoegd op een groep lampjes van 6 stuks na. Die kwamen allemaal tegelijk "online". Maar inderdaad, dit versterkt ook wel weer mijn gevoel dat de router ondermaats is aan wat ik wil.
@allen: dat die lampjes rommel zijn en ik er te veel van heb...tja dat is helaas nu wel duidelijk