Toon posts:

Laptop studie HBO IT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05:56
Goedenmiddag,
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn studie, omdat de Samsung tab S7 plus niet voldoet om bepaalde zaken te kunnen schrijven etc.
De tab S7 plus met toetsenbord bevalt me erg goed omdat ik snel naar het scherm kan om iets ''aan te raken''.
Ik weet alleen niet zo goed of ik dat met een laptop ook nodig heb en of dat echt nadelig is en het uberhaupt net zo goed werkt als bij een tablet.

Het budget is 1000 euro en ik wil hem wel meenemen naar school en onderweg enzo.
Ik gebruik hem om HTML te schrijven en andere studieopdrachten. niet om te gamen daar heb ik mijn desktop voor.
Uiteindelijk moet die ook de tablet ''vervangen''.

wat ik zelf heb;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ZenBook Flip 15 UM562IA-EZ012T€ 949,-€ 949,-
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7009KMH)€ 949,-€ 949,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.898,-

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik ben nog verder aan het zoeken en zal er wellicht nog wat bij zetten op het moment dat ik iets vind. Wellicht hebben jullie nog goede ideeen.

Alvast bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door thomas1750 op 19-02-2022 13:10]

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Alle reacties

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:08
Wat voor laptop zoek je? Focus je op ‘thin & light’, zoek je een laptop met touchscreen, of een die op één accu lading de dag doorkomt?
Die HTML opdrachten kun je op iedere laptop maken.

Het komt nu over alsof je je alleen focust op het budget van 1000 euro.

• thomas1750
Hallo Dennis, bedankt voor je antwoord.

Wat ik eigenlijk zoek weet ik zelf ook niet helemaal.. ik vind de setup wat ik nu heb wel chill dat ik snel kan scrollen d.m.v. touchscreen, maar als dat op een laptop amper of niet werkt dan is dat geen prio. ik heb nu ook een trackpad voor de muis, maar die gebruik ik niet vandaar.

lading accu maakt me niet veel uit. heb altijd wel stroom ter beschikking.
Het is eenmaal een uitgave en dan wil ik niet volgend jaar me al storen aan de snelheid, dus ben zelf aan t zoeken naar een ryzen 7 en min 16gb ram.

Thin & light is ook geen must vind de behuizing wel cool als het alu is, maar als ik een mooie laptop zie wat kunsstof is, is dat ook prima.. heb weinig eisen.

ik zag die lenevo ook ergens een variant op youtube met touchscreen. kan hem alleen niet vinden.

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:09
Maar kun je niet via bijv rdp je desktop gebruiken om zwaardere taken te doen?

Weet niet wat je moet doen voor je opleiding maar vaak zijn de specs dik overrated. Kun je die 1000 euro mooi in je zak steken en iets anders leuks voor doen.

[Voor 18% gewijzigd door powerboat op 20-02-2022 12:53]

• thomas1750
hmm, wat raad je aan dan stel dat ik lager in specs ga?

• thomas1750
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ZenBook Flip 15 UM562IA-EZ012T€ 949,-€ 949,-
1LaptopsHP Envy x360 13-ay0930nd€ 849,69€ 849,69
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L7009KMH)€ 949,-€ 949,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.747,69

1 gevonden 750 eu..

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:26
Ik vind een touchscreen weinig toevoegen bij een laptop. Ik heb het op mijn werklaptop, het enige waar dat voor zorgt, is dat als je een keer aan een collega wat aanwijst op het scherm, dat je daar gelijk met je muis op klikt...

Ik werk zelf vrijwel altijd met een losse muis bij mijn laptop, en dan gaat scrollen ook makkelijk. En anders met 2 vingers op het touchpad.

iRacing Profiel

• thomas1750
Ik neig ook naar de lenovo..

• faziolifairmont
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-03-2022
Ik moet voorzichtig zijn, maar ik wou inbrengen dat consumentenlaptops echt wegwerpproducten zijn met kortere levensduur dan de gemiddelde android smartphone. Consumenten laptops gaan uiteindelijk stuk. Dat was vroeger niet bij elk merk het geval. Tegenwoordig bestaan er geen goede merken meer. Ik zelf geloof dat de genoemde laptops wegwerp producten zijn die 2 tot 5 jaar meegaan met licht gebruik. Gebruik je ze voortdurend dan kunnen ze met 2 maanden al onbruikbaar worden.

Wat ik aanraad is om op de Lenovo site naar ThinkPad te filteren, en dan daar een uit te zoeken.

Verder wou ik aangeven dat 1000 euro niet een heel efficient budget is voor toekomstgerichte aankoop. Zeker omdat je geen bouwkwaliteit mag verwachten van een laptop met goede specs en dan ook nog eens zo goedkoop.

De surface laptop 4 is een behoorlijk degelijk apparaat dat met geringe zorg 10 jaar mee gaat. Evenals de Macbook. Echter is het bij deze apparaten Key dat je de comfort belangrijker vindt dan de specificaties.

ThinkPads (let op, niet IdeaPad). Zijn de koning van bouwkwaliteit en performance. Je gaat het liefst een ThinkPad willen.

XPS is een derde zakelijke optie die ik liever niet aanraad. Ze hebben Quality Control Issues, maar geven je wel wat meer performance per dollar. Ik zou toch liever voor Thinkpad gaan.

Koop in elk geval geen consumentenlaptop. En dan vooral niet HP, Lenovo, Acer. De rest is niet veel beter hoor, maar dan kom je in elk geval het eerste jaar nog door.

Van thinkpad (dat van oorsprong IBM is), gaat met gemak je hele leven mee als je er geringe zorg voor hebt. Maar ze vinden het ook prima als je ze in het zand zet.

Bovendien behouden de hier genoemde opties hun waarde ook beter. Een Lenovo of Asus is de dag na aankoop nog maar 40% van zijn waarde waard op marktplaats. Een surface of Thinkpad kun je na de garantie nog steeds 40% voor vragen. En de kans is zeer klein dat ze ooit minder dan €250 opleveren, zelfs over 10 jaar.

[Voor 13% gewijzigd door faziolifairmont op 20-02-2022 17:26]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Eens met @faziolifairmont. Geef iets meer geld uit aan een zakelijke laptop, die op den duur per jaar waarschijnlijk minder zal kosten. Paar jaar next-business-day on-site er bij hoeft geen overbodige luxe te zijn. Erg irritant als je laptop kapot gaat net als je midden in een tentamenweek zit of met een opdracht bezig bent.

Zelf ben ik al jaren groot fan van de Dell Latitude serie, of, als je serieus zware dingen wilt doen, Precision.

Goedkoop is duurkoop in deze.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• thomas1750
faziolifairmont schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:22:
Ik moet voorzichtig zijn, maar ik wou inbrengen dat consumentenlaptops echt wegwerpproducten zijn met kortere levensduur dan de gemiddelde android smartphone. Consumenten laptops gaan uiteindelijk stuk. Dat was vroeger niet bij elk merk het geval. Tegenwoordig bestaan er geen goede merken meer. Ik zelf geloof dat de genoemde laptops wegwerp producten zijn die 2 tot 5 jaar meegaan met licht gebruik. Gebruik je ze voortdurend dan kunnen ze met 2 maanden al onbruikbaar worden.

Wat ik aanraad is om op de Lenovo site naar ThinkPad te filteren, en dan daar een uit te zoeken.

Verder wou ik aangeven dat 1000 euro niet een heel efficient budget is voor toekomstgerichte aankoop. Zeker omdat je geen bouwkwaliteit mag verwachten van een laptop met goede specs en dan ook nog eens zo goedkoop.

De surface laptop 4 is een behoorlijk degelijk apparaat dat met geringe zorg 10 jaar mee gaat. Evenals de Macbook. Echter is het bij deze apparaten Key dat je de comfort belangrijker vindt dan de specificaties.

ThinkPads (let op, niet IdeaPad). Zijn de koning van bouwkwaliteit en performance. Je gaat het liefst een ThinkPad willen.

XPS is een derde zakelijke optie die ik liever niet aanraad. Ze hebben Quality Control Issues, maar geven je wel wat meer performance per dollar. Ik zou toch liever voor Thinkpad gaan.

Koop in elk geval geen consumentenlaptop. En dan vooral niet HP, Lenovo, Acer. De rest is niet veel beter hoor, maar dan kom je in elk geval het eerste jaar nog door.

Van thinkpad (dat van oorsprong IBM is), gaat met gemak je hele leven mee als je er geringe zorg voor hebt. Maar ze vinden het ook prima als je ze in het zand zet.

Bovendien behouden de hier genoemde opties hun waarde ook beter. Een Lenovo of Asus is de dag na aankoop nog maar 40% van zijn waarde waard op marktplaats. Een surface of Thinkpad kun je na de garantie nog steeds 40% voor vragen. En de kans is zeer klein dat ze ooit minder dan €250 opleveren, zelfs over 10 jaar.
Ja klopt, maarja mijn tab s7 plus voldoet niet zeggen ze.. kan er geen website mee schrijven. Geniet ook mijn voorkeur de tablet want dat werkt prima!

Dus moet iets en om nou super veel er aan te spenderen vind ik ook zonde. Heb nu die lenovo alleen dan zonder 2k scherm a 800 eu.

Aluminium case nog iets van stevigheid..

• faziolifairmont
De case zal het probleem niet zijn. consumenten laptops gaan vaan stuk door het design. Slechte koeling, ultra-thin waar dat eigenlijk kwa warmte ontwikkeling zeer slecht is. Het toetsenbord is van plastic, en lijd daar ook enorm onder. Vaak brokkelen de toetsen uit zichzelf al af, en valt er gemiddeld 2 per jaar uit.

Je kunt ook wel een ThinkPad vinden voor 800 euro. bezoek hun website gewoon eens.

Ik zou die lenovo retourneren. Ik zie ze bij de meeste mensen geen 2 jaar meegaan. En je wilt die wegwerp economie zeker niet financieëren. Bovendien is de staat van een lenovo na 1 jaar helemaal waardeloos, en kun je er niks meer voor vragen. Je vermogen is dan helemaal op.

[Voor 26% gewijzigd door faziolifairmont op 20-02-2022 18:03]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thomas1750 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:57:
[...]

Ja klopt, maarja mijn tab s7 plus voldoet niet zeggen ze.. kan er geen website mee schrijven.
Elke "code" kan je schrijven op elk device. Het kan zelfs in je "kladblok app" op je smartphone.

Kan/wil je uitleggen waarom je een bepaalde / specifieke hardware nodig hebt voor "HTML"; dat kon namelijk al op een terminal-venster met de applicatie "vi" toen ik in '94 op een IT-opleiding zat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• faziolifairmont
*knip* spam

[Voor 96% gewijzigd door br00ky op 20-02-2022 18:45]

• thomas1750
MAX3400 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:06:
[...]

Elke "code" kan je schrijven op elk device. Het kan zelfs in je "kladblok app" op je smartphone.

Kan/wil je uitleggen waarom je een bepaalde / specifieke hardware nodig hebt voor "HTML"; dat kon namelijk al op een terminal-venster met de applicatie "vi" toen ik in '94 op een IT-opleiding zat.
Ik moet visual studio kunnen gebruiken of iets dergelijks.. en ze denkt de aansturing van hardware..

• thomas1750
Hehe nee ik game wel op mn desktop. Heb avond school dus 3 uurtjes maar hehe

[Voor 49% gewijzigd door br00ky op 20-02-2022 18:46]

• MAX3400

MAX3400

thomas1750 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:39:
[...]

Ik moet visual studio kunnen gebruiken of iets dergelijks.. en ze denkt de aansturing van hardware..
Visual Studio is "geen" HTML.

Ik heb DevOps zitten die 64GB gebruiken en 16 cores voor, ondere andere VS.

Je requirements zijn echt erg smal/onduidelijk.

• thomas1750
MAX3400 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Visual Studio is "geen" HTML.

Ik heb DevOps zitten die 64GB gebruiken en 16 cores voor, ondere andere VS.

Je requirements zijn echt erg smal/onduidelijk.
Daarvoor heb ik het nodig zegt de docent. Ik heb geen idee wat dat betreft, ben net begonnen haha..
Ik gebruik ook liever de s8 ultra...:)

• faziolifairmont
Ik geloof dat ik weet wat je nodig hebt.

je hebt virtualisatie nodig, en tenminste een i5 en 16GB ram.

Daarmee kun je visual studio, en virtual machines gebruiken. Ik betwijfel echter of je al visual studio gaat gebruiken in je eerste jaar.

Ik zou alsnog voor een ThinkPad gaan. Op de lenovo site is er keuze voor elk budget, en na het tweaken kom je soms nog onder de startprijs uit. *knip* illegale Windows mag niet worden besproken Startprijs is daarom al 550 euro.

[Voor 11% gewijzigd door br00ky op 20-02-2022 19:34]

• faziolifairmont
Ga voor een thinkpad, en retourneer die lenovo van je. Je gaat er echt spijt van krijgen.

• thomas1750
faziolifairmont schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:00:

Daarmee kun je visual studio, en virtual machines gebruiken. Ik betwijfel echter of je al visual studio gaat gebruiken in je eerste jaar.

Ik zou alsnog voor een ThinkPad gaan. Op de lenovo site is er keuze voor elk budget, en na het tweaken kom je soms nog onder de startprijs uit. *knip* illegale Windows mag niet worden besprokenStartprijs is daarom al 550 euro.
Waarom dan wel de Thinkpad van Lenovo, is dat dan zoveel beter of wat is het verschil?

[Voor 8% gewijzigd door br00ky op 20-02-2022 19:34]

• MAX3400

MAX3400

faziolifairmont schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:00:

Als ik VirtualBox zeer traag op surface laptop 4 zo lees, weet ik nou niet helemaal of we dat advies van jou over virtualiseren zo serieus moeten nemen.

• thomas1750
als ik zon thinkpad wil bestellen duurt het 5 weken

• faziolifairmont
thomas1750 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Waarom dan wel de Thinkpad van Lenovo, is dat dan zoveel beter of wat is het verschil?
Thinkpad en Lenovo is een wereld van verschil

Een lenovo heeft een failure rate van 17% per jaar, bij licht gebruik. Een thinkpad gaat je hele leven mee, zelfs onder zware omstandigheden.

• faziolifairmont
MAX3400 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Als ik VirtualBox zeer traag op surface laptop 4 zo lees, weet ik nou niet helemaal of we dat advies van jou over virtualiseren zo serieus moeten nemen.
Ja excuses voor de rommelige thread daar.

De surface laptop 4 heeft de nieuwste beveiligingsstandaarden. Dat maakt het moeilijker om een Virtualbox te openen op de Vt-x.

Maar ik ben er al over uit, windows 11 draait standaard als een gevirtualiseerd als security feature, en dat kun je uitschakelen in de groepsbeleid.

Virtualiseren is normaal niet zo bijzonder, en dat kan iedere computer met 8GB+ ram. De surface laptop is wat complexer beveiligd, dat maakt het niet onmogelijk, maar een stapje ingewikkelder voor je huiswerk te maken.

Hetzelfde gold toen UEFI nieuw was. Uiteindelijk krijgt iedere laptop die nieuwe standaarden. Dat maakt het geen slechte keuze om in te virtualiseren. Het kost je alleen wat extra onderzoek. Maar je mag verwachten, dat als je een degelijke opleiding krijgt, je dat niet op tweakers hoeft te vragen.

• faziolifairmont
thomas1750 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:50:
als ik zon thinkpad wil bestellen duurt het 5 weken
Ik wil je echt met het hart meegeven dat je te goed bent van vertrouwen in consumentenlaptops. Als je daar 800 euro in steekt, brand het gewoon op.

Google eens naar planned obsolescence. Fabrikanten doen er ècht alles aan in het design van de behuizing om de laptop zo kort mogelijk geschikt te maken voor een consument. Defecten, missende functies in accu firmware (zoals battery limit), slechte port selectie.. en de hele lijst gaat zo door tot de meeste mensen gemiddeld na 2,5 jaar toe zijn aan een nieuwe laptop omdat ze tegen één van de planned obsolescences aanlopen.

Je hebt voor 5 weekjes geduld en misschien een paar honderd euro meer een thinkpad, en als je hem zat bent, dan is dat extra geld nog weer terug te verdienen op marktplaats, en bij een standaard lenovo niet. Die is tegen die tijd ook al lang niet meer bruikbaar.

• MAX3400

MAX3400

faziolifairmont schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:56:
[...]
Virtualiseren is normaal niet zo bijzonder, en dat kan iedere computer met 8GB+ ram.
Nee hoor; Docker is gewoon draaiend te krijgen op een Rapsberry Pi. Daar heb je gen 8GB+ voor nodig. En ook geen i5, zoals je eerder postte.

Verder post je absoluuuut geen voordelen waarom @thomas1750 moet gaan virtualiseren. Want, en zie ook jouw eigen andere thread; zodra je iets als Visual Studio gaat virtualiseren en daar bepaalde DX11-libraries in draait, dan ben je ineens je fps kwijt. Zeg je zelf.

@thomas1750 Zou je misschien maandag of dinsdag even de exacte eisen / wensen omtrent de opleiding willen opsnorren. Welke applicaties "moet" je gebruiken en wat verwacht men dat je ermee gaat doen / maken / programmeren / etc.

Het heeft weinig zin om uit te gaan van glazen-bol-ideeen van een docent (die blijkbaar daar wel werkt maar geen idee heeft wat er de hele dag met een laptop gedaan kan worden) en op basis daarvan tot 1000 Euro te verbranden aan een laptop die misschien na 1 semester al niet meer voldoet.

• thomas1750
MAX3400 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Nee hoor; Docker is gewoon draaiend te krijgen op een Rapsberry Pi. Daar heb je gen 8GB+ voor nodig. En ook geen i5, zoals je eerder postte.

Verder post je absoluuuut geen voordelen waarom @thomas1750 moet gaan virtualiseren. Want, en zie ook jouw eigen andere thread; zodra je iets als Visual Studio gaat virtualiseren en daar bepaalde DX11-libraries in draait, dan ben je ineens je fps kwijt. Zeg je zelf.

@thomas1750 Zou je misschien maandag of dinsdag even de exacte eisen / wensen omtrent de opleiding willen opsnorren. Welke applicaties "moet" je gebruiken en wat verwacht men dat je ermee gaat doen / maken / programmeren / etc.

Het heeft weinig zin om uit te gaan van glazen-bol-ideeen van een docent (die blijkbaar daar wel werkt maar geen idee heeft wat er de hele dag met een laptop gedaan kan worden) en op basis daarvan tot 1000 Euro te verbranden aan een laptop die misschien na 1 semester al niet meer voldoet.
Ja ik merk zelf ook dat ik aan het zoeken ben naar wat ik moet hebben. Ik ga het eens uitzoeken morgen en dan kom ik erop terug..

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:11
Het is denk ik belangrijk om eerst te weten wat je nodig hebt voordat je op zoek gaat naar een laptop. Zoals eerder aangegeven is het een must om te onderzoeken welke applicaties je straks gaat gebruiken, maar ook welke vakken je tegen gaat komen in je opleiding. Ga je 4 jaar lang alleen maar ‘HTML’ doen? Lijkt me sterk.

Als het goed is doe je deze opleiding omdat je interesse hebt in IT, zorg dan ook voor goede spullen. Dat mag best wat kosten, anders loop je tegen problemen aan tijdens je studie die alleen maar afleiden.

Denk daarnaast ook eens na over je doel met die laptop. Wil je 15-inch zodat je genoeg ruimte hebt om daadwerkelijk lekker te kunnen coden, of gebruik je de laptop als notitieblok en Google-machine, om daarna het meeste werk thuis op je desktop te doen? Hoe zie jij jezelf daar straks in de schoolbanken zitten?

Ben benieuwd naar de reactie van je docent.

• thomas1750
Net ff bij de mediamarkt geweest en zag ik de macbook pro. Wat een mooi apparaat zeg. Alleen ik ben wel helemaal into Windows .. zou macos snel wennen?

• unezra

unezra

thomas1750 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:57:
Net ff bij de mediamarkt geweest en zag ik de macbook pro. Wat een mooi apparaat zeg. Alleen ik ben wel helemaal into Windows .. zou macos snel wennen?
Stel je vooral de vraag of een Mac zinvol is voor je studie.

Begin daar: Wat is er *nodig* voor je studie.
Een hoop *bling* helpt je niet door je studie, goed materiaal om je studie te kunnen voltooien wel.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
thomas1750 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:57:
Ik ben zelf een tijd geleden overgestapt van Windows naar een M1 Mac Mini, en het zijn toch wel echt hele fijne apparaten.

Maar het voegt totaal niks toe voor je studie, en bevat wel een leercurve.

Ik heb laatst voor mijn vader een Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (eentje duurder dan die jij linkt) besteld en dat is met Windows 11 toch wel een heel fijn ding, dan zie ik niet in waarom je naar MacOS zou overstappen. Qua performance loop je niet veel mis, het kost alleen een 4e van wat een nieuwe Macbook kost.

• thomas1750
Zo achterhaald wat ze aanraden bij de school;

minimaal 8gb ram is wel een vereiste en ze raden ze een i5 of i7 processor.
Ik heb in mijn PC een AMD ryzen 3700X zitten en die bevalt me goed.

Denk toch dat t de Lenovo wordt alleen wil ik 150 eu meer uitgeven voor een beter scherm..
Ik heb nog 1 vraag lopen bij de docenten en dan moet ik maar kiezen.

Toch twijfel ik ook om toch een macbook air 2020 aan te schaffen.
Kosten is hetzelfde als de lenovo.

bang alleen dat ik er niet mee vooruit kan omdat ik altijd windows heb gehad.

[Voor 20% gewijzigd door thomas1750 op 21-02-2022 22:43]

• faziolifairmont
MAX3400 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Ik bedoelde dat je in een opleiding te maken gaat krijgen met virtualbox. Niet met een raspberry. En je virtualiseert visual studio niet in je opleiding. Je moet gewoon 1 keer linux installeren, en als je het in die les stiekem niet doet, is er niemand die er achter komt.

Hoe dan ook, houd er rekening mee dat je gouw te veel uitgeeft aan een laptop. De goedkoopste instap laptop (650 euro) van thinkpad voldoet prima!

waar je het meest aan hebt tijdens een opleiding, is dat je laptop degelijk is. Zeker als je hem thuis ook gebruikt. De gemiddelde consumentenlaptop gaat sowieso kapot. Zon apparaat is geschikt voor één laptop per opleiding. Dus als je doorstudeerd is je laptop waarschijnlijk al te wankel. Dit gebeurt dus niet met een zakelijke laptop zoals de Dell precision, of een ThinkPad.

[Voor 17% gewijzigd door faziolifairmont op 22-02-2022 17:57]

• faziolifairmont
mocht je toch voor een van die twee eigen laptops willen kiezen dan is die asus nog minder slecht dan die lenovo.

• thomas1750
Bedankt allemaal voor jullie input. Ben uiteindelijk voor de Macbook Air m1 8gb gegaan. Die kon ik voor 855 eu krijgen! Dus mooie deal denknik zo

[Voor 25% gewijzigd door thomas1750 op 22-02-2022 23:41]

• unezra

unezra

thomas1750 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:40:
Bedankt allemaal voor jullie input. Ben uiteindelijk voor de Macbook Air m1 8gb gegaan. Die kon ik voor 855 eu krijgen! Dus mooie deal denknik zo
Dit komt een beetje over of je vooral bent gegaan voor de looks en niet hebt gekeken naar je werkelijke requirements.

Heel veel mensen gebruiken Mac, maar zomaar overstappen op Mac terwijl je nog amper besef hebt of dat het juiste middel is voor je studie (terwijl je weet dat Windows sowieso een prima keuze is) én nog nooit OS-X hebt gebruikt, klinkt voor mij niet al een heel verstandige en weldoordachte keuze.

Ondanks dat je 'm misschien al in huis hebt, zou ik die keuze echt even heel goed overwegen. Het klinkt als een van de minder logische opties.

• thomas1750
Ik heb de specs goEd bekeken en in de mediamarkt getest. Macos moet te doen zijn!

Qua performance denk ik oprecht dat dit voor 855 eu wel de beste bang for buck is. Ook het gewicht en accu maakte dat ik ervoor gekozen heb.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee