Mijn vraag
...
De surface laptop 4 heeft problemen met VirtualBox. De bootscreens duren minuten lang en lopen steeds vast. Als de machine eenmaal draait is het ontzettend traag. Windows installeren duurt uren, en geeft soms zelfs een error voordat het klaar was.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
VirtualBox
Windows 11 client, windows 11 host
Surface laptop 4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb geprobeerd de virtuele harddrive op een andere schijf te zetten, maakte ook geen verschil. Zolang de surface laptop de host is, draait de VM verschrikkelijk.
De laptop heeft 16GB ram, en een 2.2 GB/s SSD. Dat zou toch genoeg moeten zijn.
in taakbeheer wordt de cpu voor 60-70% gebruikt door virtualbox. Terwijl het een i7-1185G7 betreft.
...
De surface laptop 4 heeft problemen met VirtualBox. De bootscreens duren minuten lang en lopen steeds vast. Als de machine eenmaal draait is het ontzettend traag. Windows installeren duurt uren, en geeft soms zelfs een error voordat het klaar was.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
VirtualBox
Windows 11 client, windows 11 host
Surface laptop 4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb geprobeerd de virtuele harddrive op een andere schijf te zetten, maakte ook geen verschil. Zolang de surface laptop de host is, draait de VM verschrikkelijk.
De laptop heeft 16GB ram, en een 2.2 GB/s SSD. Dat zou toch genoeg moeten zijn.
in taakbeheer wordt de cpu voor 60-70% gebruikt door virtualbox. Terwijl het een i7-1185G7 betreft.
[ Voor 13% gewijzigd door faziolifairmont op 20-02-2022 17:52 ]