• Ivo vG
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
AMD 4700S 8-Core Processor Desktop Kit gekocht bij *knip* webwinkel.be, ingebouwd in een ruime kast, blijkt het niet te doen.

Na overleg teruggestuurd, krijg ik foto's terug dat er beschadigde componenten zit aan de onderkant.

Nou beweren ze bij hoog en bij laag dat ik ze zelf zou hebben beschadigd bij het inbouwen (door slepen over de stand-offs), dus geen garantie en geen terugname. Dat is mijns inziens grote onzin, gelet op de plaats en aard van de beschadigingen.

Vraag:
- Iemand eerder zoiets gezien bij een dergelijk moederbord (is natuurlijk wat gevoeliger vanwege de componenten aan de onderzijde van het bord)?
- Iemand dit specifieke moederbord misschien eerder in huis gehad en teruggestuurd?
- Iemand een idee hoe zoiets redelijkerwijs wel zou kunnen zijn ontstaan?
- *knip*?

[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2022 10:16. Reden: Verduidelijkt dat dit om een Belgische webwinkel gaat]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:39
Tja, dat is altijd zo een welles-nietes gevalletje lijkt me. Je zou zeggen dat het er toch is afgetikt, dat hoeft dan niet perse door jou gebeurd te zijn (zie bijvoorbeeld GamersNexus VS Newegg op het moment op YouTube).
Wil je het wel in gebruik nemen? Want dit lijkt me dan typisch iets wat iemand met soldeerskills en de juiste spullen eenvoudig kan oplossen. Dat kost je denk ik de minste hoofdpijn en de minste tijd.
Qua Belgisch recht weet ik niet of je eventueel iets van rechtsbijstand zou kunnen inschakelen, want gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen.

Edit: kende het setje overigens niet, dus heb wat reviews zitten bekijken maar zag nergens scheef geplaatste componenten of beschadigingen.

[Voor 11% gewijzigd door Dagion op 20-02-2022 00:46]

• Ivo vG
Na zelf nog eens langs de winkel te zijn geweest en nog eens een hele discussie te hebben gevoerd met het personeel, vandaag te horen gekregen dat ze het geld gaan terugstorten. Ze geloofden dan uiteindelijk misschien toch ergens wel dat dergelijke beschadigingen moeilijk konden zijn ontstaan bij "gewoon inbouwen", zonder daarbij andere beschadigingen te hebben gemaakt.

Ik had liever een andere gehad, die wel goed was, maar die was er blijkbaar niet op korte termijn.
Zonde van de energie allemaal. Gelijk hebben is inderdaad totaal iets anders dan gelijk krijgen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Je zegt dat wel stellig, maar je hebt niet goed op de onderkant gekeken of dit al zo was voor je hebt ingebouwd denk ik? Was alles gesealed?

Want dit scharen onder schade die optreedt bij gewoon inbouwen, is vrij ruimhartig

[Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 24-02-2022 23:18]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is geen technische vraag. Verder heb ik de naam van de shop uit je topic gehaald want dat is niet relevant. Zie ook Shopping Forum Beleid.

[Voor 5% gewijzigd door br00ky op 25-02-2022 06:31]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
418O2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:17:
Je zegt dat wel stellig, maar je hebt niet goed op de onderkant gekeken of dit al zo was voor je hebt ingebouwd denk ik? Was alles gesealed?

Want dit scharen onder schade die optreedt bij gewoon inbouwen, is vrij ruimhartig
In ieder geval in NL en maar verwacht de hele EU is er nog zo iets als wie eist bewijst. En ik vraag mij af of de winkel kan bewijzen dat TS dit heeft veroorzaakt. En dat is gewoon niet mogelijk.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Ivo vG
Spullen zijn ongesealed aangekomen, in een "blanco bruine kartonnen doos". En, met het blote oog waren de beschadigingen nauwelijks te zien, zeker niet als je niet vermoed dat er een beschadiging zit (foto is een paar keer uitvergroot).

Maar goed, blijft voor mij de vraag aan de experts wat voor handelingen je (als gebruiker) logischerwijs zou moeten hebben gedaan om een dergelijke schade te veroorzaken; dus om 3 à 4 individuele kleine componenenten te vernielen, vlak langs een metalen bracket, zonder verder 1 kras op het bord te zetten.
Iemand misschien zelf ooit zoiets "gepresteerd"?

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:09
Ik heb redelijk veel ervaring met elektronica en moet zeggen dat ik ook tot de conclusie "user error" zou zijn gekomen.

De componenten zijn duidelijk door een verticale verschuiving van (op de foto) beneden naar boven er af getikt. Dit is te zien aan:
-onderste rode ring, linker pad afgebroken -> dit geeft aan dat mechanisch er een tik is geweest waardoor deze is afgebroken.
-middelste rode ring, pad naar boven gekruld (niet afgebroken) -> mechanische tik was van beneden naar boven.
-bovenste rode ring, sot232 package 3e pin(rechts onder) is als eerste geraakt en er af getikt -> mechanische tik van beneden naar boven.

Mijn conclusie is dus hetzelfde als die van de winkel hoogst waarschijnlijk was het een stand-off die over het board is geschoven.
Dat je geen krassen ziet snap ik wel, soms is soldermask (de groene lak) best hard.

Disclaimer:
Er is natuurlijk altijd kans dat dit in de fabriek is gebeurd, de kans dat dit het geval is acht ik klein.
Ook zou dit door een vorige gebruiker kunnen zijn gebeurd die het product "als nieuw" heeft terug gestuurd.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:21

MsG

Forumzwerver

Dat laatste klinkt als een vrij reëel scenario. Zo was er ook al eens een Tweaker hier die processor X had gekocht, maar Y kreeg geleverd. Ik kan me voorstellen dat niet elke retour uitgebreid gecheckt wordt, waardoor je soms als volgende koper de dupe bent.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ivo vG
Nou heb ik zelf ook redelijk veel ervaring met elektronica en heb zelf ook al 10-tallen moederborden ingebouwd en ik vind het raar dat hier wordt gesuggereerd als zouden de componenten bijna van het bord afvallen door er naar te kijken.
Mijn punt is dat je al aardig wat kracht zou moeten zetten om zo'n component er af te wringen en dat je dat echt niet doet zonder dat je dat zelf merkt. En als je dan bedenkt dat dit moederbord bijzonder klein is en op maar 4 stand offs wordt vastgeschroefd, dan zou je al zeer goed moeten mikken om er 1 component af te kegelen, laat staan 3.
Hoe zou je het zelf vinden als het jezelf zou overkomen. Dat je als "persoon met veel ervaring met elektronica" te horen krijgt dat jij componenten van jouw moederbord zou hebben "getikt". Zeg je dan ook van: "sorry, kan de beste gebeuren, user error", laat die paar honderd euro maar zitten, want, ook al doe ik hetzelfde wat ik al 100 keer gedaan heb, het zal wel mijn eigen fout zijn?

Anyway, een fout van een vorige koper lijkt mij inderdaad logischer. Mogelijk was dat ook de reden waarom de kit afgeprijsd was. En het blijft rare stelling dat je als consument zou moeten aantonen dat jij een artikel NIET kapot hebt gemaakt, terwijl een verkoper rustig een beschadigd product zou mogen versturen en het precies die reden zou mogen weigeren om terug te nemen.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44
De onderste (condensator) lijkt wel doormidden zelfs. sjees.. dat gaat echt niet zomaar.
Dan heb je volgens mij al best wat snelheid/kracht nodig om zo'n case te laten knappen.

Lijkt wel of het ding tijdens productie gigantisch klem is komen te zitten ofzo :?

[Voor 21% gewijzigd door paQ op 28-02-2022 14:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee