Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07 17:13
Hallo,

Vandaag heb ik mijn aanvulling onderdelen gekregen voor mijn build te doen met 2dehands mobo, cpu en gpu.
Alles zat nog in een case met een koeler op en na het verwijderen kom ik genoeg koelpasta tegen voor 5 cpu's te doen en is er zelf in de socket geraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Pkdx7gM8I_p4XEQQjX088VgqxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHOxOk4MiZmghTovMX2LFD6q.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOECYJSoOQfVVTuYS41PSKVIhk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCtM9fRMv5VacBTdwltiBdru.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand tips wat ik nu het beste doe?

Was zelf aan het denken op contact spray maar nog nooit gekocht dus geen idee welke of waar...

De pc is in deze toestand gebruikt geweest maar vanwege de hoeveelheid kan het zijn dat deze pas later in de socket gelopen is.
(Heeft iets minder dan een jaar er gewoon gestaan)
Geen idee welke koelpasta het is.

Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Lagoyaz op 19-02-2022 00:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Isopropyl alcohol (>80%) in een spuitje doen, mobo ondersteboven houden en de spuit op de socket richten en spuiten maar, verschillende keren herhalen tot het van je socket is.

!!!! Volledig gesloten veiligheidsbril niet vergeten op te zetten !!!!

En in het vervolg wat minder pasta op de cpu smeren :) ow het zat al op de cpu.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Damic schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:42:
Isopropyl alcohol (>80%) in een spuitje doen, mobo ondersteboven houden en de spuit op de socket richten en spuiten maar, verschillende keren herhalen tot het van je socket is.

!!!! Volledig gesloten veiligheidsbril niet vergeten op te zetten !!!!

En in het vervolg wat minder pasta op de cpu smeren :) ow het zat al op de cpu.
Hiermee kan ik iets, morgen bij de apotheek achter een flesje 👌
Het zat idd al op de cpu, heb zelf geen idee waarom iemand zoveel zou gebruiken? 🙈

Bedankt voor te helpen en ik hou je op de hoogte.

[ Voor 7% gewijzigd door Lagoyaz op 19-02-2022 00:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Via amazon.de heb je flessen van een liter voor iets meer dan 9€ en dat is dan >90% sterkte :) moet wel je wel aantal dagen op wachten, of kijk eens in het 3d resin printer topic of er niemand in je buurt woont, die mensen hebben dat ook staan in liters :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Damic schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:54:
Via amazon.de heb je flessen van een liter voor iets meer dan 9€ en dat is dan >90% sterkte :) moet wel je wel aantal dagen op wachten, of kijk eens in het 3d resin printer topic of er niemand in je buurt woont, die mensen hebben dat ook staan in liters :D
Moest het te duur zijn bij de apotheek bestel ik een fles van 5 liter bij bol voor 24 euro.
Altijd handig hier wat extra van te staan hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:32
Moederborden kunnen best veel hebben, je kunt het ook eerst met wasbenzine proberen en water (wel de batterij eruit halen). Alcohol is het veiligst, maar er werkt stiekem best wel wat O-) zolang je het maar de tijd geeft (of helpt) te drogen.

*Mompelt iets over GPU en Mobo in vaatwasser doen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:28
Was nog niet zo lang geleden vergelijkbaar topic over:
Hoe haal ik koelpasta uit CPU slot?

Staan genoeg tips in, denk dat Isopropyl alcohol de beste en veiligste methode is, omdat het vluchtig is en geen bijtende middelen bevat.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
Vandaag dan geprobeert met Isopropyl alcohol in een spuitje op de koelpasta te spuiten met het moederbord ondersteboven maar dat deed jammer genoeg niets...
Overgeschakeld naar een super zacht mini penseel voor te schilderen en heel voorzichtig met alcohol in de richting van de pins beginnen wrijven tot het los kwam en succes :*)
Of toch niet... |:(

Bij nadere inspectie deze mooie gebogen pin gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s-zlRdMQv0ei6Aliwv4Qv0tMZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bd6cLiT0oqrvXNjcAa1sRQOe.jpg?f=user_large

Na 5 maal proberen beginnen en mijn hand steeds in een vibrator veranderde de 6de keer met een juweliers vergrootglas en een naald de pin zo goed mogelijk terug proberen brengen zodat ze minstens geen contact meer maakt met de pin ernaast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy1y0DQVgDRFko6dXs3vFGV31js=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HDcogYMV0a0Dn5HGyJzdxicI.jpg?f=user_large

Niet 100% perfect maar beter zal ik ze waarschijnlijk toch niet krijgen.

Morgen of vannacht de build eindelijk starten denk ik, mogelijk nog met een zenuwachtig gevoel maar we zullen zien zeker :+

Bedankt voor mee te helpen denken!
Voor mensen die dit in de toekomst zelf moeten doen, het kan zijn dat mijn pin al gebogen stond maar weggestoken zat onder de koelpasta maar indien dit mijn fout was moet je belachelijk voorzichtig zijn maar echt overdrijven...

Grtz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:32
Pinnen terugbuigen is echt leuk ja :+ hopelijk contact genoeg of een misbare pin!

Ik mis altijd een of twee handen; vergrootglas, lamp, breekmesje (gebruik ik altijd, omgekeerd weliswaar), ondersteuning van arm..
AMD is niet veel beter, dan zit je op je processor zelf te rommelen als er een pin scheef is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagoyaz
Dagion schreef op zondag 20 februari 2022 @ 01:14:
Pinnen terugbuigen is echt leuk ja :+ hopelijk contact genoeg of een misbare pin!

Ik mis altijd een of twee handen; vergrootglas, lamp, breekmesje (gebruik ik altijd, omgekeerd weliswaar), ondersteuning van arm..
AMD is niet veel beter, dan zit je op je processor zelf te rommelen als er een pin scheef is.
Je zou toch denken dat dit ondertussen al kon aangepast zijn naar iets beter...
Al zou ik er normaal niet moeten aankomen maja, een hele tube koelpasta was duidelijk een beetje teveel van het goeie :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dagion schreef op zondag 20 februari 2022 @ 01:14:

ThreadRipper was dat al niet en AM5 helemaal niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grootste deel met doekje verwijderen, de rest met IPA en langharige kwast.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1