Uit één van de genoemde reacties heb ik het voorbeeld genomen om de macro automatisch te starten en dat op een nieuw leeg Excel blad met op $A$1 de cel waar ik handmatig een nummer in verander.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Address = "$A$1" Then
StartMacro Week
End If
End Sub
Opdracht ook geprobeerd met Call Week met hetzelfde onderstaande resultaat
Als ik nu in cel A1 het nummer verander geeft het deze melding Sub of Function is niet gedefinieerd.
Verder heb ik in cel A5 een tekst staan en ook in cel C5.
Als bovenstaande code zou werken zou de macro Week moeten starten met als gevolg dat cel C5 gekopieerd wordt en geplakt wordt in cel A5 en dan cel C5 leeg gemaakt wordt en de sessie eindigt met dat de cursor weer in cel A5 staat.
Sub Week()
'
' Week Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+k
'
Range("C5").Select
Selection.Copy
Range("A5").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("C5").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Range("A5").Select
End Sub
Handmatig doet de macro precies wat de opdracht is en dat is het probleem niet, maar de automatisch start wel
Op mijn indeling staat het volgende en waarschijnlijk niet goed maar hoop dat te horen
VBA Project (Test weekwissel.xlsm
Microsoft Excel objecten
Blad1 (weekwissel) ---------------------------------------------------------- Hier staat Private Sub Programma
This Workbook --------------------Algemeen ------------------------------Hier staat macro Week
Modules
Module 1 ----------------------- leeg
Module 2 ---------------------- leeg
Module 3 ---------------------- leeg
Module 4 ----------------------- leeg
Kan ik het probleem oplossen door de macro te verplaatsen of is er meer aan de hand.?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Address = "$A$1" Then
StartMacro Week
End If
End Sub
Opdracht ook geprobeerd met Call Week met hetzelfde onderstaande resultaat
Als ik nu in cel A1 het nummer verander geeft het deze melding Sub of Function is niet gedefinieerd.
Verder heb ik in cel A5 een tekst staan en ook in cel C5.
Als bovenstaande code zou werken zou de macro Week moeten starten met als gevolg dat cel C5 gekopieerd wordt en geplakt wordt in cel A5 en dan cel C5 leeg gemaakt wordt en de sessie eindigt met dat de cursor weer in cel A5 staat.
Sub Week()
'
' Week Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+k
'
Range("C5").Select
Selection.Copy
Range("A5").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("C5").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.ClearContents
Range("A5").Select
End Sub
Handmatig doet de macro precies wat de opdracht is en dat is het probleem niet, maar de automatisch start wel
Op mijn indeling staat het volgende en waarschijnlijk niet goed maar hoop dat te horen
VBA Project (Test weekwissel.xlsm
Microsoft Excel objecten
Blad1 (weekwissel) ---------------------------------------------------------- Hier staat Private Sub Programma
This Workbook --------------------Algemeen ------------------------------Hier staat macro Week
Modules
Module 1 ----------------------- leeg
Module 2 ---------------------- leeg
Module 3 ---------------------- leeg
Module 4 ----------------------- leeg
Kan ik het probleem oplossen door de macro te verplaatsen of is er meer aan de hand.?