V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
1
2
3
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) StartMacro '(Vul hier je eigen macro in) End Sub |
Deze moet je plaatsen door in de vba project editor te klikken op de sheet (sheet1) met de rechtermuisknop en dan op code. Daar moet ie dus staan (in de code van je sheet. Dus niet in een module!)
Nu wordt elke keer dat je wat veranderd in je sheet de macro gestart. Je kunt eventueel in de sub ook nog een restrictie toepassen dat die verandering in een bepaalde range moet liggen (bijv. alleen kolom C). Als je daar niet uitkomt wil ik het wel even uitleggen.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
1
2
3
4
5
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) if ActiveCell.Address = "$A$1" then StartMacro '(Vul hier je eigen macro in) end if End Sub |
Nu kijkt ie naar de active cell en vergelijkt deze met het adres wat je opgeeft. In dit geval dus A1 (let niet op de $ tekens dat moet helaas....). Indien hij daar aan voldoet (er wordt wat veranderd in A1 dan start de macro. Anders stopt ie gewoon en doet ie niets.
Voer nu je eigen cell in maar wel met de $ tekens.......
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
1
2
3
4
5
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range) If Target(1, 2) = "3" Then MsgBox ("woei!!") End If End Sub |
zo werkt het wel... bij mij tenmiste
[ Voor 73% gewijzigd door KeeZ op 13-02-2003 14:35 ]
Deze plek is te koop.
1
2
3
4
5
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) if ActiveCell.Address(FALSE,FALSE) = "A1" then StartMacro '(Vul hier je eigen macro in) end if End Sub |
Zo kan het ook nog..
Download hem anders maar even.
http://www.froeling.net/downloads/Dartscore.zip
Het is de bedoeling dat bij het veranderen van cel J7 de macro "speler01_ok" gaat lopen en bij het veranderen van cel N7 de macro "speler02_ok" gaat lopen.
[ Voor 67% gewijzigd door SideBuster op 13-02-2003 14:47 . Reden: Link added ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim SelectedCell As String SelectedCell = Mid$(ActiveCell.Address, 2, 1) & Right$(ActiveCell.Address, 1) - 1 If SelectedCell = "J7" Then speler01_ok ElseIf SelectedCell = "N7" Then speler02_ok End If End Sub |
en dat allemaal omdat je na het invoeren van de cell op enter drukt waardoor hij 1 cel naar beneden gaat. Hiervoor moet je corrigeren.
Je kunt het downloaden.
Hoop alleen dat dit is wat je wou.
many thanx!!
1
2
3
4
5
6
7
| Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(False, False) = "J7" Then speler01_ok ElseIf Target.Address(False, False) = "N7" Then speler02_ok End If End Sub |
??
ff tussendoor... veel recorded macro stuff... eerst Range("J7").Select en dan Selection.Copy ? duh...
En ik ben zo lui om mijn eigen code te gebruiken, maar er zijn meerdere wegen naar Rome.
Dat er veel record-macro spul instond viel mij ook al op