Beste tweakers,
Ik ben me aan het verdiepen in zonnepanelen. na paar jaar terug al eens wat offertes opgevraagd te hebben moet het er nu maar eens van gaan komen. En het liefst ook nog op korte termijn.
Waar het mij nu een beetje om gaat is de prijs van deze offerte, het zal niet de goedkoopste zijn, maar hopelijk ook niet de duurste. Is dit acceptabel?
Reden van 12 x 365 is dat dit past, ik had eerder 385 gevraagd maar dat ging niet passen doordat er 2 dakramen aanwezig zijn (waarvan 1 groter dan gemiddeld).
Wat vinden jullie van deze offerte?
12 x Phono Solar 365 WP all Blk (Tier-1)
Omvormer : Enphase IQ7 plus micro omvormer
Compleet met installatie voor € 5.800,00 (excl)
/f/image/NMUwkJGV92EENN6jHMfsM34r.png?f=fotoalbum_large)
Breedte 5,5 meter
Ik ben me aan het verdiepen in zonnepanelen. na paar jaar terug al eens wat offertes opgevraagd te hebben moet het er nu maar eens van gaan komen. En het liefst ook nog op korte termijn.
Waar het mij nu een beetje om gaat is de prijs van deze offerte, het zal niet de goedkoopste zijn, maar hopelijk ook niet de duurste. Is dit acceptabel?
Reden van 12 x 365 is dat dit past, ik had eerder 385 gevraagd maar dat ging niet passen doordat er 2 dakramen aanwezig zijn (waarvan 1 groter dan gemiddeld).
Wat vinden jullie van deze offerte?
12 x Phono Solar 365 WP all Blk (Tier-1)
Omvormer : Enphase IQ7 plus micro omvormer
Compleet met installatie voor € 5.800,00 (excl)
Foto's
Dak op zuid-zuidoost / helling 35 graden./f/image/NMUwkJGV92EENN6jHMfsM34r.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Lengte 6,2 meterBreedte 5,5 meter
Schaduw
klein beetje schaduw van een schoorsteenJaarverbruik
3400-3500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x 25a? (meterkast van huis uit 2009)Budget en doel
€ 5.000,00-€ 6.000,00 Uiteindelijk besparen op energiekosten. Doel is niet om het zo snel mogelijk terug te verdienen, hier mag iets langer over gedaan worden.Wie gaat het project uitvoeren
uitbestedenBijhouden van data
Vind ik interessant. Op dit moment is de Enphase Iq7 plus aangeraden vanwege mogelijk uitbreiding in de toekomst en ook dat dit samen een hogere opbrengst tot stand zou brengen.Reeds verkregen offertes
Reeds ontvangen offerte voor € 5.800,00Regio
Gelderland[ Voor 24% gewijzigd door martin484 op 18-02-2022 15:28 ]
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080