Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin & keuken gebruik, wat foto bewerking (lightroom), wat gaming maar niets overdreven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag wel iets kosten, 2000,- EUR ofzo is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de echte vraag waarom ik dit topic wou openen, ik heb nog een bestaande Antec Ninehundred Two behuizing met een Seasonic 850 W bronze type MI2 ii. Behuizing en voeding zijn eigenlijk nooit gebruikt en dus nog in prima staat.
Is er volgens jullie een reden om deze 2 componenten niet meer te gebruiken? Ik veronderstel dat er op zich geen probleem is qua compatibiliteit maar het gaat hier wel om onderdelen die een 10 tal jaar oud is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijstje:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets bijzonders, iedereen wil wel een computer die niet teveel herrie maakt enzo :-)
Ga je overklokken?
Niet initieel van plan, maar aangezien een H670 bord met een locked cpu niet echt goedkoper is lijkt een K cpu me waarschijnlijk interessanter, en laat het opties open.
Wat verwacht je van ons?
Vooral antwoord op de vraag of jullie die oude behuizing & voeding zelf zouden (her)gebruiken? Andere opmerkingen of suggesties over de hardware zijn zeker ook welkom :-)
Dank!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin & keuken gebruik, wat foto bewerking (lightroom), wat gaming maar niets overdreven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag wel iets kosten, 2000,- EUR ofzo is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de echte vraag waarom ik dit topic wou openen, ik heb nog een bestaande Antec Ninehundred Two behuizing met een Seasonic 850 W bronze type MI2 ii. Behuizing en voeding zijn eigenlijk nooit gebruikt en dus nog in prima staat.
Is er volgens jullie een reden om deze 2 componenten niet meer te gebruiken? Ik veronderstel dat er op zich geen probleem is qua compatibiliteit maar het gaat hier wel om onderdelen die een 10 tal jaar oud is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 421,52 | € 421,52 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4 | € 283,90 | € 283,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 849,- | € 849,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink) | € 319,90 | € 319,90 |
Totaal | € 2.094,44 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets bijzonders, iedereen wil wel een computer die niet teveel herrie maakt enzo :-)
Ga je overklokken?
Niet initieel van plan, maar aangezien een H670 bord met een locked cpu niet echt goedkoper is lijkt een K cpu me waarschijnlijk interessanter, en laat het opties open.
Wat verwacht je van ons?
Vooral antwoord op de vraag of jullie die oude behuizing & voeding zelf zouden (her)gebruiken? Andere opmerkingen of suggesties over de hardware zijn zeker ook welkom :-)
Dank!
[ Voor 15% gewijzigd door goudviske.be op 17-02-2022 14:50 ]