Ik wil hier niet gaan opscheppen, maar met de juiste apparatuur is "Gigabit" wifi zeker mogelijk.
Hieronder mijn laptop met Intel AX210 i.c.m. een Unifi 6 Pro. Afstand 4 meter met een enkelsteens muur er tussen. Download van NAS naar laptop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qkDmmN7vXDHkD6U2MzlEIMlD.jpg?f=user_large)
De andere kant op van laptop naar NAS gaat het met zo'n 90 - 95 MB/s.
Hieronder mijn laptop met Intel AX210 i.c.m. een Unifi 6 Pro. Afstand 4 meter met een enkelsteens muur er tussen. Download van NAS naar laptop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qkDmmN7vXDHkD6U2MzlEIMlD.jpg?f=user_large)
De andere kant op van laptop naar NAS gaat het met zo'n 90 - 95 MB/s.
[ Voor 7% gewijzigd door Masimo op 17-02-2022 21:43 ]
/f/image/psi9tqSAgMqKJP6WQFiqR6Lg.webp?f=fotoalbum_large)
Volgens de persoon deze deze benchmark heeft verricht met een vloer ertussen, was het verschil x3 na de overstap op wifi6. Dat klinkt alsof mijn situatie gunstiger is. en dat ik dan ook minstens 300% (x3) snelheid moet kunnen halen.
Ik denk dat ik dan maar gewoon de wifi6 router moet bestellen, en uitproberen binnen de retour termijn.
Zijn er wel meer hoor. Heb hier een set AX92U staan waarbij de derde band vrijkomt als je ze bedraad aansluit, op die band kun je 160Mhz bandbreedte inschakelen. Als ik mijn S21 Ultra daarmee verbindt en een snelle speedtest draai kom ik op onderstaande resultaat uit op ca 5M afstand met muur ertussen:dion_b schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 01:00:
[...]
Wil je dat? Kijk dan naar een willekeurige WIFi-6 AP met 2x2 MIMO en 160MHz support. Dat laatste is nog wel een ding. Omdat je maar 80MHz hebt in de 5GHz-band zonder DFS vereist 160MHz dat je AP DFS ondersteunt, en dat is bij consumentenapparatuur helaas nog steeds eerder uitzondering dan regel. Ik kan zo snel maar een AP vinden die dit levert: pricewatch: TP-Link EAP650
:strip_exif()/f/image/bMkKisJSrqdueibstKqHIjCR.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zelfde plek op de normale 5Ghz band komt dat uit op:
:strip_exif()/f/image/AXKrqSbaL5PXevhcOmiIBqKE.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn situatie is die wifi6 verbinding dus wel beduidend beter.
[ Voor 25% gewijzigd door Wekko306 op 19-02-2022 09:30 ]
Pagina: 1