Oplossing voor uitstekende tegel in dagkant kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
We hebben een aannemer onder de arm genomen om onze badkamer te renoveren. Hij is na veel gedoe aan het tegelen begonnen. Vandaag zagen we echter dat de afwerking bij de dagkant er niet uitziet. Op sommige plekken steekt de tegel zo'n 7mm uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jSytkP7olXc3aQ8sAbVpMYI1ns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCPEyV6mgbHnKL1et4psHBTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlMMl3LVJMIvzNVsmgnGswXhiG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rza2OM2PAmpeXTVRxsI7wqKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGj6WIcleabFszMe9bE_yXAm2fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2rA6Dpc7eb5W2zGFAbqUJy5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCIMc16KhGqfS2521eZcE3PnDsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2ohdwCjXUdXcZprd1THMa3d.jpg?f=fotoalbum_large

Hij geeft inderdaad aan dat het niet erg mooi is, maar dat dat komt omdat de muur niet helemaal recht is, de tegel relatief fragiel en we geen tegelprofielen wilden toepassen op de hoeken. Hij wil liever niet proberen om de uitstekende delen te slijpen, omdat je het zo nooit 100% recht geslepen krijgt, en de tegels tegen de wand mogelijk beschadigd worden.

Ze hebben tegen de muur een PIR-isolatieplaat geplaatst, een folie en vervolgens groene gipsplaat.

Hij zegt dat hij de delen die uitsteken opnieuw er af kan bikken, en de tegels beter kan laten aansluiten bij de rest van de wand, maar het gaat niet perfect worden, en dat betekent waarschijnlijk dat de onderliggende gipsplaat en de waterdichte laag beschadigd worden, waardoor die ook opnieuw gedaan zullen moeten worden.

Zien jullie nog opties op dit mooi te krijgen?

Dit is de tegel die we hebben gebruikt.

De lijnen in de tegel maken dat de tegel licht schuin afsnijden niet mooi zal zijn, je zal zien dat een stuk schuin is afgesneden. Ik neig er bijna naar de hele dagkant af te werken met een vlakke tegel zodat dit niet meer ziet.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
tjonge, wat hij dacht hij wel niet toen hij bezig was.
Volgens mij is de enige optie de zooi eruit tikken en opnieuw doen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:53
Is een afwerklatje een optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 11:26
Jezus wat een prutswerk.
idd eruit laten kappen en opnieuw laten doen, die stukjes in het raamkozijn dan wel.
Ook bijzonder veelzeggend dat zo’n aannemer zomaar aan zoiets begint, terwijl ie zelf zegt dat het er niet uitziet, maar niet vooraf even met jou overlegt met de vraag hoe je het zou willen hebben, maar dan vervolgens wél allemaal kan aangeven hoeveel werk en risico het wel niet is om nu achteraf nog iets aan te passen…

Dat excuus van die niet rechte muur lijkt ook onzin, op de fotos lijken de tegels overal vrijwel even ver uit te steken.. bovendien zijn de tegels op de muur natuurlijk gewoon recht, dus de tegel die er om de hoek tegenaan gezet kan worden, kan daar dan ook recht op aansluiten.

Misschien was het zelfs wel mooier geweest om de kopse kant in de kozijn dagkant te hebben, in plaats van in het vlak van de muur zelf…. kopse kant “om het hoekje” heen dus, zeg maar. Dan had het muurvlak van de tegels in ieder geval mooi doorgelopen… Maar ja, dat kan nu zowiezo niet meer, dan hadden de muurtegels wat moeten uitsteken over de dagkant, dus daarvoor zijn ze nu te kort.

verstek zagen zal idd lastig geweest zijn voor de twee geribbelde zijkanten, maar leek me nu ook weer niet onmogelijk… ribbeltjes beetje vlak afschuren, dan is het wat vlakker… boven en onder had dat wel makkelijker gekunnen natuurlijk.
nu niet meer natuurlijk, want ook daarvoor zijn de tegels op de wand dan inmiddels te kort :F

alle extra werk en beschadigingen lijken mij wel gewoon voor risico voor de aannemer… maar of die het daarmee eens is… tja…

[ Voor 7% gewijzigd door BrainCrash op 17-02-2022 13:13 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
steekt de tegel ook ergens niet uit?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 13:04
BrainCrash schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:

Misschien was het zelfs wel mooier geweest om de kopse kant in de kozijn dagkant te hebben, in plaats van in het vlak van de muur zelf…. kopse kant “om het hoekje” heen dus, zeg maar. Dan had het muurvlak van de tegels in ieder geval mooi doorgelopen… Maar ja, dat kan nu zowiezo niet meer, dan hadden de muurtegels wat moeten uitsteken over de dagkant, dus daarvoor zijn ze nu te kort.
Dit was inderdaad nog beter, en had je de oneffenheid als die er al was met de voeg opgelost. Nu blijf je altijd de kopse kant van de tegel zien.
Eigenlijk moet dus ook de tegel op de wand eruit....

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:53
Die smoesjes van hem zijn gewoon onzin natuurlijk. Hij had die tegels gewoon wat korter moeten maken. En dat hoeft nog niet eens op de mm nauwkeurig want die paar mm vang je wel op met de kit bij het kozijn.

Tegels er uit, en wel zo snel mogelijk. Na een dag 'breekt' de tegellijm nog wel los. Wacht je een par dagen zit t echt vast.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
OnTracK schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:
gelijk is ongelijk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar als ik dit zie vraag ik me af wat hij nog meer verprutst heeft.

Eruit en opnieuw.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
OnTracK schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:10:
Ja helemaal onderaan boven de kraangaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKX1DHgt6PB2weNoZVzW1NSh51g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9Ge6XcCmPa0mciZz1LFTs89.jpg?f=fotoalbum_large

En linksboven is het maar een of twee millimeter. Maar rechtsonder kom je op zo'n 7mm.

We zijn vanavond nog eens gaan kijken, en er zijn ook wat andere issues. De naad bij sommige tegels is wel erg groot en ongelijk vergeleken met tegels in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNA8q6wyfWCBgy9-TNtK2mJmfnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEylW5DnXvdMtBkD726ATkEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgTMaVfcapESBoqNduyIc0pcaRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTFOvH56S15hyRA2vuVRJqz3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Bm3w7NadxO0WNKSUxPovMys7_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/505TZbs78wRYtmgEC489quxu.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben ons niets gevraagd over hoe ze dit precies moesten oplossen. We hebben het enkel bij aanvang van het project in het algemeen gehad over of we profielen op de tegels wilden of niet.

Achteraf gezien was het inderdaad beter om de tegels in de dagkant achter de wandtegels te plaatsen, in plaats van andersom. Maar nu zijn de wandtegels natuurlijk te kort. We kunnen niet ook de wandtegels afbreken, want die overleven het waarschijnlijk niet, en we hebben er te weinig op overschot. En nieuwe bestellen duurt bijna drie maanden.

Mijn vader bedacht het volgende: de tegels zijn 10.4mm dik. Huidige tegels eraf, gipsplaat van 12.5mm eraf, Wedi bouwplaat van 4mm erop, en daarop tegelen. Dan heb je nog een tweetal mm over, maar dat merk je wellicht niet meer na het kitten.

[ Voor 26% gewijzigd door marvel27 op 18-02-2022 10:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Heb je al gekeken of er nergens een camera hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Welke tegel is dit?

Verder succes, ben blij dat ik dit zelf kan of hulp van mijn broer kan inroepen (pietjeprecies)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:50
Ik vind die zijkant ook lelijk, mooie hoekprofiel zou dat oplossen. Betwijfel ten zeerste of je dit met schuine verbinding mooi krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

BCC

Die tegels eruit en daar een andere tegel voor in de plaats geen optie ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je hebt 2 opties om zoiets af te werken: profiel of in verstek geslepen. Dit is prutswerk en mag overnieuw gedaan worden.

In verstek vind ik het mooist, maar dat is bewerkelijk (als in extra uren).

Edit: Zoals TS aangeeft is ook nog een derde optie en dat is de wandtegel voor de tegel in de dag zetten. Maar ik ben geen fan van zichtbare zijkanten van tegels.

[ Voor 29% gewijzigd door Joris748 op 18-02-2022 08:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rofdof
In verstek word ook een crime. De toplaag is heel dun en de tegel is geribbeld. Beste is een jollyprofiel. En die kun je tegenwoordig van schluter in elke kleur krijgen.

Persoonlijk zou ik nooit zo’n tegele willen in de badkamer. Hier ga je nog “lol” mee krijgen het schoon te houden.

Tegelzetter is een gigantische prutser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 18:53
geen victim-blaming hoor, maar waarom hebben jullie er voor gekozen om een hoekprofiel achterwege te laten?

Ik sluit mij bij @Rofdof aan, de tegelzetter is een prutser... Hoe kom je er bij om na het passen van de eerste tegel gewoon dom door te tegelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Vorkie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:16:
offtopic:
Welke tegel is dit?

Verder succes, ben blij dat ik dit zelf kan of hulp van mijn broer kan inroepen (pietjeprecies)
marvel27 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:46:

Dit is de tegel die we hebben gebruikt..
Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:13:
Heb je al gekeken of er nergens een camera hangt?
Hoe bedoel je? Als in, of dit candid camera is? Zou je bijna denken! We hebben enorm veel gedoe met de aannemer, lang verhaal maar heeft ons jaren van ons leven gekost ;) maar de kwaliteit van hun werk is nooit een issue geweest. Ze gaan altijd erg secuur tewerk. Daarom is dit zo'n verrassing, inclusief het feit dat ze het niet kunnen/willen herstellen.

Liefst van al wil ik die kerel zo snel mogelijk mijn huis uit. Zo erg dat ik bijna geneigd ben het zo te laten en als het mij later erg stoort het dan te corrigeren. Maar ik ga vandaag de optie met jolly profiel nog met hem bespreken.
107mb schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:44:
geen victim-blaming hoor, maar waarom hebben jullie er voor gekozen om een hoekprofiel achterwege te laten?

Ik sluit mij bij @Rofdof aan, de tegelzetter is een prutser... Hoe kom je er bij om na het passen van de eerste tegel gewoon dom door te tegelen....

[ Voor 12% gewijzigd door marvel27 op 18-02-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:53
Volgens mij is dit geen tegelzetter geweest maar een metselaar die ook even snel tegels plakt. En dat bedoel ik niet negatief jegens metselaars maar een echte tegelzetter werkt niet zo.

Persoonlijk houd ik ook niet van tegelprofielen, maar sommige tegels lenen zich niet voor verstek. Ik denk dat dit er één van is. Wat @Rofdof ook al zegt, zoek een jollyprofiel van bijpassende matte kleur en laat het helemaal opnieuw doen. Smoesjes zou ik bij deze echt niet meer accepteren, dit is gewoon echt geen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Gezaagde kanten kan wel maar dan liefst met een gladde tegel die door en door is.
Jij hebt tegels wat onze tegelzetter beschuiten zou noemen.

Doe jezelf een plezier en werk met jolly profielen. Dan krijg je de afwerking strak en je hebt bescherming op de kwetsbare hoeken.

Als je dit niet doet krijg je direct spijt en over paar maanden nog meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je laat nu veel detail foto's zien, daar ziet het er idd niet uit. Kun je ook eens een grotere foto van de badkamer doen?

Als ik dit zie springen de tranen toch wel in je ogen. Ik zou per direct het werk stil laten leggen en ook direct officieel laten weten dat je hier niet mee akkoord gaat.
Je schaamt je toch de ballen uit je broek als je dit ziet? Zowel als eigenaar als uitvoerder van de klus.

Wat voor vakman ben je als je hier tegenaan loopt en gewoon stug doorgaat. Als de problemen met die tegel al legitiem zijn, had hij direct aan de bel moeten trekken.
Maar vooropgesteld: HIJ is de vakman, HIJ word betaald om dit soort problemen te zien en op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 18-02-2022 09:30 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
emot schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:12:
Volgens mij is dit geen tegelzetter geweest maar een metselaar die ook even snel tegels plakt. En dat bedoel ik niet negatief jegens metselaars maar een echte tegelzetter werkt niet zo.
Bingo, het is inderdaad eigenlijk metselaar.

We hebben aangegeven dat we het opnieuw gedaan willen hebben, met een jolly profiel. Gaat weer een hevige discussie worden, maar goed, dit is echt gewoon prutswerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:49
marvel27 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:36:
[...]

We hebben aangegeven dat we het opnieuw gedaan willen hebben, met een jolly profiel. Gaat weer een hevige discussie worden, maar goed, dit is echt gewoon prutswerk.
Naar mijn idee is het in 1e instantie niet willen gebruiken van een profiel mede het probleem hier. Een echte tegelzetter was er waarschijnlijk door die eis al niet aan begonnen. Maar gezien de rest van het werk is dat duidelijk niet het enige probleem :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]

Je vraagt een verpleger toch ook geen operaties uit te voeren (misschien een kromme vergelijking)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
mierenfokker schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Je vraagt een verpleger toch ook geen operaties uit te voeren (misschien een kromme vergelijking)?
Onze tegelzetter is ook metselaar, stucadoor, vloerenlegger, etc.
Maar die heeft al die disciplines goed onder de knie en een oud gediende.

Vaak zie je bij aannemers wel dat er een (of meer) metselaars ook goed kunnen tegelen.
Maar dit is om te huilen en ben ik benieuwd naar meer foto's.

Als de klant zegt: "ik wil geen jolly's" dan moet de vakman aangeven dat dit haast niet te doen is met bepaald materiaal. Maar zelfs dan is dit gewoon ontzettend prutswerk.

En als een klant toch blijft doorgaan dat het wel moet kun je als vakman ook zeggen: "doe het maar lekker zelf of zoek een ander". Een echte vakman zal dit voor zijn reputatie niet willen.

Onze tegelzetter is keigoed maar van de kitspuit moet die afblijven :+
Hij heeft wel eens alle kit weer moeten verwijderen bij een hele kritische klant en daarna mij vragen of ik het ff wilde doen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:53
redwing schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Naar mijn idee is het in 1e instantie niet willen gebruiken van een profiel mede het probleem hier. Een echte tegelzetter was er waarschijnlijk door die eis al niet aan begonnen. Maar gezien de rest van het werk is dat duidelijk niet het enige probleem :P
Een echte tegelzetter levert nooit en te nimmer zo'n broddelwerk uit. Zelfs niet als een klant er specifiek om vraagt.

1 slechte reclame; 2 tegel kapot, wie is er verantwoordelijk? 3 niet waterdicht te krijgen, wie is er verantwoordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 12:04
Als je heel handig bent met de slijptol: een randje wegslijpen bij tegels bij het raam en een hoekprofiel erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
fastedje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:54:
Als je heel handig bent met de slijptol: een randje wegslijpen bij tegels bij het raam en een hoekprofiel erop zetten.
Waarom zou je dat zelf gaan doen :? De aannemer heeft dit verprutst, laat die het lekker oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
marvel27 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:46:
[...] en we geen tegelprofielen wilden toepassen op de hoeken. [...]
Succes met de discussie.
Persoonlijk zou ik de aannemer niet te hard aanpakken, hoewel het niet netjes is op deze manier ga je het zonder profielen ook niet heel veel netter krijgen. Ik denk dat je blij mag zijn als hij nu tijd heeft om het mét profielen af te werken. Met een beetje pech wordt je achteraan in de orderportefeuille ingepland en kan je een jaar wachten.

Wel mooie tegels trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 13:34
Tehh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Succes met de discussie.
Persoonlijk zou ik de aannemer niet te hard aanpakken, hoewel het niet netjes is op deze manier ga je het zonder profielen ook niet heel veel netter krijgen. Ik denk dat je blij mag zijn als hij nu tijd heeft om het mét profielen af te werken. Met een beetje pech wordt je achteraan in de orderportefeuille ingepland en kan je een jaar wachten.

Wel mooie tegels trouwens...
^mee eens..

ik zal eerlijk zeggen dat ik de meeste reacties heb gescand, niet volledig gelezen, maar ik proef een hoop negativiteit...

mee eens dat dit niet "mooi" is, maar het is een beetje flauw om dit prutswerk te noemen...

en: gelijk == ongelijk
als die tegel niet had uitgestoken had het er nog vreemder uitgezien....
maargoed, hij zou wel overal /ongeveer/ evenveel moeten uitsteken...

en hij zou er beter aan gedaan hebben dat detail ff te overleggen.... maar ook dat is natuurlijk gelul achteraf

ik zou ook niet weten hoe dit mooier kan, het is ook niet een tegel die lekker af te kitten is....
zo'n buiten hoek maken met zo'n tegel is in mijn ogen gewoon niet netjes te doen. is de tegel niet geschikt voor (kort door de bocht)

de verkoper van de badkamer had hier wel iets over mogen roepen denk ik...

persoonlijk zou ik denk ik een stucrandje plaatsen en die binnenkant laten stukken ofzo...

[ Voor 10% gewijzigd door Japidoff op 18-02-2022 13:42 ]

gang is alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Japidoff schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:38:
[...]

^mee eens..

ik zal eerlijk zeggen dat ik de meeste reacties heb gescand, niet volledig gelezen, maar ik proef een hoop negativiteit...

mee eens dat dit niet "mooi" is, maar het is een beetje flauw om dit prutswerk te noemen...

en: gelijk == ongelijk
als die tegel niet had uitgestoken had het er nog vreemder uitgezien....
maargoed, hij zou wel overal /ongeveer/ evenveel moeten uitsteken...

en hij zou er beter aan gedaan hebben dat detail ff te overleggen.... maar ook dat is natuurlijk gelul achteraf

ik zou ook niet weten hoe dit mooier kan, het is ook niet een tegel die lekker af te kitten is....
zo'n buiten hoek maken met zo'n tegel is in mijn ogen gewoon niet netjes te doen. is de tegel niet geschikt voor (kort door de bocht)

de verkoper van de badkamer had hier wel iets over mogen roepen denk ik...

persoonlijk zou ik denk ik een stucrandje plaatsen en die binnenkant laten stukken ofzo...
heb jij de foto's uberhaupt bekeken of ben jij toevallig betreffende tegelzetter ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japidoff
HAHAHAHA nice! scherp!

neej, maar het is gewoon een kut-tegel om een buitenhoek mee te maken... tegelzetter had het denk ik anders aan moeten pakken, maar om het nou prutwerk te noemen?

maargoed, just my 2 cents...

ook is op de foto's slecht te beoordelen wat de kwaliteit van de tegels is, en dan zou je ook het uurloon van de tegelzetter moeten bekijken voor de volledigheid?

ik probeer hier geen waardeoordeel mee te geven, maar duidelijk te maken dat het hele plaatje uit meer factoren bestaat dan alleen de foto's van het eindresultaat.

toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Japidoff op 18-02-2022 14:44 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
? sorry, lopen kloten met mn reactie...

[ Voor 199% gewijzigd door Japidoff op 18-02-2022 14:46 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:19

mark-k

AKA markkNL

Japidoff schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:44:
HAHAHAHA nice! scherp!

neej, maar het is gewoon een kut-tegel om een buitenhoek mee te maken... tegelzetter had het denk ik anders aan moeten pakken, maar om het nou prutwerk te noemen?

maargoed, just my 2 cents...

ook is op de foto's slecht te beoordelen wat de kwaliteit van de tegels is, en dan zou je ook het uurloon van de tegelzetter moeten bekijken voor de volledigheid?

ik probeer hier geen waardeoordeel mee te geven, maar duidelijk te maken dat het hele plaatje uit meer factoren bestaat dan alleen de foto's van het eindresultaat.

toch?
Uiteraard is het geen gunstige tegel, maar dat moet je als vakman meteen zien en er niet aan beginnen. Laat de tegels aan de binnenkant over elkaar vallen dan heb je al een stuk minder issues. Dit zo opleveren terwijl je tegel gewoon n stuk uitsteekt is zelfs bij een blinde tegelzetter niet te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
[...]

nou, voor een metselaar die er niet zoveel zin in had vind ik t aardig netjes!

[ Voor 3% gewijzigd door Japidoff op 18-02-2022 15:34 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Japidoff schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:31:
[...]

nou, voor een metselaar die er niet zoveel zin in had vind ik t aardig netjes!
Ben je serieus? Tegels die bijna een cm buiten de dagkrant uitsteken vind jij “aardig netjes”. Ik hoop niet dat jij een beroep in de bouw hebt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Japidoff
Goed,

TS neemt een metselaar in de arm (als aannemer?), zoekt een lastige tegel uit, na enig aandringen wil de beste man de tegels er wel oplakken...

dat heeft niet het gewenste resultaat, hij besluit om het ACHERAF hier te posten voor een oplossing,

en veel mensen vinden dan dat de metselaar (die zich hier niet kan verdedigen) hier in gebreke is?

ik vind het een lastig verhaal....

korte samenvatting, niet echt genuanceerd, maar volgens mij vertel ik hier geen leugens of wel?

allemaal achteraf geouwehoer, en ook dit is geen oplossing besef ik en we (ook ik heel duidelijk) moeten oppassen dat het geen flame of trollfest wordt....

[ Voor 13% gewijzigd door Japidoff op 18-02-2022 15:49 ]

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Ik heb met de aannemer besproken. Hij begon met de mededeling dat ik nu meteen naar het huis moest om mijn excuses aan te bieden aan zijn collega die het getegeld had, omdat ik het woord "slordig" gebruikt had. Zoniet zou hij alles in zijn bus gooien, naar huis gaan en pas terug beginnen als we op voorhand alle eindtermijnen zouden betalen. En vanaf dat punt ging het allemaal bergaf. Ik zal jullie niet vermoeien met de discussie, maar wat hen betreft is het mijn fout omdat ik aan het begin van het traject gezegd had dat ik geen tegelprofiel op de tegels wou, de muur bol zou zijn (ondanks hun voorzetwand) en het een kuttegel is.

Hij wil het eraf halen, maar volledig op mijn kosten. Als we het na oplevering niet zouden accepteren dreigt hij met brieven van zijn advocaat en een incassobureau.

Hij schat dat hij er anderhalve dag mee bezig is: 1 dag voor het afbreken, en een halve dag voor het opbouwen.

Ik heb nog aangeboden om dit 50/50 te splitten, maar dat wilde hij niet.

Ik ben niet van plan te gaan bijbetalen hiervoor. Of toch niet aan hem, wel een ervaren tegelzetter ofzo. Ik ben dus geneigd hem zijn ding te laten doen, en als het ons na oplevering erg stoort het door iemand anders te laten fixen.

Bedankt voor het meedenken iedereen.
Japidoff schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:46:
Goed,

TS neemt een metselaar in de arm (als aannemer?), zoekt een lastige tegel uit, na enig aandringen wil de beste man de tegels er wel oplakken...

dat heeft niet het gewenste resultaat, hij besluit om het ACHERAF hier te posten voor een oplossing,
Het is een allround bouwbedrijf dat alles doet mbt bouwen en verbouwen. Hij werkt samen met een collega, en het is die collega die het heeft getegeld. Hij kan uiteraard tegelen, maar hij is geen professioneel tegelzetter.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet moeten aandringen. Ik heb de tegel ter beschikking gesteld, en hij heeft erop gemopperd (net als op de douchewand (waarom niet gewoon inloopdouche??), net als op de hotbath kranen (goedkope kutkranen), net als op het feit dat ik geen tegelprofielen wilde, etc) maar verder geen punt van gemaakt.

Natuurlijk vraag ik het achteraf: ik kan toch niet op voorhand bedenken dat er tegels tussen de 0 en 7mm gaan uitsteken?

[ Voor 42% gewijzigd door marvel27 op 18-02-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
marvel27 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:49:
Ik heb met de aannemer besproken. Hij begon met de mededeling dat ik nu meteen naar het huis moest om mijn excuses aan te bieden aan zijn collega die het getegeld had, omdat ik het woord "slordig" gebruikt had. En vanaf dat punt ging het allemaal bergaf. Ik zal jullie niet vermoeien met de discussie, maar wat hen betreft is het mijn fout omdat ik aan het begin van het traject gezegd had dat ik geen tegelprofiel op de tegels wou, en het een kuttegel is.

Hij wil het eraf halen, maar volledig op mijn kosten. Hij schat dat hij er anderhalve mee bezig is: 1 dag voor het afbreken, en een halve dag voor het opbouwen.

Ik heb nog aangeboden om dit 50/50 te splitten, maar dat wilde hij niet.

Ik ben niet van plan te gaan bijbetalen hiervoor. Of toch niet aan hem, wel een ervaren tegelzetter ofzo. Ik ben dus geneigd hem zijn ding te laten doen, en als het ons na oplevering erg stoort het door iemand anders te laten fixen.

Bedankt voor het meedenken iedereen.
het spijt me dit te horen, dit soort geouwehoer maakt het plezier van een nieuwe badkamer er niet beter op...

ik denk (voor wat het waard is) dat je met bovenstaande reactie van jou wel de juiste weg kiest hiervoor

en hoop echt van harte dat je het een beetje los kan laten en wel van je badkamer kan genieten!

gang is alles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tegels van binnen kozijn zeg maar, verwijderen en op juiste maat afzagen en opnieuw lijmen. afwerken met hoekrandjes, voegen en kit.

Snap echt niet dat de wand vooraf niet strak is gemaakt, en dan pas de isolatieplaat. Elke boeren *** ziet toch met 1e tegel dat het niet goed gaat. Dan moet je zoiets met de klant overleggen, ipv domweg verder tegelen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 21:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit is gewoon prutswerk heel simpel. Stel er waren geen uitstekende tegels had je geen poot om op te staan maar dit is gewoon echt onacceptabel, hopelijk heb je een rechtsbijstand verzekering want ik vrees dat je die nodig gaat hebben.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Metselaar had moeten meten, aftekenen en daarna de tegels aan de raamzijde af moeten slijpen. Dat er iets scheef zit kun je met gestreepte tegels moeilijk verbloemen, met effen tegels zie je dat veel minder.

Daarnaast had de metselaar eerst moeten nadenken voordat hij iets ging doen. Hoe maak je zo'n hoekje, welke kant laat je oversteken of doe je het in verstek? Daarbij had de metselaar had bij het constateren van de oversteek al meteen aan de bel moeten trekken, heeft die niet gedaan en nu zit die met de gebakken peren... En jij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Een voordeel. Er is nog niet gevoegd. Hierdoor kun je relatief makkelijk tegels verwijderen zonder dat aangrenzende tegels ook kapot gaan. Dus zorg ervoor dat ze niet gaan invoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Maar wat is het idee? Als je die tegels gelijk laat maken met de wandtegels dan kijk je nog steeds tegen de kopse kant van de tegels aan en dat ziet er ook niet uit. Komt daar nog een profieltje overheen ofzo?

Als ik dit zou mogen ontwerpen (ben geen ontwerper, maar wel bouwkundige) maar dan zou ik het in verstek maken, zodat je geen kopse kanten van de tegels ziet OF tegels kopen waar het profiel van de tegel ook de hoek om loopt. En kan dat niet, dan de dagkant van een ander materiaal maken (hout wellicht) en dan laat je het inderdaad een cm ofzo uitsteken tov de tegels om alles netjes af te werken. Maar dat doe je dus niet met deze tegels :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:34
Ik zou het er wel nu afhalen, voordat alles helemaal is ingedroogd. En het vervolgens door een vakman laten fixen. Is de rest wel goed getegeld? Of is er meer te repareren dan dit kozijn? Ik vind het echt absurd en dat jij dan hiervoor je excuses moet aanbieden… gauw kappen met deze aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:09

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Toke_gt schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:00:
Ik zou het er wel nu afhalen, voordat alles helemaal is ingedroogd. En het vervolgens door een vakman laten fixen. Is de rest wel goed getegeld? Of is er meer te repareren dan dit kozijn? Ik vind het echt absurd en dat jij dan hiervoor je excuses moet aanbieden… gauw kappen met deze aannemer.
Groot gelijk. Alleen het is wel enorm lastig om nu nog een vakman te vinden. Tenzij je maanden in deze pijnhoop wilt zitten.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Vlek op vlek op vlek. Verkeerde tegel voor zo’n dagkant en een tegelzetter die niet verder denkt dan zijn neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:34
TheDudez schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Groot gelijk. Alleen het is wel enorm lastig om nu nog een vakman te vinden. Tenzij je maanden in deze pijnhoop wilt zitten.
Snap ik, maar ik zou echt graag een paar maanden willen wachten op een mooi resultaat. Liever dan dit accepteren en me er elke dag aan storen.
(Ik zou dat niet eens volhouden, ik zou zo boos zijn dat ik ze zelf van de muur zou trekken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Oef, dat ziet er niet netjes uit inderdaad. Hoe mooi de tegel ook is, zelf had ik nooit gekozen om deze toe te passen in een raam, omdat het met het ribbelpatroon gewoon ontzettend lastig is om dit netjes te doen. Een professionele tegelzetter had je hier dan ook goed in kunnen adviseren, maar de metselaar is met gebrek aan ervaring gewoon aan de klus begonnen zonder na te denken over een mooie afwerking.

Dit is natuurlijk een fout van de aannemer, want hij had hier even over moeten nadenken en de afwerking met jou moeten bespreken voordat hij aan de klus was begonnen. Maar aan de andere kant, had je het zelf wel goed voor ogen hoe je het had willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Ben je serieus? Tegels die bijna een cm buiten de dagkrant uitsteken vind jij “aardig netjes”. Ik hoop niet dat jij een beroep in de bouw hebt.
Maximaal 7 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
EU_RAZER schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:38:
Maar wat is het idee? Als je die tegels gelijk laat maken met de wandtegels dan kijk je nog steeds tegen de kopse kant van de tegels aan en dat ziet er ook niet uit. Komt daar nog een profieltje overheen ofzo?

Als ik dit zou mogen ontwerpen (ben geen ontwerper, maar wel bouwkundige) maar dan zou ik het in verstek maken, zodat je geen kopse kanten van de tegels ziet OF tegels kopen waar het profiel van de tegel ook de hoek om loopt. En kan dat niet, dan de dagkant van een ander materiaal maken (hout wellicht) en dan laat je het inderdaad een cm ofzo uitsteken tov de tegels om alles netjes af te werken. Maar dat doe je dus niet met deze tegels :S
Een bouwkundige die in een natte ruimte houten hoekprofielen aanraad als oplossing. Serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Een bouwkundige die in een natte ruimte houten hoekprofielen aanraad als oplossing. Serieus?
hij zegt de dagkant (dat is iets anders dan een hoekprofiel) er is genoeg hout wat je daar voor kan gebruiken, niet alles in de wereld is van mdf ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb je de aannemer de zooi in de bus laten gooien en vertrekken? Dan is dit het moment om dat nog even te formaliseren.

De laatste reactie herinnerde me namelijk aan Aannemer rekent 1u per overleg, 10u voor douchewand:opties? .

Afscheid nemen en in eigen beheer het beste van maken. (En nooit meer zomaar meuk kopen en denken dat een ander dat wel even verwerkt.)

Ik snap trouwens niet waarom je die ribbelprofielen horizontaal zou toepassen en al helemaal niet in deze richting: vuil komt erin en is bewerkelijk om schoon te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 18-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Rukapul schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:35:
Heb je de aannemer de zooi in de bus laten gooien en vertrekken? Dan is dit het moment om dat nog even te formaliseren.

De laatste reactie herinnerde me namelijk aan Aannemer rekent 1u per overleg, 10u voor douchewand:opties? .

Afscheid nemen en in eigen beheer het beste van maken. (En nooit meer zomaar meuk kopen en denken dat een ander dat wel even verwerkt.)

Ik snap trouwens niet waarom je die ribbelprofielen horizontaal zou toepassen en al helemaal niet in deze richting: vuil komt erin en is bewerkelijk om schoon te maken.
Ik wist het!! Ik heb zelfs nog zitten zoeken naar dat draadje!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Rofdof schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:30:
[...]

Hout mag dus ook niet voor buiten gebruikt worden zeker?
Heb liever hem als bouwkundige dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:14
tcw82 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:05:
[...]

Ik wist het!! Ik heb zelfs nog zitten zoeken naar dat draadje!!!
Vreemd dat het zowel bij de douchewand, elektricien als tegelzetter op hommels uitdraait. Ik probeer een patroon te herkennen en denk dat alle vakmannen in NL gewoon ondermaats zijn. Of... Nee.

Als je zo'n project van A tot Z uit handen geeft, mag dit niet gebeuren. Maar heb het gevoel dat er eerst bespaart wordt en voor de aannemer vervolgens een 'monkey do' opdracht uitkomt die gewoon een middelvinger naar je opsteekt.

[ Voor 23% gewijzigd door Ypuh op 19-02-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Ypuh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Vreemd dat het zowel bij de douchewand, elektricien als tegelzetter op hommels uitdraait. Ik probeer een patroon te herkennen en denk dat alle vakmannen in NL gewoon ondermaats zijn. Of... Nee.
Whoop whoo whoo

Calm down there mister.... _O-

Soms is het niet de ene of de andere partij, maar gewoon ongelukkige chemie tussen beide.
Ik vermoed zoiets hier. Komt geen van beide goed uit. En oplossing is eigenlijk om die chemie helemaal op te heffen. Maar ja, vind maar een ander.....(voor de aannemer waarschijnlijk geen probleem, voor de klant.... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

@marvel27 Weet trouwens niet of je aannemer een sleutel heeft van je woning, maar zet er een nieuw slot in zodra je definitief intrekt. Weet je in ieder geval zeker dat de aannemer niet zonder braakschade binnen kan komen om eigenhandig de rekening te vereffenen ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20
Wat ik de aannemer zeker aanreken is dat deze niet gewoon "nee" zegt. Achteraf gaan lopen zeiken dat het kut tegels zijn of dat dingen niet goed zijn moet je doen in je voor fase. Het is niet alsof ze verlegen zitten om werk. Als je vooraf al weet dat het niks wordt doe je jezelf en je klant geen plezier om toch maar door te zetten, zeker niet zonder duidelijk vooraf op papier te zetten "dit wordt klote" en de klant die zo graag wilt drammen daarvoor te laten tekenen.

Laat het zitten, kap 't af en zoek een nieuwe aannemer om het fatsoenlijk voor je op te lossen. Dat duurt dan maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
twain4me schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:34:
[...]

hij zegt de dagkant (dat is iets anders dan een hoekprofiel) er is genoeg hout wat je daar voor kan gebruiken, niet alles in de wereld is van mdf ;)
;)

Hoekprofiel in RVS of aluminium. En ik heb al jaren een MDF kast in mijn badkamer, natuurlijk wel geschilderd en niet onder de douche, maar daar is ook niets mis mee, hoewel MDF als hoekprofiel me inderdaad niet heel handig lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Ypuh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Als je zo'n project van A tot Z uit handen geeft, mag dit niet gebeuren. Maar heb het gevoel dat er eerst bespaart wordt en voor de aannemer vervolgens een 'monkey do' opdracht uitkomt die gewoon een middelvinger naar je opsteekt.
Je snapt hopelijk dat douchewand en tegelzetter hetzelfde bedrijf is, en dat de factuur van de elektricien ook via dat bedrijf is verstuurd. Ik heb rechtstreeks met de elektricien gebeld: hij kon maar een derde van het geoffreerde bedrag verantwoorden, en kwam uit de lucht vallen toen ik het totaalbedrag noemde. Met andere woorden, meneer de aannemer heeft hoogstwaarschijnlijk geen redelijke commissie van pakweg 10% gerekend, maar van 2-300%.

Met andere woorden, het gedoe is met dezelfde man.

Waar geef ik je het gevoel dat er bespaard wordt? En wat bedoel je met een "monkey do" opdracht? Hij is in eerste instantie gevraagd om een doorbraak van een muur te maken, en vervolgens heeft hij nog een hoop grote klussen erbij gekregen, zoals renovatie van de badkamer, nieuwe riolering aanleggen, die hij van a tot z heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Het is eventjes terug, is alles inmiddels in gebruik genomen?
Pagina: 1