Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb 3 deco’s M5 in huis. De eerste is netjes direct aan de router gekoppeld en wifi staat op de router uit.
De tweede staat op de slaapkamer en werkt perfect via de kabel.
De derde staat op thuiskantoor en was via wifi aangesloten, maar nu bekabeld. Echter blijft de verbinding op wifi staan. Hoe kan ik dit omschakelen? Een herstart helpt niet.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

Alle reacties

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is je kabel wel goed?
Werkt een laptop wel op die kabel?
Werkt ie met kabel van 1m bij je router wel?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• crimby
ZeRoC00L schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:38:
Is je kabel wel goed?
Werkt een laptop wel op die kabel?
Werkt ie met kabel van 1m bij je router wel?
Kabel werkt perfect. Als ik deze direct op mijn laptop aansluit, heb ik heerlijk snel bedraad internet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
Hoe lopen de kabels?
Allemaal direct naar de provider router?

Zo ja, dan heb je nu waarsch een netwerk lus omdat veel provider router switches en deco geen vrienden zijn.
Zet een switch (10 euro bij action) direct achter je provider router en stop daar alle decos in. Vanaf die switch 1 kabeltje naar provider router

[Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 16-02-2022 07:52]

CISSP! Drop your encryption keys!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kun te die deco die nu met de WiFi verbonden is, niet resetten ipv opnieuw opstarten?

Vrij logisch (en gelukkig) dat ie na een herstart zijn instellingen behoudt namelijk.

Het verhaal over die nerwerklus kan ik niet plaatsen met de info die ts geeft.

[Voor 51% gewijzigd door EWK op 16-02-2022 07:17]

Hoi!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
crimby schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 06:20:
[...]

Kabel werkt perfect. Als ik deze direct op mijn laptop aansluit, heb ik heerlijk snel bedraad internet.
Laatste vraag heb je niet beantwoord:
Werkt het accesspoint wel met een andere kabel?
Liefst korte kabel dicht bij router

Of nog sneller, wissel hem met een andere bedrade deco, gaat ie daar niet op eth, dan is er waarschijnlijk iets mis met de unit. Eventueel resetten en opnieuw koppelen, werkt het dan nog niet garantie claimen.

[Voor 23% gewijzigd door ZeRoC00L op 16-02-2022 07:34]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• crimby
Ik denk dat er toch iets mis is met de kabel, deze doet het nu ook niet meer rechtstreeks op de laptop. Zal de kabel eens opnieuw maken (nieuw stekkertje), hopelijk helpt dat.

Ik heb trouwens de router op een switch aangesloten en van daar naar de deco 1, 2 en 3. Dus niet rechtstreeks op de router.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Dat zou gewoon moeten werken, ik heb dezelfde Deco opstelling. Hangt bij mij met een kabeltje aan een TP link switch en vanuit die TP link switch loopt er weer een kabeltje naar het glasvezelmodem

• crimby
Denk dat de kabel toch kapot is.. dat zou een beetje balen zijn gezien ie helemaal door muren gaat en ik deze niet echt lekker kan vervangen... heb een nieuw stekkertje erop gezet maar krijg ook nul response. Van het weekend nog maar even verder prutsen. Met de wifi haal ik gelukkig wel 200MBIT dus voor thuis kantoor ruim voldoende :-)

Maargoed, als de kabel zou werken zou een reset voldoende moeten zijn. Ik hoef dus nergens echt een wijziging te doen?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
crimby schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:17:
Maargoed, als de kabel zou werken zou een reset voldoende moeten zijn. Ik hoef dus nergens echt een wijziging te doen?
Mijn ervaring hier is dat de Deco dan automatisch wisselt naar kabel als dit gedetecteerd wordt.

• laurens0619
crimby schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:17:
Denk dat de kabel toch kapot is.. dat zou een beetje balen zijn gezien ie helemaal door muren gaat en ik deze niet echt lekker kan vervangen... heb een nieuw stekkertje erop gezet maar krijg ook nul response. Van het weekend nog maar even verder prutsen. Met de wifi haal ik gelukkig wel 200MBIT dus voor thuis kantoor ruim voldoende :-)

Indien het een brakke kabel is:
Wat je kunt proberen is een switch ertussen zetten. Dus kabel uit de muur > Naar switch > naar deco. Soms is een switch minder gevoelig voor een brakke kabel dan een $device

Beetje pauper oplossing maar testen waard. En kun je makkelijk kijken op de switch of de link lampjes gaan branden

[Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 16-02-2022 09:21]

• crimby
laurens0619 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Indien het een brakke kabel is:
Wat je kunt proberen is een switch ertussen zetten. Dus kabel uit de muur > Naar switch > naar deco. Soms is een switch minder gevoelig voor een brakke kabel dan een $device

Beetje pauper oplossing maar testen waard. En kun je makkelijk kijken op de switch of de link lampjes gaan branden
Inderdaad wel het testen waard.. ik ga denk ik nog eenmaal de kabel opnieuw op een stekker aansluiten, in de hoop dat de kink ergens op het eind zit (zeker gezien het gisteren nog wel werkte). Ik heb nog wat marge. Als dat geen resultaat geeft, dan probeer ik nog een switch.

Thanks allemaal voor alle hulp.

• dannydupain
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik heb exact het zelfde probleem, op de deco GYM of ACHTERKAMER switch hij op 1 van de 2 naar bekabeld of draadloos. De deco die ik als laatst heb opgestart krijgt de status bekabeld en de ander draadloos.

Bij de overige deco's is dit niet.
Ben benieuwd of iemand de oplossing weet

Het is bij beide opstellingen het geval

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 23:22
Van belang is bij die Deco's dat je altijd je 2e en 3e deco achter je eerst hebt.

Router --> Deco 1 --> switch --> deco 2 en Deco 3.

De switch van de router gebruiken werkt niet, je moet het achter de Deco zelf doorlussen.

[TP-Link Deco S4] Ethernet backhaul werkt niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens0619
Het kan wel maar dan moet je vaak ren andere switch gebruiken, de ingebouwde switch op de router van een provider gaat idd vaak stuk. De tplink switch van de action !(10 euro) is een prima optie

[Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 04-03-2022 13:17]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee