Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-05 15:48
Mijn vraag
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Plots zie ik dat de pc uitschakelde en weer opstart in een loop.

Ik verwijder de harddisks, dan een andere voeding. Start op en schakelt na 2 seconden terug uit.

Ik dacht het moederbord defect, ik koop een compatibel 2de hands moederbord van de dealhunter.

Het start op, ik steek 4 harddisks erin, start op, steek de resterende 4 erbij. Ook hetzelfde fenomeen, start op en valt direct uit.

Ik dacht aan een defecte harddisk, stuur het moederbord terug, ze testen het en het werkt.

Heb alles geprobeerd, zonder vga kaart, zonder geheugen, met een andere ssd. Steeds hetzelfde, start op en valt uit.

Dit is het msi x99a raider, heb een ander moederbord Asus maximus 7 hero. Zelfde tijd gekocht, volgens mij processor compatibel, geheugen wel niet het één is ddr4 en het andere ddr3.

Kan ik de processor omwisselen? Als het dat niet is, kan het alleen nog het geheugen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:15
Die moederborden hebben een verschillende socket - dus uitwisselen met dezelfde CPU zal zeker niet gaan.

Welke voedingen heb je geprobeerd? Heb je er acht harddisks inzitten? Kortom allemaal vragen - als je begint met een precieze lijst onderelen die je hebt - merk, type en hoevelleheden disks/RAM - dan kunnen we je misschien iets meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Voeding 750w en 850w
In elke pc zit 8 harddisks, nooit geen problemen gehad.
Ik las dat lga 2011-3 compatibel is met lga1150.

Dit klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5CgJdbBfrURy85H4bbU69xrJU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTxoDHE9XeonQGu3KuEYyHat.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDcMpG6Km3qNLk-9PDr0rSQsleE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg2R4KXsVXiZr11s4zAqL6Yx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfarRY32_x4tC3AZU4InjNtueGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VF6k33wJG4Tngvrtl0THGDk8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVAreD8s7ZqbWzXp0qRAMqE5LEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgAAZq151mTMJK254uWHimtN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Is LGA 2011 the same as 1151?
No difference between the 'server' and 'workstation' class boards from an architectural standpoint. All the same technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly2nV85msxvBUfrMs9MxY5Cfs4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZtOY81xBcSh7yK6cXK4P4fB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
De andere processor is een Intel / Core i5-4690S vermoed ik. Deze is toch compatibel. Zal het moeten eruit halen om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
jpc6000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:29:

Ik verwijder de harddisks, dan een andere voeding. Start op en schakelt na 2 seconden terug uit.
Heb je daarbij ook alle kabels vervangen? Dus met de Corsair gebruik je alleen de kabels die bij de Corsair horen en met de Seasonic alleen de kabels die bij de Seasonic horen. Of heb je de kabels laten zitten en die op de andere voeding aangesloten?
jpc6000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:43:
De andere processor is een Intel / Core i5-4690S vermoed ik. Deze is toch compatibel. Zal het moeten eruit halen om te checken.
Nee, S1150 werkt niet in een S2011-3. Het past fysiek niet eens.

[ Voor 24% gewijzigd door Uszka op 15-02-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:19
jpc6000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:27:
Voeding 750w en 850w
In elke pc zit 8 harddisks, nooit geen problemen gehad.
Ik las dat lga 2011-3 compatibel is met lga1150.

Dit klopt dus niet?
Zeker niet. Ze hebben ook andere pins e.d. dus ze kunnen als het goed is fysiek ook niet in elkaars socket.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Kabels gebruiken van de voeding. Zijn andere connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
jpc6000 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:57:
Kabels gebruiken van de voeding. Zijn andere connectoren.
Die zijn het zelfde tussen die twee. Er zit wel verschil tussen de 4+4 pin CPU connector en de 6+2 pin GPU connector. Probeer dus NIET de 1150 cpu op een 2011-3 mobo te zetten of andersom. Dat werkt dus niet.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Is er mogelijkheid te weten of het geheugen is of de processor is die defect is?

Met één geheugen module testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:15
Kun je eens duidelijk vertellen welke voeding je er het eerst in had zitten? Die Corsair ziet er uit alsof hij nat is geweest en/of schimmelvlekken heeft? Hoe oud is die voeding?
Met je wat je nu verteld kan het CMOS van je eigen mobo gaar zijn geworden na een eerste crash van je voeding. En dan is het niet gek dat je tweedehands mobo goed getest wordt in de winkel.

Probeer het CMOS van je eigen bord eens goed te resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13

jgj82

Ja, maar = nee

Wat voor vreemd gat zit er in die Heatspreader?!?
peize9 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Die zijn het zelfde tussen die twee. Er zit wel verschil tussen de 4+4 pin CPU connector en de 6+2 pin GPU connector. Probeer dus NIET de 1150 cpu op een 2011-3 mobo te zetten of andersom. Dat werkt dus niet.
Onzin, ze zien er misschien fysiek hetzelfde uit, maar je kunt de kabels van de Corsair niet met de Seasonic gebruiken en visa versa. De pin-out aan de voedingskant is niet gestandaardiseerd. Sterker nog, Corsair gebruikt al verschillende kabelsets voor z'n eigen voedingen.

@jpc6000 Ik zou eens beginnen met alles goed schoonmaken, er zit behoorlijk wat stof overal. Stof kan geleiden, en je klachten lijken op kortsluiting.

Hoe zit het met de bekabeling van de harddisks? Gebruik je ergens verloopjes van Molex naar SATA of zo?

Doet het tweede bord het nog met de eerste vier harddisks, zoals je tijdens het testen gedaan hebt?

[ Voor 90% gewijzigd door jgj82 op 16-02-2022 08:01 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
jgj82 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:27:
Wat voor vreemd gat zit er in die Heatspreader?!?

[...]

Onzin, ze zien er misschien fysiek hetzelfde uit, maar je kunt de kabels van de Corsair niet met de Seasonic gebruiken en visa versa. De pin-out aan de voedingskant is niet gestandaardiseerd. Sterker nog, Corsair gebruikt al verschillende kabelsets voor z'n eigen voedingen.

@jpc6000 Ik zou eens beginnen met alles goed schoonmaken, er zit behoorlijk wat stof overal. Stof kan geleiden, en je klachten lijken op kortsluiting.

Hoe zit het met de bekabeling van de harddisks? Gebruik je ergens verloopjes van Molex naar SATA of zo?

Doet het tweede bord het nog met de eerste vier harddisks, zoals je tijdens het testen gedaan hebt?
Ik bedoelde gewoon de ATX standaard, dus de andere kant van connectors. Ik wist niet dat hij doelde op de connectors die de psu in gaan. Daarmee moet je vrijwel altijd gewoon die van je psu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Neen geen voeding probleem, heb met een andere voeding geprobeerd. Deze voedingen hebben garantie van 10 jaar. En werkt slecht een paar uur per dag. En de voeding staat op op veilige droge plaats. En volledig open, geen spelletjes. Dus weinig hoge processor gebruik.
Daarbij kom ik bij het belangrijkste een processor gaat niet zo snel stuk. Begrijp dus helemaal niet dat het de processor moet zijn.
Het moederbord is nu bij een lokale computer dealer.
Hij zij het ook dat het heel raar dat het de processor zou zijn. Heb een processor gekocht op tweedehands markt.
Wat raar is dat het ASRock X99 Extreme4 Socket 2011-3 moederbord eerst werkte en als ik de andere blok harddisks aansloot niet meer. Bij opstart na defect kreeg ik de code cmos defect.
Maar volgens de Dealstunter werkt het moederbord. Liegt hij?

Een harddisk kan ook 12v op de 5v lijn zetten, maar dit is ook heel raar. En dat kan de cmos vernietigen?
Ik sluit de harddisks niet aan op een nieuw moederbord zolang ik de fout heb gevonden.
Dan kan ik één voor één op één oud moederbord testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

jpc6000 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:42:
Neen geen voeding probleem, heb met een andere voeding geprobeerd. Deze voedingen hebben garantie van 10 jaar. En werkt slecht een paar uur per dag. En de voeding staat op op veilige droge plaats. En volledig open, geen spelletjes. Dus weinig hoge processor gebruik.
Daarbij kom ik bij het belangrijkste een processor gaat niet zo snel stuk. Begrijp dus helemaal niet dat het de processor moet zijn.
Het moederbord is nu bij een lokale computer dealer.
Hij zij het ook dat het heel raar dat het de processor zou zijn. Heb een processor gekocht op tweedehands markt.
Wat raar is dat het ASRock X99 Extreme4 Socket 2011-3 moederbord eerst werkte en als ik de andere blok harddisks aansloot niet meer. Bij opstart na defect kreeg ik de code cmos defect.
Maar volgens de Dealstunter werkt het moederbord. Liegt hij?

Een harddisk kan ook 12v op de 5v lijn zetten, maar dit is ook heel raar. En dat kan de cmos vernietigen?
Ik sluit de harddisks niet aan op een nieuw moederbord zolang ik de fout heb gevonden.
Dan kan ik één voor één op één oud moederbord testen.
Als je hier geholpen wil worden zou ik eens beginnen met gedetailleerd antwoord te geven op de vragen die je na aanleiding van je nogal warrige verhaal gesteld worden.

En het belangrijkste: hoe komt dat gat in de 6800k proc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:23

Nemesizz

Untouchable

jgj82 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:13:
[...]

En het belangrijkste: hoe komt dat gat in de 6800k proc?
Dat is vrij normaal hoor, hebben wel meer processors met een heatspreader (niet allemaal, maar heb zeker meerdere gezien en is niet iets aparts of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
je kan het werkgeheugen testen inderdaad met "memtest" dan worden eventuele errors wel duidelijk.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Nemesizz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:21:
[...]

Dat is vrij normaal hoor, hebben wel meer processors met een heatspreader (niet allemaal, maar heb zeker meerdere gezien en is niet iets aparts of iets dergelijks).
Nou heb ik toch echt tientallen processors door m'n handen gehad, zowel AMD als Intel. Nog nooit gezien. Maar goed, weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 15:58
jgj82 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Nou heb ik toch echt tientallen processors door m'n handen gehad, zowel AMD als Intel. Nog nooit gezien. Maar goed, weer wat geleerd!
https://www.intel.co.uk/c...ntel-core-processors.html

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Pentium_4-2%2C4GHz.JPG/1280px-Pentium_4-2%2C4GHz.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Koldur op 16-02-2022 20:13 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• jpc6000
Vroeger had men beeps, zo kon men horen wat er fout zat. Is dit nog steeds zo?
Geen informatie te vinden in manual.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

jpc6000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:46:
Vroeger had men beeps, zo kon men horen wat er fout zat. Is dit nog steeds zo?
Geen informatie te vinden in manual.
Dat is nog steeds zo, maar vaak zit de speaker niet vast op het moederbord maar moet je er eentje aansluiten.

Android developer & dürüm-liefhebber

• jpc6000
Heb het moederbord terug gekregen van de dealer, hij vermoed ook moederbord. Een dealer die liegt en mij het moederbord ook terug betaald. Ik versta het niet.

Heb een voltmeter op de beeplijn gezet. Bij start 4v en na 2 sec nog een korte piek en valt dan uit. Kan moederbord zijn of processor. Zal buzzer gaan kopen, maar vermoedelijk geen zekerheid wat er nu defect is.

De meeste reageren niet op de tweedehands markt voor een moederbord of processor of zijn te duur.

Dan kan ik beter een nieuw type kopen. Denk aan een
ASRock X299 Taichi met een 2066 is dit een goed bord?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
jpc6000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:47:

ASRock X299 Taichi met een 2066 is dit een goed bord?
Waarom een HEDT platform ipv het snellere LGA1700 of AM4?

• jpc6000
Dit is het enige en goedkoopste bord met 10 sata uitgangen. Heb veel harddisks +/- 8tb , veel data. De nieuwste moederborden zijn meestal maar met 4 sata. Documentaires en film.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

jpc6000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:04:
Dit is het enige en goedkoopste bord met 10 sata uitgangen. Heb veel harddisks +/- 8tb , veel data. De nieuwste moederborden zijn meestal maar met 4 sata. Documentaires en film.
Een SATA PCIe kaart kost maar een paar tientjes, dat maakt je keuze een flink stuk groter.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jpc6000
Beste,

Sata kaarten zijn meestal maar met twee of 4 connecties en moederborden met één of twee sleuven. En heb de goedkope sata kaartjes, zijn traag en geven veel problemen. Deze met + 8 connecties zijn duur of zou nu goedkoper moeten geworden zijn.

• jpc6000
Sata kaarten zijn goedkoper geworden. Misschien een goed idee.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:22

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

jpc6000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:20:
.. met + 8 connecties zijn duur of zou nu goedkoper moeten geworden zijn.
Je kan er natuurlijk ook 2 met 3/4 in zetten. Over het algemeen hebben ze de zelfde chipsets als de extra onboard.

Een andere optie is een expander gebruiken, bij HDD's zal je niet zoveel last hebben van de performance impact.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jpc6000
Expander? Graag een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:05

ijscobar

eclecticus

Niet iets wijzer om in je manier van opslag te investeren? Als je +10 SATA poorten nodig hebt om 8TB te faciliteren zou ik eerder kijken naar een andere manier van opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Elke HD is minimaal 8tb dus 80tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:05

ijscobar

eclecticus

Ah oke, dan zoals DukeBox aangeeft een Port Multiplier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Als je met zoveel opslag zit is het misschien niet fijner om met een NAS te gaan werken voor data opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Of de harde schijven verkopen en grotere schijven er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Was naar een pc winkel geweest codima, zeer goede recensies. Hebben Getest met een andere processor en het bord werkte.

Ik koop een nieuwe processor, moederbord doet hetzelfde valt onmiddellijk uit.

Heb een buzzer gekocht, geeft geen krimp.

*knip* nee

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 28-02-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Nog steeds problemen met pc.

Laat door twee winkels testen, de eerste krijgt hem niet opgestart. De tweede heeft een processor en Start op.

Heb dus een nieuwe processor gekocht. Start op met alleen een m2 card in pc.

Start op, na updates wilt niet meer. Sluit een ssd aan en installeer windows, werkt. Na updates niet meer. En dan weer wel.

Alle harddisks aangesloten, start niet meer op.

Sluit 2 harddisks aan, start op maar verkenner ziet ze niet. Neem Andere connecties, wilt zelf niet meer opstarten. Alle harddisks verwijderd, Start soms op dan weer niet meer.

Andere voeding, hetzelfde probleem. Andere ssd herkent hij nu ook niet meer, dan is het dat dan is het weer iets anders, start soms wel weer op met alleen m2 ssd.

Ben nu nog het geheugen aan testen, geen probleem.

Een ingenieur wordt gek van dit probleem.

Heb nu twee processoren 2011-3.

Waarom dat uw moederbord niet meer werkte van asrock die ik gekocht had is voor mij nog steeds een raadsel. Ik gebruik soms een jumper op de on off en dat mag niet dan valt hij steeds uit. Wat ik ook had, maar ik geloof niet dat ik een jumper gebruikt heb.

Zal nog eens testen zonder m2 ssd.

Systeem herkent geen harddisks meer, dus ik denk dat het toch het moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Nieuw asrock moederbord binnen.

Sluit alles aan werkt, met twee harddisks.

Sluit er twee bij aan, niets meer.

Sluit ze af, werkt weer.

Sluit ze weer aan, niets.

Neem een nieuwe powerkabel, pc start op.

Ik denk dat het dus aan de powerkabel ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Weer verkeerd gedacht.

Sluit extra harddisks, start niet op. Ook andere kabels helpen niet.

Neem het nieuwe moederbord, hetzelfde probleem.

Voeding heb ik ook reeds gewisseld.

Zal nogmaals Voeding veranderen.

Ik ga het nu even laten rusten, misschien iemand een idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
nog even en je post hele mooie haiku's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15
Probeer nu een systematisch na te gaan wat er nu precies fout gaat?
Sluit de extra harddisks eens één voor één aan en kijk wanneer het probleem optreedt?

Kijk ook eens naar de video verbinding
Displayport kabels kunnen wel eens problemen geven met opstarten, probeer dan eens met HDMI.
Computer start niet als DP verbonden is - behalve 1e keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Allemaal gedaan.
Nu zonder harddisks start op heb dan speedfan opgestart zie bijlage
Dan opnieuw opgestart zonder harddisks en message hardware fout.
Zie twee hoge temperaturen auxtin2 en auxtin3 wat dit is weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxH60RaUnCbyazLv8zUosvexS50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ0hfQ95glCvFF2rUNEy9kNC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Display is verbonden met dvi kabel. Niet hdmi of Display port.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpc6000
Denk dat ik het gevonden heb, 90%. De sata voedingskabels op de connector staat txm/mx series only. En ik dacht dat het de kabel was, heb een andere gebruikt en daar staat het ook op. Vermoede dat het iets onbenul was. Dagen werk, frustratie en honderden euro's uitgegeven. 😟 andere voedingskabels en PC blijft werken met 6 harddisks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:23

Nemesizz

Untouchable

Zie twee hoge temperaturen auxtin2 en auxtin3 wat dit is weet ik niet.
@jpc6000

Spooksensors, software (denkt) een sensor uit te lezen die er niet is, of niet is aangesloten en dan krijg je vaak van zulke waardes. Vooral getallen als 127, 128, 254, en 255 komen dan vaak voor. Die 92ºC is hoogst waarschijnlijk ook zo'n spooksensor (willen nog wel eens willekeurige getallen zijn, heb ook borden gehad die aangaven dat 'iets' 70 of 80 graden werd, maar die sensor zijn niet terug te vinden in je BIOS/UEFI dus zijn gewoon foute uitlezingen).

Speedfan en Speccy heb ik toch weinig vertrouwen in, die hebben het vaker mis dan juist naar mijn idee.
Speedfan was leuk ten tijde van Pentium 4 en AMD Athlon, maar daarna had die software het vaker mis dan juist qua uitlezingen.

HWMonitor of OpenHWMonitor zijn meestal accurater (al kunnen die soms ook een spooksensor oppikken of een foute waarde hebben, maar stuk minder vaak dan Speedfan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpc6000
Pc heeft nog raar gedaan, kreeg hardware fouten met m2 card. Windows opnieuw opgezet, en sindsdien met 9 harddisks aangesloten werkt.
2 weken werk. 🙄 Op het verkeerde been gezet. Elke keer andere resultaten. Door verkeerde kabel, nooit gedacht dat dit geen standaard was.

Weet iemand of dit ook zo is, ben er zelf nog niet 100% zeker van. De voedingskabels voor moederbord, pci zijn standaard. En sata niet?
Extra 6 pin naar 4x sata vind ik moeilijk of ze spreken van een bepaald type voeding. Google vind ik ook geen info.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zflwyp_gohCNssT4YatF-srmPn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cw4YQ9OWaDeYmhpLuyW39efv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
jpc6000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:34:
Pc heeft nog raar gedaan, kreeg hardware fouten met m2 card. Windows opnieuw opgezet, en sindsdien met 9 harddisks aangesloten werkt.
2 weken werk. 🙄 Op het verkeerde been gezet. Elke keer andere resultaten. Door verkeerde kabel, nooit gedacht dat dit geen standaard was.

Weet iemand of dit ook zo is, ben er zelf nog niet 100% zeker van. De voedingskabels voor moederbord, pci zijn standaard. En sata niet?
Extra 6 pin naar 4x sata vind ik moeilijk of ze spreken van een bepaald type voeding. Google vind ik ook geen info.[Afbeelding]
Je moet nooit modulaire voedings kabels van andere voedingen gebruiken. De pinlay-out kan verschillen.
In het beste geval gebeurd er niks in het ergste geval gaat je randapparatuur stuk.
Voor de zekerheid alltijd alleen de kabels gebruiken die bij de voeding horen.

Bij sommige fabricanten staat er ook tabellen welke kabels compatible zijn:

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

[ Voor 5% gewijzigd door snakeye op 05-03-2022 09:36 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:14
Het verradelijke is wel,dat ze dezelfde aansluitingen gebruiken vaak op de voeding zelf , maar de pins verschillen wel per merk

Maar zeker geen kabels van andere merken gebruiken,als je niet zeker weet dat ze compatible zijn.
En het verschilt dus ook nog eens met andere type voedingen van hetzelfde merk, zoals je dus bij Corsair ziet in de link.

Als je dus de foute kabels hebt,kan je dus ook je pc frituren :X

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 05-03-2022 11:35 ]

Pagina: 1