Toon posts:

Foto-uitdaging 2022-4: Cover Me Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52

sys64738

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:11

Gonadan

Cover Me! Oftewel: maak de hoes of poster van een film/CD/DVD/verzinwatleuks na :)

Deze uitdaging loopt ook weer twee weken, dus tot en met zondag 27 februari.

Lees ook de regels nog even opnieuw door, deze zijn wat aangescherpt en bijgeschaafd. Heel veel succes weer en we hopen dat het weer leuk wordt. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging start wanneer de voorgaande is afgerond, wanneer hij eindigt is altijd in de startpost te vinden. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten des te beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars resultaten te beoordelen en complimenten of tips te geven. Kom dus ook nog even terug om te praten over posts die na je eigen geplaatst zijn, dat houdt het topic levendig.
Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het topic of DM één van ons, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op de dag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt aan het einde van de dat genoemd in de startpost (middernacht dus).
• de foto/inzending moet nieuw gemaakt worden in het tijdvak van de uitdaging, dus geen archiefbeelden (helaas is gebleken dat we hier streng op moeten zijn, dus we zullen ze verwijderen als ze toch geplaatst worden)
• we verwachten dat je ook de moeite neemt om de resultaten van anderen te waarderen en daar op te reageren. Het is zeker niet verplicht om over elke foto wat te zeggen, maar een paar eruit pikken waar je daadwerkelijk iets van vindt is wel het minste wat je kunt doen.
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te af te ronden en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp, maar niet iedereen zal de oude topics blijven teruglezen en reageren.
• meerdere inzendingen mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• voel je vrij om zo creatief mogelijk de uitdaging te volgen, maar probeer wel te zorgen dat de kijker daadwerkelijk de link met de uitdaging ziet zonder daar toelichting voor nodig te hebben.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49
poef.. dat wordt even goed nadenken en zoeken naar zowel een hoes als een manier om daar een kopie van de maken. (zoekmachines geven wel wat inspiratie, maar dit is een lastige.)

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Ik had ineens een wat cliché ingeving, maar als je dan toch even geen zin hebt in werk dan moet je de kansen pakken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
@Gonadan Roger Taylor ziet er goed uit op deze CoverMe :+

[Voor 10% gewijzigd door RvL op 15-02-2022 15:59]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mooi gemaakt @Gonadan !

Ik heb nu al twee challenges gemist 😭 Zat eerst met m'n pink in het gips en nu dat eraf is zit ik met covid thuis. 't is weh :(

Canon EOS R | Olympus OM-1

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
FeareX schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:29:
Mooi gemaakt @Gonadan !

Ik heb nu al twee challenges gemist 😭 Zat eerst met m'n pink in het gips en nu dat eraf is zit ik met covid thuis. 't is weh :(
Ik schiet meestal met mijn wijsvinger :Y) Maar mooi balen allemaal. Hopelijk kun je snel weer op pad.

En zal ik hem dan maar plaatsen:

Metallica - The black album :+

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Je kan ook gewoon binnen lekker aan de slag :)

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:12:
[Afbeelding]

Je kan ook gewoon binnen lekker aan de slag :)
Wauw. Die is wel heel erg goed gelukt. Hulde.

• RvL
Een leuk thema! Je kan er alle kanten mee op. Ik denk dat ik het nog druk ga krijgen de komende 2 weken ;)

Dit is uiteraard Both Sides van Phill Collins

[Voor 16% gewijzigd door RvL op 15-02-2022 23:55]

Nu de dekens nog...

• nachtnet
Ter inspiratie even wat lp's uit de krat gepakt.

Nu eens bedenken van welk album ik een mooi tribuut kan maken.

[Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 16-02-2022 09:14]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lekker creatief, tot!

@RvL volgens mij lacht Phil er iets meer bij. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RvL
@Gonadan Dat heb ik wel geprobeerd maar dat zag er uit alsof ik ergens stekende pijn had :D

Nu de dekens nog...

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:10
@Gonadan Mooi plaatje om wat te maskeren:)
@sys64738 Ja dat plaatje bedekt wel veel.
@Barrycade Goed gelukte cover!
@RvL Ook een goed gelukte cover!
@nachtnet Mooi creatief plaatje!

Mijn poging om iets te coveren:

CoverMe-1 by JoStad, on Flickr

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02 09:37
@Barrycade Goede foto, herkende hem meteen. Wij delen een goede smaak :P
@Gonadan Ook super herkenbaar, leuk gedaan met de knuffels.
@nachtnet Leuk gedaan, past mooi tussen de platen.Maar ik kan geen wattenstaafje meer zien :X
Aan de topic starters, leuke opdracht. Had de eerste 2 gemist, probeer de volgende weer mee te doen.
Mijn bijdrages:

De volgende heeft geen titel er op, maar @Barrycade jij zou hem moeten kunnen kennen.
Gelijk mijn eerste poging met light painting. Iso 100, F16, 5 seconden. En de nebula is gewoon mijn een googleplaatje op mijn monitor.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Mooi subtiel @nachtnet heb ik ook nog in mijn handen gehad, maar wilde aan de slag met een prisma (die ik niet heb liggen ;) ) maar wel een Globe 🌎 dus vandaar.

@Arthur23 verder dan Mylo Xyloto van Coldplay kom ik niet, maar ken die artwork versie van jou niet.

Na X&Y Ben ik beetje afgehaakt dus wellicht een versie die ik niet op Spotify voorbij heb zien komen.

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02 09:37
@Barrycade Goed geraden, zijn volgens mij ook meerdere albumhoezen van in omloop...

• nachtnet
@Gonadan mooie start, ik mis alleen het vierkante van de originele hoes.

@Barrycade (y) weinig van te vinden, prima plaat.

@RvL (y) goede kopie van het origineel. (ook in toon en licht donker)

@JoStad ik heb het gevoel dat mij iets ontgaat in deze foto mis ik iets? waar zit de cover me?

@Arthur23 #1 iets onderbelicht?
#2 (y) vind de uitvoering wel goed geslaagd.

@Arthur23 de wattenstaafjes waren het eerste wat ik tegenkwam om een wit prisma te maken. (geen onbedoelde diepere gedachte verder)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@nachtnet goeie feedback, totaal niet bij stil gestaan inderdaad. Wat stom. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JoStad
@Arthur23 Mooie poging voor het namaken van CD-hoesjes.
@nachtnet Foto #1 is een vrij ontwerp voor een CD-hoesje van gitaarmuziek met de titel "Memorias de Espana".

Ook hieronder weer een vrij ontwerp van een CD- of plaat-hoesje
CoverMe-2 by JoStad, on Flickr

[Voor 9% gewijzigd door JoStad op 17-02-2022 17:11. Reden: textueel]

• JoStad

Het moeilijkste was om het label zo rond te knippen en om de juiste gele kleur te krijgen :). Deze cover is nagemaakt aan de hand van de originele pocket cover.

[Voor 255% gewijzigd door JoStad op 21-02-2022 19:47. Reden: textueel]

• RvL
Nou, inderdaad druk geweest. Maar niet met de uitdaging helaas. Eunice vond het nodig om een schuttingdeel tussen de palen vandaan te rukken en Franklin zorgde voor lekkage. Ik ben wel klaar met die stormen...

Tussen het repareren van de schutting en het ontdekken van het lek nog een banaan op de foto gezet

Nu de dekens nog...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@JoStad #3 eindelijk volgens de opdracht, leuk gedaan. Heb je de tekst eerst op geel papier geprint of zo?

@RvL die is best goed gelukt, alleen je eigen naam nog even cursief eronder en je maakt hem af toch? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Human album cover cover by Sjaak Gerritsen, on Flickr

Op de valreep, maar wilde het toch proberen.

Ik weet niet goed waarom maar het is me niet gelukt om de achtergrond zo donker te krijgen als ik wilde zonder aan teveel sliders te trekken in LR. Nu past het gritty wel een beetje bij de albumcover die ik gekozen heb maar hier is zeker nog wat te leren voor mij.

@nachtnet erg leuk gedaan met dat pink floyd album.
@JoStad paar leuke inzendingen, somewhere over the rainbow is mijn favoriet, lekker sfeertje!
@Gonadan dit is dus het effect waar ik naar op zoek was, maar het is me niet gelukt. Op groot formaat komt die plaat van jou nog beter uit, heel vet!

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik vind hem evengoed prima gelukt hoor @Pixeltje.

Het grote verschil is zo te zien waar het licht vandaan komt, al heb ik ook echt wel de hulp van LR ingeroepen voor de laatste loodjes.

Ik heb dit gedaan in m'n verduisterde werkkamer. Knuffels trapsgewijs voor een zwarte pckast gezet op zwarte doosjes. Het rolgordijn achter ze iets naar beneden en naar voren gehangen zodat het licht als dunne straal alleen over de kopjes viel. Verder zwart knutselpapier van m'n dochter gebruikt om lichtere delen van de knuffels te bedekken. Daarmee heb je het meeste contrast al geregeld, maar nabewerken bleef nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22

bobcom

Dedicated dabbler

Een poos gedacht dat ik deze uitdaging moest laten passeren, vanwege geen covers noch veel affiniteit met pop. Dus met respect gekeken naar de (vaak onbegrepen) coverprenten waarmee jullie kwamen. En ik heb nog wel wat verdorde rozen staan, maar om nou voor de zoveelste keer Umberto Eco te gaan coveren...

@Gonadan Mooie foto, ook na de verklap van @RvL blijft'ie duister. Maar heb hem (nog) niet opgegoogeld. Die h/b verhouding was met wel opgevallen, ja, maar misschien bestaan er ook ovale platen.
Sneu, @nachtnet En niet aardig van @sys64738 dat'ie jouw enige optie voor je neus wegkaapt. Wel een mooie vondst, trouwens, Ook vlug klaar.
@Barrycade Weer een onbekende voor mij, maar voor de kenners ongetwijfeld een Aha. Ik vind het goed gedaan, goed ontwerp.
@RvL Wel eens van Phil Collins gehoord, maar op recente foto's ziet hij er heel anders uit. Banaan is voor mij een mysterie. Van vroeger herinner ik me iets over Mellow Yellow, maar Harry Belafonte zong ook een bananensjouwerslied.
@nachtnet Eindelijk een cover die ik snap en herken! Had ik "vroegah" ook, Pink Floyd. Leuk gevonden met die wattenstaafjes en die kleurpotloden, en waarschijnlijk makkelijker te fotograferen dan een prisma. Ook aardig die cover-cover tussen de echter covers.
@JoStad Gitaarcover zou zo een echte hoes kunnen zijn (uit de "play along-serie), maar wel weer een ovale plaat. Molens/regenboogfoto deze periode gemaakt?, of allleen de hoes? Sfeertje mag nog wel ouder, Judy Garland zong het in '39. Leuk idee, die laatste, een hoes voor een album met coverversies? Of mis ik alweer wat?
@Arthur23 Die Slowhand-hoes zou zo van een echte plaat weggelopen kunnen zijn. Bij je tweede moet ik aan MacDonalds denken, maar het is vast iets anders.
@Pixeltje Mooie sfeer, geen idee of die bij bij "Human" past, maar ik kan me zo'n beetje voorstellen wat voor geluid erbij hoort. Straks nog even checken...

Gelukkig kreeg ik op het laatst nog een heldere inval. Je hoeft geen muziekexpert te zijn voor deze uitdaging. Als je maar genoeg rommel in huis hebt vind je altijd wel iets waar iemand een song over heeft gemaakt. Dus ik ben in de troepladen gedoken, en vervolgens gegoogeld op songtitels met de gevonden troep. Jammer dat ik zo laat op het idee kwaam, ik kan zo nog wel een hele jukebox voort....

1: Jethro Tull, Steel monkey

2: Joan Armatrading, eating the bear

3: Primus, Pork soda

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• RvL
@bobcom
Best logisch dat Phill Collins en tegenwoordig anders uitziet. Het album wat ik probeer te coveren, Both Sides, is uit 1993.

De banaan is een cover van het album van The Velvet Underground, waarvoor de album cover gemaakt is door Andy Warhol.

Nu de dekens nog...

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
Allemaal eg mooie inzendingen. Sommige sprekend het origineel, andere met wat meer creatieve vrijheid.

Hoewel ik graag ook mee had gedaan, was ik druk met het uitpakken en opruimen na weekje Oostenrijk dit weekend. Dus het blijft bij mijn Metallica inzending, flauw als hij was.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22

bobcom

Dedicated dabbler

Het lijkt erop dat @sys64738 nog niet helemaal klaar is met uitpakken, terwijl @Gonadan en @Wormaap zich reeds richting pistes hebben begeven of andere redenen voor afwezigheid hebben. Best voorstelbaar in het gekkenhuis dat momenteel wereld heet, maar mij blijft de vraag. is de uitdaging opgeheven? Uitgesteld? Elders gepubliceerd?
Mocht er behoefte bestaan aan een suggestie, dan zou ik zeggen "Terug in de tijd". Naar een enscenering, onderwerp, bewerking of met apparatuur "van vroegah", toen het er allemaal een beetje kalmer en vrediger aan toe ging.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
bobcom schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:48:
Het lijkt erop dat @sys64738 nog niet helemaal klaar is met uitpakken, terwijl @Gonadan en @Wormaap zich reeds richting pistes hebben begeven of andere redenen voor afwezigheid hebben. Best voorstelbaar in het gekkenhuis dat momenteel wereld heet, maar mij blijft de vraag. is de uitdaging opgeheven? Uitgesteld? Elders gepubliceerd?
Mocht er behoefte bestaan aan een suggestie, dan zou ik zeggen "Terug in de tijd". Naar een enscenering, onderwerp, bewerking of met apparatuur "van vroegah", toen het er allemaal een beetje kalmer en vrediger aan toe ging.
Geen idee wat je bedoelt, de nieuwe uitdaging staat er toch al? Je moet er alleen even voor... terug in de tijd O-)

Foto-uitdaging 2022-5: Terug in de tijd

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee