Toon posts:

i5 4690K Desktop gekocht op MP maar i5 4590 gekregen

Pagina: 1
Acties:

• Hayan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-02 05:40
Zoals titel vermeld heb ik een desktop op marktplaats gekocht waarin stond dat deze een i5 4690K zou hebben.
heb hiervoor 1h30m en 2h terug met ov gereist om hem te halen en op locatie leek alles gewoon goed maar kom ik thuis zie ik dat deze een i5 4590 had inplaats van i5 4690K.

ook had hij bijna alle kabels niet aangesloten dus was dat ook een moeite.

maar wat ik me nu afvraag is wat moet ik doen want het is wel een teleurstelling dat ik niet krijg wat er vermeld stond.

(Verkoper reageert ook niet)

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:09
Maar je hebt hem dan niet getest toen je daar was, aangezien je schrijft dat de kabels niet aangesloten waren?

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
contact opnemen met marktplaats en aangeven dat je een ander product hebt ontvangen (opgehaald hebt) dan waarvoor je hebt betaald. Heel veel meer kun je niet doen als de verkoper ook niet reageert.

• Hayan
@screamhouse ja hij had ook geen ssd en we hadden afgesproken op een locatie dichtbij zijn werkplek
maar ik heb net een reactie van hem terug dus laat ik u weten @n9iels

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:34
Mja daar kun je kort over zijn. Je hebt bij aankomst het product niet (voldoende) getest. Bent vervolgens akkoord gegaan en de koop gesloten. Vervolgens met het product weer naar huis gegaan.

Advocaat van de duivel: voor hetzelfde geld heb jij de processor thuis verwisseld (ik zeg niet DAT je dat hebt gedaan.. maar er is dermate veel fraude op Marktplaats dat je nu eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan)
Heel vervelend maar dat is wel een les voor een volgende aankoop. Vooraf een lijst maken met dingen die je perse wilt controleren alvorens de koop door te laten gaan.

• Hayan
@DonJunior op locatie testen kan sws niet niemand die een monitor meedraagt en ik wil ook niet irritant zijn.'
En nee ik heb hem niet geswitcht want ik heb letterlijk geen proccesor behalve ryzen in me pc.
deze aankoop was bedoeld als een server en ik ben niet gierig dat ik iemand ga oplichten

• DonJunior
Dat schrijf ik toch ook.. Ik zeg niet dat jij dat hebt gedaan.
En bedoelde het geenszins aanvallend naar jou.

Maar het komt nu neer op een 'jouw woord tegen dat van hem" daar kan Marktplaats niets in betekenen.

Overigens ben je toch niet irritant als je bij iemand een pc komt kopen en deze wel werkend wil zien?
Dat is eigenlijk zelfs bijna een verplichting, je test een product alvorens je het meeneemt. Dat alle lampjes op de kast gaan branden is geen garantie dat alles ook echt werkt en/of naar wens is (zo blijkt maar weer)

Serieus als iemand bij mij een pc komt kopen, dan staat de pc helemaal gebruiksklaar te wachten inclusief monitor e.d. zodat men weet wat men koopt en zelfs wat testjes kan draaien indien gewenst.
Als mensen dan echt vinden dat je irritant bent en dat ook aangeven dan weet je bijna zeker dat je een product koop dat niet ok is

Nogmaals, heel vervelend maar als de verkoper je niet tegemoetkomt met een vergoeding is er denk ik niet veel meer dat je kan doen anders dan het product retourneren en proberen je geld terug te krijgen. (mits de verkoper het daarmee eens is)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja... dit is een beetje het Marktplaats risico. Indien geen contact, rapporteren, negatieve review, en doorgaan. Lullig, maar er is een reden dat ik geen marktplaats doe/absurd oplet dat iemand zéér vertrouwd is.

Voor PC testerij geld altijd: aansluiten en testen voor er geld over de deur gaat. Als de PC 'onklaar' is gemaakt of er geen monitor is, dan niet kopen. En ipv een monitor meesjouwen zou je ook met een elgato capture USB dingetje (van iemand lenen als je zelf geen hebt) simpel een HDMI output kunnen capturen en zo een laptop als monitor kunnen testen (indien je een android telefoon hebt kan je zelfs daarmee een PC beeld krijgen).

Het is erg jammer, en ik voel zeker met je mee, maar het is wel een les.

• Hayan
nee nee ik snap dat het niet aanvallend was

en ik snap wat u zegt helemaal.

@DonJunior

• Hayan
@Umbrah
Helemaal gelijk hebt u marktplaats wordt hem nooit meer

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:03
Even meer info aub.
Wat is het verschil tussen beide?
Hoeveel heb je betaald en is dat markt conform?
Wie of wat was de verkoper?

Er zit natuurlijk verschil tussen moedwillig de boel flessen, of het gewoon niet weten. Als mijn moeder een desktop verkoopt, dan kijkt die naar bijvoorbeeld een doos op zolder en zet die info in de advertentie.
Maar een Tweaker die weet dat er bijv een aanzienlijk prijsverschil tussen beide zit, en dan vals gaat adverteren
...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:25
https://ark.intel.com/con...ml?productIds=80815,80811

Ik zou me er niet druk om maken, verschillen zijn echt minimaal

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:40
Meest aannemelijke is dat het een typefoutje betreft. Als ik zo naar de verschillen kijk en naar de prijs van beide processors, dan zou er na 4 jaar tijd dus hooguit een eurootje of 5 of 10 in zitten als tweedehands.
Daar wordt jij niet arm van en hij niet rijk.

Ik adviseer je daarom dan ook dit gewoon te vergeten en plezier te hebben van je desktop.

• DonJunior
@Tartarus @Bossie
Als TS van plan was om te gaan overclocken dan is deze typfout toch vervelend.
Alleen de 'K' variant heeft namelijk een zogenaamde unlocked multiplier
In alle andere gevallen ben ik het wel met jullie eens.

• Bossie
DonJunior schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 06:05:
[...]

@Tartarus @Bossie
Als TS van plan was om te gaan overclocken dan is deze typfout toch vervelend.
Alleen de 'K' variant heeft namelijk een zogenaamde unlocked multiplier
In alle andere gevallen ben ik het wel met jullie eens.
Dan haal je een paar extra procent uit een oude processor. Voor een paar tientjes extra, pak je waarschijnlijk simpelweg een i7 voor dezelfde socket uit vraag en aanbod.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DonJunior
@Bossie Natuurlijk heb je helemaal gelijk wat betreft performance.. maar "voor een paar extra tientjes" is eigenlijk niet zo leuk als je al verwacht had een 'K' te kopen.

Natuurlijk kun je met een eurootje hier en een eurootje daar wel het probleem oplossen maar dat is wel heel makkelijk gedacht.
"Oh een verkeerde processor gekocht op Marktplaats? Ach dan gooi ik er nog wat geld tegenaan en koop ik een andere". .. zo werkt dat natuurlijk niet helemaal. Mocht TS er helemaal niet uitkomen met de verkoper dan is een andere processor altijd nog een optie ja.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Voor servergebruik maakt het geen verschil tussen de 2 cpus, dus gewoon vergeten en lekker je server gaan inrichten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07
DonJunior schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:28:
Mja daar kun je kort over zijn. Je hebt bij aankomst het product niet (voldoende) getest. Bent vervolgens akkoord gegaan en de koop gesloten. Vervolgens met het product weer naar huis gegaan.
Dat is véél te kort door de bocht toch.

Dit is relevant als TS en verkoper het niet eens zouden zijn over de eigenschappen van het product. Bijvoorbeeld als TS teleurgesteld zou zijn in de performance.

Maar er is iets veel feitelijkers aan de hand: het geadverteerde product is niet het geleverde. Natuurlijk had TS dit probleem niet gehad als hij het modelnummer had gecontroleerd, maar je moet als koper wel de aanname kunnen doen dat de verkoper een juiste voorstelling van zaken geeft. Dat lijkt hier niet gebeurd.
Advocaat van de duivel: voor hetzelfde geld heb jij de processor thuis verwisseld (ik zeg niet DAT je dat hebt gedaan.. maar er is dermate veel fraude op Marktplaats dat je nu eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan)
Helemaal niet aan de orde. Nergens lees je dat de verkoper betwist inderdaad een non-K te hebben geleverd. Zoals @Tartarus hierboven zegt: lijkt me een onhandige maar hele voorstelbare type/opzoekfout.

Verder eens met het pragmatische advies: je zult er niet de hoofdprijs voor hebben betaald, dus ik zou er niet al te veel moeite in steken. Een kleine tegemoetkoming van de verkoper zou wel netjes zijn, maar niet omdat je er rijk van wordt..

• Bossie
DonJunior schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:22:
@Bossie Natuurlijk heb je helemaal gelijk wat betreft performance.. maar "voor een paar extra tientjes" is eigenlijk niet zo leuk als je al verwacht had een 'K' te kopen.

Natuurlijk kun je met een eurootje hier en een eurootje daar wel het probleem oplossen maar dat is wel heel makkelijk gedacht.
"Oh een verkeerde processor gekocht op Marktplaats? Ach dan gooi ik er nog wat geld tegenaan en koop ik een andere". .. zo werkt dat natuurlijk niet helemaal. Mocht TS er helemaal niet uitkomen met de verkoper dan is een andere processor altijd nog een optie ja.
Ik doel er meer op dat als er meer performance nodig zou zijn, er waarschijnlijk een andere keuze was gemaakt dan deze i5.

Ik zou het laten gaan, als TS toch graag de K variant wil dan is er niets wat hem tegenhoud dit met de verkoper op te losse.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welke oplossing zou je redelijk vinden?
Ga je weer heen/weer voor het omwisselen van de juiste CPU?
Of wil je het prijsverschil 15eu ontvangen?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
Umbrah schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:41:
En ipv een monitor meesjouwen zou je ook met een elgato capture USB dingetje (van iemand lenen als je zelf geen hebt) simpel een HDMI output kunnen capturen en zo een laptop als monitor kunnen testen (indien je een android telefoon hebt kan je zelfs daarmee een PC beeld krijgen).
Wat een gelul. Het is niet alsof iedereen wel een kennis heeft die zo'n ding even kan uitlenen. Sterker nog, mogelijk weet TS pas nu na het lezen van jouw reactie dat zoiets überhaupt bestaat.

Verder is al aangegeven dat de overdracht niet bij verkoper thuis heeft plaatsgevonden. Ga je dan ook adviseren een auto accu met een 230v omvormer te lenen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, en ik probeer enkel mee te testen om 'hindernissen voor testen' weg te nemen. Essentie blijft echter: niet getest = niet gekocht. Ik zeg ook niet: "doe marktplaats in de ban" ondanks dat ik dat zelf wel heb gedaan. Ik zeg enkel dat je (helaas) een mega sceptische houding moet nemen en in dit soort situaties (PC half uit elkaar, geen mogelijkheid om te testen) eigenlijk moet weglopen, als je niet alsnog kan testen (persoonlijk had ik als het me nog iets geboeid had dan m'n rugzak-testmeuk uit de tas gehaald en als ik dan gezien had: het is de foute CPU, had ik gelijk een sterk verhaal gehad).

Je hoeft, @Gadgeteer , niet gelijk zo cru te worden. Zo'n ding is niet zo ontzettend zeldzaam, en anders zijn er altijd nog TV's. Je hoeft TS tevens niet als zo dom af te schilderen, we zitten op Tweakers.

• Weissbier
  • Laatst online: 10-03-2022
Op locatie testen is momenteel ook niet bepaald een optie: je komt bij een wildvreemde een computer ophalen, om daar nou uitgebreid te zitten testen? Dan krijg je ook gratis en voor niets wellicht corona cadeau, met de huidige hoge besmettingen.

Wel niet netjes van de verkoper, maar ik weet verder niet wat het verschil tussen die 5 en 6 is :+ Ik ga er vanuit dat die laatste duurder is en dat de verkoper, nu zijn oude meuk voor een mooi prijsje heeft weten te verkopen. Al dan niet een typefoutje.

PS zolang met het openbaar vervoer reizen, voor een computer? Hoe goed moet die Intel wel niet zijn? Sorry ik ben maar een oude van dagen, die opgegroeid is met Intel Pentium 4's en Intel Atom's ;)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
Umbrah schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:20:
Nee, en ik probeer enkel mee te testen om 'hindernissen voor testen' weg te nemen. Essentie blijft echter: niet getest = niet gekocht. Ik zeg ook niet: "doe marktplaats in de ban" ondanks dat ik dat zelf wel heb gedaan. Ik zeg enkel dat je (helaas) een mega sceptische houding moet nemen en in dit soort situaties (PC half uit elkaar, geen mogelijkheid om te testen) eigenlijk moet weglopen, als je niet alsnog kan testen (persoonlijk had ik als het me nog iets geboeid had dan m'n rugzak-testmeuk uit de tas gehaald en als ik dan gezien had: het is de foute CPU, had ik gelijk een sterk verhaal gehad).

Je hoeft, @Gadgeteer , niet gelijk zo cru te worden. Zo'n ding is niet zo ontzettend zeldzaam, en anders zijn er altijd nog TV's. Je hoeft TS tevens niet als zo dom af te schilderen, we zitten op Tweakers.
Ik geef alleen aan dat niet iedereen zo'n ding heeft of kent en nergens dat TS dan dom zou zijn, dat is jouw interpretatie. Of probeer je stemming te maken met deze uitspraak?
TS snapt zelf ook dat testen hindernissen kan wegnemen. Wanneer de overdracht echter plaatsvind op een locatie waar testen niet kan, dan vervalt die optie. TS geeft zeer duidelijk aan dat de overdracht niet bij verkoper thuis heeft plaatsgevonden. In dat geval ben je aangewezen op de informatie die in de advertentie staat.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-02 21:38
Het klinkt eerder dat de verkoper gewoon een slechte bouwer was die niet veel verstand heeft van PC's. Het zou me b.v niks verbazen als b.v de intake fans verkeerd zitten of er 1 ram stick inzit. Toen ik nog in de PC zaak werkte, kwamen we dit soort PC's wel eens vaker tegen. Gekocht op marktplaats, slecht gebouwd, en verkeerde specs.

Of het met opzet is gedaan weet ik niet. Maar gezien het om een redelijk oude processor gaat die bijna zijn 10e verjaardag viert zou ik er niet te veel moeite in stoppen. Hoewel het de verkoper zou sieren om een klein bedrag terug te betalen.

Maar, gezien het een server is, misschien zou je eens kunnen kijken naar een xeon of Pentium/Celeron (afhankelijk hoeveel CPU power je nodig hebt). Als dat ding 24/7 moet draaien als server. Scheelt je weer wat stroom en de 4590 kan je dan op V&A verpatsen.

TIME TO UPGRADE !!!

• Unsub
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01 15:48
Ik heb ooit in een soort gelijke situatie gezeten en heb naar aanleiding daardoor enigsinds onderzoek gedaan naar rechten en plichten.

Ik had een elektrisch drumstel te koop staan en wou deze graag weg hebben, om de koop zo soepel mogelijk te laten gaan, had ik alles al uit elkaar gehaald en in een grote doos gestopt.

Ik weet dat ik een werkend product verkoop maar de beste man kreeg het drumstel niet aan de praat met als gevolg dat hij bijna zover was om de boel voor m'n huis neer te gooien en z'n geld terug te eisen.

Afijn lang verhaal kort, Als koper heb jij een onderzoek plicht, het is aan jou om te onderzoeken dat je krijgt wat je denkt te kopen en dat het werkt.
Het is aan de koper om mensen niet op te lichten uiteraad, maar het staat en valt met de onderzoeksplicht van de koper

Daarna word het een hij zei -zij zei verhaal.

Jij beweert dat de Cpu niet klopt de koper zal volhouden dat de cpu wel klopte tijdens het moment van verkoop en dat wat er daarna gebeurt is niet vast te stellen is.

Op het moment dat je dit bij marktplaats aankaart zullen ze je wijzen op onderzoeksplicht

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:19
Lijkt me een eerlijke vergissing van de verkoper. Zelf weer te koop aanbieden als je er vanaf wil. Een les voor in de toekomst om altijd te zien dat je alle info hebt (screenshots van systeemoverzicht bvb) of ter plaatse testen. Ik koop wel vaker 2dehands (mini) desktops en tot nu hebben de verkopers telkens aangeboden om het toestel ter plaatse op te starten.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Unsub schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:33:
Ik heb ooit in een soort gelijke situatie gezeten en heb naar aanleiding daardoor enigsinds onderzoek gedaan naar rechten en plichten.

Ik had een elektrisch drumstel te koop staan en wou deze graag weg hebben, om de koop zo soepel mogelijk te laten gaan, had ik alles al uit elkaar gehaald en in een grote doos gestopt.

Ik weet dat ik een werkend product verkoop maar de beste man kreeg het drumstel niet aan de praat met als gevolg dat hij bijna zover was om de boel voor m'n huis neer te gooien en z'n geld terug te eisen.

Afijn lang verhaal kort, Als koper heb jij een onderzoek plicht, het is aan jou om te onderzoeken dat je krijgt wat je denkt te kopen en dat het werkt.
Het is aan de koper om mensen niet op te lichten uiteraad, maar het staat en valt met de onderzoeksplicht van de koper

Daarna word het een hij zei -zij zei verhaal.

Jij beweert dat de Cpu niet klopt de koper zal volhouden dat de cpu wel klopte tijdens het moment van verkoop en dat wat er daarna gebeurt is niet vast te stellen is.

Op het moment dat je dit bij marktplaats aankaart zullen ze je wijzen op onderzoeksplicht
Onderzoeksplicht Kan en mag ook thuis gedaan worden. Dat heeft TS gedaan. Je kan niet zonder beeld en stroom. Even testen of er de juiste processor in zit. Tenzij je een tunnel koelpasta mee neemt en even gaat kijken wat er onder de koeler zit.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:50
Ik begrijp de teleurstelling van TS echter ontbreekt (tenzij ik er overheen heb gelezen) de oplossing die TS graag zou willen zien. Wil TS vragen of hij/zij de koop kan ontbinden of liever een financiele tegemoetkoming als oplossing?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hayan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:28:
@screamhouse ja hij had ook geen ssd en we hadden afgesproken op een locatie dichtbij zijn werkplek
maar ik heb net een reactie van hem terug dus laat ik u weten @n9iels
En ?
Hayan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:35:
@DonJunior op locatie testen kan sws niet niemand die een monitor meedraagt en ik wil ook niet irritant zijn.'
En nee ik heb hem niet geswitcht want ik heb letterlijk geen proccesor behalve ryzen in me pc.
deze aankoop was bedoeld als een server en ik ben niet gierig dat ik iemand ga oplichten
Voor een server kun je beter een 4590T gebruiken, die verbruikt veel minder.
Maar ik zie het niet als een typfout. i5-4690K trekt meer aandacht dan een i5-4590.
Als het een typfout zou zijn, zou je eerder 4690K en 4590K door elkaar halen.

* Ook al is het via particulieren onderling. Je kunt mogelijk de koop ongedaan maken door ontbinden, want je hebt niet gekregen wat er geadverteerd is.

Heb je nog specifiek gevraagd in je berichten of het om een i5-4690K gaat ?
Is dat akkoord gegeven ?

i5-4590 kostte E179,- en de i5-4690K E219,-

huidige waarde puur CPU is E40,- v E50,-

Kortom, ben je nu eigenlijk voor beter af met de i5-4590 voor servergebruik.
Als de verkoper je +- E15,- teruggeeft, zou ik het zo laten. en anders is het 'pech' en zou ik me er niet druk om maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DonJunior
edit: nevermind

[Voor 91% gewijzigd door DonJunior op 15-02-2022 14:04]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
DonJunior schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:28:
Wat een onzin zeg. Ik weet dat zoals gewoonlijk bij Tweakers weer alle verantwoordelijkheid op de koper wordt geschoven, maar de koper heeft gewoon niet geleverd wat hij beloofd heeft. Of dat TS zich bij deze twee processoren zich druk moet maken erover, dat is een tweede. Maar je moet er wel vanuit kunnen gaan dat wat de verkoper vertelt gewoon juist is.

• DonJunior
@Sissors Dat is geen onzin.. het woordje 'onzin' gebruiken om een punt te maken is pas onzin.

Een koper heeft gewoon onderzoeksplicht. Dat is hier niet voldoende gebeurd, vanwege allerlei redenen.
De verkoper moet inderdaad leveren wat is geadverteerd, maar als koper moet je óók gewoon kijken wat je koopt en niet blind vertrouwen op mensen. Zeker niet op Marktplaats.
Beiden kanten zitten hier dus fout..

• Sissors
DonJunior schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:26:
@Sissors Dat is geen onzin.. het woordje 'onzin' gebruiken om een punt te maken is pas onzin.

Een koper heeft gewoon onderzoeksplicht. Dat is hier niet voldoende gebeurd, vanwege allerlei redenen.
De verkoper moet inderdaad leveren wat is geadverteerd, maar als koper moet je óók gewoon kijken wat je koopt en niet blind vertrouwen op mensen. Zeker niet op Marktplaats.
Onderzoeksplicht betekend niet dat de verkoper maar mag liegen en het de schuld van de koper is. De verkoper moet gewoon juiste informatie geven.

Verkoop je nu een fiets bijvoorbeeld, en stel je dat die in goede staat is, en vind de koper nadat hij hem heeft bekeken en gekocht achteraf toch dat de cassette wel redelijk wat slijtage heeft, ja dat is onderzoeksplicht. Want daar zit gewoon een grijs gebied.

Maar ook als ik een SSD verkoop van 512GB, iemand neemt hem over, en thuis blijkt dat het een 16GB USB stick is in een SSD behuizing die doorgeeft dat hij 512GB heeft, dan gaan we dat ook niet gooien op onderzoeksplicht. De verkoper moet gewoon leveren wat hij zegt dat hij levert. Daar zit weleens een grijs gebied in (zoals de goede staat van een fiets), maar dat is hier duidelijk niet het geval.

• DonJunior
@Sissors Conclusie van je hele relaas is dus dat het een 'grijs gebied' blijkt. Dan moet je dus niet geen verkondigen dat iets onzin is.
Onzin betekent namelijk dat iets pertinent onwaar is.. dat lijkt me hier dus duidelijk niet het geval.

Hoe dan ook schiet TS helemaal niets op met deze discussie.

• Sissors
DonJunior schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:31:
@Sissors Conclusie van je hele relaas is dus dat het een 'grijs gebied' blijkt. Dan moet je dus niet geen verkondigen dat iets onzin is.
Onzin betekent namelijk dat iets pertinent onwaar is.. dat lijkt me hier dus duidelijk niet het geval.

Hoe dan ook schiet TS helemaal niets op met deze discussie.
Nee, absoluut niet. Dat "hele relaas" gaat erover dat het absoluut geen grijs gebied is of een i5 4590 hetzelfde is als een i5 4690k, dat is hij niet. Er is geen grijs gebied. Of iets in nieuwstaat is of niet, kan een grijs gebied zijn. Maar hoe is het in hemelsnaam grijs gebied dat de verkoper gewoon een andere processor heeft geleverd alswaar mee geadverteerd is?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het lijkt er op dat TS de kans is ontnomen dit te controleren
Hayan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:21:
Zoals titel vermeld heb ik een desktop op marktplaats gekocht waarin stond dat deze een i5 4690K zou hebben.
heb hiervoor 1h30m en 2h terug met ov gereist om hem te halen en op locatie leek alles gewoon goed maar kom ik thuis zie ik dat deze een i5 4590 had inplaats van i5 4690K.

ook had hij bijna alle kabels niet aangesloten dus was dat ook een moeite.

maar wat ik me nu afvraag is wat moet ik doen want het is wel een teleurstelling dat ik niet krijg wat er vermeld stond.

(Verkoper reageert ook niet)
Het kan dus zijn dat TS het niet in Windows bij info, kon nakijken welke CPU er in zit.
Onderzoeksplicht stukje kan ook zijn door nadrukkelijk te vragen via MP bericht, of er wel een i5-4690K in zit.
daarmee geef je eigenlijk aan dat je alleen de koop laat doorgaan als die CPU er in zit.

Dit kan ook irritatie bij een verkoper opwekken, met de gedachte dat hij misschien de boel wel eens kan bedonderen.
TS mag er vanuit gaan dat de PC de specificaties verwacht die geadverteerd zijn.

maar zolang TS niet meer reageert, blijft veel speculatie ..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sissors schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:34:
[...]

...Maar hoe is het in hemelsnaam grijs gebied dat de verkoper gewoon een andere processor heeft geleverd alswaar mee geadverteerd is?
Eerlijke fout?

Volgens mij zelfs van de week hier nog iemand op GoT; die dacht zelf CPU A te hebben maar er bleek gewoon echt een heeeeel ander type CPU in te zitten. Klinkt als vergeetachtig / stom / dom / bad luck.

Ik zeg zeker niet dat de verkoper "bewust" een andere CPU erin gepropt heeft maar het kan ook zijn dat verkoper "onbewust" ooit die 4590 & 4690K omgewisseld heeft en gewoon vergeten is de correcte info op MP te posten.

Daarnaast, ik lees in het hele topic nergens of verkoper ook iets als CPU-Z ofzo gepost had in de advertentie; het is dus gokken "wie" of "waar" het euvel zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sissors
MAX3400 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Eerlijke fout?

Volgens mij zelfs van de week hier nog iemand op GoT; die dacht zelf CPU A te hebben maar er bleek gewoon echt een heeeeel ander type CPU in te zitten. Klinkt als vergeetachtig / stom / dom / bad luck.

Ik zeg zeker niet dat de verkoper "bewust" een andere CPU erin gepropt heeft maar het kan ook zijn dat verkoper "onbewust" ooit die 4590 & 4690K omgewisseld heeft en gewoon vergeten is de correcte info op MP te posten.
Kan ik mij prima voorstellen, daarom heb ik ook niet bijvoorbeeld de verkoper van oplichting beschuldigd ;). Want als hij het wel expres had gedaan, was het daaronder gevallen. Maar verandert niet dat de fout gewoon bij verkoper zit.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat een zelfkennis om het gebruik van het woord onzin als onzin te bestempelen. :+ Iets anders leveren dan waarmee je adverteert en dat zou prima zijn omdat het tijdens de verkoop niet door de koper is ontdekt, hoe bedenk je het. Iets anders leveren dan beloofd is gewoon letterlijk de definitie van non-conform.

Maar even pragmatisch: het enige relevante verschil is de overklokbaarheid en 200MHz kloksnelheid. Ik weet het precieze doel van de PC niet maar voor typisch serverwerk is overklokken niet echt nuttig of gewenst, en die 200MHz gaat ook nauwelijks merkbaar zijn. Gezien de ouderdom is het gangbare prijsverschil inderdaad echt hooguit tientjeswerk, als het überhaupt een tientje is. Dus pragmatische oplossing: schouders ophalen en niet meer over nadenken.

[Voor 7% gewijzigd door bwerg op 16-02-2022 08:59]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee