Mijn vraag is hoe het kan dat ik volgens Windows 11 systeeminfo een andere processor in mijn pc heb dan ik steeds denk te hebben. Tenzij ik het volledig gewist uit mijn geheugen, weet ik niet beter dan dat ik een i7-4790 Quadcore processor ooit geïnstalleerd heb. Echter geeft mijn systeem aan dat ik een i7-8700, 4300 Mhz geïnstalleerd zou hebben. Nu weet ik dat Windows 11 oudere processors niet altijd even goed ondersteunt, maar dit is toch wel raar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 64 bit
Gigabyte H370 Aorus Gaming 3 Wifi
64 GB RAM
AIDA64 EXTREME voor systeeminfo
Windows 11 eigen systeeminfo
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet gezocht ene dus gevonden dat Windows wel eens moeite met oudere processors kan hebben, maar dat ging dan meer om de update naar W11, dat je dat dan zelf moest downloaden i.p.v. dat dat automatisch gaat.
Het gaat me voor nu een stap te ver om de hele zaak te demonteren en te kijken wat er op de processor gedrukt staat, maar ik ben wel even flabbergasted wat er nu aan de hand kan zijn. Mijn geheugen is altijd uitstekend, maar hoe dit zit, geen idee...
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 64 bit
Gigabyte H370 Aorus Gaming 3 Wifi
64 GB RAM
AIDA64 EXTREME voor systeeminfo
Windows 11 eigen systeeminfo
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet gezocht ene dus gevonden dat Windows wel eens moeite met oudere processors kan hebben, maar dat ging dan meer om de update naar W11, dat je dat dan zelf moest downloaden i.p.v. dat dat automatisch gaat.
Het gaat me voor nu een stap te ver om de hele zaak te demonteren en te kijken wat er op de processor gedrukt staat, maar ik ben wel even flabbergasted wat er nu aan de hand kan zijn. Mijn geheugen is altijd uitstekend, maar hoe dit zit, geen idee...
...