Die rode muur zal vrijwel zeker een draagmuur zijn, dus met 4,5m zal dat al wel een flinke draagbalk vereisen.
Voor die blauwe muur: hangt natuurlijk heel erg af of dat óók een draagmuur is, of je daar gemakkelijk iets mee kunt doen… Stel dat je die wel weg zou kunnen halen:
Ik denk dat ik de blauwe muur dan een metertje naar boven zou verplaatsen, laat deze gelijk lopen met de achtergevel van het linkerdeel.
Dan heb je een hele ruime praktische woonkamer, zonder rare complexe hoekjes enzo.
De overgebleven ruimte rechtsboven lijkt me dan handig als berging/bijkeuken of zo.
TV kun je dan tegen de rechterbuitenmuur plaatsen (die dan iets van 4,5m lang is, dus ook perfect om mooie frontspeakers naast de TV te zetten, zonder opgepropt eruit te zien of te klinken)
Bank zet je dan ongeveer in zijn geheel onder de rode balk, metertje naar links nog.. dus eigenlijk midden in de kamer.
je kunt dan LR surroundspeakers aan beide kanten recht naast de bank, zelfs in/op de muren links/rechts van de bank plaatsen. (eentje tegen de muur van die 0,78m2 kamer, de andere recht ertegenover… Perfect!! Je zit dan niet “tegen” de surroundspeakers aan, zoals in je kleine hoekje, maar toch wel ruim een meter er vanaf).
De draagbalk van de rode muur moet je toch aftimmeren… als je die aftimmering iets breder maakt, kun je daar nog Atmos inbouw plafondspeaker in plaatsen, die dan dus ongeveer recht boven je bank hangen… (again… perfect!)
Achter de bank plaats je de eetkamertafel met stoelen.
Keuken laat je in die hoek zitten waar ie nu zit (dus linksonder).
dan is je eetkamertafel in een rechte lijn te bereiken vanaf de keuken..
Bank staat redelijk dicht bij de eetkamertafel. Ondanks dat ie er aan de achterkant staat, blijf je daar toch contact houden. Vanaf eettafel kun je ook nog wat van de TV meekrijgen als het nodig is…
Lijkt me de perfecte oplossing!
Ook nog keuken indeling advies nodig? heb ik ook nog wel wat ideetjes voor als ik die ruimte zo zie…

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!