Ik ben ook met een dergelijk project als TS bezig, om in elke kamer UTP en COAX kabels te leggen, dat zouden dan 6 coax aansluitingen worden. Nou las ik een advies dat bij meer dan 2 tv's, dan wel kabels langer dan 15 meter, dat een versterker wordt geadviseerd. Deze website kwam ik tegen en had daar wel een mooi overzicht van. Een versterker met meer dan 5 aansluitingen is blijkbaar niet zo gangbaar. Is de 'workaround' dan om een multitap aan de versterker aan te sluiten?Scorpio_King schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:07:
Optie 2.
AOP > Splitter (1 in 2 uit) > Kabelmodem en Versterker > Multitap (langste kabel op sterkste uitgang).
Vooral F-Connectoren gebruiken die je met een tang krimpt en geen opdraai variant!
Reële andere optie is om de aansluitingen die je niet gebruikt ook niet aan te sluiten en te wisselen als je je tv van locatie verplaatst.
Evt. zou ik ook nog het tweede advies kunnen volgen en kabels omprikken naar gelang waar gebruik nodig is
@ijske Zou je de Hirschmann GHV930 nog steeds/in mijn geval adviseren? En welke multitap gebruik jij?
@_JGC_ Zou je ook alleen een verdeler kunnen proberen als je kabels langer dan 15m hebt? Of dan moet je over het algemeen toch wel aan de versterker? (welke verdeler zou je adviseren?)