Situatie.
Bestaand nummer is zakelijk, welke we ook privé mogen gebruiken al tientalle jaren.
Zit dus vol met "privegegevens en apps." Tot nu geen probleem.
Maar zakelijk word steeds meer "dichtgeschroeft" veiligheid enz.
Dus besloten nieuw privé nummer te nemen.
Extra probleem is. De zakelijke sim zit in een zelfgekochte mobiel. Android 11.
Dualsim mogelijk. Alleen geen dubbele g4 lte. Eentje wordt dan g3 dus kans is groot dat ik fysiek spits naar twee mobieltjes.
Vragen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik dacht sim 1 zakelijk, sim2 tijdelijk de nieuwe privé.
En dan mijn privé only apps omzetten stuk voor stuk naar het nieuwe nummer.
(sommige apps zijn gekoppeld aan zakelijkenummer met smsbevestiging of google authentication.)
(financiële dingen.)
Kan ik apps stuk voor stuk koppelen aan een nummer? (spiltsen zeg maar?)
En daarna de zakelijke ontkoppelen van mn huidige mobiel?
En die gaat dan in een andere als de dualsim minder prettig werkt. Meeste auto's die adroid auto gebruiken zijn niet dubbel gekoppeld begreep ik. Rij veel op googlemaps. (autonav is minder prettig.)
Linkjes plaatsen van kjik hier eens ook goed als antwoord. Ik ga er van uit dat er mensen zijn met ervaring hier in en die hoop ik te bereiken.
Bestaand nummer is zakelijk, welke we ook privé mogen gebruiken al tientalle jaren.
Zit dus vol met "privegegevens en apps." Tot nu geen probleem.
Maar zakelijk word steeds meer "dichtgeschroeft" veiligheid enz.
Dus besloten nieuw privé nummer te nemen.
Extra probleem is. De zakelijke sim zit in een zelfgekochte mobiel. Android 11.
Dualsim mogelijk. Alleen geen dubbele g4 lte. Eentje wordt dan g3 dus kans is groot dat ik fysiek spits naar twee mobieltjes.
Vragen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik dacht sim 1 zakelijk, sim2 tijdelijk de nieuwe privé.
En dan mijn privé only apps omzetten stuk voor stuk naar het nieuwe nummer.
(sommige apps zijn gekoppeld aan zakelijkenummer met smsbevestiging of google authentication.)
(financiële dingen.)
Kan ik apps stuk voor stuk koppelen aan een nummer? (spiltsen zeg maar?)
En daarna de zakelijke ontkoppelen van mn huidige mobiel?
En die gaat dan in een andere als de dualsim minder prettig werkt. Meeste auto's die adroid auto gebruiken zijn niet dubbel gekoppeld begreep ik. Rij veel op googlemaps. (autonav is minder prettig.)
Linkjes plaatsen van kjik hier eens ook goed als antwoord. Ik ga er van uit dat er mensen zijn met ervaring hier in en die hoop ik te bereiken.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....