Vraag

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Op de Pixel telefoons, maar recent ook Oneplus Nord en binnenkort nog meer telefoons, is de bel applicatie de standaard dialer app van Google geworden:
https://play.google.com/s...ogle.android.dialer&hl=nl

In geval van Dual Sim, kun je er voor kiezen om altijd te vragen welke sim kaart te gebruiken, of standaard te bellen via 1 specifieke sim kaart.
Aangezien ik meestal via 1 bepaalde sim bel, en ook vaak uit de auto, heb ik het ingesteld om standaard via die ene sim kaart te bellen. Dit voorkomt dat ik tijdens het rijden de telefoon fysiek hoef te bedienen om de sim kaart per gesprek te kiezen.

Maar nu komt het, de keren dat ik via de andere sim kaart wil bellen, moet ik eerst het gesprek starten waarna ik in het gesprek venster kan kiezen voor sim kaart wisselen, dan wordt het eerste gesprek afgebroken, en opnieuw opgestart via de tweede sim.

Op een Samsung telefoon kun je met de bel applicatie gewoon kiezen bij het nummer of je via sim 1 of sim 2 wilt bellen, beide bel iconen zijn daar beschikbaar.

Heeft iemand uitgevogeld of dat ook in de Google bel applicatie ingesteld kan worden dat je gelijk de andere sim kunt kiezen en niet eerst gesprek starten met de standaard sim om naar de andere sim te kunnen wisselen?

Beste antwoord (via swhnld op 27-09-2020 00:46)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
swhnld schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:01:
[...]

Ja, maar dat wil ik niet, ik wil gewoon 2 knoppen zodat ik kan kiezen welke te nemen, maar onderweg in de auto dat altijd de standaard gepakt wordt ivm hands free bellen.
De app Dual Sim Selector is precies wat je bedoeld. Daar kan je per nummer of per groep instellen met welke sim je wilt uitbellen.

Bij nummer waar het nog niet is ingesteld krijg je eerst de vraag en kan je daarna een simkaart instellen als standaard.

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-03 19:53
Ik weet niet echt een eenvoudige manier, maar via ##794824746## kun je in de dialer switchen tussen sims. In settings kan je ook aangeven om altijd te moeten kiezen met welke sim je wilt bellen (in plaats van 1 sim als standaard in te stellen). Er zijn vast ook wel apps te vinden om dit te doen, bvb Signal Spy.

• AderHamer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-03 11:28
Ik heb stock Android (one) en dual sim en mijn telefoon vraagt altijd welke sim er gebruikt moet worden.
Bij netwerk en dan simkaarten kun je dat zo instellen.
Calls> ask every time staat ie op bij mij

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
Ik kon op mijn vorige telefoon per nummer instellen welke sim te gebruiken.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• swhnld
  • Nu online
AderHamer schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:42:
Ik heb stock Android (one) en dual sim en mijn telefoon vraagt altijd welke sim er gebruikt moet worden.
Bij netwerk en dan simkaarten kun je dat zo instellen.
Calls> ask every time staat ie op bij mij
Ja, maar dat wil ik niet, ik wil gewoon 2 knoppen zodat ik kan kiezen welke te nemen, maar onderweg in de auto dat altijd de standaard gepakt wordt ivm hands free bellen.

• swhnld
  • Nu online
NoFearCreations schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:58:
Ik kon op mijn vorige telefoon per nummer instellen welke sim te gebruiken.
En op je huidige telefoon?
Wat was de telefoon applicatie op je vorige telefoon, en op je huidige telefoon?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
swhnld schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:02:
[...]

En op je huidige telefoon?
Wat was de telefoon applicatie op je vorige telefoon, en op je huidige telefoon?
Volgens mij Simpler Dialer. Zie dat het op mijn huidige Xiaomi met Mui9 ook niet meer kan.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• rens-br

rens-br

swhnld schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 08:01:
[...]

De app Dual Sim Selector is precies wat je bedoeld. Daar kan je per nummer of per groep instellen met welke sim je wilt uitbellen.

Bij nummer waar het nog niet is ingesteld krijg je eerst de vraag en kan je daarna een simkaart instellen als standaard.

• swhnld
  • Nu online
rens-br schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:39:
[...]

De App Dual Sim Selector is precies wat je bedoeld. Daar kan je per nummer of per groep instellen met welke sim je wilt uitbellen.

Bij nummer waar het nog niet is ingesteld krijg je eerst de vraag en kan je daarna de simkaart instellen als standaard.
Ja, deze app voldoet aan mijn wensen, en is de 4,99 euro waard om het na de proefperiode te blijven gebruiken.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-03 19:53
swhnld schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:47:
[...]

Ja, deze app voldoet aan mijn wensen, en is de 4,99 euro waard om het na de proefperiode te blijven gebruiken.
Met chronoprof kan je je dual sim nog verder personaliseren (bvb werksim op stil buiten de werkuren). Best sideloaden voor volle functionaliteit.

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03 15:15
Aanhakend op deze discussie:
Weet iemand of het mogelijk is om contacten uit Outlook contact bijvoorbeeld standaard via mijn werksim te laten bellen en de contacten die in mijn Gmail account zitten naar de privésim te laten gaan? Neem aan dat dit met de benoemde tools wel kan maar kan Android dit niet zelf? Dit zou voor mij (en anderen denk ik ook) een prima manier zijn om zakelijke en privé gesprekken goed te laten routeren

• swhnld
  • Nu online
tyson69 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:54:
Weet iemand of het mogelijk is om contacten uit Outlook contact bijvoorbeeld standaard via mijn werksim te laten bellen en de contacten die in mijn Gmail account zitten naar de privésim te laten gaan? Neem aan dat dit met de benoemde tools wel kan maar kan Android dit niet zelf? Dit zou voor mij (en anderen denk ik ook) een prima manier zijn om zakelijke en privé gesprekken goed te laten routeren
Je bent afhankelijk van de dialer app op je telefoon welke functies die biedt, en dat is per fabrikant anders. Dus dan moet je een dialer app hebben die dat onderscheid kan maken op basis van de bron van de contactpersonen.

• rens-br

rens-br

tyson69 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:54:
Standaard zit dat er niet in, maar ik gebruik zelf Multi Sim Selector en daar kan dat wel mee. Zoals al aangegeven.

Je kan dan per contact, per groep, per account, per prefix instellen met welke sim gebeld moet worden. Zelf heb ik twee gmail accounts aangemaakt, eentje voor de werk nummers en eentje voor mijn prive nummers.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee