Toon posts:

Van wie is deze glasvezelkabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 23:36
Ik doe even een necrobump op dit topic, met gelijkwaardige case. Deze aansluiting kwamen wij tegen in het voormalige bedrijfspand waar we zitten:

Helpdesk KPN zegt letterlijk: u heeft koper, en daar moet u het mee doen.

Helpdesk Freedom Internet gaat een WBA monteur langs sturen om onderzoek te doen.

De vraag is, van wie is de kabel, waar gaat ie heen, en kunnen we hier een mooi gigabit lijntje van maken? :-)

Is @AugmentoR er ooit achter gekomen?

Alle reacties

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

d-Frag

74% completed

nextware schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:59:
Ik heb ook eens in een dergelijke situatie gezeten. In een (bestaand) pand kwam een nieuwe eigenaar. In het pand bleek dus ook een glasvezel kabel te liggen. Navraag bij de oude eigenaar van het pand bleek dat deze destijds (speciaal) door KPN was aangelegd.

Echter: het signaal was, bij de verhuizing van de vorige eigenaar, opgezegd. De aansluiting bleek dus totaal niet meer bekend in de systemen van KPN (wat ik dus zeer vreemd vind.. lijkt me toch handig om een stukje historie hierover te bewaren).

Resultaat was dat er een nieuwe glasvezel kabel gegraven kon worden met alle kosten van dien :S
Geen idee hoe het nu is bij KPN, toen ik er werkte (dat is ook al meer dan 10 jaar geleden) was de administratie van glas in het tussen aansluitnet en klantlocaties al een drama.

Dikke kans dat de op de glasvezels in de ring allang naar een ander klant zijn uitgelast en de administratie verdwenen is (waarschijnlijk met het opheffen van de verantwoordelijke afdeling).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
Dit is inderdaad zakelijk glas van KPN. Is wel te bestellen maar dat werkt heel anders. Ik weet niet welke helpdesk er is gebeld maar 0800-0402 gaat niet helpen. Zakelijk glas vraag je aan via een business partner.
Dan gaat er een opdracht naar de aannemer die de offerte maakt. Die kan dan echt wel zien dat dit er al zit en dat er dus waarschijnlijk alleen gelast hoeft te worden in de ring (de hoofdkabel).
Maar verwacht geen goedkope prijs... Zakelijk glas kost veel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:49
Je kan ook een KLIC-melding doen bij het kadaster. Dan kan je zien wiens kabels en leidingen er door je grond lopen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Morzzz ik heb je topic afgeplists vanaf Van wie is deze glasvezelkabel?, aangezien een eigen topic toch de voorkeur heeft.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Morzzz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:34:
Ik doe even een necrobump op dit topic, met gelijkwaardige case. Deze aansluiting kwamen wij tegen in het voormalige bedrijfspand waar we zitten:

[Afbeelding]

Is @AugmentoR er ooit achter gekomen?
AugementoR weet ervan.

Zijn verbinding hoorde destijds bij de organisatie van wie de verbinding was. (politie).
Die lijn zal vervolgens zijn opgeheven en dan is het echt een raadsel waar die naar toe loopt.

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 23:36
Ik ben nog steeds bezig met deze kwestie.

Eigenlijk heb ik nog steeds niemand gevonden die mij kan vertellen waar deze lijn heen gaat, en als dit inderdaad zakelijk glas is wil ik wel ver weg blijven van de tarieven die daarvoor gerekend worden.

Wat we eigenlijk willen is een glasvezelaansluiting op Freedom Internet, maar ook die hebben geen idee hoe ze dit moeten realiseren :-(

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Je zou een graafmelding KLIC kunnen doen voor het pand + omgeving. Iedereen die spullen in de grond heeft liggen moet dan binnen een aantal dagen via het Kadaster aangeven wat ze er hebben liggen met een situatieschets. Wellicht dat je dan in de antwoorden ook de glasvezel terugziet met diegene die er de eigenaar van is.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

De makkelijkste optie om er achter te komen waar deze lijn naar toe komt (want het is gewoon KPN) is door een glasvezelverbinding aan te vragen bij KPN zelf (zakelijk).

Ze gaan de lijn dan nalopen om te zien of er al een aansluiting aanwezig is en zullen hier een melding van maken bij de klant. Wij zaten met een vergelijkbare kwestie waarbij ook KPN aangaf dat deze niet van KPN was. Achteraf bleek deze afgekoppeld en dus loos te zijn.

Wabbawabbawabbawabba

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:54
Dit is KPN zakelijke glasvezel verbinding daar ligt.

daar wordt voor klein zakelijk of gewoon consument niet overheen geleverd.
dan kom je aan groot zakelijk abonnement dat ook behoorlijke prijs mee brengt.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-02 11:20
Heb je niet ergens een glaspaneel of een glasswitch hangen? In die zwarte flexibele buis is de afgaande kant en die zal ongetwijfeld uit komen in een patchkast. Vaak staat op het glaspaneel ook iets van een WOS nummer of iets dergelijks. Als je een zakelijke verbinding aanvraagt volgt er daarna vaak een site survey door een aannemer die zulke dingen gaat bekeken. En waarschijnlijk zal dan worden vastgesteld dat levering een niet al te moeilijk klusje zal zijn.

Het is inderdaad wel een andere prijsstelling dan koper en FTTH verbindingen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Neem even contact op met https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/
Die kunnen veel meer zien dan gewoon de "kpn-consumenten" tak.

Wise enough to play the fool

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55
Is 'gewoon' een KPN ftto fiber aansluiting.

200+ euro p/m voor een 10/10 verbinding is heel normaal bij dat soort aansluitingen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee