Van wie is deze glasvezelkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.423 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
We hebben een bedrijfspand gekocht en willen hier glasvezel hebben.

Volgens KPN is er geen glasvezel aanwezig en moet er gegraven worden. Maar in de meterkast zit toch echt een aansluiting, en loopt zelfs door naar de serverruimte met 4 fibers.

Gebouwenbeheerder weet van niets, Hoe kom ik er achter wie deze kabel heeft gelegd en waar hij vandaan komt?

Glas 1

Glas 2

Glas 3

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Beste antwoord (via AugmentoR op 27-10-2019 00:48)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:56
krakendmodem schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Indien het een voormalige politiebureau is geweest, dan is de kans aanwezig dat het inderdaad een netwerk van de politie is geweest.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat deze verbindingen opgeruimd zouden worden.
Gegevens ontvangen van TS. Lijkt inderdaad een oude aansluiting te zijn geweest van het bureau.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Postcodecheck doen op internetten.nl en dan kan je zien wie de aanbieders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 09:32

Wish

ingwell

Doorknippen en kijken welke monteur er komt opdraven :) ?

Zijn jullie de enige in het pand? Anders navragen bij de andere huurders.

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n ding vond ik hier ook in de meterkast, toen ik voor een bedrijfspand glasvezel wilde regelen, en er vanuitging dat het er al lag.
Die glasvezels bleken niet van KPN te zijn, maar ooit door een vorige huurder te zijn aangelegd als netwerk tussen meerdere panden (in ons pand zat eerst een woningbouwvereniging). Die fibers gaan klaarblijkelijk nergens meer naar toe, dus we kunnen daar ook niets mee.

Ik denk dat het in jouw geval ongeveer hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
@Ernemmer Postcodecheck internetten.nl geeft 'geen resultaten' voor glasvezel;
@Wish Zijn enigen in pand, en is ook niet in gebruik
@TERW_DAN Ja daar was ik al bang voor.. Het is een voormalig politiebureau is, het zou een soort intern netwerk kunnen zijn geweest naar andere bureau's of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
AugmentoR schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:06:
@Ernemmer Postcodecheck internetten.nl geeft 'geen resultaten' voor glasvezel;
@Wish Zijn enigen in pand, en is ook niet in gebruik
@TERW_DAN Ja daar was ik al bang voor.. Het is een voormalig politiebureau is, het zou een soort intern netwerk kunnen zijn geweest naar andere bureau's of zo...
Indien het een voormalige politiebureau is geweest, dan is de kans aanwezig dat het inderdaad een netwerk van de politie is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 16-10-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 21:41
staat er nog licht op? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Bockelaar op 16-10-2019 15:08 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat staat er op dat label wat om die buis zit?

Kleur buis suggereert dat het een KPN buis is, die MB4 (kleine afgeronde doosje) aan de muur ook.

Wat je altijd kan doen is een KLIC melding, dan weet je in ieder geval wat er in de grond ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 21:41
DizzyWeb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:08:

Wat je altijd kan doen is een KLIC melding, dan weet je in ieder geval wat er in de grond ligt.
mwah, KLIC is ook niet heilig hoor, hier was er volgens KLIC alleen een gas -lage druk- aansluiting en een reggefiber die naar het huis ging. Dus geen stroom, geen water, geen afvoer, geen riool enzovoort.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mogelijk dat de achterliggende infrastructuur er wel afgehaald is, maar ze niet alle fibers tot aan de meterkast eruit hebben getrokken. Het zou me verbazen als deze fibers nog daadwerkelijk ergens naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit is gewoon standaard zakelijk glas van een willekeurige aanbieder maar gezien de werking van zakelijk glas is de vraagstelling niet nodig: Stel dat het huidige glaasje zakelijk glas van RoutIT via Eurofiber was en je bestelt opnieuw via RoutIT Eurofiber, dan wordt in 9 van de 10 gevallen toch opnieuw een glaasje aangelegd. Slechts zelden wordt het huidige glaasje opnieuw gebruikt. Op consumentenwebsites ga je niet vinden welke aanbieder het is.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 16-10-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op mijnaansluiting.nl is het wel te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Oke bedankt allemaal, ik ga nog even mijnaansluiting.nl checken (dank Fable) maar het zal wel een nieuwe aansluiting moeten gaan worden vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Mijnaansluiting.nl vertelt je helemaal niks want dat is een website waar je een nieuwe aansluiting aanvraagt (zonder diensten).
Uit die gebruikte dikke blauwe buis maak ik ook op dat het KPN betreft. Ik ken geen enkele andere glaspartij die blauwe HDPE gebruikt.
Ik weet niet wie je bij KPN hebt gesproken maar eigenlijk loopt dat altijd via KPN Zakelijk Glas. En dat is een "provider". Je krijgt niet altijd de beste informatie daar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:06
Wat is de postcode / huisnr?
Mag ook via PM als je wil, dan kan ik even kijken of ik iets kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
We gaan het zien, ik heb via PM e.e.a. gestuurd... Ik ga overigens nu even 2 weken van de radar vanwege vakantie, maar kom er op terug. Bedankt allemaal!

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Gegevens ontvangen van TS. Lijkt inderdaad een oude aansluiting te zijn geweest van het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 21:26
DizzyWeb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:08:
Wat staat er op dat label wat om die buis zit?

Kleur buis suggereert dat het een KPN buis is, die MB4 (kleine afgeronde doosje) aan de muur ook.

Ik ben er niet dagelijks mee bezig maar KPN regelt die zaken voor politie/defensie/AIVD. Het zijn wel compleet gescheiden buizen van andere zakelijke verbindingen en reggefiber e.d. Er is een compleet eigen technische dienst voor (alleen die lassen niet ondergronds) die ik ook wel eens in mijn nek heb gehad buiten :P (graafschade).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 10-05 19:51
Vragen aan de vorige eigenaar wie hun provider was toch snelste oplossing lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Ik heb ook eens in een dergelijke situatie gezeten. In een (bestaand) pand kwam een nieuwe eigenaar. In het pand bleek dus ook een glasvezel kabel te liggen. Navraag bij de oude eigenaar van het pand bleek dat deze destijds (speciaal) door KPN was aangelegd.

Echter: het signaal was, bij de verhuizing van de vorige eigenaar, opgezegd. De aansluiting bleek dus totaal niet meer bekend in de systemen van KPN (wat ik dus zeer vreemd vind.. lijkt me toch handig om een stukje historie hierover te bewaren).

Resultaat was dat er een nieuwe glasvezel kabel gegraven kon worden met alle kosten van dien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

krakendmodem schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Ik krijg meteen zin om te testen of er nog een connectie aan de andere kant is.... Goede plek voor een hackers meeting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AugmentoR
Haha ik snap (en deel) je interesse Emielvanputten, maar ga 'm zakelijk inzetten dus dat is een no-go :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuadBIH
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-01-2023
Dat lijkt op een MB4 aansluiting van KPN grootzakelijk. Maar als je naar standaard KPN nummer belt weten ze daar helemaal niks van, en zullen ze zeggen u heeft geen glasvezel van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SuadBIH ongetwijfeld goed bedoeld, maar het kicken van een oud topic is niet helemaal de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.