-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2024 19:10 ]
Lijkt mij een prima salaris. Je studeert nog, dus dat is helemaal geen meerwaarde nog. Je draagt de verantwoordelijkheid, maar pas als het project succesvol en/of voltooid is dan heb je bewezen dat je ook daadwerkelijk van meerwaarde bent.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:51:
Langzaam maar zeker krijg ik het gevoel dat ik toch een hoger salaris verdien, wat denken jullie?
Momenteel draai ik mee in een groot project dat ik namens de volledige TV afdeling op mij draag. Naar mijn idee neem ik voornamelijk met dat laatste een belangrijke positie in.
[
Ik studeer sinds kort ook aan de OU.
[ Voor 7% gewijzigd door President op 09-02-2022 18:02 ]
Deels omdat ik de salarisverhoging bij de overgang van junior naar medior erg weinig vond. Daarnaast hoor ik ook van collega's op een vergelijkbaar niveau dat ze aanzienlijk meer geld verdienen. Dat schuurt bij mij een beetje.President schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:00:
[...]
Lijkt mij een prima salaris. Je studeert nog, dus dat is helemaal geen meerwaarde nog. Je draagt de verantwoordelijkheid, maar pas als het project succesvol en/of voltooid is dan heb je bewezen dat je ook daadwerkelijk van meerwaarde bent.
En je bent net vorig jaar overgegaan naar medior waar vanzelfsprekend ook meer verantwoordelijkheid bij hoort.
Waarom denk je precies dat je meer moet gaan verdienen? Ik bedoel, iedereen vindt dat hij meer moet verdienen, zeker in de zorg en bij de politie verdienen ze meer... Ze krijgen het alleen niet
[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 09-02-2022 18:20 ]
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
En die collega's op een vergelijkbaar niveau zijn ook net medior en zijn nu ook voor het eerst verantwoordelijke bij een groot project? Niet dat je vergelijkt met mensen die het al jaren doen? Ik weet ook niet of je bedrijf werkt met salaris schalen en dat je in de komende jaren dus 'automatisch' naar het salaris doorgroeit?Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:07:
[...]
Deels omdat ik de salarisverhoging bij de overgang van junior naar medior erg weinig vond. Daarnaast hoor ik ook van collega's op een vergelijkbaar niveau dat ze aanzienlijk meer geld verdienen. Dat schuurt bij mij een beetje.
Ook niet onbelangrijk is dat ik online functies zie die op mij aansluiten met hogere salarissen.
Ik zit in een schaal waarin doorgroei nog voldoende mogelijk is. Ik zie mezelf eerder op het niveau van 3800 - 4200 euro. Ik heb recent zelfs een aanbod gehad van 4500 maar zag het bedrijf niet echt zitten. Vermoedelijk komt het op wisselen neer ja, maar ik heb het prima naar mijn zin dus onderhandelen heeft de voorkeur.Tys schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:19:
Dit lijkt toch een prima salaris (al mist daarvoor aanvullende informatie)? Hoeveel wil je meer? Is er nog groei mogelijk? Ben je niet tevreden dan kan je natuurlijk gaan onderhandelen, maar voor 'aanzienlijke' sprongen op korte termijn zal je van baan moet wisselen.
wat meestal het beste werkt is goed voorbereiding. Zorg dat je voorbeelden hebt van soortgelijke functies met die hogere salaris indicatie (glassdoor?), zorg dat je kan onderbouwen waarom jij minimaal op datzelfde niveau zit en zorg voor wat voorbeelden hoe jouw werkt heeft bijgedragen aan meer winst voor het bedrijf.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:38:
[...]
Ik zit in een schaal waarin doorgroei nog voldoende mogelijk is. Ik zie mezelf eerder op het niveau van 3800 - 4200 euro. Ik heb recent zelfs een aanbod gehad van 4500 maar zag het bedrijf niet echt zitten. Vermoedelijk komt het op wisselen neer ja, maar ik heb het prima naar mijn zin dus onderhandelen heeft de voorkeur.
Een heleboel vragen! Het mag duidelijk zijn dat dit niet mijn eerste project is, ik werk onderhand al zo'n 5 jaar in de IT. Het bedrijf werkt inderdaad met schalen en ik ga er jaarlijks zo'n 120 euro op vooruit.President schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:24:
[...]
En die collega's op een vergelijkbaar niveau zijn ook net medior en zijn nu ook voor het eerst verantwoordelijke bij een groot project? Niet dat je vergelijkt met mensen die het al jaren doen? Ik weet ook niet of je bedrijf werkt met salaris schalen en dat je in de komende jaren dus 'automatisch' naar het salaris doorgroeit?
En je ziet functies die aangeven dat je met jouw opleiding en ervaring minimaal 4.xxx gaat verdienen? Of kijk je dan naar een band breedte van 3.xxx-4.xxx waar je alleen naar de bovenkant kijkt?
Kijk, meer salaris vragen kan en mag altijd. Maar wat als ze aangeven dat je je eerst meer moet bewijzen? Ben je het daar mee eens? Of ben je het oneens en zou het een reden zijn om te willen vertrekken? Denk vooraf over dat soort zaken na
Ook met dezelfde secundaire voorwaande? Met je benefit budget en waakdienstvergoeding verdien dat al ongeveer, alleen niet in kaal bruto salaris.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:38:
[...]
Ik zit in een schaal waarin doorgroei nog voldoende mogelijk is. Ik zie mezelf eerder op het niveau van 3800 - 4200 euro. Ik heb recent zelfs een aanbod gehad van 4500 maar zag het bedrijf niet echt zitten. Vermoedelijk komt het op wisselen neer ja, maar ik heb het prima naar mijn zin dus onderhandelen heeft de voorkeur.
Ik denk niet dat het terecht is het benefit budget en de waakdienstvergoeding onder bruto salaris te scharen. Het benefit budget is in feite vakantiegeld + een 13e maand. Voor de waakdienstvergoeding maak ik maandelijks voldoende uren.RagingPenguin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:41:
[...]
Ook met dezelfde secundaire voorwaande? Met je benefit budget en waakdienstvergoeding verdien dat al ongeveer, alleen niet in kaal bruto salaris.
Het heeft sowieso niks met rechten te maken... Je hebt recht op het minimumloon, verder niet...Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:41:
. Echter twijfel ik eraan of ik in mijn recht sta, vandaar dit topic.
Ach, ik denk dat we allemaal wel begrijpen wat ik bedoel met "in mijn recht staan" in deze context.President schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Het heeft sowieso niks met rechten te maken... Je hebt recht op het minimumloon, verder niet...
Zou wel appels met appels gaan vergelijken, veel functies in hogere vergoedingen kennen geen overwerkvergoeding en niet alle banen hebben een 13 of 14e maand.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:43:
[...]
Ik denk niet dat het terecht is het benefit budget en de waakdienstvergoeding onder bruto salaris te scharen. Het benefit budget is in feite vakantiegeld + een 13e maand. Voor de waakdienstvergoeding maak ik maandelijks voldoende uren.
Tja. Ik ken het bedrijf en de cultuur niet. Als jij merkt dat collega's met evenveel ervaring in je huidige rol veel meer verdienen dan jij dan vind ik het niet vreemd dat je meer wilt verdienen! Maar als die een paar jaar meer ervaring hebben of in die tijd al x grote projecten goed hebben afgerond dan ben je onrealistisch aan het vergelijken... En dat jij MBO hebt en zij mogelijk HBO+ dat zou dan ook niet moeten betekenen dat je minder zou moeten krijgen bij dezelfde verantwoordelijkheden en prestaties. Maar goed, in dat opzicht heeft een universitaire studie dus ook weinig meerwaarde als je dan gelijk blijft in verantwoordelijkheden en werkzaamheden.Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:07:
[...]
Ach, ik denk dat we allemaal wel begrijpen wat ik bedoel met "in mijn recht staan" in deze context.
Ik doe de modulaire bachelor Informatica, dus hooguit student.Phyrozi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:25:
Doe je losse opleidingen/modules aan de OU? Want dat is hoe ik het interpreteer.
Dat is natuurlijk wel wat anders dan studeren en universitair opgeleid zijn.
Ah ja, wel een volledige opleiding uiteindelijkVerwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:26:
[...]
Ik doe de modulaire bachelor Informatica, dus hooguit student.
Ik denk niet dat ik mezelf tegenspreek. Het gaat om een groot project waar veel negatieve financiële gevolgen aan zitten wanneer het project ook maar enigszins gaat achterlopen. Ik ben de persoon die dit vanuit de TV afdeling draagt. Lijkt mij dat dit aantoont dat er vertrouwen is in mijn functioneren en dat ik van belang ben.Accretion schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:46:
Minder loon.
Je 'vindt' dat je meer moet verdienen maar je hebt helemaal geen feitelijke argumenten.
"Momenteel draai ik mee in een groot project dat ik namens de volledige TV afdeling op mij draag."
Je spreekt jezelf hier ook heel sterk tegen.
Naast dat je verhaal vooral wazig is.
---
Even zonder dollen, 3k netto met een MBO-4 is best veel, maar het staat/valt met hoeveel jaar werkervaring je hebt.
Dus ik hoop dat je wat sterkere argumenten hebt als je loonsverhoging vraagt, want hier prikt een beetje manager zo doorheen.
Ieder onderdeel, ieder radartje bij een klok is van belang... Maar, wij kennen de situatie niet en weten dus ook niet hoe belangrijk jouw rol is en waarom jij bent gekozen. Had jij toevallig uren vrij? Of ben jij van de 20 werknemers gekozen omdat je leidinggevende vindt dat jij boven de rest uitsteekt? Of is dit gewoon één van de zoveel projecten en hebben je collega's ook zulke belangrijke projecten?Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Ik denk niet dat ik mezelf tegenspreek. Het gaat om een groot project waar veel negatieve financiële gevolgen aan zitten wanneer het project ook maar enigszins gaat achterlopen. Ik ben de persoon die dit vanuit de TV afdeling draagt. Lijkt mij dat dit aantoont dat er vertrouwen is in mijn functioneren en dat ik van belang ben.
Je zegt dat je "meedraait" maar je zegt ook dat je "het hele project op je neemt"?Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Ik denk niet dat ik mezelf tegenspreek. Het gaat om een groot project waar veel negatieve financiële gevolgen aan zitten wanneer het project ook maar enigszins gaat achterlopen. Ik ben de persoon die dit vanuit de TV afdeling draagt. Lijkt mij dat dit aantoont dat er vertrouwen is in mijn functioneren en dat ik van belang ben.
EU DNS: 86.54.11.100
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Welke salarisverhoging had je dan verwacht / gehoopt te krijgen toen je van junior naar medior ging?Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:07:
[...]
Deels omdat ik de salarisverhoging bij de overgang van junior naar medior erg weinig vond.
En wat zijn collega's op een vergelijkbaar niveau? Zijn die, net als jij: 27 jaar, 5 jaar werkervaring en (mede)verantwoordelijke waar jij dat ook van bent? Of zijn het ook collega's die wellicht al wat langer mee draaien, meer ervaring hebben, andere projecten hebben getrokken, etc. etc.?Daarnaast hoor ik ook van collega's op een vergelijkbaar niveau dat ze aanzienlijk meer geld verdienen. Dat schuurt bij mij een beetje.
Ook niet onbelangrijk is dat ik online functies zie die op mij aansluiten met hogere salarissen.
Aangezien er nog voldoende doorgroei mogelijkheden zijn, weet je wat je moet doen om die groei te maken?Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:38:
[...]
Dat het om een groot project gaat, heb je al een paar keer benoemd. Maar staat of valt de productie met jou (als persoon)? Eerlijk gezegd: Ik denk van niet. Ik denk dat de productie ook zonder jou "gewoon" door zal gaan. Iedereen is tenslotte vervangbaar. Ben je dat niet, dan zou je iemand zijn die zo'n specifieke kennis heeft dat je jezelf moet afvragen of je niet voor jezelf moet beginnen...Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Misschien neem je het nu zelf een beetje persoonlijk? Ik heb verschillende punten overgenomen, sommige niet. Al met al lijkt het erop dat ik binnenkort een flinke salarisverhoging krijg.. dus lijk ik toch de juiste keuze gemaakt te maken.PnD schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:59:
Thanks, leuk topic van gemaakt zo 👍🏽
Tip voor je persoonlijke ontwikkeling: kritiek niet persoonlijk nemen, maar dankbaar zijn dat je het krijgt. En er iets mee doen als je het de moeite vindt.
Ik herken het wel hoor, je komt op tweakers even horen hoe andere mede tweakers er over denken en vaak valt een verschillend standpunt dan rauw op je dak omdat je van mening bent dat je in je recht staat of iedereen wel zal bekrachtigen dat je zelf gelijk hebt.PnD schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:59:
Thanks, leuk topic van gemaakt zo 👍🏽
Tip voor je persoonlijke ontwikkeling: kritiek niet persoonlijk nemen, maar dankbaar zijn dat je het krijgt. En er iets mee doen als je het de moeite vindt.
Ik gun het je dat er een tijd komt. Dan lees je dit terug en dan begrijp je wat ik bedoel.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:05:
[...]
Misschien neem je het nu zelf een beetje persoonlijk? Ik heb verschillende punten overgenomen, sommige niet. Al met al lijkt het erop dat ik binnenkort een flinke salarisverhoging krijg.. dus lijk ik toch de juiste keuze gemaakt te maken.
Zeker, dat is ook zo. Viel me in dit topic wel erg op vandaar mijn opmerking.loewie1984 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Ik herken het wel hoor, je komt op tweakers even horen hoe andere mede tweakers er over denken en vaak valt een verschillend standpunt dan rauw op je dak omdat je van mening bent dat je in je recht staat of iedereen wel zal bekrachtigen dat je zelf gelijk hebt.
Vaak zat gehad, maar dan moet je incasseren en het proberen vanuit de ander te zien. Ook dat is een positieve ontwikkeling die je als mens maar wat graag door wilt maken. Ook al bevalt de uitkomst niet altijd. Het vermogen om er mee om te kunnen gaan is ook niet iedereen gegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door PnD op 10-02-2022 19:20 ]
Jeetje wat een overtuiging van het eigen gelijk.. ik zou het bijna arrogantie noemen.PnD schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Ik gun het je dat er een tijd komt. Dan lees je dit terug en dan begrijp je wat ik bedoel.
[...]
Zeker, dat is ook zo. Viel me in dit topic wel erg op vandaar mijn opmerking.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2022 19:19 ]
Ik ben vast niet de enige in dit topic die de ironie van deze opmerking ziet. Jij zelf in elk geval niet denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Jeetje wat een overtuiging van het eigen gelijk.. ik zou het bijna arrogantie noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 10-02-2022 22:56 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2022 18:12 ]
Wel in lijn met je eigen inschatting eerder:Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:11:
Update:
Bruto ga ik van 3328 naar 4000, dus een nette verhoging. Met waakdienst en benefiet budget erbij kom ik volgens mij op circa 3400 netto.
Niet helemaal waar ik naar opzoek was, maar voldoende voor nu.
Prima stap mijns inziens!Verwijderd schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:38:
[...]
Ik zit in een schaal waarin doorgroei nog voldoende mogelijk is. Ik zie mezelf eerder op het niveau van 3800 - 4200 euro.
Heel scherp! Zo zie je hoe snel je alweer bezig bent met "meer". Misschien moet ik maar even de tijd nemen om tevreden te zijnrenegrunn schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:45:
[...]
Wel in lijn met je eigen inschatting eerder:
[...]
Prima stap mijns inziens!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq