Toon posts:

Thuis internet via mobiel, goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leon_Art
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-04-2022
Dag mensen,

ik zag gisteren een interessante t-mobile aanbieding (zie de site hier), dan betaal je €35/maand (voor mijn nieuwe adres is de goedkoopste €40/maand) voor on beperkt internet. Je krijgt een dag-tegoed van 8GB en als het (bijna) op is, moet je een smsje sturen en dan wordt t met 2GB aangevuld. Ze zeggen (zie hier) een hoogste gemiddelde snelheid van 65Mbits/s te halen - nu heb ik een abonnement van 50Mbits/s en dat werkt prima.

Naast dat ik dan mooi internet heb, heb ik ook nog onbeperkt smsen en bellen - klinkt een beetje als de mooi om waar te zijn. Ik heb eigenlijk altijd prepaid telefoons gehad, dus extra nieuw voor mij. Anyway, is dit idd mooier dan het lijkt en niet een goeie deal of juist wel handig?

Ik snap er iig niet zo veel van, hoop dat ik hier wat advies kan vinden.

Alvast bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door Leon_Art op 09-02-2022 12:17]

Beste antwoord (via Leon_Art op 09-02-2022 13:25)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-01 20:16
De catch is dat je dit officieel niet voor vast gebruik mag gebruiken. Gaan ze het merken? Misschien, als jij iedere dag meer dan 50GB gaat gebruiken heb je goed kans dat er een brief jouw kant op gaat komen over de Fair Use Policy.

Het alternatief is T-Mobile's 4G voor Thuis, dan wel als sim-only, danwel in een pakket. Ze hebben een informatiepagina met alle opties.

Alle reacties

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik heb dit nu een aantal jaar wegens geen vaste aansluiting en kan je vertellen dat het super irritant is om steeds moeten te opwaarderen. Verder werkt het wel ok.

• Leon_Art
Oh, ok, bedank! En..wat een snelle reactie!

Heb je enig idee hoe snel je door die 8GB (en extra aanvulling) heen kan gaan? Ik weet van mij zelf niet hoe snel dat gaat. Kan ik dat ergens meten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Xudonax
De catch is dat je dit officieel niet voor vast gebruik mag gebruiken. Gaan ze het merken? Misschien, als jij iedere dag meer dan 50GB gaat gebruiken heb je goed kans dat er een brief jouw kant op gaat komen over de Fair Use Policy.

Het alternatief is T-Mobile's 4G voor Thuis, dan wel als sim-only, danwel in een pakket. Ze hebben een informatiepagina met alle opties.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 14:26
Valt of staat natuurlijk sowieso met het bereik van T-Mobile bij je thuis.

Ik zti hier in een bedrijfspand (Nieuwegein) met T-Mobile Thuis 4G met een antenne op het dak op ongeveer 50 down / 10 up, en dat kakt regelmatig in en klapt er 3 per dag even uit (paar seconde), maar dat is best irritant werkend in Citrix.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een mobiel netwerk, schopje van NT naar TPL.

@Leon_Art waar je rekening mee moet houden is dat je een simkaart bedoeld voor in een telefoon niet zomaar in een 4G router / modem mag stoppen.

Daarnaast kan je geen poorten open zetten en met (online) gamen zal het e.e.a. ook niet werken zoals je gewend bent.

• rens-br

rens-br

tafkaw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:16:
Ik heb dit nu een aantal jaar wegens geen vaste aansluiting en kan je vertellen dat het super irritant is om steeds moeten te opwaarderen. Verder werkt het wel ok.
Ik heb hetzelfde abonnement en op mijn telefoon heb ik dat in ieder geval geautomatiseerd door middel van: [T-Mobile] Automatisch 1-GB aanvullers activeren

• rens-br

rens-br

Leon_Art schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:19:
Heb je enig idee hoe snel je door die 8GB (en extra aanvulling) heen kan gaan? Ik weet van mij zelf niet hoe snel dat gaat. Kan ik dat ergens meten?
Wat voor abonnement / provider heb je nu? Je kan wellicht op je router inloggen om te zien hoeveel data je verstookt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xudonax schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:19:
De catch is dat je dit officieel niet voor vast gebruik mag gebruiken.
Waar staat dat?

Want toen ik nog bij KPN zat, en meerdere keren heb gebeld en goede gesprekken gehad, is mij nooit verteld dat het allemaal niet zo strak is. 150GB per maand? Geen probleem. Oh, buitengebied internet? Geen probleem. etc. Ik heb letterlijk facturen waar meer dan 100GB/maand verstookt is op 1 4G-kaartje. Voornamelijk TV kijken (via de KPN app) maar ook andere zaken zoals met meerdere laptops internetten over de hotspot.

En alles zonder VPN of anderszins dus KPN kon "relatief plain text" zien wat ik deed over die lijn. 9 maanden lang. 0 commentaar. Geen naheffing. Niks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Leon_Art
rens-br schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Wat voor abonnement / provider heb je nu? Je kan wellicht op je router inloggen om te zien hoeveel data je verstookt.
Op mijn huidige adres (ik ga verhuizen) heb ik nu "Basic Internet" va t-Mobile, maar..ik heb geen idee of (en waar) ik kan zien wat we hebben verbruikt.

• Xudonax
Aanvullende voorwaarden, punt 2:
De T-Mobile abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik
op smartphones en tablets.

• Leon_Art
Xudonax schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:19:
De catch is dat je dit officieel niet voor vast gebruik mag gebruiken.
Is dat wat ze bedoelen met dat tweede punt? https://www.t-mobile.nl/C...0316_Redelijk_Gebruik.pdf

• Xudonax
Dat is inderdaad hoe het in mijn ervaring loopt ja. Zelf een periode gebruikt omdat vaste lijn eruit lag, en kreeg een brief dat dit gebruik niet acceptabel was.

• Leon_Art
Xudonax schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is inderdaad hoe het in mijn ervaring loopt ja. Zelf een periode gebruikt omdat vaste lijn eruit lag, en kreeg een brief dat dit gebruik niet acceptabel was.
Oh...lekker is dat. Heb je enig idee bij hoeveel dat merkbaar is? En hoe je er achter komt wat je typische gebruik is?

• Xudonax
Was tijdens thuiswerken, dus denk dat ik in een weekje wel 100GB verstookt heb. Als je modem daar geen optie voor heeft kun je het mogelijk in Windows zelf vinden: https://www.isunshare.com...-usage-in-windows-10.html

• Leon_Art
Xudonax schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:39:
Was tijdens thuiswerken, dus denk dat ik in een weekje wel 100GB verstookt heb. Als je modem daar geen optie voor heeft kun je het mogelijk in Windows zelf vinden: https://www.isunshare.com...-usage-in-windows-10.html
Oh..ja ik gebruik blijkbaar meer de afgelopen 30dagen..dus dan kan ik beter iets anders zoeken dan dat unlimited. Denk dan iets van...youfone?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dat soort bundels. Voor mobieltjes prima, maar voor een huis waar je vaak TV's, receivers, tablets, laptops, vaste PC's e.d. hebt is het al gouw een ding, zeker voor iemand die onder de doelgroep 'tweaker' valt. Enkele aspecten:

- Deze deals zijn niet bedoeld voor 4/5g routertjes, daar zijn aparte abonnementen voor; je kán er tegenaan lopen dat als je dit gebruikt er alsnog een provider lastig gaat doen.
- Als je géén 4g/5g routertje gebruikt ben je behoorlijk gebonden aan wifi, wat niet altijd een goede oplossing is. En niet zomaar wifi, het vrij beperkte wifi van je telefoon. Als je ook dingen hebt als een NAS, een auto die wil firmware upgraden, wifi printers, kan dat al vrij snel beperkend zijn, om maar even over de accu niet te spreken.
- Thuiswerken/teamsen is vaak meer dan de 'fair use' policy voor mobiel internet. 200-300GB/maand voor een huishouden met twee thuiswerkers is niet bijzonder.
- Mobiele netwerken hebben CGNat doorgaans. Als je iets meer wilt doen dan normaal internetten is dat een mega probleem.

• rens-br

rens-br

Leon_Art schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Oh..ja ik gebruik blijkbaar meer de afgelopen 30dagen..dus dan kan ik beter iets anders zoeken dan dat unlimited. Denk dan iets van...youfone?
Tenzij je echt belabberde snelheid hebt is er eigenlijk geen reden om te kiezen voor een 4G verbinding voor thuis.

@Leon_Art je geeft overigens aan dat het goedkoopste T-mobile abonnement 40 ero is, wat voor abonnement is dit? Zit je namelijk op WBA (KPN netwerk) dan is het goedkoopste 45 euro, zit je op het T-Mobile netwerk is het goedkoopste 35 euro.

• Leon_Art
rens-br schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Tenzij je echt belabberde snelheid hebt is er eigenlijk geen reden om te kiezen voor een 4G verbinding voor thuis.

@Leon_Art je geeft overigens aan dat het goedkoopste T-mobile abonnement 40 ero is, wat voor abonnement is dit? Zit je namelijk op WBA (KPN netwerk) dan is het goedkoopste 45 euro, zit je op het T-Mobile netwerk is het goedkoopste 35 euro.
Oh, nee, dat bedoelde ik niet. Dat was dan de officiële prijs, hier zijn dan blijkbaar de beste opties voor mij - waarvan youfoen de goedkoopste lijkt en ook redelijk goed is voor wat ik bij de recencies heb gezien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee