Excel verticaal zoeken in meerdere cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperM28
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-01-2023
Mijn vraag:
Ik heb een lijst met artikel gegevens en een lijst met stuklijst regels van productie artikelen.

Ik zou graag d.m.v. een soort verticaal zoeken een artikel bij een stuklijst regel willen zoeken.
voorbeeld:

stuklijst regel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCfYXWCGe6qNAKJ7u7GN-m-kqbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N27I4M4AqeY6iBlNqqFckLPv.jpg?f=fotoalbum_large

Artikelenlijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2xAQBo3pa15ouzqNIybkJL5K2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuSDuK2cARAXfcM6RRD0lQmw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het artikel 001160 automatisch willen opzoeken aan de hand van de bepaalde waardes in cellen.
bevat artikel:
- omschrijving elliotes
- hoogte = 9

Is er een functie in Excel om adhv vergelijk van meedere cellen een waarde op te halen uit kolom? (1)
Soort van verticaal zoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veticaal zoeken, maar dan kan ik maar 1 cel vergelijken.

[ Voor 51% gewijzigd door CasperM28 op 08-02-2022 07:59 . Reden: afbeelding toegevoegd. ]

Beste antwoord (via CasperM28 op 09-02-2022 14:49)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:56

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt nu een boel regels geplaatst, maar het is mij niet duidelijk hoe de kolommen eruit zien. Of staat alles samen in één cel? Kan je een screenshot plaatsen waarbij dat wel duidelijk is?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:56

g0tanks

Moderator CSA
Hier is Excel niet bijzonder geschikt voor. Bestaat er geen koppeltabel tussen de artikelenlijst en stuklijst op basis van SpecID en Artikel (bijv. 131 = 001160)?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperM28
Bedankt voor je ractie, maar we zijn bezig met een conversie tussen 2 erp systemen.
En in het oude erp systeem werd niet gewerkt met een artikelnr of kenmerk.

Dus de we moeten of handmatig of middels een bepaalde procedure de verbruiksartikelen koppelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 15:20
Ik weet niet of het je probleem oplost, maar je zou een samengestelde cel kunnen maken.

Bijvoorbeeld in cel K2 : =C2&F2 (doorkopieren naar einde, zeg K1000)
Daar krijg je dan zoiets als "Elliotes9". Daar zou je dan weer op kunnen zoeken : =vert.zoeken("Elliotes" & 9;K2:L1000;2;0)

Met vert.zoeken moet de data die je als resultaat wilt hebben natuurlijk wel rechts staan van de zoek index.
Dus dan in cel L2 : =A2 (doorkopieren naar einde, zeg L1000)

Beetje rommelig antwoord, maar hopelijk kun je er wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperM28
Allen bedankt voor de antwoorden.

Ik ben op weg geholpen door jullie antwoorden, ik moet alleen nog wel voor die tijd enkele aanpassingen in mijn datasheet doorvoeren om het werkend te krijgen.
Pagina: 1