Mijn vraag
Goedenavond,
Heb de volgende vraag hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik ben bezig met een prijslijst, ik werk met 2 sheets.
Het bronbestand waar ik de gegevens uithaal
Het resultaat bestand waar ik de gegevens in bouw.
Het resultaat wat ik graag wil is dat hij de prijs terugvind in een tabel, voor de huidige periode.
De waarde die ik iedere maand wijzig en dus met de hand invoer is : een periode nummer dus bijvoorbeeld "september" = 9
ALs ik dan 9 heb ingevoerd wil ik graag dat het resultaat sheet de volgende gegevens vergelijkt.
EEn artikel nummer wat hij moet matchen met het artikel nummer in de resultaat sheet.
dE periode die hij moet matchen, dus ik vul in 4 dan moet hij 4 zoeken..
DE prijs die hij moet ophalen uit het brondata bestand, gebasseerd op het artikel nummer en de periode die is ingevoerd.
DATASHEET
ART NUMMER Periode Prijs
1001 4 1.95
1002 5 1.99
1001 5 2.10
1001 6 2.35
1002 6 2.45
REsultaat SHeet
1001 4 1.95
In het datasheet is het artikelnummer al ingevuld, ik vul dan zelf bijvoorbeeld periode 4 in en wil dan graag dat hij in het bronbestand periode 4 matcht met het artikelnummer en dan 1.95 weergeeft als prijs.
Alvast bedankt voor de hulp !
...
Relevante software en hardware die ik gebruik Excel
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb meerdere youtube tutorials
...
Goedenavond,
Heb de volgende vraag hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik ben bezig met een prijslijst, ik werk met 2 sheets.
Het bronbestand waar ik de gegevens uithaal
Het resultaat bestand waar ik de gegevens in bouw.
Het resultaat wat ik graag wil is dat hij de prijs terugvind in een tabel, voor de huidige periode.
De waarde die ik iedere maand wijzig en dus met de hand invoer is : een periode nummer dus bijvoorbeeld "september" = 9
ALs ik dan 9 heb ingevoerd wil ik graag dat het resultaat sheet de volgende gegevens vergelijkt.
EEn artikel nummer wat hij moet matchen met het artikel nummer in de resultaat sheet.
dE periode die hij moet matchen, dus ik vul in 4 dan moet hij 4 zoeken..
DE prijs die hij moet ophalen uit het brondata bestand, gebasseerd op het artikel nummer en de periode die is ingevoerd.
DATASHEET
ART NUMMER Periode Prijs
1001 4 1.95
1002 5 1.99
1001 5 2.10
1001 6 2.35
1002 6 2.45
REsultaat SHeet
1001 4 1.95
In het datasheet is het artikelnummer al ingevuld, ik vul dan zelf bijvoorbeeld periode 4 in en wil dan graag dat hij in het bronbestand periode 4 matcht met het artikelnummer en dan 1.95 weergeeft als prijs.
Alvast bedankt voor de hulp !
...
Relevante software en hardware die ik gebruik Excel
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb meerdere youtube tutorials
...