Ik had vandaag een discussie met een vriend van me. Hij beweert dat de beeld kwaliteit met bijvoorbeeld Netflx beter is als je het via een Cat 8 kabel laat binnenkomen op je TV dan via een Cat 6 kabel.
Klopt dit?
Klopt dit?
[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 05-02-2022 19:42 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mwhoa... Vergelijk het dan maar met karrespoor & een Space Shuttle.frankyfn126 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:01:
Dat is beetje als een snelweg maken waar je 400 km/u mag rijden terwijl alle auto's begrensd worden op max 250
[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 05-02-2022 20:07 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Beide typen kabels bieden meer dan genoeg bandbreedte om de videostroom van Netflix te verwerken en dan houden ze allebei nog heel veel capaciteit over voor andere dingen.nickdw7 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:41:
Ik had vandaag een discussie met een vriend van me. Hij beweert dat de beeld kwaliteit met bijvoorbeeld Netflx beter is als je het via een Cat 8 kabel laat binnenkomen op je TV dan via een Cat 6 kabel.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Dit is wel een betere vergelijking dan die van mijdowntime schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Beide typen kabels bieden meer dan genoeg bandbreedte om de videostroom van Netflix te verwerken en dan houden ze allebei nog heel veel capaciteit over voor andere dingen.
Beweren dat Cat 8 beter is dan Cat 6 voor Netflix is als beweren dat je op een lege 8-baans snelweg harder kunt rijden dan op een lege 4-baans snelweg. Het aantal rijbanen is helemaal geen beperkende factor als de weg toch leeg is.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq