• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Smart B5 hoeft geen probleem te zijn wat ik zover lees

Zie je iets spiken bij de resource monitor als je iets opstart? Klap alles eens open en start bv je browser. Is er iets dat spiked? (cpu, network, io... ?)
Kijk ook even of alle kolommen aangevinkt staan.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

ik heb toch overal maar een screen van gemaakt

niet echt iets opmerkelijks toch?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Niets wat er zo uitspringt, is dit tijden een freeze?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

@J2pc nee, maar ik zal morgen als ik mn laptop weer opstart opnieuw screenshots maken
nou, ik ben net weer thuis gekomen van t werk. Heb mn laptop weer opgestart en heb nog net voor de freeze weer resource monitor opgestart.
Ik zag bij cpu en memory niks interessants, maar disk trok wel mijn aandacht. Valt het jullie ook op dat rechtsboven bij het grafiekje die waarde helemaal tot de top is? Dit is toch raar of normaal?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

mja, moelijk te zeggen aangezien de schaal maar tot 1KB/sec gaat
queue length is ook laag, dus lijkt me niet....

Sorry man, maar vanaf hier heb ik zo niet veel ideeen meer.

maakt niet uit. Thx voor je hulp. Ik wacht wel gwn weer tot nieuwe mensen met ideeën komen

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
maakt niet uit. Thx voor je hulp. Ik wacht wel gwn weer tot nieuwe mensen met ideeën komen
...Heb je al een backup gemaakt? ;)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 11:29
LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
Ik denk dat je moet proberen om mensen hun suggesties zorgvuldig uit te voeren. Ik lees dit topic al een paar dagen. Primair omdat ik het vermakelijk vind hoe je met advies om gaat.

Er zijn hele goede suggesties geweest die je niet hebt uitgevoerd, of half. Als je een bepaalde suggestie niet begrijpt kan je beter vragen wat je precies moet doen in plaats van je eigen conclusies trekken.

We zijn hier om je te helpen, maar dat kan niet als je niet luistert.
@LittleKiller ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb toch al het advies opgevolgd?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Begrijp niet wat @LittleKiller bedoelt? Ik dacht ook dat je ging herinstalleren.
@NimRod1337 nee ik ga juist niet herinstalleren. Ik wil dat gwn echt niet doen sorry. Ik weet dat dit het probleem kan oplossen

• NimRod1337
LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:36:
@NimRod1337 nee ik ga juist niet herinstalleren. Ik wil dat gwn echt niet doen sorry. Ik weet dat dit het probleem kan oplossen
Vergeet het.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-03 12:42
hoi,

Het is inderdaad wel een vermakelijk draadje.
LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:36:
Soms moet je goed luisteren naar de adviezen. Een herinstallatie is soms het beste om te doen. Dan merk je wat voor een meuk je op de PC had staan.

Ik werk al jaar en dag met een Pentium Dual Core 2,66 ghz met 4 GB en windows 10 Home (Dell 310s) op een goedkope SSD. Daar werk ik bijna dagelijks op. Deze PC loopt niet vast. Gewoon Opera met tig tabbladen open tegelijk met programma's zoals Microsoft Teams, Citrix, MS Office. Goed, soms niet de allersnelste maar goed dat is wel te begrijpen. Autocad Fusion vindt het ding wat minder leuk maar dat was gewoon voor de fun om te kijken of het wil. Het ding werkt gewoon. Geen vast lopers..

Het enige wat ik destijds gedaan heb is bij het overschakelen van Windows Vista naar Windows 7: Windows opnieuw geïnstalleerd. Zelfde gedaan bij de overstap van Windows 7 naar Windows 10. Soms (eigenlijk net iets te vaak :D ) mag ik nog wel eens de handige "buurjongen" uithangen als men klaagt over dat de PC zo langzaam is. 9 van 10 keer heb ik geen zin in om precies de zooi uit te zoeken. Dan is de snelste methode: Persoonlijke bestanden met een backup er tijdelijk eraf. Noteren welke programma's echt terug moeten (en waarom : :) ) Dan Windows opnieuw erop en de programma's en persoonlijke bestanden terugzetten. Vaak kost dat niet meer dan een paar uurtjes en draait het systeem weer als een zonnetje en kan weer een ronde mee.

Dus probeer het eens.

Groet

• NimRod1337
RonnieKo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:34:
hoi,

Het is inderdaad wel een vermakelijk draadje.

[...]

Soms moet je goed luisteren naar de adviezen. Een herinstallatie is soms het beste om te doen. Dan merk je wat voor een meuk je op de PC had staan.

Ik werk al jaar en dag met een Pentium Dual Core 2,66 ghz met 4 GB en windows 10 Home (Dell 310s) op een goedkope SSD. Daar werk ik bijna dagelijks op. Deze PC loopt niet vast. Gewoon Opera met tig tabbladen open tegelijk met programma's zoals Microsoft Teams, Citrix, MS Office. Goed, soms niet de allersnelste maar goed dat is wel te begrijpen. Autocad Fusion vindt het ding wat minder leuk maar dat was gewoon voor de fun om te kijken of het wil. Het ding werkt gewoon. Geen vast lopers..

Het enige wat ik destijds gedaan heb is bij het overschakelen van Windows Vista naar Windows 7: Windows opnieuw geïnstalleerd. Zelfde gedaan bij de overstap van Windows 7 naar Windows 10. Soms (eigenlijk net iets te vaak :D ) mag ik nog wel eens de handige "buurjongen" uithangen als men klaagt over dat de PC zo langzaam is. 9 van 10 keer heb ik geen zin in om precies de zooi uit te zoeken. Dan is de snelste methode: Persoonlijke bestanden met een backup er tijdelijk eraf. Noteren welke programma's echt terug moeten (en waarom : :) ) Dan Windows opnieuw erop en de programma's en persoonlijke bestanden terugzetten. Vaak kost dat niet meer dan een paar uurtjes en draait het systeem weer als een zonnetje en kan weer een ronde mee.

Dus probeer het eens.

Groet
Simpelweg C:\Users ineens op een aparte disk backuppen en vervolgens startmenu doorlopen kijken of er nog meer aan backup nodig is, meer is het niet. Meestal staat alles al gewoon in de Users map.

Meestal zet ik de backups terug als ik toch al met iets anders bezig ben op dat systeem, dan kost het niet eens extra tijd. Alles hoeft niet ineens, de backup is er dat is het belangrijkste.

[Voor 5% gewijzigd door NimRod1337 op 18-02-2022 13:22]

als ik dan toch een reset doe en ik kies voor persoonlijke bestanden bewaren, welke bestanden bewaart hij dan?

• LittleKiller
Ik denk dat je beter andersom kan gaan denken. Welke bestanden heb ik nodig. Wat ik vermoed is dat je dingen hebt geïnstalleerd die je windows installatie flink in de war hebben gegooid.

Maak een backup van de dingen die je wilt, doe een volledige wipe en begin opnieuw.

Je probleem is blijkbaar nogal storend en diepgaand. Het is beter om dan vanaf schoon te starten en dan verder te gaan kijken.

Geloof ons nou gewoon, je bent niet de eerste die we helpen die problemen heeft met z'n windows.
ik heb (met pijn in mijn hart :) ) een reset gehad met persoonlijke bestanden bewaren. Het lijkt wel te werken, maar als ik hem net heb opgestart loopt de taakbalk toch nog wel een paar seconden vast (er verschijnt dan zo'n zandlopertje). Maar hiermee kan ik wel leven
hebben jullie wel goede software zodat ik mn drivers up to date kan houden? Want de vorige van IObit viel niet zo heel erg in de smaak

• LittleKiller
Je kunt windows updates instellen zodat het je drivers goed bijhoudt. Dat raad ik je aan. Veel meer heb je niet nodig.

• SubSense
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 17:06

SubSense

Not your keys, not your coins

Ik had vergelijkbare issues en bij mij was het de disk, SSD. Herinstallatie van Windows 10 ging goed maar het probleem met de freezes was niet weg.
ik had trouwens de reset besloten nadat ik bsod's kreeg.
ik heb nu weer een nieuw 'probleem': als ik 1 van mn toetsen van mn toetsenbord lang ingedrukt houd, dan krijg ik een zacht tikkend geluid. Opzich niet een heel erg probleem, maar wel vervelend. Heb me helemaal rot gezocht naar het probleem, maar kan het gwn niet vinden. Iemand een oplossing?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
LEVAAP schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:56:
hebben jullie wel goede software zodat ik mn drivers up to date kan houden? Want de vorige van IObit viel niet zo heel erg in de smaak
Gewoon geen. Al die vage tooltjes geven meer ellende dan goeds.
Niet 700 virus, malware, driver, optimalisatie tools. Nergens voor nodig.

Deze troep vierde zijn hoogtijdagen in het XP tijdperk toen software gewoon nog een stuk meer onderhoud nodig had (maar de tools nog steeds bagger waren). Helaas blijft men ze nog steeds gebruiken.

Gewoon door Windows laten regelen, of eventueel de driver tool van de fabrikant gebruiken.

Vwb antivirus is windows defender tegenwoordig (imo) eigenlijk gewoon best wel prima.
@timberleek ik gebruik Eset als antivirus

• LittleKiller
Ik zou je willen aanraden om een goede adblocker te gebruiken in plaats van een virus scanner. Haal dat eset eraf. Windows defender is tegenwoordig meer dan goed, ik geloof zelfs het beste.
@LittleKiller meen je dat? Eset doet mij geloven dat zij super goed zijn. Hun programma is zeer uitgebreid en laat rapporten zien waartegen ze me hebben beveiligd.

• LittleKiller
Oke, wie heeft je dat verteld? Eset?

Maar nogmaals, een adblocker is eigenlijk belangrijker. Als je niets download van het web geeft dat een veel betere bescherming dan wat dan ook.

De primaire dingen die je moet doen:

- adblocker
- goed je updates blijven doen via windows update
- geen dingen downloaden van het internet.
- nooit links openen in de mail. Als je een mail krijgt met een link van een bank of iets dergelijks. Ga naar de betreffende website via de link die je zelf intypt of via google.
- had ik al gezegd dat je geen dubieuze dingen moet openen?

Mijn ervaring is dat al die tooltjes meer troep veroorzaken dan dat ze oplossen

• LittleKiller
LEVAAP schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:56:
@LittleKiller meen je dat? Eset doet mij geloven dat zij super goed zijn. Hun programma is zeer uitgebreid en laat rapporten zien waartegen ze me hebben beveiligd.
Ik kan ook wel random rapporten schrijven? Geef je me dan ook geld? ;)

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik onderschrijf @LittleKiller. Als je goed de updates doet en je doet geen rare dingen als naar obscure sites gaan en zaken downloaden. Dan is Bitdefender voldoende. Doordat je ook minder programma's in de achtergrond hebt draaien, blijft je systeem vlot.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mezkeijou schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:48:
Ik onderschrijf @LittleKiller. Als je goed de updates doet en je doet geen rare dingen als naar obscure sites gaan en zaken downloaden. Dan is Bitdefender voldoende. Doordat je ook minder programma's in de achtergrond hebt draaien, blijft je systeem vlot.
Precies. Ga nu niet weer een nieuw probleem maken door allerhande vage tooltjes te downloaden. Die heb je anno 2022 in het Windows 10-tijdperk gewoon echt niet meer nodig.
dank allen voor jullie klare taal. Ik ga niet meer Eset gebruiken. Ik zal alles goed up to date houden.
Ik klik sowieso bijna nooit op gekke linkjes ofzo. In het verleden heb ik veel gekke dingen gedownload, maar heb daar inmiddels wel van geleerd :)
[quote]LEVAAP schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:33:
ik heb nu weer een nieuw 'probleem': als ik 1 van mn toetsen van mn toetsenbord lang ingedrukt houd, dan krijg ik een zacht tikkend geluid. Opzich niet een heel erg probleem, maar wel vervelend. Heb me helemaal rot gezocht naar het probleem, maar kan het gwn niet vinden. Iemand een oplossing?

weet iemand nog een oplossing? Tis niet het ergste hoor, maar kan soms wel vervelend zijn. Ik heb geen sticky keys of plak toetsen of hoe dat ook heet in de instellingen aangezet
ik ben echt ten einde raad. Heb vgm gisteren nog minimaal een half uur gezocht naar het probleem en van alles geprobeerd, maar niets werkt. Ik had hier voorheen nooit last van, dus een beetje vreemd. Het ligt btw niet aan het toetsenbord zelf, want ik gebruik de Razer Cynosa V2 en daar heb ik het probleem, maar ook gwn op het toetsenbord van HP zelf.

• LittleKiller
1. beschrijf je probleem iets beter
2. beschrijf eens wat je allemaal hebt geprobeerd
3. maak een opname van het geluid

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

alle keys? Alleen bij ingedrukt houden, of ook bij aanslaan?
Komt het uit de speakers?

Wat heb je bij keyboard settings staan? Klinkt namelijk alsof hij een geluid maakt bij iedere input (e.g. repeat keys oid)

boventaande geeft een vervelend (imo), zacht klikkend geluid bij ingedrukt houden. filter keys (en sticky keys, en ...) lekker uitzetten

[Voor 16% gewijzigd door J2pc op 02-03-2022 10:55]

@J2pc thx, maar was inderdaad al zo ver dat ik dat uit heb staan
hoe harder ik het geluid zet, des te harder klinkt dit geluid, dus het heeft te maken met de speaker. Ik heb ff mn laptop toetsenbord gebruikt, maar met mn Razer toetsenbord heb ik het ook

(zet je geluid hard)

[Video: https://drive.google.com/drive/folders/11YDSifdaT37OublqPqsFPPpnIjM-mH2F?usp=sharing]
nou haha, ik heb het probleem gevonden. Ik had in de instellingen aangezet dat dit geluidje afgespeeld moest worden tijdens het typen :))
kan iemand dit topic sluiten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:24

DataGhost

iPL dev

LEVAAP schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:02:
nou haha, ik heb het probleem gevonden. Ik had in de instellingen aangezet dat dit geluidje afgespeeld moest worden tijdens het typen :))
In de instellingen van wat? Waar? Hoe kom ik bij die instelling? Als je dat uitlegt heeft misschien iemand anders die ooit ditzelfde probleem heeft iets aan je uitleg.
@DataGhost ja sorry haha. Ik gebruik Opera als browser en dan heb je daar in de instellingen een kopje browser sounds en daarin kan je voor elke actie een ander geluidje instellen
nou het probleem is weer opgetreden. Freezings zijn weer begonnen bij het opstarten en hielden niet op. Heb de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt gehouden en opnieuw opgestart. Ik kreeg gelijk onderin een kleine blokje tekst dat ie mn C-drive ging repareren. Net weer opgestart en leek weer te werken. Graag dit topic niet sluiten, want misschien komt de problemen de volgende keer weer
Video's op youtube en twitch doen echt heel raar. Heel de tijd lag enzo, terwijl ik er nooit last van had. Ik heb al hardware acceleratie uitgezet, alle drivers in device manager geüpdated, hij zegt wel dat ik alle recente drivers al heb. Dit is toch raar? Nooit problemen mee gehad. Ik heb top wifi
ik heb trouwens ook de cache geleegd een cookies verwijderd
@J2pc @DataGhost @NimRod1337 @TMDC @LittleKiller jullie hebben me zo goed geholpen. Weten jullie een oplossing? Heb me rot gezocht. Wordt helemaal gek van dat bufferen. Heb op downdetector.com gezien dat het niet ligt aan de servers van yt
laat maar, heb denk het probleem gevonden: ik heb deze optie aangezet: opera://flags/#ignore-gpu-blocklist

[Voor 6% gewijzigd door LEVAAP op 24-03-2022 17:18]

kan iemand ff een mod pingen? Dan kan dit topic gesloten worden

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:35
CCleaner is de grootste troep wat er bestaat want het cleaned teveel op in het register, als je dat gebruikt hebt zou ik maar opnieuw gaan installeren, computers waarbij ik het gebruikt heb kwamen altijd terug met vage niet herleidbare error,s.

Als je wil scannen gebruik dan bijvoorbeeld malwarebytes die gaat niet zo diep en de boel slopen.

Edit: als ik dat allemaal lees wat van vage issues je had zou ik niet eens meer verder kijken maar beginnen met een herinstallatie.

btw als je even iemand selecteert als beste antwoord dan stopt het ook als je niet meer wil dat mensen gaan reageren.

[Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 24-03-2022 18:23]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee