"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Ik zag bij cpu en memory niks interessants, maar disk trok wel mijn aandacht. Valt het jullie ook op dat rechtsboven bij het grafiekje die waarde helemaal tot de top is? Dit is toch raar of normaal?
queue length is ook laag, dus lijkt me niet....
Sorry man, maar vanaf hier heb ik zo niet veel ideeen meer.
...Heb je al een backup gemaakt?LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
maakt niet uit. Thx voor je hulp. Ik wacht wel gwn weer tot nieuwe mensen met ideeën komen

Ik denk dat je moet proberen om mensen hun suggesties zorgvuldig uit te voeren. Ik lees dit topic al een paar dagen. Primair omdat ik het vermakelijk vind hoe je met advies om gaat.LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
maakt niet uit. Thx voor je hulp. Ik wacht wel gwn weer tot nieuwe mensen met ideeën komen
Er zijn hele goede suggesties geweest die je niet hebt uitgevoerd, of half. Als je een bepaalde suggestie niet begrijpt kan je beter vragen wat je precies moet doen in plaats van je eigen conclusies trekken.
We zijn hier om je te helpen, maar dat kan niet als je niet luistert.
Vergeet het.LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:36:
@NimRod1337 nee ik ga juist niet herinstalleren. Ik wil dat gwn echt niet doen sorry. Ik weet dat dit het probleem kan oplossen
Het is inderdaad wel een vermakelijk draadje.
Soms moet je goed luisteren naar de adviezen. Een herinstallatie is soms het beste om te doen. Dan merk je wat voor een meuk je op de PC had staan.LEVAAP schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:36:
@NimRod1337 nee ik ga juist niet herinstalleren. Ik wil dat gwn echt niet doen sorry. Ik weet dat dit het probleem kan oplossen
Ik werk al jaar en dag met een Pentium Dual Core 2,66 ghz met 4 GB en windows 10 Home (Dell 310s) op een goedkope SSD. Daar werk ik bijna dagelijks op. Deze PC loopt niet vast. Gewoon Opera met tig tabbladen open tegelijk met programma's zoals Microsoft Teams, Citrix, MS Office. Goed, soms niet de allersnelste maar goed dat is wel te begrijpen. Autocad Fusion vindt het ding wat minder leuk maar dat was gewoon voor de fun om te kijken of het wil. Het ding werkt gewoon. Geen vast lopers..
Het enige wat ik destijds gedaan heb is bij het overschakelen van Windows Vista naar Windows 7: Windows opnieuw geïnstalleerd. Zelfde gedaan bij de overstap van Windows 7 naar Windows 10. Soms (eigenlijk net iets te vaak

Dus probeer het eens.
Groet
Simpelweg C:\Users ineens op een aparte disk backuppen en vervolgens startmenu doorlopen kijken of er nog meer aan backup nodig is, meer is het niet. Meestal staat alles al gewoon in de Users map.RonnieKo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:34:
hoi,
Het is inderdaad wel een vermakelijk draadje.
[...]
Soms moet je goed luisteren naar de adviezen. Een herinstallatie is soms het beste om te doen. Dan merk je wat voor een meuk je op de PC had staan.
Ik werk al jaar en dag met een Pentium Dual Core 2,66 ghz met 4 GB en windows 10 Home (Dell 310s) op een goedkope SSD. Daar werk ik bijna dagelijks op. Deze PC loopt niet vast. Gewoon Opera met tig tabbladen open tegelijk met programma's zoals Microsoft Teams, Citrix, MS Office. Goed, soms niet de allersnelste maar goed dat is wel te begrijpen. Autocad Fusion vindt het ding wat minder leuk maar dat was gewoon voor de fun om te kijken of het wil. Het ding werkt gewoon. Geen vast lopers..
Het enige wat ik destijds gedaan heb is bij het overschakelen van Windows Vista naar Windows 7: Windows opnieuw geïnstalleerd. Zelfde gedaan bij de overstap van Windows 7 naar Windows 10. Soms (eigenlijk net iets te vaak) mag ik nog wel eens de handige "buurjongen" uithangen als men klaagt over dat de PC zo langzaam is. 9 van 10 keer heb ik geen zin in om precies de zooi uit te zoeken. Dan is de snelste methode: Persoonlijke bestanden met een backup er tijdelijk eraf. Noteren welke programma's echt terug moeten (en waarom :
) Dan Windows opnieuw erop en de programma's en persoonlijke bestanden terugzetten. Vaak kost dat niet meer dan een paar uurtjes en draait het systeem weer als een zonnetje en kan weer een ronde mee.
Dus probeer het eens.
Groet
Meestal zet ik de backups terug als ik toch al met iets anders bezig ben op dat systeem, dan kost het niet eens extra tijd. Alles hoeft niet ineens, de backup is er dat is het belangrijkste.
[Voor 5% gewijzigd door NimRod1337 op 18-02-2022 13:22]
Maak een backup van de dingen die je wilt, doe een volledige wipe en begin opnieuw.
Je probleem is blijkbaar nogal storend en diepgaand. Het is beter om dan vanaf schoon te starten en dan verder te gaan kijken.
Geloof ons nou gewoon, je bent niet de eerste die we helpen die problemen heeft met z'n windows.

Gewoon geen. Al die vage tooltjes geven meer ellende dan goeds.LEVAAP schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:56:
hebben jullie wel goede software zodat ik mn drivers up to date kan houden? Want de vorige van IObit viel niet zo heel erg in de smaak
Niet 700 virus, malware, driver, optimalisatie tools. Nergens voor nodig.
Deze troep vierde zijn hoogtijdagen in het XP tijdperk toen software gewoon nog een stuk meer onderhoud nodig had (maar de tools nog steeds bagger waren). Helaas blijft men ze nog steeds gebruiken.
Gewoon door Windows laten regelen, of eventueel de driver tool van de fabrikant gebruiken.
Vwb antivirus is windows defender tegenwoordig (imo) eigenlijk gewoon best wel prima.
Ik zou je willen aanraden om een goede adblocker te gebruiken in plaats van een virus scanner. Haal dat eset eraf. Windows defender is tegenwoordig meer dan goed, ik geloof zelfs het beste.
Maar nogmaals, een adblocker is eigenlijk belangrijker. Als je niets download van het web geeft dat een veel betere bescherming dan wat dan ook.
De primaire dingen die je moet doen:
- adblocker
- goed je updates blijven doen via windows update
- geen dingen downloaden van het internet.
- nooit links openen in de mail. Als je een mail krijgt met een link van een bank of iets dergelijks. Ga naar de betreffende website via de link die je zelf intypt of via google.
- had ik al gezegd dat je geen dubieuze dingen moet openen?
Mijn ervaring is dat al die tooltjes meer troep veroorzaken dan dat ze oplossen
Ik kan ook wel random rapporten schrijven? Geef je me dan ook geld?LEVAAP schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:56:
@LittleKiller meen je dat? Eset doet mij geloven dat zij super goed zijn. Hun programma is zeer uitgebreid en laat rapporten zien waartegen ze me hebben beveiligd.

Precies. Ga nu niet weer een nieuw probleem maken door allerhande vage tooltjes te downloaden. Die heb je anno 2022 in het Windows 10-tijdperk gewoon echt niet meer nodig.Mezkeijou schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:48:
Ik onderschrijf @LittleKiller. Als je goed de updates doet en je doet geen rare dingen als naar obscure sites gaan en zaken downloaden. Dan is Bitdefender voldoende. Doordat je ook minder programma's in de achtergrond hebt draaien, blijft je systeem vlot.
Ik klik sowieso bijna nooit op gekke linkjes ofzo. In het verleden heb ik veel gekke dingen gedownload, maar heb daar inmiddels wel van geleerd

ik heb nu weer een nieuw 'probleem': als ik 1 van mn toetsen van mn toetsenbord lang ingedrukt houd, dan krijg ik een zacht tikkend geluid. Opzich niet een heel erg probleem, maar wel vervelend. Heb me helemaal rot gezocht naar het probleem, maar kan het gwn niet vinden. Iemand een oplossing?
weet iemand nog een oplossing? Tis niet het ergste hoor, maar kan soms wel vervelend zijn. Ik heb geen sticky keys of plak toetsen of hoe dat ook heet in de instellingen aangezet
2. beschrijf eens wat je allemaal hebt geprobeerd
3. maak een opname van het geluid
Komt het uit de speakers?
Wat heb je bij keyboard settings staan? Klinkt namelijk alsof hij een geluid maakt bij iedere input (e.g. repeat keys oid)
boventaande geeft een vervelend (imo), zacht klikkend geluid bij ingedrukt houden. filter keys (en sticky keys, en ...) lekker uitzetten
[Voor 16% gewijzigd door J2pc op 02-03-2022 10:55]
(zet je geluid hard)
[Video: https://drive.google.com/drive/folders/11YDSifdaT37OublqPqsFPPpnIjM-mH2F?usp=sharing]

In de instellingen van wat? Waar? Hoe kom ik bij die instelling? Als je dat uitlegt heeft misschien iemand anders die ooit ditzelfde probleem heeft iets aan je uitleg.LEVAAP schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:02:
nou haha, ik heb het probleem gevonden. Ik had in de instellingen aangezet dat dit geluidje afgespeeld moest worden tijdens het typen)
[Voor 6% gewijzigd door LEVAAP op 24-03-2022 17:18]
Als je wil scannen gebruik dan bijvoorbeeld malwarebytes die gaat niet zo diep en de boel slopen.
Edit: als ik dat allemaal lees wat van vage issues je had zou ik niet eens meer verder kijken maar beginnen met een herinstallatie.
btw als je even iemand selecteert als beste antwoord dan stopt het ook als je niet meer wil dat mensen gaan reageren.
[Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 24-03-2022 18:23]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M