Vraag

• DarkGoomy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-11-2022
Mijn vraag

Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn promotieartikel krijg

Relevante software en hardware die ik gebruik

Promotieartikel google nest zou gratis bij de aankoop van de telefoon galaxy s20 fe worden geleverd in september, maar tot op heden niet gelukt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb tot nu toe de klantenservice gebeld, whatsapp berichten gestuurd en dit meerdere malen met weken ertussen, telkens wordt gezegd dat ze er mee bezig zijn en dit nog enkele weken kan duren. Intussen duurt het maanden en heb ik nog niks, niet eens een datum waar ik het artikel wel kan verwachten. Als iemand weet hoe ik hiermee om kan gaan dan graag advies.

Beste antwoord (via DarkGoomy op 06-02-2022 12:10)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit lees ik echt regelmatig over dit soort acties, dus daarom weeg ik cashbacks en andere promo-artikelen gewoon niet mee bij een aanschaf. Als de fabrikant het goed bedoeld had had hij wel gewoon direct korting gegeven of het promo-artikel bij het oorspronkelijke artikel gebundeld.

Het zou me mooi lijken als iemand Samsung gewoon in gebreke stelt en overgaat tot een dekkingsaankoop, maar juist omdat het een "slechts" een promo-artikel met vage beloftes is gebeurt dat natuurlijk nooit. Een slechte review van het product is dan realistisch gezien het beste wat je kan doen zonder al te veel moeite. Of naar de winkelier toe gaan, die is uiteindelijk verantwoordelijk voor jouw koopovereenkomst, en ja, ook beloften vanuit een fabrikant horen daarbij (maar die zullen net zo gemotiveerd zijn om dit op te lossen als Samsung zelf).
Hackus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:51:
Men wacht tegenwoordig sowieso 30 dagen. met de kans dat iemand zijn artikel terugstuurt, en geen recht meer heeft op de actie.

(over misleiding gesproken)
Lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft want als je het retourneert kunnen ze ook prima dat promo-artikel terugeisen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:56
Ze er mee bezig zijn en dit nog enkele weken kan duren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat is helaas vrij vaak het geval bij dit soort acties, en je kan er weinig tot niets aan doen. Je kan er achter aan blijven gaan, maar ze gaan er niet harder van lopen.

• DarkGoomy
Precies ze zijn er mee bezig en dit kan nog enkele weken duren, hoor ik al maanden. Ik vind een wachttijd van meer dan een half jaar toch erg frustrerend lang. Bedankt voor jullie reactie alsnog.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Je zou ze formeel in gebreke kunnen stellen. Maar of dat zal helpen valt te bezien.

HANDTEKENING!!!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leeghoofd21 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:53:
Je zou ze formeel in gebreke kunnen stellen. Maar of dat zal helpen valt te bezien.
In gebreke van wat?

Ze zullen heus wel zo slim geweest zijn om dit als promo-actie artikel geen verplichte leverdatum mee te geven. :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:33
Schandpaalmethodes zoals stekeligheden[at]consumentenbond.nl wil ook nog wel eens helpen om een bedrijf wat harder te laten lopen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:23
een vraag, stond er in de promotie voorwaarden iets gemeld van zo lang de voorraad strekt en mogelijk nog wat andere beperkingen om het promotie artikel te krijgen?

Heb jij hun promotie flyer nog of de voorwaarden ?

Daar er vaker dit soort acties zijn, waarbij er maar een klein percentage geleverd wordt.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:45
Gebeurt wel vaker hoor. Die Google nest is alleen een lokkertje, om jou de S20FE te laten kopen.

Ik heb eens een Huawei g700 gekocht toen er een cashbackactie liep. Duurde uiteindelijk een jaar voordat we het geld terug hadden. Wij waren niet de enige trouwens, want op Facebook regende het klachten. Maar ze doen er alles aan om jou af te laten haken. Eerst waren de scans van de bon zogenaamd onleesbaar, toen was er weer wat anders en uiteindelijk hebben ze een jaar o.i.d. gedaan over terugbetalen. Wat mij betreft toont dit aan dat ze er alles aan doen, dat jij het maar vergeet/opgeeft.

• DarkGoomy
@gandalfdroes Nee zeker niet de aanvraag is ook gewoon goedgekeurd

Goed nieuws! Je deelname aan onze promotie “Ontvang de Google Nest Audio met adviesprijs van €99 bij aankoop van een Galaxy S20 FE of Galaxy S20 FE 5G” met registratienummer NLD4455243WWKZT is goedgekeurd. We streven ernaar om binnen zes weken jouw Google Nest Audio - Chalk kleur te versturen naar het opgegeven adres.

kreeg ik door van de samsung helpdesk op 27 september. Vervelend dat het zo vaak fout gaat met dit soort acties, eigenlijk gewoon een vorm van misleiding van de consument waar blijkbaar maar heel weinig tegen te doen is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Men wacht tegenwoordig sowieso 30 dagen. met de kans dat iemand zijn artikel terugstuurt, en geen recht meer heeft op de actie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit lees ik echt regelmatig over dit soort acties, dus daarom weeg ik cashbacks en andere promo-artikelen gewoon niet mee bij een aanschaf. Als de fabrikant het goed bedoeld had had hij wel gewoon direct korting gegeven of het promo-artikel bij het oorspronkelijke artikel gebundeld.

Het zou me mooi lijken als iemand Samsung gewoon in gebreke stelt en overgaat tot een dekkingsaankoop, maar juist omdat het een "slechts" een promo-artikel met vage beloftes is gebeurt dat natuurlijk nooit. Een slechte review van het product is dan realistisch gezien het beste wat je kan doen zonder al te veel moeite. Of naar de winkelier toe gaan, die is uiteindelijk verantwoordelijk voor jouw koopovereenkomst, en ja, ook beloften vanuit een fabrikant horen daarbij (maar die zullen net zo gemotiveerd zijn om dit op te lossen als Samsung zelf).
Hackus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:51:

Lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft want als je het retourneert kunnen ze ook prima dat promo-artikel terugeisen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bwerg schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:23:

[...]

Het is zo, of het je sterk lijkt of niet.

Verder moet je je aankoop natuurlijk nooit laten afhangen van een promo
zoveel cashback en alle onzin. Zie het als een extraatje, maar het duurt een tijd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DarkGoomy
@Hackus Ik heb de aankoop dus wel laten afhangen van een promo, ik was (ben) op zoek naar een nieuwe smartphone en een nieuwe bluetooth box en zag deze actie waarin beide te krijgen waren. Natuurlijk niet de enige reden om voor deze telefoon te gaan maar ik vind het niet heel gek van mijzelf dat ik het mee heb laten wegen. Nu zal ik er de volgende natuurlijk de volgende keer anders naar kijken maar ik vind niet niet dat je zo stellig kan zeggen dat een willekeurige consument slecht handelt om dit mee te laten wegen. Als je geen eerdere (slechte) ervaring hebt gehad, hoe kun je dan weten dat een promotie zoveel tijd en gedoe met zich meebrengt.
Wat @bwerg zegt dat een slechte recensie achterlaten het best haalbare is in deze situatie is dan maar wat ik zelf nu doe. Maar wat Samsung hier uithaalt en blijkbaar vaker uithaalt is eigenlijk abnormaal en heel gek dat dat maar geaccepteerd moet worden omdat "het maar een extraatje is".

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:32
Tja, er is een chip tekort... het kan zijn dat ze nog aan het wachten zijn op levering, dus het kan even duren. Ik wacht momenteel ook al lang op een raspberry pi 4 8gb. Als ze zeggen dat het komt, dan zal het wel komen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie hier mbt Asus Asus Cashback-actie najaar 2019, nog geen cashback ontvangen

Niet alleen bij Samsung traag.

• DarkGoomy
En dat is zelfs een cashback actie, waarbij je niks hoeft te leveren. Super irritant.

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 17:04
Van wege deze actie 3 x Galaxy S21 128 GB 5G besteld (via Telenet België ) halfweg nov.2021.
Wat werd er beloofd : Toestel aan 499 euro + 1 Google nest Audio en nog een cashback van €100 via Samsung .
Heel mooie deal als ik dit zou krijgen na 6 weken wachten .
14 dagen geleden heb ik de 300 euro cashback gekregen op mijn bankreknr. :) maar geen nest audio (volgens Samsung zouden eind februari worden geleverd )
Nu vandaag 3 pakjes gekregen met daarin de Google nest audio . _/-\o_

Als het goed is mag het ook gezegd worden : Bedankt Samsung voor deze leuke promotie en de cashback

.

Anoniem: 1674354

Goed nieuws! Je deelname aan onze promotie “Koop nu de Galaxy Buds2 en ontvang een Wireless Charger Duo t.w.v. €59,99” met registratienummer NLD4734816ZVSLM is goedgekeurd. We streven ernaar om binnen negen weken jouw EP-P4300 te versturen naar het opgegeven adres.
Dit was 15 november, heb nog niets ontvangen. Contact opnemen is zinloos, je wordt afgescheept. Heel irritant. Promo is een leuk idee, maar hoe Samsung het uitvoert is waardeloos. Wel goede ervaringen mer Philips en AEG (1-2 weken doorlooptijd).

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

peize9 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:05:
Tja, er is een chip tekort... het kan zijn dat ze nog aan het wachten zijn op levering, dus het kan even duren.
Tja, wat dachten ze er dan van om die levering dan gewoon niet te beloven, of de huidige verwachte levertijd duidelijk te maken voor de aankoop? Maar dat is natuurlijk niet de reclame die ze willen.

Een cashback of promo-artikel is in feite gewoon deel van het product. Bij een aankoop meer dan een half jaar na de betaling nog niet geleverd hebben zonder die wachttijd vooraf te vermelden is gewoon echt niet acceptabel. En waarschijnlijk wettelijk ook niet houdbaar.

Leuk ideetje: na een half jaar de koop laten ontbinden wegens het uitblijven van de levering van het promo-artikel, weer een nieuwe telefoon met promo-artikel bestellen, en dit elk half jaar herhalen. Gratis telefoongebruik FTW. :+

edit: eerder werd genoemd dat bewust werd vertraagd zodat retourrecht niet meer van toepassing zou zijn, maar ik vraag me eigenlijk af hoe dat juridisch zit: ik zou denken dat het bestelde product pas geheel is geleverd zodra je je promo-artikel ook binnen hebt?

[Voor 31% gewijzigd door bwerg op 16-02-2022 09:22]

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:32
bwerg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Tja, wat dachten ze er dan van om die levering dan gewoon niet te beloven, of de huidige verwachte levertijd duidelijk te maken voor de aankoop? Maar dat is natuurlijk niet de reclame die ze willen.

Een cashback of promo-artikel is in feite gewoon deel van het product. Bij een aankoop meer dan een half jaar na de betaling nog niet geleverd hebben zonder die wachttijd vooraf te vermelden is gewoon echt niet acceptabel. En waarschijnlijk wettelijk ook niet houdbaar.

Leuk ideetje: na een half jaar de koop laten ontbinden wegens het uitblijven van de levering van het promo-artikel, weer een nieuwe telefoon met promo-artikel bestellen, en dit elk half jaar herhalen. Gratis telefoongebruik FTW. :+

edit: eerder werd genoemd dat bewust werd vertraagd zodat retourrecht niet meer van toepassing zou zijn, maar ik vraag me eigenlijk af hoe dat juridisch zit: ik zou denken dat het bestelde product pas geheel is geleverd zodra je je promo-artikel ook binnen hebt?
Ik zeg ook niet dat het acceptabel is, imo zouden ze er nog iets kleins extra bij mogen doen ivm de lange wachttijd. Maar als stel je besteld 100.000 van die dingen bij google voor je actie en ze leveren de eerste 20K keurig op tijd en daarna is de rest vertraagd, dan is dat als bedrijf ook moeilijk...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee