Toon posts:

Spouwmuur isolatie

Pagina: 1
Acties:

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:16
Vandaag is er een vertegenwoordiger van een isolatie bedrijf bij ons komen kijken / opnemen omdat we de boel (beter) willen isoleren.

Met de spouw was hij snel klaar.
2 gaatjes boren op verschillende hoogte, kijker er in.
Daar zat al een pak glaswol, en nog zo’n 2cm loze ruimte (verder zag de spouw er leeg en netjes uit.

Die 2cm is echter te weinig voor extra isolatie.
Nu blijken er bedrijven te zijn die het vol spuiten met PUR of een vlokken/foam, en zo het glaswol samendrukken.
Dit blijkt vaak vochtproblemen en slechte isolatie op te leveren.
Hier beginnen ze dus niet aan, wel netjes om niet zomaar iets te doen.

Zijn er mensen hier het zelfde probleem hebben, en hoe hebben jullie de boel wel geïsoleerd?
Voorzet wanden, of gaat dat echt te ver?

Graag wat tips of ideeën.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik heb het volgende gedaan:
Gevel reinigen
Spouw aan laten vullen met uf schuim
Gevel geïmpregneerd

Prima isolatie en besparing. Geen problemen. Ik zou wel adviseren om bovenstaande te volgen zodat je geen doorslag van vocht krijgt.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
Mag ik je dit topic aanraden.
Spouwmuurisolatie Supafil of parels
Dat is de grootte verzameling voor spouwmuurisolatie

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:36
hansie_k schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:34:
Vandaag is er een vertegenwoordiger van een isolatie bedrijf bij ons komen kijken / opnemen omdat we de boel (beter) willen isoleren.

Met de spouw was hij snel klaar.
2 gaatjes boren op verschillende hoogte, kijker er in.
Daar zat al een pak glaswol, en nog zo’n 2cm loze ruimte (verder zag de spouw er leeg en netjes uit.

Die 2cm is echter te weinig voor extra isolatie.
Nu blijken er bedrijven te zijn die het vol spuiten met PUR of een vlokken/foam, en zo het glaswol samendrukken.
Dit blijkt vaak vochtproblemen en slechte isolatie op te leveren.
Hier beginnen ze dus niet aan, wel netjes om niet zomaar iets te doen.

Zijn er mensen hier het zelfde probleem hebben, en hoe hebben jullie de boel wel geïsoleerd?
Voorzet wanden, of gaat dat echt te ver?

Graag wat tips of ideeën.
Als ik het zo lees is er weinig te halen hier, ik denk dat je beter op dak of vloer kunt richten.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:31

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Ik heb net mijn spouw laten naisoleren met aminothermschuim. Ik heb ook steenwol in mijn spouw maar had meer ruimte. In een deel 4cm extra ruimte, in een ander deel ging zelfs 11cm in.

Aminotherm is een zusje van pur maar heeft niet de eigenschap dat het enorm uitzet.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:16
@D-dark top, bedankt...wel naar gezocht, maar niet gevonden.
@Sethro we gaan ons idd ook nu meer op de vloer richten, en met ter tijd, de ramen.
@mkleinman 4cm is ook er je minimaal nodig hebt voor het juiste effect, hier zit er maar 2cm tussen.
@Deef_K dat is dus net wat ons werd afgeraden. Slechte (plaatselijke) isolatie punten, en kans op schimmel. Denk wel dat het scheelt dat je de boel hebt geïmpregneerd.
Daar bij ons de muur vrij gevoelig is voor vocht, en ik net een schimmel probleem heb opgelost, gaan ik het niet wagen. Als de isolatie er eenmaal inzit...

Bedankt voor de reacties allemaal.

• mkleinman

mkleinman

hansie_k schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:00:
@D-dark top, bedankt...wel naar gezocht, maar niet gevonden.
@Sethro we gaan ons idd ook nu meer op de vloer richten, en met ter tijd, de ramen.
@mkleinman 4cm is ook er je minimaal nodig hebt voor het juiste effect, hier zit er maar 2cm tussen.
@Deef_K dat is dus net wat ons werd afgeraden. Slechte (plaatselijke) isolatie punten, en kans op schimmel. Denk wel dat het scheelt dat je de boel hebt geïmpregneerd.
Daar bij ons de muur vrij gevoelig is voor vocht, en ik net een schimmel probleem heb opgelost, gaan ik het niet wagen. Als de isolatie er eenmaal inzit...

Bedankt voor de reacties allemaal.
Kleine aanvulling want ik schreef het gisteren niet helemaal duidelijk :P. Mijn voor- en achtergevel hebben een spouw van een cm of 7 waar al 4cm steenwol in zit. Het aminothermschuim heeft het meeste van het oude steenwol weg gedrukt en ik heb dus nu bijna 7cm aminotherm in de spouw zitten en hij is dus helemaal gevuld.

Mijn zijbeuk waar mijn huis met die van de buren verspringt heeft een spouwdiepte van 11cm waar dus ook maar 4cm steenwol in zat. Waarom er verschil in spouwdiepte is, geen idee. Daar s dus bijna 11cm aminotherm in gegaan.

Als we alleen die 7cm diepte hadden met paar cm over dan hadden we het met 3 buren denk ik niet gedaan, maar juist die plek waar er zoveel meer in kon was de doorslaggevende factor.

En alhoewel het nog wat vroeg is, het zit er net 3 weken in, zie ik wel een trendbreuk ontstaan. Mijn hele huis hangt vol met sensoren en ik meet ook mijn verbruik gedetailleerd. Ik zie voor de eerste paar dagen in februari dat ik 28% minder energie hoef te stoppen in mijn warmtepomp om het huis warm te houden.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-01 19:20

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

mkleinman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:42:
Ik heb net mijn spouw laten naisoleren met aminothermschuim. Ik heb ook steenwol in mijn spouw maar had meer ruimte. In een deel 4cm extra ruimte, in een ander deel ging zelfs 11cm in.

Aminotherm is een zusje van pur maar heeft niet de eigenschap dat het enorm uitzet.
Toch meer het zusje van UF schuim. De samenstelling lijkt in niets op PUR, gelukkig maar.

• mkleinman

mkleinman

Jan Workum schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:28:
[...]

Toch meer het zusje van UF schuim. De samenstelling lijkt in niets op PUR, gelukkig maar.
Klopt, UF schuim. Het zet nauwelijks ( lees niet ) uit, het is grotendeels op waterbasis.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
Als voorbeeldje hoe envirofoam, of soortgelijke producten werken. Drukt het plat en vult goed alles op. Qua vochtproblemen heb ik er geen last van.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee