Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 16:01
Mijn vraag
Ik wil twee losse monitoren aansluiten op mijn laptop waarbij beide uitbreiden i.p.v. dupliceren. Ik heb een usb-c scherm gekocht waarbij dit mogelijk zou moeten zijn (zie de iiyama hieronder). Van de losse monitoren is nu de iiyama aangesloten via usb-c op mijn laptop en de dell monitor via displayport op de iiyama. Zodra ik de dell aanzet verschijnt hierop de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAhKJIt2pi8S1q26lHEgNl_YwA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e2ff7iBShlyOPeOQ6S9GGPBL.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan via de display settings de iiyama op 1920 x 1080 x 60hz zet verdwijnt de foutmelding en gaat de dell aan. Echter dupliceert de dell dan het beeld van de iiyama in plaats van het uit te breiden. Ik heb al geklooid met verschillende settings, maar krijg het niet voor elkaar de dell te laten uitbreiden. De dell is trouwens ook niet zichtbaar in de display settings als 3e scherm. Hier zie ik alleen mijn laptop scherm en de iiyama. Ik heb het ook al getest met een surface laptop, en hierbij is het hetzelfde. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Relevante software en hardware die ik gebruik
ThinkPad T14 AMD Gen 1 - 20UD0012MH
iiyama ProLite XUB2792QSN-B1 (2e scherm)
Dell UltraSharp U2414H - 24" (3e scherm)

[ Voor 3% gewijzigd door Maarton op 03-02-2022 18:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 11:44
Erg late reactie, maar misschien helpt het om de USB hub van de monitor op 2.0 modus in plaats van 3.0 te zetten.

Zie Daisy chain werkt niet zoals verwacht voor een iets anders, maar vergelijkbaar probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door abelicious op 04-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
Zal eerder aan de instelling op de Iiyama liggen. Daar kun je instellen of het ding wel of geen MST moet gebruiken.

MST aan: aparte doorgifte naar de Dell
MST uit: duplicatie van de Iiyama naar de Dell. En aangezien de resolutie van de Dell maximaal 1920x1080 is, zal dat dus de maximale resolutie voor de monitoren zijn. Waarschijnlijk vandaar de melding.

MST moet dus aan.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 04-03-2025 12:18 ]